HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 20 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #571
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Eli mä vain kuvittelen noiden ristiinpuolttujen kiekkojen olevan mukavammat.
    Ei suinkaan. Tiedät varmastikin vanteidesi mukavuuserot. Kyse on vain siitä, että johtuuko tuo mukavuusero pinnaustyylistä vai jostain muusta erosta vanteissa.

    Itse haluan vain oppia ymmärtämään, että mistä vanteiden mukavuuserot johtuvat. Tämä sen vuoksi, että kaikkea ei tarvitsisi kokeilla jos asioita pystyisi päättelemäänkin.

    Kannatettava idea! Lainaa vaikka jostain hyviä kiekkoja. DT/Mavic kehät, Revo/Comp/CX-ray/Aerolite pinnat ja DT/Tune/D-A/Record navat. Käy vähän mutuilemassa miltä ne tuntuu ajossa ja palaillaan uudelleen asiaan
    Sitten törmäämmekin siihen ongelmaan, että asioiden hoitamisesta tulee äärettömän hidasta ja tehotonta, jos kokeileminen on ainoa keino selvittää asioita.

    Olemme varmaan yhtä mieltä siitä, että jos hakee mukavaa vannetta, niin ei kannata ostaa korkeakehäisiä kilpakäyttöön suunniteltuja aero-vanteita. Pitääkö tämäkin käydä jokaisella erikseen kokeilemassa (omalla rahalla tietenkin), vai voisiko radiaalisuunnassa äärimmäisen jäykän kehän päätellä vaimentaman huonosti iskuja?

  2. #572
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Pitääkö tämäkin käydä jokaisella erikseen kokeilemassa (omalla rahalla tietenkin)?
    Minusta toi teidän "mukavin kehä" jutustelu on hubaa luettavaa. Kuitenkin sisä- ja ulkorenkaan vaikutus on pirusti suurempi. Tästäkin oli puhetta eräässä koulutuksessa ja mittaustuloksia esittelivät vaikka eivät kiekkoja myykään. Totesivat jotain sen suuntaista että jos kehä joustaa pystysyyntaan jatkuvasti tuottaakseen "joustoa", täytyy pinnauksen olla todellä löysä ja kehän muodonmuutos syö energiaa...

    Mulla on Recordin navoilla 2-3x kiekkoja avona ja tuubina, pellikehillä. "Paris-Roubaix" kiekkojakin nääs. DT RR1.1 kehäisiäkin kiekkoja muutama pari eri navoilla ja pinnauksilla. Sit mulla on erilaisia hiilarikiekkoja "ihan" tarpeeksi. Me ollaan ihan oikeasti käyty lenkillä sillain että jampat tulee tähän, laitetaan kaikille alle meiltä kiekot ja vaihdetaan parin-kolmen kympin välein. Eikä maksa penniäkään, kellekään.

    Minusta suurin ero joka tuntuu, on pyörivän massan määrä. Ja takakiekon tukevuus sen jälkeen.

    On vaan erittäin harmillista että todellisuudessa on vaikea mennä paljon alle 400g kehäpainon alumiinisella avokehällä. Kestävyys/käytettävyys/käytettävä pinnakireys tuppaa heti kärsimään. Jos Mavic tai DT tekisi kevyen alu-avokkaan, hitsatulla liitoksella ja ~300g niin olisi poikaa mutta hiljaista on ollut....tällä hetkellä RR1.1 on mun suosikki ennen Open Pro:ta. Mavic Reflex on oiva alutuubikehä ja Vittorian 24mm Pave-tuubeilla oiva valinta kevään "routavaurio" lenkeille...

    Mitä hiljaisempi lenkki, sitä hauskempi on ajaa kevyellä kiekolla. Tähän asti selkeästi useimmat ovat olleen eniten liekessä Lightweight tai FFWD F2 kiekoista. Eli keveys on ollut kuulemma eniten "kivaa". Luulisi että LW:t ovat jorinanne mukaan todella epämukavat ajaa mutta todellisuus on hieman eri. Joskus intsinörtinkin kanttaa suorittaa tarkistuskokeita.

    Ei palkoja, mietteitä vain, HMB.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 18.08.2009 at 08.00

  3. #573
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta...
    Xentis-kehiä käytetään myös Itävaltalaisissa Solist-kiekoissa. Niitä ainakin näyttää olevan tarjolla eri tasoisilla navoilla jne.
    http://www.bikepalast.com/index.php?...&filter_id=232

    Noita kiekkoja tuli ihmeteltyä livenä kesällä ja ensivaikutelma oli ihan positiivinen.
    Rule #1: Obey The Rules

  4. #574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta jos 1200g massa myös pitää, valmistajan nimen taidan luulla kuuleni joskus...
    En löytänyt mistään myyjää/hintaa?
    Squad mallisto on ilmeisesti uutuusmalli, ei kovin paljoa tunnu vielä löytyvän faktoja tai spekulaatiota. Muistaakseni kuitenkin Cuben joku huippumalli olisi varustettuna näillä kiekoilla.

    4,2 profiililla löytyy myynnistä ainakin tuolta: http://www.egle-parts.de/oxid.php/si.../listtype/list

  5. #575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Minusta toi teidän "mukavin kehä" jutustelu on hubaa luettavaa. Kuitenkin sisä- ja ulkorenkaan vaikutus on pirusti suurempi. Tästäkin oli puhetta eräässä koulutuksessa ja mittaustuloksia esittelivät vaikka eivät kiekkoja myykään. Totesivat jotain sen suuntaista että jos kehä joustaa pystysyyntaan jatkuvasti tuottaakseen "joustoa", täytyy pinnauksen olla todellä löysä ja kehän muodonmuutos syö energiaa...
    Enkö juuri jotain tuon suuntaista kirjoittanut muutama viesti aikaisemmin: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...&postcount=566


    Mulla on Recordin navoilla 2-3x kiekkoja avona ja tuubina, pellikehillä. "Paris-Roubaix" kiekkojakin nääs. DT RR1.1 kehäisiäkin kiekkoja muutama pari eri navoilla ja pinnauksilla. Sit mulla on erilaisia hiilarikiekkoja "ihan" tarpeeksi. Me ollaan ihan oikeasti käyty lenkillä sillain että jampat tulee tähän, laitetaan kaikille alle meiltä kiekot ja vaihdetaan parin-kolmen kympin välein. Eikä maksa penniäkään, kellekään.
    Jännä juttu, että kaikki mahdolliset vanteet kokeiltuasi pystyt sekoittamaan Tuorin testin numerot ja julistat täällä kuinka jotku kiekot ovat täyttä kuraa DT1450:een verrattuna. Todellisuudessahan tuo DT1450 on yksi löysimmistä takavanteista. Luulisi että mainostamasi kokemus olisi jossain vaiheessa herättänyt lukemaan testitulokset toiseenkin kertaan. Tuosta voi helposti saada sen kuvan, että olet kärkkäästi haukkumassa muiden edustamia tuotteita. Kilpailijoiden haukkuminen ei ole välttämättä se toimivin tyyli mainostaa.

    Minusta suurin ero joka tuntuu, on pyörivän massan määrä. Ja takakiekon tukevuus sen jälkeen.
    Onko sinun mielipide sitten se, ettei vanteiden välillä ole eroja mukavuudessa?

    Tunnustan kyllä, että en tosiaankaan ole kokeillut oikein mitään vanteita. Itsekin olen kuitenkin taipuvainen uskomaan, että renkaat vaikuttavat mukavuuteen paljon enemmän kuin vanteet.

    Ei palkoja, mietteitä vain, HMB.
    Onko tuo nimerkkini vääntelyn tarkoitus olla vitsi vai provo? Itse en oikein osaa päättää.

  6. #576
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elcondorpasa Katso viesti
    Squad mallisto on ilmeisesti uutuusmalli, ei kovin paljoa tunnu vielä löytyvän faktoja tai spekulaatiota. Muistaakseni kuitenkin Cuben joku huippumalli olisi varustettuna näillä kiekoilla.

    4,2 profiililla löytyy myynnistä ainakin tuolta: http://www.egle-parts.de/oxid.php/si.../listtype/list
    Tänks!

    Ei painoonsa nähden lainkaan pahan hintaiset jos tuo hinta on verollinen kuten otaksun... ja paino pitää. Luulen että palikat on kunnon kamaa... täytyy tarkkailla tilannetta... ensi ajokauteen on vielä aikaa...

  7. #577
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Pieni yksityiskohta: noissa Xentis (Solist) -kehissä on jarrupinnassa pinnoite, joka mahdollistaa standardijarrupalojen käytön. Kuulemma toimii myös sadekelillä kohtuullisen hyvin.
    Rule #1: Obey The Rules

  8. #578

    Xentis

    Tarkemmin spekuloituna alla oleva Xentis Squad 4,2:n osalistaus kertoo että navat ja muutkin palikat on merkkitavaraa ja että pinnoja on riittävä määrä.
    Paino on varmaan realistisempi kuin mainospuheissa luvatt 1200g mutta alkaa ola lähellä normi-avokas-lukemia (1400g)... reilun 50g kevennys maksaa näin ollen donan... mutta kallit ne on LWclincheritkin(2800€) mutta jonkinverran kevyemmät.
    Mudda mikä on TachoMagnet? Joku jemmattu nopeusanturimagneetti vai?


    Voderradnabe 20 Loch: DT Swiss 190 Ceramic
    Hinterradnabe 24 Loch: DT Swiss 190 Ceramic
    Felge XENTIS SQUAD 4.2 Vollcarbon(Clincher) für Drahtreifen!
    Felgenhöhe: 42mm
    28" Rennrad Laufradsatz
    Speichen: DT Swiss Aerolight Messerspeichen
    DT Swiss Alu Nippel
    Vollcarbon Felge für Drahtreifen(Clincher)
    Patentiertes Verfahren und patentierter Schliff.
    Beste Bremsleistung bei Verwendung der Standardgummis von Shimano, Campagnolo oder Sram...
    inkl. in der Felge integrierter nicht sichtbarer Tacho Magnet!!!
    Gewicht: nur 1350g (Voderrad/Hinterrad)
    max Fahrergewicht: ca. 88 kg

  9. #579
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä uusista Dura-Acen D-A WH 7850-C24-CL kiekoista? ...kiekko rihdattu ja puristeltu moneen kertaan. Saas nähdä pysyykö se nyt ryhdissään...
    Eihän ne suorana pysyneet, joka lenkin jälkeen takakiekko lenkotti useamman millin. Mutta takuu toimi hienosti, uusi kiekkopari tuli nopeasti.

    Ja nyt on pysynyt suorassa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  10. #580
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Mudda mikä on TachoMagnet? Joku jemmattu nopeusanturimagneetti vai?
    Tuon tekstin perusteella voisin kuvitella, että kehään on hiilikuidun sisään jemmattu magneetti mittareita varten.

  11. #581
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Ei painoonsa nähden lainkaan pahan hintaiset jos tuo hinta on verollinen kuten otaksun... ja paino pitää.
    Mikä näissä kiekoissa on ideana? Miksi juuri avo? Tuohon hintaan saa aika huippua tuubikiekkoa ja kevyempänä. Perustelen kysymykseni: kun kuitenkin kevennyskiekoista on kyse, niin ykkösvalinta rengastukseksi ei varmaan ole Kryolion carbon ja jotkut 120g sisurit? Eli sinne Ultremo linjalle-painuu, eikä sisuritkaan saa kovin paljon painaa. ~180+60g rengastus, eli ollaan siellä normituubien painoissa, mutta kuitenkin mennään pikku riskillä kun on noin kevyet avorenkaat. Tussahduksen riski kasvaa.
    Sitten KUN tussahtaa ja ehkäpä reippaassa vauhdissa, on syytä olla varahousut paidan taskussa. Paskat pörähtää housuun aika nopeasti kun alkaa röpelöisellä asvaltilla jarrutella ja takaraivossa takoo pysähdykseen saakka: HAJOSIKO KEHÄ?

    Mulle tuli maksamaan rapiat 600 kun tein itse 1318g avokiekot. Rispektiä niillä ei tosin saa kun on alukehät ja kovin tavallisen näköiset. Ajelin niillä tuossa rennon reippaan VK-lenkin yksin, 110km 34,8 keskarilla. Vaikkei ne varmaan hirveän aerodynaamiset 22mm kehineen ole, niin kyllä niilläkin aika mukavasti ehtii.
    Kaar ittelles vaa

  12. #582
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Sitten KUN tussahtaa ja ehkäpä reippaassa vauhdissa, on syytä olla varahousut paidan taskussa. Paskat pörähtää housuun aika nopeasti kun alkaa röpelöisellä asvaltilla jarrutella ja takaraivossa takoo pysähdykseen saakka: HAJOSIKO KEHÄ?
    Juuri näin!
    Itse en haluaisi ruveta jarruttelemaan pelkällä kuitukehällä ja samalla heitellä satasia takataskusta
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  13. #583

    Fulcrum Racing 3

    Varsinaista tarvetta päivitykselle ei ole, Aksiumit ovat vielä suorat ja pyörii herkästi mutta tarjolle tuli ajamattomat Fulcrum Racing 3:t 300e hintaan. Nopealla googlaamisella hinta vaikutti asialliselta.

    Mitä raati on mieltä, onko Aksiumeista järkeä päivittää R3:iin? Vai oisko syytä kaivaa muutama kymppi lisää hilloa ja ostaa Ksyrium Elitet?

  14. #584
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Ei pahaa sanottavaa kummastakaan, Elitet lienee noin 100g kevyemmät. Näin aatellen Elitet olis parempi vaihtoehto.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  15. #585
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    22

    Rr1.1

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Jos Mavic tai DT tekisi kevyen alu-avokkaan, hitsatulla liitoksella ja ~300g niin olisi poikaa mutta hiljaista on ollut....tällä hetkellä RR1.1 on mun suosikki ennen Open Pro:ta.
    RR1.1:stä saa näköjään sekä yksin- että kaksinkertaisilla rei'illä (eyelets). Kaksinkertaisuus lisää painoa 50 g. Onko tuolla ominaisuudella vaikutusta kestävyyteen tms?

  16. #586
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mikä näissä kiekoissa on ideana? Miksi juuri avo? Tuohon hintaan saa aika huippua tuubikiekkoa ja kevyempänä. Perustelen kysymykseni: kun kuitenkin kevennyskiekoista on kyse, niin ykkösvalinta rengastukseksi ei varmaan ole Kryolion carbon ja jotkut 120g sisurit? Eli sinne Ultremo linjalle-painuu, eikä sisuritkaan saa kovin paljon painaa. ~180+60g rengastus, eli ollaan siellä normituubien painoissa, mutta kuitenkin mennään pikku riskillä kun on noin kevyet avorenkaat. Tussahduksen riski kasvaa.
    Sitten KUN tussahtaa ja ehkäpä reippaassa vauhdissa, on syytä olla varahousut paidan taskussa. Paskat pörähtää housuun aika nopeasti kun alkaa röpelöisellä asvaltilla jarrutella ja takaraivossa takoo pysähdykseen saakka: HAJOSIKO KEHÄ?

    Mulle tuli maksamaan rapiat 600 kun tein itse 1318g avokiekot. Rispektiä niillä ei tosin saa kun on alukehät ja kovin tavallisen näköiset. Ajelin niillä tuossa rennon reippaan VK-lenkin yksin, 110km 34,8 keskarilla. Vaikkei ne varmaan hirveän aerodynaamiset 22mm kehineen ole, niin kyllä niilläkin aika mukavasti ehtii.
    No se juuri että ne on avo:t kun kaikilla on tuubit... no ei vaan se että kumin vaihtaminen on iisimpää. Hans on elänyt "tuubin ensimmäisen tulemisen" ja kun avot alkoivat kehittyä niin vannoin etten enää koskaan tuhraa tuubiliiman kanssa... olen pitänyt sanani... no yhdellä tuubilevyllä ajoin 5kertaa mutta muuten olen pidättäytynyt pelkissä avokkaissa.

    Tuo kehän rikkimeneminen on varmasti riski mutta ei minusta kauhean suuri, vaikka kyllä tuubi ehdottomasti paremmin suojaa kehää kuin avokas... vai onko pojilla esittää empiirisiä kokemuksia karpoonikehien rikkoontumisesta avokkaan alla?

    Ei hiilikuitu ole tässä nyt se mikään must vaan 1200g avokiekko, aivan se ja sama mitä matskua kehä on... mitä paremmin kestää sitä parempi.

    Kerrotko vähän osaluetteloa jolla pääsit tuohon 1318g... niin ja vaa'an nimen jatyypin voisit myös mainita...

  17. #587
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sami_Matinaho Katso viesti
    RR1.1:stä saa näköjään sekä yksin- että kaksinkertaisilla rei'illä (eyelets). Kaksinkertaisuus lisää painoa 50 g. Onko tuolla ominaisuudella vaikutusta kestävyyteen tms?
    Tuo double eyelet viittaa itseasiassa holkkiin (eli socket). Jos holkki on tehty oikein, ovat sen reunat taitettu sekä ulompaan että sisempään vanteen kehään ja näin holkki jakaa pinnan vedon molemmille kehille yhden sijaan. Oikein holkitettu eli double eyelets on ehdottomasti kestävämpi kuin ei holkitettu.

  18. #588
    DeLillo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jan Katso viesti
    Tuo double eyelet viittaa itseasiassa holkkiin (eli socket). Jos holkki on tehty oikein, ovat sen reunat taitettu sekä ulompaan että sisempään vanteen kehään ja näin holkki jakaa pinnan vedon molemmille kehille yhden sijaan. Oikein holkitettu eli double eyelets on ehdottomasti kestävämpi kuin ei holkitettu.
    Jos vanne on vahva, niin yksiholkkinenkin tai jopa holkittamaton vanne voi olla todella kestävä.

    DT RR1.1 on kevyt avovanne eikä yksiholkkinen vanne kestä kunnolla takana vaan nippelit alkavat tulla läpi ja vanne alkaa haljeta pinnarei'istä. Edessä se kestää hyvin, mutta taakse kannattaa laittaa tuplaholkitettu ellei ole todella kevyt kuski. DT kuvitteli yksiholkkisen kestävän, mutta firma joutui tuomaan markkinoille suhteellisen nopeasti tuplaholkitetun version.

    Erittäin hyvä vanne joka tapauksessa.

  19. #589
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Kerrotko vähän osaluetteloa jolla pääsit tuohon 1318g... niin ja vaa'an nimen jatyypin voisit myös mainita...
    Ne on ollut tässä topikissa. Tune Mig70/Mag180 (eli rahalla lähtee lisää) Sapim CX-ray 24/28 ja KinLin XR200 kehät. Vittoria vannenauhat, ilman niitä 1288g. Vaaka OBH Nordica. Etu/taka 599/719g Tossa kuva.


    Mun jutun pointti oli, että siitä kuitukehästä ei ehkä kannata maksaa tonnia ekstraa? Mutta jos raha ei ole este, niin...

    Edit: Olen ~85kg ja kiekot on tukevat alla. Jos kuski on 60-70 kg niin molemmista päistä voinee huoletta tiputtaa 4 pinnaa. Säästöä 15€! Sitten taakse Tune Mag160 napa, plussaa 150€. Painoa putoaa n.55g vajaan 150€ lisäpanostuksella. Eli vannenauhojen kera mennään 1260g kieppeillä n.750€ satsilla.
    Pekka L muokkasi tätä : 19.08.2009 at 19.19
    Kaar ittelles vaa

  20. #590

    Kevyet =

    Hansilla on samantyyppiset customit (Sapim, Tune, DT). Painoa oli aika tasan 1400g... aika paljon kepoisemmat ovat käyttämäsi navat ja kehät. En tykännyt kun olivat honosti kasatut helmutilla, uudellen puolauksen jälkeen olleet ongelmitta eukon käytössä... tosin hän painaa alle 60kg.

    Tiedossa on että kustomoimalla saa kevyttä kiekkoa myös avokkaana mutta ei taida 1200:n alle mennä kuin kustomoiduilla kuitukehällä kiekoilla tai LWc:llä... joka on kieltämättä melko kallis kokeiltavaksi sen suhteen että kuinlka kuitu kestää avokiekossa kun kumi puhkeaa.

  21. #591
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Pulsaa? Eli tuntuuko jarrukahvaan jotain...? Ei. Ainakaan toistaiseksi, ei noilla hirveästi vielä ajettu ole.

    Kehät oli 384g ja 390g painoiset, jenkeistä $60/pala.
    Kaar ittelles vaa

  22. #592
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    En ole kiinnittänyt huomiota, eli ei ainakaan mainittavasti?

    Vähän googlettelin tässä, 1200g alle menee avoilla heittämällä, ainakin teoriassa. AC Mag 300 kehiä ei taida saada irtonaisena. Mutta valmis kiekkosetti painaa 1255g avona, 28/32 pinnaa. Navat ja pinnat AC. Ne kun vaihtaisi Sapimiin ja Tuneen Mig70/Mag160, oltaisiin jossain 1160-1170g maisemissa. (vannenauhojen kera, oletan niiden tarvitsevan sellaiset) Tunella on vielä Mig45 etunapa ja Mag 150 takanapa, mutta millaiset pinnat niihin kuuluu? En ole perehtynyt.
    Kaar ittelles vaa

  23. #593
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mag150 napaan menee pinnat jossa ei ole mutkaa eli T-malliset pinnat. Mig 45:ttä ei myydä esikseen, ainostaan tehdas pinnattuna. Tunen kehävalikoima on ainakin hinnaston perusteella aika himmeä, löytyy todella monta erilaista ja laadukasta kehää. AC kehiä ei siinä siis ollut.

    Se kehän nykiminen ilmenee tovin päästä kun kehää ensin käyttää. Sauma elää ajossa....Ja suurempi paine nopeuttaa/pahentaa asiaa. Ja yleensä syy on että kehää ei ole hitsattu yhteen.

    Samu

  24. #594
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Eikös se sitten kulu suoraksi.



    Ei kulu, tiedän.

    Se miksi DT/Mavic kehät on "aika hyviä" minusta, selviää kun alkaa pinnaamaan ja kireys alkaa lähestymään "hyvää". Monilla muilla kehillä, kuten Stan's, alkaa hirviä venkoilu ja vetely. Siis juuri ennen kuin järkevä pinnankireys saavutetaan. Eli ne ei ole mitään ekoja pinnausharjoituksia varten. Ongelma ei tosin tule esiin jos ei pinnaa kiekkoja ikinä tarpeeksi kireälle. Tietty muutkin syyt puoltavat laatukehän käyttöä mutta noita kaiken mualman kevennyskiekkoja kun pyörii pajalla niin ominaisuuksiin joutuu perehtymään laajemmin.

    DT RR1.1 on muodoltaa kivempi ja inan kevyempi siksi diggaan sitä. Mulla ei ainakaan ole ollut ongelmia niiden kanssa. Tossa on yhdessä pyörässä ajossa RR1.1/Aerolite 28+28 pinna/Mig70/Mag180 setti ja se on ollut ihan jees. Kuitenkin 100g pois Ksyriumin lippulaivoista jotka mää jätän kyllä kauppaan.

  25. #595
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Se miksi DT/Mavic kehät on "aika hyviä" minusta, selviää kun alkaa pinnaamaan ja kireys alkaa lähestymään "hyvää". Monilla muilla kehillä, kuten Stan's, alkaa hirviä venkoilu ja vetely.
    Kiitos tästä tiedosta.
    Nimim. Aloitteleva kiekon kasaaja.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  26. #596
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lisääppä Zippit viä siihen...ne oli kuitenkin siinä testissä.

    Samu Ilonen muokkasi tätä : 20.08.2009 at 12.00

  27. #597
    Do'dii taas käy R-Sushin kauppa kuin siimaa...

  28. #598
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Do'dii taas käy R-Sushin kauppa kuin siimaa...
    Jep, kai niitä joku vielä ostaa.
    Onhan ne hienon näköset...mutta kokemuksesta voin sanoa että siihen se sitten jää.
    http://zeus.sporttisaitti.com/

  29. #599
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Tässä muuten Tour 2009/8 -lehden kiekkotestin tulos:

    1. Mavic R-SYS 1,7
    2. Mavic Cosmic Carbone Ultimate 1,9
    3. Campagnolo Shamal Ultra 2,1
    3. Lightweight Standard III 2,1
    5. DT Swiss RR 1450 Classic 2,2
    6. Tune MIG45/MAG150/ Mavic Open Pro 2,3
    6. Shimano Dura Ace WH-7850-C24-CL 2,3
    6. Shimano WH-RS 10 2,3
    6. Fulcrum Racing Zero 2,3
    6. Campagnolo Khamsin 2,3
    11. Mavic Aksium Race 2,5
    11. Fulcrum Racing 7 2,5
    13. Easton EA90 SLX 2,7
    Mitäs nuo numerot tarkoittaa?

  30. #600
    Numero on testin kokonaisarvosana. Yksi on paras mahdollinen arvosana.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •