GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 30 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #871
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    437
    Noi FSA:n kammet on yllättävän kevyet, odotin että olisivat painaneet noin 750g, mutta kerrankin tuli kevyempää kuin odotti. SIDillä saa näköjään 70g takkiin tuohon R7 verrattuna.
    MTB-Lohjan yhteislenkeillä saattaa näkyä ensi kesänä useammatkin samanlaisen kammekset, jos nyt saa raahattua itsensä Lohjalle saakka lenkille. Taukoa Lohjan yhteislenkeistä on kuitenkin viitisen vuotta.

  2. #872
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kieltämättä yllättävän painava tuo MRD Absolute. Mun MRD TPC 100 oli 220-millisellä kaulaputkella 1322 g, mutta öljymäärän optimoinnin jälkeen päästiin muutama gramma 1300:n alle.

    Tiedossa oli, että Absolute on hiukan painavampi kuin TPC, mutta eron piti olla vain parikymmentä grammaa. Mahtaakohan toi olla tupaten täynnä öljyä? Avaa ja ota puolet pois, etkä silti huomaa toiminnassa mitään eroa.

  3. #873
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Joo, varmaan näin onkin. Joskus oli kanssa sama homma Maguran keulan kanssa. Joustomatkasta ei ollut käytössä kuin muutama sentti ja kun avasin niin oli aika paljon öljyä. Kun vähensi niin alkoi toimia ja painokin tippui samalla. Vielä kun lyhentää niin menee varmaan siihen 1350g jollaisia painoja muut saaneet. Silti painavampi mitä Manitou väittää.

    Se taisi olla niin että kolmerattainen K-force painoi sen 750g. Ainakin kaksirattainen painaa juuri sen mitä valmistaja ilmoittaakin. Jollain sivuilla on muuten ilmoitettu virheellisesti kaksirattaisenkin painoksi 750g.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  4. #874
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    FSA K-force light 175 29/42 695g hilppeineen
    Onko tuossa painossa kuvan keskiö? Ei kai?
    Kaar ittelles vaa

  5. #875
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Onko tuossa painossa kuvan keskiö? Ei kai?
    Juuh. Mega Exo keraamisilla laakereilla.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  6. #876
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    No sitten on kyllä kevyet
    Kaar ittelles vaa

  7. #877
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Osalistaa odotellessa. Jos vaikka siitä saisi jotain vinkkejä miten omasta Strikestä saisi edes 10.x kiloisen lenkkikaverin
    Vähän meinas tulla kiirus, mutta sain tuon juuri ja juuri nippuun huomista kanuunalenkkiä varten. Jarruletkuissa on varmaan vielä metri lyhennettävää, mutta muuten tuo alkaa olla valmis ajoon.

    Osalista näyttää seuraavalta. Se on lontooksi, kun sai copy-pastella kätevästi. Massasta ei ole toistaiseksi tietoa, mutta tarttee käyttää tuo lähiaikoina puntarilla. Melko kepeeltä kuitenkin tuntuu.

    brake front: Shimano XTR (160 mm)
    brake rear: Shimano XTR (160 mm)
    cable housing: Shimano
    cassette: Shimano Dura-Ace (12-25)
    chain: Shimano Dura-Ace (106 pins) with SRAM power link
    crankset: Shimano XTR (22-32-44)
    derailleur front: Shimano XT e-type
    derailleur rear: SRAM X0 medium cage
    fork: Fox F100 RLC
    frame: Scott Strike Ltd (L) with Fox RP3
    grips: Syntace cork tape
    handlebar: Easton EC90
    headset: FSA
    pedals: Crankbrothers Eggbeater SL
    quick releases: USE Spin Stix Ti
    rim tape: duct tape
    seat binder: Extralite
    seat: Becker Carbon mtb
    seatpost: AX-Lightness Europa
    shifters: SRAM XO twist shifters
    stem: Syntace F99
    tires: Continental Raceking Supersonic 2.2"
    tubes: Continental Supersonic
    wheelset: Shimano XTR/32 x Sapim CX-Ray/Notubes ZTR Race


  8. #878
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    No huh Mitä pyöriä !

  9. #879
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    947
    Melkoinen kaksikko

  10. #880
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Melkosta palikkaa löyty akilta tosta vaan laittaa runkoon kiinni. upeita on molemmat ja kepeitä epäilemättä
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  11. #881
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Kiitokset. Strike oli mulla kisakäytössä ennen Sparkkia, jota on sittemmin rakennettu sillä idealla, että jokaiselle osalle on löydyttävä varastosta kohtuullisen kepeä varaosa. Siksi noita palikoita siis löytyi valmiina. Mutta vasta nyt tajusin koota niistä kokonaisen pyörän.

  12. #882
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    ... Mutta vasta nyt tajusin koota niistä kokonaisen pyörän.
    Ja kohta täytyy varastosta löytyä lisää varaosia.

  13. #883
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Mikäs on tuntumaero pyörissä... niinku ajaessa? Tuntuuko vuodet strikessä?
    Komeeta osalistaa on, ei voi muuta sanoa.

    Ite yritän pohtia, että mikä olis hyvä "kisarassi" tuleviin koitoksiin... Spark, Anthem X vai Top Fuel? Ögh. Opiskelijalla hinta ratkaisee, mutta jos sitä vaikka jättäis pari paari-iltaa väliin, niin saattais venyä johonki hiilipitoiseen .

  14. #884
    JanneT Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Spaceripino-stemmi-ergo tanko yhdistelmä aika karmeen näköinen.
    Eikä varmasti ole fixi mikään herkku ajettava tollasen ketjunkiristäjän kanssa. Mutta yhtäkaikki, pääasia että saat pyörästäsi itsellesi sopivan, ja kilometrejä alle!

  15. #885
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Ainakin On-one ilmoittaa, että heidän kiristimensä ei ole tarkoitettu fiksikäyttöön. Itselleni ei tulisi pieneen mieleenkään ajaa fiksillä, jossa on tuommoinen viritys, mutta jos käyttää jarruja edessä ja takana, niin kaipa se toimii. Kovin rajuja skidauksia tuo viritys ei kyllä varmasti kestä.

    edit.
    Jos taas olisin lukenut aiemmatkin viestit, niin olisin huomannut, että pyörähän onkin jo muutettu vaihteelliseksi. Varmaan ihan fiksu veto.

  16. #886
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti phebis Katso viesti
    Mikäs on tuntumaero pyörissä... niinku ajaessa? Tuntuuko vuodet strikessä?
    Tuli vietettyä täysi työpäivä Striken kanssa metsässä, ja fillari osoittautui positiiviseksi yllätykseksi. Hiukan se on lyhyt Sparkkiin verrattuna, mutta käyttäytyi mukavan ketterästi Nokian kivikkojuurakkopoluilla, jonne izmo kanuunalenkin tänään johdatti. Ketteryyteen vaikuttanee ohjauskulman loivuus, sillä tuo runko taitaa olla alunperin suunniteltu huomattavasti lyhyemmälle keulalle kuin 100-millinen Fox. Mutta erittäin miellyttävä laite tuo omasta mielestäni polkuajelussa on. Takajousituskin toimii mukavan pehmeästi.

    Ja kohtuullisen kevytkin siitä tuli. Izmon työpaikan kalibroitu totuuspuntari antoi lukemaksi 9.6 kg.

  17. #887
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Vielä on matkaa, että tollasen alle 10 kilon täpärin vois koota jämäpalikoista varsinkin kuin nykyinen ainoa täpäri menee ton yli isosti. Onneks maantiepyörä on sentään kepposempi... Se olis jo nöyryytys.
    Ride and Smile!

  18. #888
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Se taisi olla niin että kolmerattainen K-force painoi sen 750g. Ainakin kaksirattainen painaa juuri sen mitä valmistaja ilmoittaakin. Jollain sivuilla on muuten ilmoitettu virheellisesti kaksirattaisenkin painoksi 750g.
    Mulle tuli justiinsa eBaysta hankkimani pari vuotta vanhat K-Force -kammet (ei siis K-Force Light). Pelkät kammet 3-ratassysteemillä ilman keskiötä painoivat yllätyksekseni 768g ja kun MegaExo-keskiö on jotain 140-150g, niin kokonaispaino on selkeästi suurempi kuin esim, Deore XT:n.

  19. #889
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Noin 700g painaa mun K-Force Lightit 2 rattaalla.



    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  20. #890
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Hienot ja kevyet kammet, mutta tuo suurempi eturatas ei taida olla kovin kepeä... Ainakin se näyttää kovin järeältä. TA tai Extralite tilalle, niin keventynee vielä reippaasti.

  21. #891
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Noissa 2x9:ssä on sitten rattaat 94/58 jaolla, että ihan kaikki rattaat ei mene kiinni. Controltechiltä löytyy, mutta en tiedä kuinka paljon keventävät...

  22. #892
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Hienot ja kevyet kammet, mutta tuo suurempi eturatas ei taida olla kovin kepeä... Ainakin se näyttää kovin järeältä.
    Joo,vaikka onkin kevennetty koneistamalla sisäpuolelta niin silti painoa on lähes sata grammaa tuolla eturattaalla. Vielä noita 58/94 jaolla rattaita ei valmisteta juurikaan, mutta eiköhän parane kahden eturattaan yleistyessä XX:n ja 10-takapakan ansiosta. Mahdollista olisi tehdä siitä vielä noin 30g kevyempi.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  23. #893
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    orimattila
    Viestit
    412
    Controltechin setti 29/25 g ja 40/70 g bcd 94/58.Tuli joskus hätäpäissään tilattua enkä katsonut tarkemmin tuota bcd lukua joten ylimääräiset,paketissa...

  24. #894
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  25. #895
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    437
    Kuuriiri toi kotiin hieman kasattavaa, rungon paino täyspitkällä tolpalla 1935 grammaa.


    Ohjainlaakeri käpyineen ym. 103 grammaa, takaiskarinlukitusvipu 65 grammaa ja satulan kiinnitin 134 grammaa.



    Yhteensä noin 2237 grammaa. Iltapäivällä jos saisi vedettyä nippuun ainakin keulan noiden heebeleiden lisäksi. Matkalla kotiin päin on myös jarrut, vaihteet ja tangon tupit sekä stemmi. Vatuloinnin alla kiekot, tanko ja takapakka. Luultavasti 11-32 XTR tulee taakse, kun kammet ovat FSA:n 29-42 kammekset. Kiekoiksi olisi DT:n 1540:t, mutta luultavasti nuo jää kurakiekoiksi, pyhäkiekoiksi pitäisi hankkia jotain kevyempää, ehkä.
    X-terra muokkasi tätä : 27.10.2009 at 14.32

  26. #896
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Tosi hieno runko! Mutta toi satulan kiinnitin käytännössä tappaa koko idean integroidusta tolpasta kevennysmielessä, kun kiinnitin painaa saman verran kuin kevyt tolppa, vaikkapa AX Europa tai New Ultimate carbon...

    Tietenkin satulan voi kiinnittää tavallisilla tolpan kiinnikkeillä suoraan tuohon integroituun tolppaan, kuten Heinz on homman hoitanut, mutta silloin tarttee aika tarkasti tietää, mille korkeudelle penkin haluaa.


  27. #897
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    437
    Metalliklunssi taitaa painaa saman verran kuin Akin combo? Onhan tuo metallijötky tarpeettoman järeän oloinen, mutta saisikohan noita hiilarista? Itse tehden kyllä, mutta olisi varmaan ehdan TI tuotteen näköinenkin.
    No, runko valinta tämän ja Spark 10 välillä tapahtui pelkästään ulkonäkösyillä, tiedostaen että varmaan ottaa takkiin painossa +100 grammaa.

  28. #898
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.187
    aika mielenkiintoinen toi kiinteä tolppa kyllä
    Vanha mutta lihava.

  29. #899
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-terra Katso viesti
    Kuuriiri toi kotiin hieman kasattavaa...
    Käviköhän meillä sama kuriiri. Sain nimittäin oman rungon kanssa juuri äsken. Onkohan tullut jo liikaa tilattua Saksasta, kun kuriireilla on mun puhelinnumero tallennettuna ja soittavat ajoissa eukäteen kuljetuksesta. Kun pääsen kotiin niin punnitsen Canyonin. Jossain näin muuten noita Scottiin sopivia satulan kiinnittimiä. Olikohan WW:ssä?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  30. #900
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-terra Katso viesti
    Onhan tuo metallijötky tarpeettoman järeän oloinen, mutta saisikohan noita hiilarista?
    Todella hieno Spark! Onnittelut!
    Noita satulankiinnikenysiä tekevät myös Tune ja New Ultimate. Molempien kanssa pitäisi painon pudota reippaasti Ritcheyhin verrattuna.

    Hieman samaan asiaan liittyen: mistä löytyisi kevyt satulatolpan kiritysklemmari Scottiin?
    Hope tekee Scottin kokoa, mutta ei ole hirveän kevyt. Muita en ole (vielä) löytänyt...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •