GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 21 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #601
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Mitäs nuo numerot tarkoittaa?
    Numerot ovat eri testiosioiden painotettuja keskiarvoja (asteikolla 1-5, 1=paras).

    ZIPP 404 NT:lle ei taidettu antaa kokonaisarvosanaa, kun 2000 km kestotesti Schwalben testipenkissä taisi keskeytyä ennen loppua tuubin rikkoutumiseen (muistinvarainen tieto, kun ei ole lehti nyt käsillä).

  2. #602
    FFWD:lle vanteita rakentava Zoran on kasannut tällaisen paketin:

    Niobium rims
    rear 28 holes(XR 300)
    front 24 holes (XR 200)
    Rear hub M-5 (ceramic bearings)
    Front hub Alchemy 24 holes(ceramic bearings)
    CX RAY spokes
    prolock nipples

    644 Euro

    Rear wheel; 810 grams
    Front wheel; 590 grams
    Total; 1400 grams


    Mielenkiintoisia yksityiskohtia on nyt ainakin etu napa, jonka ajatuksena on laippojen ja laakereiden sijoittaminen mahdollisimman reunaan. Tämä lisää luonnollisesti sivuttaisjäykkyyttä, parantaa vanteen kestoa ja keventää laakereiden kuormaa. Keraamiset laakerit ovat luonnollisesti myös ainakin mainitsemisen arvoinen juttu. Millainenhan tuo takanapa on? http://www.m5-ligfietsen.com/site/EN...and_rear_hubs/

    http://zoranthoughts.blogspot.com/

  3. #603
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Kahden asunnon loukussa
    Viestit
    154

    Kiekkojen kasauksen hinta

    Mitäpä maksaa kokemustenne mukaan kiekkojen (etu+taka) kasaus tässä maassa?

    Pliide, ei sitten mitään "eipä maksa mitään kun kasaa itte" -tilitystä

  4. #604
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti

    Mielenkiintoisia yksityiskohtia on nyt ainakin etu napa, jonka ajatuksena on laippojen ja laakereiden sijoittaminen mahdollisimman reunaan. Tämä lisää luonnollisesti sivuttaisjäykkyyttä, parantaa vanteen kestoa ja keventää laakereiden kuormaa. lKeraamiset laakerit ovat luonnollisesti myös ainakin mainitsemisen arvoinen juttu.
    Ja arvaappa kenen ideoima tuo etunapa on?



    Sen idea ei todellakaan ollut nuo esittämäsi vaan isoimpien, pakollisten metalliosien ja ennen kaikkea niiden koon minimointi (lähellä haarukka=lyhyt matka=pieni materiaalin tarve, suuri akseli= jäykkä ja kuitua= kevyt) eli kuinka navasta saadaa mahdollisimman kevyt. Ilman AC Micro hub kokoisia=käyttökelvottomia laakereita. Siis kevyt mutta kestävä ja oheistuotteenä jäykkä etunapa. Navan runko oli kuitua toki. Homma jäi siihen että en tunne ketään sopuhintaista CNC-sorvaria ja tollasella navalla ei känttyä pöytään kanneta. (Jos jollakin on aikaa sorvitella, mailia tähän suuntaan.)

    Mulla on orginaali-Cad kuva vielä tallessa. Ja proton laakerisarja. Postasin sen Weight Weeniessiin muinoin. Samásta syystä jotkut sanovat uusinta Spessun TT-fillaria Signature Spessuksi. Tosin myös Cervelon mr. Vroomen mainitsi ruokapöydässä käyneen mun webbisivulla, ja se lähinnä nolostutti mua. Ja mulle heitti mailia jamppa joka omistaa tehtaan joka oikeasti tekee 3T kamat pari vuotta ennen kuin myin niitä.

    Mualma on piänempi paikka kun luulisi.

    Samu Ilonen muokkasi tätä : 20.08.2009 at 18.50

  5. #605
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti John McCurve Katso viesti
    Mitäpä maksaa kokemustenne mukaan kiekkojen (etu+taka) kasaus tässä maassa?

    Pliide, ei sitten mitään "eipä maksa mitään kun kasaa itte" -tilitystä
    Joissakin paikoissa 40€, kuitukehistä tai tinattuna 60€/kpl.

    http://www.rtechsuspension.fi/index....ath=226_97_146

    Hintoja on turha vertailla koska työ laadussa on kuitenkin suurempi ero. Ja yhtään paremmista osista kun teköö, on aika sivuseikka joku koonnin hinta.


    Mää en tee rahasta kiekkoja ellei ole pakko.

  6. #606
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Pulsaamisella tarkoitin sitä, että jarrutettaessa pyörä pysähtyy hieman nykien. Siis jarruvoima ei ole tasainen koko kehän alueella. Se ei tunnu kaffoissa.
    Ei tuota pitäisi tapahtua jos kiekko on suora. Toki jos pistää liian vetelän vanteen ja liian vähän pinnoja, on se sitten jokaisen pinnan kohdalla toiseen laitaan mutkalla, mutta tuo vaatii kyllä jo aikamoista urheilua osien valinnassa.

    Nyt kun noista kevyistä kehistä on ollut puhetta, itsellä ei ole ollut sen kummempaa valittamista IRD:n Cadence-kehästä (paino 390 g tai vähän yli yksilöstä riippuen). Pinnoja on edessä 24 ja takana 28. Takavanne on asymmetrinen, mikä on huomattava etu verrattuna esim. RR1.1:een tai vaikka Open Prohon, sillä vasemman puolen pinnojen jännitys on ainakin DT:n takanavalla jo aika lähellä oikean puolen pinnoja. Etunapa on siis Tune MIG70, takanapa DT 240 ja pinnat CX-Rayt, ja painoa setillä on vain karvan yli 1300 g (ilman vannenauhoja ja pikalinkkuja).

    Holkit ovat tuossakin kehässä vain ulommassa pinnassa, mikä on toki aina vähän huono juttu, mutta jätin siksi suosiolla pinnojen kireyden alle 90 kilon. Noin ohuilla pinnoilla matalampikin jännitys riittää ilman kierrelukitteita, eikä noilla kiekoilla ajetun 7000 kilometrin aikana ole tullut tarvetta rihtaamiseen.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  7. #607
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Katoppa tarkemmin esim Cormic Carbonen etukiekkoa. Seilaa joka puolansuuntaan...silti ihan ok kiekko.

    90kg on kyllä todella vähän? 100-120 on normaalia. ~100 kuitukehillä.

  8. #608
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Katoppa tarkemmin esim Cormic Carbonen etukiekkoa. Seilaa joka puolansuuntaan...silti ihan ok kiekko.
    Ei ole juuri nyt käsillä moista, mutta tuskin se tosiaan ainakaan hyvä on jos joka puolan kohdalla jarruttaessa nykäisee. Ehkä se on sitten "ihan ok".

    90kg on kyllä todella vähän? 100-120 on normaalia. ~100 kuitukehillä.
    Aika vähän se on, mutta olen itse sen verran kevyt (hyvänä päivänä 60 kilon pintaan, pahimmillaan hiukan yli 70), että kyllä se riittää ihan hyvin. Isompien ajajien alla tuo tuskin riittäisi, mutta sitten kyllä harkitsisin jotain kunnolla holkitettua vannetta. RR1.1:stä (se kevyempi versio) on huonoja kokemuksia kun pinnoissa oli hiukan reilut 100 kiloa jännitystä, joten päätin näiden kohdalla kokeilla sitten vähän alakanttiin - eikä ole tarvinnut katua. IRD:n kehän suhteen ei ollut aiempaa kokemusta, joten en tiedä, minkämoisia jännityksiä se tosiasiassa kestäisi.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  9. #609
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ei se nykäise, vaeltaa vaan inan.

  10. #610
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    FFWD:lle vanteita rakentava Zoran on kasannut tällaisen paketin:

    Niobium rims
    rear 28 holes(XR 300)
    front 24 holes (XR 200)
    Eli sama etuvanne kuin mulla, takana korkeammalla profiililla. XR300 on 30mm, mutta XR200 on 22mm(?) XR300 taitaa olla markkinoiden kevein 30mm alukehä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Nyt kun noista kevyistä kehistä on ollut puhetta, itsellä ei ole ollut sen kummempaa valittamista IRD:n Cadence-kehästä
    Niobialumiinia tuokin, olen ymmärtänyt että samasta firmasta tulevat. KinLinissä ei tuota toispuoleista takavannetta ole. Eikä holkkeja.
    Kaar ittelles vaa

  11. #611
    DeLillo Guest
    Euroopasta saa ihmeen huonosti noita KinLinin kehiä, vaikka näyttävät olevan Weightweeniesin jenkkijäsenten peruskehiä. KinLinin kehiä on kuulemma saatavilla eri teippauksilla, ja Englannissa ainakin Haloksi brändättynä. Eipä niitäkään ihan jokaisessa kioskissa tule vastaan.

  12. #612
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Mä en löytänyt noita Haloja kuin 30mm profiililla?

    Kusti polkee, eikä $55-60 kehästä paha hinta ole, vaikka jäisi tulliinkin.

    XX-light bikes myy Euroopassa.
    Kaar ittelles vaa

  13. #613
    DeLillo Guest
    Juu, Halolla taitaa olla vain tuo 30mm KinLin. XX-light bikesin olenkin bongannut. Olisihan noita mukava kokeilla, kun tykkään ajaa tavallisilla pinnakiekoilla ja noilla kehillä saisi rakennettua todella kevyet kiekot.

    Miksei kukaan valmista alusta esim. 30mm profiililla varustettua tuubikehää? Luulisi saavan vielä kevyemmän kuin tuosta KinLinin avoversiosta.

  14. #614
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Niobialumiinia tuokin, olen ymmärtänyt että samasta firmasta tulevat. KinLinissä ei tuota toispuoleista takavannetta ole. Eikä holkkeja.
    Voi ollakin. Epäsymmetrinen takavanne on kyllä ihan mukava lisä - niitä saa turhan nihkeästi irtokehinä vaikka valmiskiekoissa ne ovat yleisiä. Omat IRD:t jäivät tulliin kun niitä ahneena läjäpäin tilasin, mutta ei siitä silloisella dollarin kurssilla silti tullut kuin noin 60 euroa per kehä kaikki kulut yhteenlaskettuna.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  15. #615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Eli sama etuvanne kuin mulla, takana korkeammalla profiililla. XR300 on 30mm, mutta XR200 on 22mm(?) XR300 taitaa olla markkinoiden kevein 30mm alukehä.
    Liekö Zoran ajatellut, että takavanne tarvitsee hieman tukevamman kehän. Tämä diileri on suosittelee XR 200 -kehää vain alle 85 kiloisille polkijoille:
    http://fairwheelbikes.com/kinlin-xr2...im-p-1214.html

  16. #616
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    No mähän oon just sen 85

    Bornmann myy valmista Veltec Volare -kiekkosatsia 159€, 1530g. Taitaa olla hinta-painosuhde aika huippua markkinoilla? Tutulla vaan on nuo ja se kehä on kovin, kovin tutun näköinen. Melkein löisin vetoa että on XR200.
    Navat ja puolat peruskauraa, niillä siitä sitten putoaa painoa.

    Antti, myös Alex Crostini kehässä on asymmetrinen takakehä. Noitakaan ei ihan joka putkasta saa, eikä niitä toisaalta ole varauksetta kehuttukaan nettimaailman foorumeilla. KinLinejä ei paljon ole moitittu. Yksi firma kertoo käyttäneensä niitä 3 vuotta kasaamissaan kiekoissa ongelmitta.

    Mä muuten tilasin ne tuolta: http://www.alchemybicycleworks.com/
    Sieltä saa Crostinejakin. Olin eka jolle lähettivät Suomeen mitään
    Kaar ittelles vaa

  17. #617
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Mistähän noita XR300 -kehiä voisi saada yhden kappaleen kotiovelle halvimmalla?
    Zoranin kaupassa http://bikexperto.com/ näytti olevan hinnalla 55e +rahti 25e.
    Briteissä nuo on alkaen 42£ ilman rahteja.
    Jenkeistä $60+ rahti $36 ~ 67e ilman veroja jne.

    Mietin mahdollisuutta tehdä 24-pinnainen takakiekko, ja tuo XR300 ei olisi pahan painoinen vanne siihen hommaan.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  18. #618
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Mites Reynolds Solitudet, niissä on XR300-kehät 20/24 kpl Revo/Comp pinnoilla ja Reynoldsin omilla navoilla, 1530g / hinta 300-400€.

    Nippelitkin on siististi kehän sisällä kuten hiilarikiekoissa, oikominen on tietty hankalampaa mutta omani ovat ainakin pysyneet suorina.

  19. #619
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178

  20. #620
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    AMC navat ja painoraja 75kg ei lupaa hyvää?

    Noin äkkiä vlkaisten.

  21. #621
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    AMC navat ja painoraja 75kg ei lupaa hyvää?

    Noin äkkiä vlkaisten.
    Vaikka kuski oiskin vaan 60kg?

  22. #622
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    376
    Oon kyllä Samun kanssa samaa mieltä noista AMC:n navoista. Kaverit joilla on noita käytössä ei oo navoista juurikaan positiivista sanottavaa.
    Puserra,puserra...

  23. #623
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti geeni Katso viesti
    Vaikka kuski oiskin vaan 60kg?
    Takanapa voi vielä jotenkin toimiakin, mutta etunapa on sökö jo kaupan hyllyssä. Mä vaihdoin omaani paremmat laakerit, mutta ei se mitään auta. AC vanteista olen kyllä jossain määrin eri mieltä Samun kanssa. Ne on ainakin ihan pirun kevyitä jos ei mitään muuta.

    Kun kattelee noiden painorajoja muille kiekoille, niin taitaa olla painorajat vähän varman päälle. Näkyy olevan Edgen vanteillakin kasatuilla kiekoilla aika alhaisia painorajoja.

    Kun nyt päästiin aasinsillan kautta kevyistä kiekoista vahvoihin kiekkoihin...Rakensin tossa kuukausi takaperin uuden kiekon asiakkaan powertapille. Vanha oli 32 reikäinen AC Victory, mutta ei kuulema oikein ollut riittävän jäykkä. Kuski on ~100kg kaveri ja kirissä irtoaa ~1900 wattia tehoa, eli kalusto on kovilla. Uudessa kiekossa on DT:n "hybridivanne", eli R520 ja 32 DT Champion pinnaa. Ei notku takakiekko enää. Samassa käytössä olevat Super Record kammet ja voimansiirto kestävät myös oikein hyvin. Kapea ketju vähän jännitti, mutta ei se veny sen pahemmin kuin kymppikään.
    6.7 WTF/kg


  24. #624
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Tulipa Sedälle uudet kiekot. Etukiekko hiukan hymyilytti, 416g! Koko kiekko...soon vähemmän kuin pelkkä Open Pro kehä! Takakiekkossa panostin tukevuuteen kun oma massa on....joten pari painoiksi tuli tällä hetkellä 987g DT 190 navalla+lisäpinnoilla. Mutta pikkasen funsin paria kevennystä niihin viä...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 25.08.2009 at 19.49

  25. #625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Tulipa Sedälle uudet kiekot. Etukiekko hiukan hymyilytti, 416g! Koko kiekko...soon vähemmän kuin pelkkä Open Pro kehä! Takakiekkossa panostin tukevuuteen kun oma massa on....joten pari painoiksi tuli tällä hetkellä 987g DT 190 navalla+lisäpinnoilla. Mutta pikkasen funsin paria kevennystä niihin viä...
    Nuita saattaisi mennä kaupaksi... onko ajatuksia tähän suuntaan?
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  26. #626
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Nuita saattaisi mennä kaupaksi... onko ajatuksia tähän suuntaan?
    Hansulle tiedoksi, että nyt puhutaan oikeista kiekoista eli TUUBI sellaisista. Mulla olis yhdet avohyperonit sulle, jotain 1300g setti, laita privaa jos kiinnostaa.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  27. #627
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumppi Katso viesti
    Hansulle tiedoksi, että nyt puhutaan oikeista kiekoista eli TUUBI sellaisista. Mulla olis yhdet avohyperonit sulle, jotain 1300g setti, laita privaa jos kiinnostaa.
    Ahaaaaaa... priivaan siul' jos/ku rupeaa kiinnostamaan....
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  28. #628
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Olisi sellainen "vähän" kummallisempi projekti, tarttisin 24h tai 28h mielummin RATA tai Flip flop navan, 120mm leveydelle. Hauskaa hausta tekee että saisi olla kevytkin...siis mielummin selkeästi alle 300g.

    Ideoita mikä se voisi olla?

    Vähän OT mutta kai se menee tässäkin topicissa.

    Phil woisi olla kiva.


  29. #629
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    706
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Olisi sellainen "vähän" kummallisempi projekti, tarttisin 24h tai 28h mielummin RATA tai Flip flop navan, 120mm leveydelle. Hauskaa hausta tekee että saisi olla kevytkin...siis mielummin selkeästi alle 300g.

    Ideoita mikä se voisi olla?

    Vähän OT mutta kai se menee tässäkin topicissa.

    Phil woisi olla kiva.

    American Classic

    Edit. Paulilta saisi ehkä vähän asiallisemman : http://www.paulcomp.com/highflangerear.html

  30. #630
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Suzue Promax CF -navat on aika pornon näköiset 575g pari?
    Kaar ittelles vaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •