GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 14 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 5184

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #391
    Liittynyt
    06/2001
    Viestit
    230
    [QUOTE=EePee;1283003]Sisäpyöräily on tosiaan yllättävän mukavaa kunnon vehkeillä. Pitäis kehittää joku systeemi, jolla traineriin poljettavan energian saisi talteen. ..[/QUOTE

    tommonen vaan kiinni


  2. #392
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Mä olen varmaan lopullisesti sekaisin, kun alan jopa tykätä sisäpyöräilystä. 1-1,5h riittää vaikka mihin ja ei lennä rapaa naamaan. Ei tuota hullukaan tekis ilman kunnon traineria ja tehomittaria...viileä tila ei myöskään ole pahitteeksi.
    Niinpä...mä sekosin jo pari vuotta sitten.

    Mulla jäähdytyksestä pitää huolen 18" propellilla ja isolla moottorilla varustettu tuuletin. Se laittaa ilman liikkumaan aika hyvin ja jäähdyttää kroppaa. Kun treenikeskus on kellarissa, niin ilmakin on vähän viileämpää. Lämmittelyn alussa on pidettävä t-paita päällä ettei tule vilu.

    Ja tosta PT:n ja Kineticin kaavan erosta. Lipsuvalla kumillahan pitäisi kiekosta mitatun nopeuden olla korkeampi. Kunhan tästä taudista paranen, niin kokeilen uudella PowerTapilla mitä ne lukemat näyttää. Samahan se miten kovaa se kiekko pyörii kun navasta ne tehot mittaan. Tai kovemmat kierrokset lisäävät liike-energiaa ja se saattaa parantaa tuntumaa entisestään. Särki vastus ei kyllä ole kovin hyvä asia.
    6.7 WTF/kg


  3. #393
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eso Katso viesti
    Kaipaisin hiukan uskonvahvistusta hankkeelle hommata TACX:n Fortius.....eikä treenausominaisuudet ole jääneet virtuaalikikkailun alle?

    Virtuaalinen tai ei, se on vain Tacx eikä sen parempi.


  4. #394
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Pitää kompata Samua tässä kohtaa. Meillä on toi Fortius koeajokäytössä kaupassa ja sitä on tullu itsekin testailtua jokusen kerran. Tuntuma tolla lingolla on aivan hanurista ja vaikka sillä voikin virtuaalikikkailla, niin se ei paljon lämmitä. Giantin halpistrainerikin on mukavampi ajaa.
    6.7 WTF/kg


  5. #395
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Katso viesti
    tommonen vaan kiinni
    No saakeli! Mites multa tuo on kokonaan mennyt ohi?

    http://www.kurtkinetic.com/news.php?...nes&news_id=72

    ..hinnan vuoksi taitaa kuitenkin jäädä ostamatta..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  6. #396
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eso Katso viesti
    Kaipaisin hiukan uskonvahvistusta hankkeelle hommata TACX:n Fortius. Netissä (foorumilla) pyöriskelyn seurauksena olen ymmärtänyt, että vimpain on ihan hyvä apuväline myös varsinaiseen hommaansa eikä treenausominaisuudet ole jääneet virtuaalikikkailun alle? Aiempaa kokemusta treenareista ei ole ja kellarissa polkeminen tuntuu sen verran vastenmieliseltä ajatukselta, että investoin mielelläni viihdytykseen jos homma toimii muutenkin. Vaihtoehtoisena värkkinä joku Kurtin mallli.
    Mä taas olen hinkannut talvitreenejä tolla Fortiuksella ja ollut ihan tyytyväinen, mutta noi Kurtithan on siitä käteviä että et tarvitse sähköä eikä tietokonetta ja ovat sitten tuntumaltaan parempia.
    Lisäksi Tacx ei näköjään osaa tehdä valmista ohjelmistoa vaan kaikki päivitetään sitten jälkikäteen.
    Tacxin fortius on samana ilmeisesti pysynyt, mutta tuo ohjain yksikkö on muodoltaan uudenlainen.
    Noissa käyttöohjelmissa on kaksi versiota joista vanhempi versio toimii suhtkoht ongelmitta mutta uudemmassa vielä tuntuu olevan kehittämistä.
    Tämä näkyy noissa RLV videoiden pyörimisessä ja nimenomaan synkronoinnissa.
    Viimeisimmät vanhemman version RLV videot toimivat kuin junan vessa eli jos kuvassa alkaa mäki voit ennakoida huoletta vaihtamalla välitystä, kun taas joissain vanhanohjelman ensimmäisissä videoissa mennään ylämäkeä vaikka kuvassa on jyrkkä alamäki.
    Eli summa summarum, alku vaatii vähän panostusta, mutta kun löytää ne toimivat versiot niin virtuaalipuoli antaa kyllä lisäpotkua sisätreeniin.
    Mutta ongelmaton tuo ei ole!
    Fortiuksessa on sitten tämä perus setti joka antaa mahdollisuuden tehdä ennalta omia ohjelmia esim. Teho harjoittelu ohjelmia, missä voit ennalta säätää lämmittelyt, veto jaksot ja jäähdyttelyt. Tämä systeemi on myös ongelmaton.
    Lisäksi kaikki tärkeä treeni data on talletettavissa suoraan tietokoneelle eli tehot, nopeus,kadenssi,sykkeet ja matka.
    Tämän saat myös piirtona tarkasteltavaksi.
    Eli tossa vähän omia kokemuksia.
    Out off the shadows, in to the light.

  7. #397
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    516
    Minkälaisia patentteja ihmisillä on satulan suojaamiseksi hieltä trainerilla ajaessa? Ajan trainerilla samalla pyörällä jolla ajan kesäisin maantiellä. Oon tähän asti ajanut niin, että mulla on ollut eri penkki+satulatolppa traineria varten, mutta tuo satula alkaa hajoamaan.

    Pilasin jo viime talvena yhden Fizikin nahkapinnan, enkä viitsisi toista pilata. Saako jostain jonkinlaisia penkinsuojia tähän tarkoitukseen? Olis kumminkin mukavampaa ajella kunnollisella satulalla kuin hommata pelkästään traineria varten jokin muovipenkki.

  8. #398
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Laita hiilaripenkki?


  9. #399
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erkko Katso viesti
    Oon tähän asti ajanut niin, että mulla on ollut eri penkki+satulatolppa traineria varten, mutta tuo satula alkaa hajoamaan.

    Pilasin jo viime talvena yhden Fizikin nahkapinnan, enkä viitsisi toista pilata.
    Taidat ajaa aika paljon?
    Mä hikoilen trainerilla ajaessa kuin sieni, enkä ole saannut yhtään nahkasatulaa rikki... Vai onko Selle Italian satulat niin paljon parempia?
    Nahka pinta kuluu hissukseen tietysti niistä kohti jossa kitkaa ilmenee, eli mistä ajohousut hinkkaa.
    Mutta eroa ulkona ja sisälläajon kulumisessa? Tää oli uutta.
    Out off the shadows, in to the light.

  10. #400
    Onhan tuossa ulkona ja sisällä ajamisessa iso ero kulumisessa. Yhden tutun pyörästä napsahti tanko poikki kesken ajon, teippien irroituksen jälkeen selvisi että sehän oli hapettunut hiestä ihan muhkuroille.

    Laita siihen fizikkiin uus nahka. Ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa. Tosin arione kuulemma nitkahtaa alle vuodessa ja siihen ei päälysteen vaihto auta, paljon toki kuskin painosta kiinni.

  11. #401
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Onhan tuossa ulkona ja sisällä ajamisessa iso ero kulumisessa. Yhden tutun pyörästä napsahti tanko poikki kesken ajon, teippien irroituksen jälkeen selvisi että sehän oli hapettunut hiestä ihan muhkuroille.
    Ajaaks joku vielä teräs vehkeillä? No pitänee sitten odotella josko niitä kulumisen merkkejä ilmaantus mullekkin.
    Out off the shadows, in to the light.

  12. #402
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasse Katso viesti
    Ajaaks joku vielä teräs vehkeillä? No pitänee sitten odotella josko niitä kulumisen merkkejä ilmaantus mullekkin.
    FYI: Teräs ruostuu, alumiini hapettuu. Eli voidaan päätellä kyseessä olleen alumiinisen ohjaustangon. Hiilari olisi tietty kestänyt tämänkin rääkin.

  13. #403
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    FYI: Teräs ruostuu, alumiini hapettuu. Eli voidaan päätellä kyseessä olleen alumiinisen ohjaustangon. Hiilari olisi tietty kestänyt tämänkin rääkin.
    Joo ruostuminen on hapettumista , alumiini tätä kestää paremmin.
    Alumiinille on myös ominaista väsyä, teräksen väsyminen yleensä hidastuu tietyn pisteen jälkeen kun taas alumiinin jatkuu murtumiseen asti.
    Tähän vaikuttaa kohdistunut rasitus ja seinämävahvuus. Tältä löytyy varmaan metallurgiaa hyvin tuntevia joka tätä voi avata syvemmin?
    Out off the shadows, in to the light.

  14. #404
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    FYI: Teräs ruostuu, alumiini hapettuu. Eli voidaan päätellä kyseessä olleen alumiinisen ohjaustangon. Hiilari olisi tietty kestänyt tämänkin rääkin.
    Ruostuminen on teräksen hapettumista. Alumiini hapettuu vain vähän erilailla. Se valkoinen töhkä mitä alumiiniin kerääntyy pikkuhiljaa on sitä hapettumisen tulosta, alumiinioksiidia. Mutta toki jälki on erinäköistä.
    Kuinkas muuten on tuon hiilikuidun hapon kestävyyden kanssa, siis jos lakka antaa periksi?

  15. #405
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Kunnon tuulettimella saa vähennettyä hikoilua. Puhutaan aika kovasta hikoilusta jos pehi kastelee satulan pilalle säämiskän läpi. Hikoilu ei kuitenkaan ole mikään lisäarvoa tuottava treenibuusteri, eli kannattaisi yrittää minimoida hikoilua.
    6.7 WTF/kg


  16. #406
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Kun omien mittareiden hankkiminen on tässä hieman viivästynyt, niin voisiko joku laittaa tänne, mitä lukemia tehomittarit näyttää kun Kurtin Rock 'n Rollia pyörittää vaikka nyt pyöreällä satasen kadenssilla esim. seuraavilla välityksillä?
    53-19
    53-18
    53-17
    53-16
    Kiitoksia kovasti etukäteen!
    (ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.. )
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  17. #407
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kunnon tuulettimella saa vähennettyä hikoilua. Puhutaan aika kovasta hikoilusta jos pehi kastelee satulan pilalle säämiskän läpi. Hikoilu ei kuitenkaan ole mikään lisäarvoa tuottava treenibuusteri, eli kannattaisi yrittää minimoida hikoilua.
    Onhan se hikoilu itsessään varsin tarpeellista Hien jääminen iholle sen sijaan ei ole, vaan haihduttamisen helpottaminen tuuletuksella suorastaan parantaa suorituskykyä!

  18. #408
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Calvisson, France
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OldBeard Katso viesti
    About tuollaisia watteja pitäisi Road Machinesta saada (laskennallisesti):

    km/h W km/h W
    2 7 42 487
    4 13 44 546
    6 21 46 609
    8 28 48 679
    10 37 50 753
    12 47 52 833
    14 59 54 919
    16 71 56 1012
    18 86 58 1110
    20 103 60 1215
    22 122 62 1327
    24 143 64 1446
    26 168 66 1573
    28 195 68 1706
    30 225 70 1848
    32 259 72 1997
    34 296 74 2154
    36 338 76 2320
    38 383 78 2495
    40 433 80 2678
    Tuossa näkyy vähän Kurtin teholukuja verrattuna nopeuteen.

    Alla hieman Sheldon Brownin välitys/kadenssi nopeudet + kurtin watit. Kyseessä siis ei ole PRO-malli, vaan malli jossa pienempi vauhtipyörä.

    53 - Iso ratas

    Pieni ratas 16 @ 100rpm: 41.7 kph: noin 480 W
    Pieni ratas 17 @ 100rpm: 39.2 kph: noin 390 W
    Pieni ratas 18 @ 100rpm: 37.0 kph: noin 350 W
    Pieni ratas 19 @ 100rpm: 35.1 kph: noin 320 W
    Pieni ratas 21 @ 100rpm: 31.8 kph: noin 260 W

  19. #409
    Olli-Pekka Manninen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    Ruostuminen on teräksen hapettumista. Alumiini hapettuu vain vähän erilailla. Se valkoinen töhkä mitä alumiiniin kerääntyy pikkuhiljaa on sitä hapettumisen tulosta, alumiinioksiidia. Mutta toki jälki on erinäköistä.
    Kuinkas muuten on tuon hiilikuidun hapon kestävyyden kanssa, siis jos lakka antaa periksi?
    Hiilikuitu itsessään ei kärsi elementeistä mutta sitten se hartsi ja/tai epoksimössö kärsii joten se jos joutuu veden kanssa tekemisiin, niin saattaappi alkaa kärsimään. Taitaa olla niin, että se muuttuu vähän niinkusta sellaiseksi valkoiseksi pölyksi ja irtoaa itsestään. Pitemmällä aikavälillä sitten ei ole muuta kuin se hiilikuitu itsessään ja se on sitten rakenteen kantavuuden kannalta aika ikävä juttu. Lentokoneissa ainakin näin, en sitten tiedä pyöristä mutta veikkaan että sama juttu.

  20. #410
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Tuossa näkyy vähän Kurtin teholukuja verrattuna nopeuteen.

    Alla hieman Sheldon Brownin välitys/kadenssi nopeudet + kurtin watit. Kyseessä siis ei ole PRO-malli, vaan malli jossa pienempi vauhtipyörä.

    53 - Iso ratas

    Pieni ratas 16 @ 100rpm: 41.7 kph: noin 480 W
    Pieni ratas 17 @ 100rpm: 39.2 kph: noin 390 W
    Pieni ratas 18 @ 100rpm: 37.0 kph: noin 350 W
    Pieni ratas 19 @ 100rpm: 35.1 kph: noin 320 W
    Pieni ratas 21 @ 100rpm: 31.8 kph: noin 260 W
    Kiitos. Mites se PRO limppu näihin vaikuttaa vai vaikuttaako lainkaan?
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  21. #411
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Urheiluopisto
    Viestit
    212
    Tuosta renkaan luistamisesta, kylmänähän se luistaa, mutta hetken päästä niinkuin formuloissakin, renkaan lämmetessä pitoa jo löytyy.
    Ei se matka tapa, vaan liian kova vauhti ylämäessä.

  22. #412
    Deve Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nakamura Katso viesti
    Tuosta renkaan luistamisesta, kylmänähän se luistaa, mutta hetken päästä niinkuin formuloissakin, renkaan lämmetessä pitoa jo löytyy.
    Pitää hankkia renkaanlämmittimet niinku vormuloissa.

  23. #413
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    3.082
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Deve Katso viesti
    Pitää hankkia renkaanlämmittimet niinku vormuloissa.
    Höhö, samaan tilaukseen joku kuuma grid girl lämmittämään myös kuski.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

    Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

  24. #414
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EePee Katso viesti
    Kiitos. Mites se PRO limppu näihin vaikuttaa vai vaikuttaako lainkaan?
    Ei pitäisi vaikuttaa lainkaan, sama vastushan noissa pyörii.

  25. #415
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Calvisson, France
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo Katso viesti
    Ei pitäisi vaikuttaa lainkaan, sama vastushan noissa pyörii.
    Odotin että joku muu vastaisi, mutta jos vastus on sama... miksi Kurt myy kahta eri mallia?

  26. #416
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakari Kyrö Katso viesti
    Odotin että joku muu vastaisi, mutta jos vastus on sama... miksi Kurt myy kahta eri mallia?
    Tasaisempi kyyti, hankalampi siirtää..

    täytyy muuten kokeilla seuraavan kerran ilman isoa limppua.
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  27. #417
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EePee Katso viesti
    Kun omien mittareiden hankkiminen on tässä hieman viivästynyt, niin voisiko joku laittaa tänne, mitä lukemia tehomittarit näyttää kun Kurtin Rock 'n Rollia pyörittää vaikka nyt pyöreällä satasen kadenssilla esim. seuraavilla välityksillä?
    53-19
    53-18
    53-17
    53-16
    Kiitoksia kovasti etukäteen!
    (ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.. )
    Mää voin kokeilla. Ajettelin avata vaan jalat viikonlopun jäljiltä kuitenkin niin on helpompi jumpata noin hualtofillarit nippuun sitten. On kintut hiukan jumissa. 42/16 ei ole hyvä välitys vetiselle hiihtopururadalle ja 170mm kammella....

    53-23 =190W
    53-21 =245W
    53-19 =300W
    53-17=380W
    53-16=460W

    Vedin kahteen kertaan sellasen 10min pyramidin että joka tuumalla sai vedettyä sen pari minuuttia ja toinen kerta tarkistukseksi. Tarttisi vaan tarkistaa sen pakan välit, se on 12-25 10s. Chorus.

    70 cadessilla 53/12 meni ~400W

    Toivottavasti meni oikein pykälät. Tällänen pimee aika pimentää kyllä kuulan.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 23.11.2009 at 11.42

  28. #418
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Mää voin kokeilla. Ajettelin avata vaan jalat viikonlopun jäljiltä kuitenkin niin on helpompi jumpata noin hualtofillarit nippuun sitten. On kintut hiukan jumissa. 42/16 ei ole hyvä välitys vetiselle hiihtopururadalle ja 170mm kammella....

    53-23 =190W
    53-21 =245W
    53-19 =300W
    53-17=380W
    53-16=460W

    Vedin kahteen kertaan sellasen 10min pyramidin että joka tuumalla sai vedettyä sen pari minuuttia ja toinen kerta tarkistukseksi. Tarttisi vaan tarkistaa sen pakan välit, se on 12-25 10s. Chorus.

    Toivottavasti meni oikein pykälät. Tällänen pimee aika pimentää kyllä kuulan.
    Kiitoksia tuhannesti! Tuollahan pärjäänkin pitkälle. Ei ole niin kiire voimatappikauppaan. Mulla on 12-23 durapakka. Pääsääntöisesti ajelen tällä hetkellä neljänneksi pienemmällä (voi ajaa pitkään, ei hapota), välillä vaihdan 17 piikkiselle (alkaa jonnin ajan päästä tuntumaan..) tai sitten teen jonkin about minuutin spurtin vielä isommalla tai putkelta 12 piikkisellä verenkierron lisäämiseksi takapuoleen, mutta silloin kadenssit on jo mitä sattuu.. Aika lähellä on muuten noita Sakarin laskemia lukemia ja niin kait pitääkin.

    ps. onko sinkulointi pururadalla uusi karpaasimainen voimaharjoitus tyyliin suojuoksu?
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  29. #419
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EePee Katso viesti
    ps. onko sinkulointi pururadalla uusi karpaasimainen voimaharjoitus tyyliin suojuoksu?
    Joo, ensin lämmitellään 3h pitkin peltoja ja hiekkateitä. Sit mäkistä hiihtobaanan pohjaa pitkin "ei tästä tuu kuin puali tuntia lisää..." jossa on 6cm vetistä purua. Ei ollu herkkää, ei.

    No hauskaa oli, kiitos lenkkiseurasta. Illalla kyllä väsytti ankarasti.

  30. #420
    TAJ Guest

    Nauraa

    Etkö sää tiärä et Turuus puol tuntia on sama kuin tunti Tampereella? Kyllä se purtsin mäki hyvin nousi maasturilla 36/21:lla, mitä nyt keskiö oli lähellä korkkaamista. Oli tua tiuha tempopakka 21-11 niin ei piänempää löytyny...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •