HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 13 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 1920

Aihe: DealExtreme Kiinaihme

Hymy Joulu on taas, joulu on taas!

13.11.2009 tilaamani DX-Tesla otsalamppu-versio tuli eilen postiin, eli karvan alle kuukauden kesti. DealExtremen sivuilla näkyikin jo jonkun aikaa tilana shipped, mutta missään vaiheessa ei Itella tunnistanut seurantanumeroa.

Odotus palkittiin, sillä lamppu tuntuu laadukkaalta, toimii hyvin ja tuli valmiiksi ladattuna. En vielä ole päässyt täysin pimeisiin olosuhteisiin testaamaan, mutta jo katuvalojen alla valoteho on vakuuttava ja lamppu on kevyt ja pieni, mutta silti jämäkän tuntuinen.

Pienellä tuotekehityksellä lampun käytettävyys paranisi roimasti:

- johto lampun takapuolelle
    - johto pidemmäksi
    - päävirta-kytkin, ettei aina tarvitsisi kytkeä/repiä irti lampun ja akun johtoa, minkä hajoamisesta monikin on jo ehtinyt kommentoida

Akkupakettia threadin aiempien kommenttien perusteella suositellaan vulganisoituvalla teipillä ja ziplock-pakastepusseilla "vesieristettäväksi".

- Millainen ollee itse lampun vedenkestävyys/iskunkestävyys?

- Oliko jollakulla jo kokemusta/neuvoja tuon johdon pidentämisestä?

- Ovatko kuminauhat millä lamppu kiinnitetään tankoon kestäneet?

- Moni on tilannut erillisen laturin. Miksi?

Kaiken kaikkiaan lampun saamisesta ja sen synnyttämästä ensivaikutelmasta tuli samanlainen olo kuin silloin pienempänä joulupukin vierailusta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Silvera Katso viesti
    - päävirta-kytkin, ettei aina tarvitsisi kytkeä/repiä irti lampun ja akun johtoa, minkä hajoamisesta monikin on jo ehtinyt kommentoida
    Itse olen pitänyt johdot kytkettynä kunnes lamppu vaatii latausta. Alkuperäiset johdot jäykistyvät pakkasessa ja saattavat murtua (ei testattu, ei ole ollut kovia pakkasia). Tuon lampun sisälle ennen kuin irroittelen johtoja. Vaatii aavistuksen totuttelua siihen että vihreä valo palaa koko ajan mutta kyllä se siitä...

- Millainen ollee itse lampun vedenkestävyys/iskunkestävyys?
    Ainakin tasoa siedettävä+ Linssissä on kaksi tiivistettä joten sieltä vesi
    ei helpolla pääse sisään. Lampun virtajohdon läpivientiin kun laittaa tipan silikonia niin ei sieltäkään. Virtakatkaisin taitaa olla se heikoin kohta.
    Olen ajanut vesisateessa/märällä kelillä n. 300km (eturangas heittää hienossa kaaressa vettä päin lamppua, lokareita ei ole) eikä DXTesla ole siitä suivaantunut.
    En ole lamppua hakannut.

- Ovatko kuminauhat millä lamppu kiinnitetään tankoon kestäneet?
    Päivittäistä käyttöä, tähän mennessä n. 150 irti/kiinni-toistoa. Ei havaittaa kulumista tms.

- Moni on tilannut erillisen laturin. Miksi?
    Oisko kyseessä jokin muu kuin DXTesla? Ainakaan DX:llä ei taida olla myynnissä erillistä laturia DXTeslaan. Akkupakettia ei voi särkemättä purkaa. Irtoakkuja ei lamppuun saa kiinni.
    Tuolla Varusteet-puolen ketjussa on ollut linkki akkukehikkoon (suojapiirillä) johon voi laittaa 4 irtoakkua ja ladata ne erikseen.

- R

Agatha Sofia Guest
    Minä tipautin kerran asfalttiin, mutta ei muita vaurioita kuin pienet rokamat kirkkaan alumiiniosan reunaan.

Laittaisiko joku ystävllisesti linkin tämän "DXTeslan" faktoihin, kiitos!
    Minulle kun tämä slanginimitys ei aukea, eli "ei kohtaa" tuolla DealExtremen -svuilla...
    -E
    Got to have Nerve in forest!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Riksa Katso viesti
    Oisko kyseessä jokin muu kuin DXTesla? Ainakaan DX:llä ei taida olla myynnissä erillistä laturia DXTeslaan. Akkupakettia ei voi särkemättä purkaa.

Irtoakkuja ei lamppuun saa kiinni.

Tuolla Varusteet-puolen ketjussa on ollut linkki akkukehikkoon (suojapiirillä) johon voi laittaa 4 irtoakkua ja ladata ne erikseen.

- R
    Laturi mikä itselläni on Varusteet-puolen "Syksy tulee, valoa!"-keskustelusta jäänyt mieleen on https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13820

Jos oikein olen käsittänyt niin tuo laturi lataa 18650-tyyppisiä akkuja, mitä DX-Teslakin käyttää.

Irtoakkuja ei lamppuun saa kiinni.

- R
    Onkohan jengi sitten tilannut 18650-tyyppisiä akkuja taskulamppuihin vai väsännyt niistä jollain tee-se-itse-menetelmillä vara-akkuja DX-Teslaan?

Kiitos Riksalle ja Agathalle käyttökokemusten jakamisesta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Minulle kun tämä slanginimitys ei aukea, eli "ei kohtaa" tuolla DealExtremen -svuilla...
    -E
    Itse painiskelin saman ongelman kanssa tuolla Varusteet-puolen keskustelussa, ennen lamppu-slangikasteen suorittamista, eli satasivuisen threadin tuskantäyteistä lukemista....

Dx-Tesla perusversio

Dx-Tesla otsalamppuversio (ei eroa perusversiosta mitenkään, mutta tulee otsapanta lisävarusteena)

-E
    DX=...noh...DealExtreme.
    Tesla= http://www.lupine.de/web/en/products/lightsets/tesla/4/

ja DX+Tesla =
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149 ("normaali")
    ja
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489 ("otsapannalla")

Lamput ovat identtiset, toisen mukana tulee lisäksi muovinen otsapanta.
    Lisäksi samaan aihioon tehtynä löytyy kolmas, UK-mallisella laturilla varustettu paketti.

- R

Onkohan jengi sitten tilannut 18650-tyyppisiä akkuja taskulamppuihin vai väsännyt niistä jollain tee-se-itse-menetelmillä vara-akkuja DX-Teslaan?
    DXTesla tosiaan syö noita samoja 18650-akkuja 4 kpl. Jos akkupaketin purkaa, siellä on vielä joku sähköinsinöörin suunnittelema pieni viritys kolvattuna akkujen napoihin. Siksi pelkkä 4x18650-akku ei suoraan kelpaa.

Sieltä Varusteet-osion ketjusta löytyy linkki (jostain sivujen 90-120 välistä) siihen akkukehikkoon johon noita irtoakkuja voi laittaa. En vaan löytäny vaikka etsin

- R

Nauraa

DXTesla tosiaan syö noita samoja 18650-akkuja 4 kpl. Jos akkupaketin purkaa, siellä on vielä joku sähköinsinöörin suunnittelema pieni viritys kolvattuna akkujen napoihin. Siksi pelkkä 4x18650-akku ei suoraan kelpaa.

Sieltä Varusteet-osion ketjusta löytyy linkki (jostain sivujen 90-120 välistä) siihen akkukehikkoon johon noita irtoakkuja voi laittaa. En vaan löytäny vaikka etsin

- R
    Hatunnosto Riksa sulle, oot varsinainen foorumijyrä ja pienemmillä tietävyyden lahjoilla siunatun pelastus! Pedanttius, vaste-aika ja kieliasu lähentelee täydellisyyttä!

Ilman sun vastausta olisin todennäköisestä kuluttanut useamman tunnin tuon tiedonjyvän löytämiseksi siitä infernaalisesta Varuste-puolen ketjusta

Rock on ja iso kiitos !!! !!!

- R
    No mitäs tuo insinöörin viritys sitten toimittaa... mikä on sen funktio?
    MIkä noiden 18650 akkujen jännite on, paljonko tuo DXtesla vaatii?
    Itsellä kun on runsaasti huippuluokan kennoja erilaisista RC-harrastuksista peräisin; on NiMH, NiCd ja LiPo-akkuja, siis. Ja näitä varten sitten useampi pätevä laturi. Eli - miten toimia, että voisi hyödyntää kunnon kamaa?

Kiitos erinomaisista huomioista ja saman tasoisista vastauksista/evästyksistä!
    -E

Manninej Guest
    Jaaha. Ei oikein vakuuta tuo DX:n toiminta. Kokeillaas tätä:

http://www.scopeandlaser.com/index.p...&more=&lang=en

Josko tulisi alle kuukaudessa...

...
    MIkä noiden 18650 akkujen jännite on, paljonko tuo DXtesla vaatii?
    ...
    DXTesla vaatii 5 (mitattu) - 8.4 (speksi) volttia.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

torvinen Guest
    "DXTesla" tilapäisesti loppu...eli kolme viikkoa sitten tilattu lamppu tulee sitten joskus....tai ei koskaan. No tulipa hankittua sitten sisäcycling -kortti, kun ei tuolla ulkonakaan näe mittään. Siis metsässä

9.12.2009 lähti tilaus toisesta HA-III SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set setistä kiinan ihmeelle. Ajatukseni oli ensin tilata vain toinen akkusetti pitempiä lenkkejä varen, mutta pelkän akun ja koko setin hintaero oli niin pieni että päädyin tilaamaan toisen kokonaisen setin. Omahan sitten varalamppu jos tuo ensimmäinen menee rikki. Olen ollut tosi tyytyväinen tähän lamppuun. Akku tosin vain kestää noin 2-3h joten yhdellä akulla ei ajeta pitkiä 5-7h PK lenkkejä näin pimeään aikaan. Raportoin toimitusajasta, kun tuote saapuu. Edellisen toimituksessa taisi muistaakseni mennä hieman yli kuukausi.
    http://zeus.sporttisaitti.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    DXTesla vaatii 5 (mitattu) - 8.4 (speksi) volttia.
    Elikäs normi rc-auton 7,2voltin paketti pitäisi pelittää ongelmitta? Mullakin on näitä nurkissa, ja mukava olisi saada hyötykäyttöön.

Itse olen pitänyt johdot kytkettynä kunnes lamppu vaatii latausta.
    Näin teen myös itse. Kokemusta vasta parilta latauskerralta, mutta ledi pysyy vihreänä n. viikon, kun olen käyttänyt ½-1h/päivä pääasiassa puoliteholla ja valo kyllä toimii "pitkään" vielä ledi punaisenakin. Mun käytöillä ainakin pari päivää. Ja valmiustila siis koko viikon päällä.

Litium-ioniakulle kait olisi aivan sama ladata heti, kun ledi muuttuu punaiseksi, niin ei ainakaan loppuisi hönkä kesken. Mutta kun on varavalo kuitenkin kiinni, ajellut sitten ledi punaisenakin pari päivää...

Mua tuossa iskunkestävyydessä askarruttaa lähinnä, miten se kestää jatkuvaa rynkytystä jäykkäkeulaisessa fillarissa talvikelissä, kun alkaa kunnon täristys ja valo täysillä. Jos vielä laittaa, kuten olen suunnitellut, kunnollisen jäykän kiinnityksen tankoon, niin alkaako kuumana hehkuva ledi irtoilla juotoksistaan tms., vai pitääkö kiinanihmeen laatu pintansa. Tuollaista vaan hypoteettisesti miettinyt, kun yleensähän ledit kai kestää paremmin kuin hehkulankapolttimot. Mutta jos jollain onkin kiinanihme antautunut kentiest tuosta syystä, niin kiinnostaa kokemukset.

DXTesla tilattu 12.11 ja jonkun palautteen pohjalta laitoin palautetta DX:lle että mikä mättää kun oli tullut toimittajalta jo heidän varastoon.

Viime viikon torstaina meni tuohon tilapäisesti loppu tilaan, mutta sitten perjantaina tuli kuitti että on lähtenyt kohti Suomea. No vielä ei ole näkynyt mitään, josko ensi viikolla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HerraR Katso viesti
    Elikäs normi rc-auton 7,2voltin paketti pitäisi pelittää ongelmitta? Mullakin on näitä nurkissa, ja mukava olisi saada hyötykäyttöön.
    Pitäisi varmasti toimia. Ihan alussa, kun akku on ihan täynnä, jännite saattaa ylittää 8,4 V, mutta se on tuskin ongelma ja aika pian jännite kuitenkin laskee.

www.yetirides.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Pitäisi varmasti toimia. Ihan alussa, kun akku on ihan täynnä, jännite saattaa ylittää 8,4 V, mutta se on tuskin ongelma ja aika pian jännite kuitenkin laskee.
    NO mitäs tuo sitten sitä virtaskaa nielee? Itellä olisi 2400 mAh LiPo-akkupaketteja - sekä kahdella kennolla (7,4V) ja kolmella kennolla (11,1V).
    Varsinkin tuo kahden kennon paketti on todella kevyt.

(Toinen juttu on sitten se, kehtaako sitä LiPo-pakkaa kiinnittää kypärään - jos tulee kunnon kupit otettua, ja pakka iskeytyy kiveen, saattaapi tuo LiPo posahtaa ...)
    -E

Loortti Guest

Mte ssc p7 (sf-23)

Joo eli tänään tuli vihdoin lamppukin perässä ihan perille asti ja pakkaus nyt ei järin hymyä herätä, mutta tuote oli 100% perfect kunnossa. Olen kyllä aivan varma valotehon riittävän minun tarpeisiini ja pientä lamppua tulee kannettua varmasti muutenkin mukana. Tosiaan toinen vielä tulossa kypärään.

a) Lamppu toimii, ei kolise jne muutenkin ei valitettavaa. Akut Trustfire 2500mha sopivat ilman ongelmia ja laturissakaan ei ole valitettavaa.

b) Metsään menen huomenna, joten ajokokemukset tulevat perässä. Alustavan testin perusteella naurettavan pienestä koosta suhteeton valoteho. Valokeila vaikuttaisi erinomaiselta. Olen toistaiseksi valintaani erittäin tyytyväinen. Mukava katsoa onko eroa P-7D malliin joka on tulossa.

c) Molemmat pyöräpidikkeet toimivat ja istuvat lamppuun erinomaisesti. Suosittelen kuitenkin SKU 8274 mallin pidikettä johon lamppu napsahtaa todella hyvin kiinni. Myös SKU 15642 istuu hyvin lamppuun, mutta lampun takaosa täytyy irrottaa ennenkuin lamppu mahtuu kiinnikkeeseen (Osa lampuista saattaa vaatia vähän "fylliä" keskeltä jotta puristuu tiukasti kiinni).

Se piti vielä sanoa että akuissa oli 3,95 volttia kummassakin ja laturi toimi moitteetta. Lopetti latauksen ja sytytti valot vihreiksi 4,15 voltin kohdalla mikä on ihan ok. Testasin eri valotehoja juuri vastapäistä kerrostaloa kohti ja päätin lopettaa kun useampi ikkuna täyttyi ihmettelevistä asukkaista..
    Loortti muokkasi tätä : 12.12.2009 at 23.20

No mitäs tuo insinöörin viritys sitten toimittaa... mikä on sen funktio?
    -E
    Se taitaa olla akun suojapiiri, joka valvoo, että akkupakettia ei ladata liian täyteen, tai pureta liian tyhjäksi, eikä siitä oteta liikaa virtaa.

NO mitäs tuo sitten sitä virtaskaa nielee? Itellä olisi 2400 mAh LiPo-akkupaketteja - sekä kahdella kennolla (7,4V) ja kolmella kennolla (11,1V).
    Varsinkin tuo kahden kennon paketti on todella kevyt.

...
    Aika tasan 10 W tehoa menee täydellä teholla. Siitä sitten laskemaan kauanko akut kestävät.

www.yetirides.com

Itse painiskelin saman ongelman kanssa tuolla Varusteet-puolen keskustelussa, ennen lamppu-slangikasteen suorittamista, eli satasivuisen threadin tuskantäyteistä lukemista....

Dx-Tesla perusversio

Dx-Tesla otsalamppuversio (ei eroa perusversiosta mitenkään, mutta tulee otsapanta lisävarusteena)
    Noiden välillä ei ole tosiaan mitään eroa, ei edes otsapannan suhteen. Linkit kun on samaan tuotteeseen...

Tänään on saapunut lähetyksen ensimmäinen osa - parin euron edestä tavaraa - Suomeen. Ei nyt mitään kaikkein nopeinta toimintaa HK:n postin osalta Itellan seurannan mukaan. 16.11 tilaus, 27.11 postitettu lähtömaassa, 7.12 lähenyt Suomeen ja tänään aamulla saapunut Helsinkiin.

Ja lampun sku25149 tila on edelleen pending. Ja tuotetietojen "ships on 13.12.2009" muuttnut "back ordered". Tietysti täällä muutamat kirjoittaneet 1,5kk toimitusajoista niin vielä on toivoa.

Loortti Guest
    Mitäs nämä 18650 akkunerot sanovat niiden säilytyksestä. Ihan huoneenlämmössä tulevat olemaan, mutta tuleeko tyhjä/vajaa akku ladata samantien täyteen vaiko onko väliä jos odottelee sen verran että saa aina laturiin pari kappaletta samaan aikaan.

Testasin juuri kestoa ja lamppu oli todella himmeä kun hain ulkoa (lämpenee high modella sisätiloissa melko paljon) ja virtaa oli akussa 2.66 volttia jäljellä, kun purkuraja on 2,75 v.

Onko akulle myös haitallista jos menee alle tuon 2.75 v?

Eiköhän se tarkoita, että uuden vuoden paikkeilla lähetys saattaa kestää hieman useamman päivän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tony47 Katso viesti
    Nyt lukee
    In Stock: ships in 2 to 4 days (5 to 8 during new year season)

Tarkoittaako tämä että vain 5-8 lamppua lähetetään ennen 2010?
    Ei, vaan 5 to 8 days.
    Packaging tilassa mulla 2 tilausta. Laitoin perjantaina sisään.
    Arvelen, että tulee tammikuun lopulla tai myöhemmin. :P

Manninej Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manninej Katso viesti
    Jaaha. Ei oikein vakuuta tuo DX:n toiminta. Kokeillaas tätä:

http://www.scopeandlaser.com/index.p...&more=&lang=en

Josko tulisi alle kuukaudessa...
    Jaahas. Onpas henkilökohtaista palvelua, sillä nyt tuli kuva postipaketista.

Tällä hetkellä tilanne on Scope and Laser vastaan DX noin 20 päivää Scopen hyväksi, kun katsotaan paketti postissa ajankohtaa tilauksesta. Katsotaanpa koska paketti on perillä.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7293

Laitoin tollaisen tilaukseen, jos kypärälampuks sais viritettyä. Ei oo kallis ja kuitenkin ladattava ja kohtuu tehokkaaksi mainostettu. Eli tarkotus ei ole edes hakea tota 900-lumenin tehoa Tuo koko vähän huolestuttaa, mutta eiköhän sen jotenkin saa ripustettua pottaan.

Laitetaan nyt näitä väliaikatietoja ku jotaki sentään tapahtuu... pari viikkoa HKn postisssa junnas.
    Elikkä DXtesla lähti sitte tulemaan.

Destination - Finland
    The item (RT****HK) left Hong Kong for its destination on 14-Dec-2009

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •