GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 3 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 1293

Aihe: Alberto Contador - Kirjanpitäjästä pääjohtaja

  1. #61
    Sambody Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gali Katso viesti
    Miksi ei saa ?

    Muistaakseni JB:n firmalla on Pro-tour lisenssi , mutta taisi olla että Astana sai lisenssin myös. (Muistaakseni se arvottiin joulukuussa 07)

    Rahasta homma ei ilmeisesti jää kiinni.
    Ok puolet tallista lähtee , mikä tarkoittaa että paljon on matkaa budjettiin jäljellä ja noin 8-10 miljoonaa on budjettia ensi vuodeksi jäljellä. (Ainakin , luoja tietää paljonko öljyä pumpataan tähän projektiin. Vino on sanonut että 3-4 vuodeksi fyrkkaa on varastossa.)
    Vertaus: Normitallin vuosibudjetti on n. 6-7m.
    Astana voi ostaa melkein kenet haluaa, jos ja vain jos he suostuvat liittymään talliin.
    ASO on ASO ja voisin lyödä vetoa että he tekevät kaikkensa ettei joukkue mistä löytyvät Vinokourov ja/tai Kasetskin pääse osallistumaan heidän järjestämiin kilpailuihin.

  2. #62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gali Katso viesti
    Miksi ei saa ?

    Muistaakseni JB:n firmalla on Pro-tour lisenssi , mutta taisi olla että Astana sai lisenssin myös. (Muistaakseni se arvottiin joulukuussa 07)

    Rahasta homma ei ilmeisesti jää kiinni.
    Ok puolet tallista lähtee , mikä tarkoittaa että paljon on matkaa budjettiin jäljellä ja noin 8-10 miljoonaa on budjettia ensi vuodeksi jäljellä. (Ainakin , luoja tietää paljonko öljyä pumpataan tähän projektiin. Vino on sanonut että 3-4 vuodeksi fyrkkaa on varastossa.)
    Vertaus: Normitallin vuosibudjetti on n. 6-7m.
    Astana voi ostaa melkein kenet haluaa, jos ja vain jos he suostuvat liittymään talliin.
    Näillä em. asioilla ei ole mitään tekemistä siinä vaiheessa, kun Astanan rosterissa on ensi kaudella kaksikko Alexander Vinokourov ja Andrei Kashetshkin. Saa olla vaikka kuinka paljon fyrkkaa ja tukijoita taustalla, monen kuukauden palkkarästit kummittelemassa, tai vaikka valtion päämies ja puolet parlamentista taustapiruina. Homman nimi on, että vaikka tallin taustalla pyörisi minkälaista henkilöä tahansa ja fyrkkaa löytyisi vaika muille jakaa, niin jos tallin maine ei ole kunnossa, kutsua ei kuulu maailman arvoistetuimpaan kilpailuun Ranskan ympäriajoon.

    Minulla ei sinänsä ole mitään tätä kazakkikaksikkoa Vino/Kash vastaan juuri tällä hetkellä, koska Astanan nykyinen rosteri hajoaa kuin korttitalo ympäri maailmaa tämän kauden jälkeen. Voidaan sanoa, että kukaan ei kärsi Vinon paluusta Astanaan. Tuo itse asiassa pientä lisämielenkiintoa loppukauden kilpailuihin jos pääsee vielä nyky-astanalaisten kanssa polkemaan. Mutta sitten...

    Ensi kaudella Astana ei tule saamaan ASO:n valitulla linjalla kutsua Ranskan ympäriajoon edellisvuosien taustojen takia. Ensinnäkin, Astanan vuoden 2006-2007 dopingkatastrofista oli vastuussa aivan muut tahot kuin nyky-Astana. Vinokourov kuului eittämättä suurimpiin ASO:n eväämän kilpailukutsun arkkitehteihin. Eli siis Vinon vuoden 2007 käry Tourissa yksi pääsyistä, miksi Astanaa ei kutsuttu mukaan vuoden 2008 Ranskan kierrokselle ja samalla AC:lta riistettiin oikeus puolustaa GC-voittoaan.

    Jos ASO toimii linjanmukaisesti, se ei tule antamaan osallistumisoikeutta Astanalle ensi vuoden Touriin, koska Vino ja Kashetshkin ovat palanneet talliin. Siis ASO:n politiikalla Astanalla ei pitäisi olla mitään asiaa Touriin. Minulle se on aika sama. Linja voi tietenkin olla eri kuin 2008 keväällä, jolloin Bruyneelin Astana ei saanut Tour-kutsua. Se ei ollut linjassa mihinkään, siis ei yhtään mihinkään ja päätöstä voidaan pitää edelleenkin näin 1,5 vuotta myöhemmin yhtenä kaikkien aikojen suurimpana vääryytenä, mitä pyöräilyssä on tapahtunut kulissipuolella. Onneksi ensi vuoden Tourin tallikutsut eivät ole minun pähkäiltävissä, vaan asioista vastaa aivan toiset henkilöt.
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  3. #63
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    0
    En tiedä mitä tapahtuu Astana-talille , ASOlle tai mitkä joukkueet valitaan ensi vuoden Touriille.
    Viime vuoden tapahtumat ovat aivan linjassa. Siis edellisvuonna kärynnyttä tallia ei kutsuta mukaan seuraavana. Kuten ei Fujia (Saunier Duval) tänä vuonna, Riccon käryn johdosta.
    ----
    En osaa tavata , mutta varmasti noin puolessa talleista on ollut viime vuosina joitakin dopingtapauksia. Silti ne olivat mukana tämän vuoden tourissa.
    Myös kärähtäneitä ajajia oli mukana Tourissa ja on myös 09 Vueltassa.
    Kilpailukielto on 2 vuotta ja henkilökohtainen.
    Ei koko uraa ja tallia koskeva.
    Tietääkseni Astanan ajajat eivät ole kärynneet toistaiseksi tällä kaudella.
    -----
    Minulla ei sinänsä ole mitään tätä kazakkikaksikkoa Vino/Kash vastaan juuri tällä hetkellä
    Olet kai muuttanut mielipidettä Vinosta.
    ----
    Oma arvaus on , Astana on mukana ensi vuoden Tourissa. (Ajajista, johdosta ei ole hajuakaan.)
    -----
    Ensinnäkin, Astanan vuoden 2006-2007 dopingkatastrofista oli vastuussa aivan muut tahot kuin nyky-Astana.
    Ensi vuoden Astana on taas aivan eri versio kuin tämän kauden , mutta miksi pitäisi rankaista edeltäjien sekoilusta.

  4. #64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri ok Katso viesti
    Mikä on Santander pankin osuus Contadorin valinnalle. Ainakin täälläkin on vilauteltu Alonson ja Santanderin tallihanketta vuodelle 2011, eli nyt olisi keskustelun alla, mitä AC tekee “välivuoden” aikana. Onko Santander jo mukana tänä vuonna rahoittamassa (ostamassa) Contadorin tallipaikkaa. Rahaahan pankilla tuntuu olevan esim. väitetään ostavan Räikkösen tallipaikan Alonsolle, hinta min. 40 miljoonaa. Luulisin, että Contadorin markkina-arvo Santanderille voisi olla useampia miljoonia ja jos Santander aukaisee rahamassinsa, niin silloin ei paljoa kysellä kärkiajajien mielipidettä, mutta jos ei aukaise, niin sitten kysytään.
    Tässä Alonson mahdollisessa pyöräilytalliprojektissa olisi Santander mukana yhtenä firmana. Alonso ei kuitenkaan saane talliaan pystyyn vielä ensi kaudeksi, vaan tässä puhutaan aikaisintaan kaudesta 2011. Uusi espanjalaistalli on saanut myös pääministeri Jose Luis Rodriguez Zapaterolta myönteisen vastaanoton. Espanjassa pääministerillä tosin ei ole Silvio Berlusconin tapaista valtaa ja Zapateron sanomisia voikin tulkita enemmän muodollisiksi.

    Itse en tiedä enkä jaksa kaivaakaan, onko Santander ollut millään tavalla pyöräilysponsoroinnissa mukana aiempina vuosina. Olisiko niin, että pankki on tukenut joitain yksittäisiä kisoja Espanjassa, mutta käsittääkseni yksitään talli ei ole ainakaan viime vuosien aikana saanut rahallista tukea. Voihan tietenkin olla, että Santanderilla on näppinsä pelissä Contadorin mahdollisessa siirrossa Caisse d'Epargneen. Mielestäni asiaa hankaloittaa se, että Santander ja Caisse ovat molemmat pankkialalla toimivia yrityksiä ja vielä kaiken lisäksi eri maalaisia - Santander espanajalinen ja Caisse ranskalainen.

    Santander lienee yksi Euroopan suurimmista pankeista ja käsitykseni mukaan tämä valloillaan olevan finanssikriisikään ei vaikuta hirveästi tämän tyyppisiin yrityksiin. Ainakin rahasta ei ole puutetta, mutta se on aina pyöräilymaailmassa vähän epäselvä juttu, miten isolla panostuksella joku iso yritys lähtee mukaan. Tässä ei puhuta mistään 40 miljoonasta eurosta. Mielummin muutamista miljoonista. Myös sponsoroinnin ajallinen kesto on hieman epäselvä pyöräilyssä. Yleensä isot yritykset ovat lajissa mukana 3-5 vuotta ennen kuin siirtyvät syrjään. Poikkeuksiakin löytyy. Tästä yhtenä parthaimpana esimerkkinä Rabobank, joka on ollut hollantilaistallin päätukija jo 13 vuotta.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri ok Katso viesti
    Mikä on Contadorin kielitaito pärjääkö englannin kielisessä tallissa?
    Johan Bruyneelin sanoin: "Contador puhuu parempaa englantia mitä monet uskovat". Pääsyy Contadorin Tourin tiedotustilaisuuksien espanja-ranska kielivalinnalle oli tämä LA-kysymys. AC ei halunnut antaa kommentteja Armstrongin äidinkielellä.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri ok Katso viesti
    Entä Wiggins? Olisiko hän vielä ensi vuonna valmis voittamaan TdF:n, vai tarvitseeko hän vielä vuoden kypsyä GT voittajaksi. Wigginsin ego tuskin on sen teksasin äijän luokkaa, joten hän ehkä on valmis vielä vuoden, mutta tuskin pitempään, olla kakkoskuskina. Hän voisi oppia mestarilta, miten voitetaan 2011. Tosin ei Wigginskään tästä enää nuorru, kaksi vuotta AC:tä vanhempi, mutta Wiggo jää vielä aivan liikaa vuorilla. entä muut GT-kisat?
    Wigginsin kohdalla menestymismahdollisuudet Tourissa riippuvat paljon siitä, minkälaisen reitin ASO rakentaa ensi vuodelle. Jos reitti pysyy yhtä helppona kuin tänä vuonna, Wigginsillä on mielestäni hyvät mahdollisuudet yltää aina podiumille asti. Wiggo sai valtavasti kokemusta, mitä kolmiviikkoinen kova etappikilpailu vaatii ja nyt takataskussa on korvaamatonta kokemusta, mitä yhteiskisan neloseksi vaaditaan.

    En usko, että Wigginsillä on rahkeita vielä ensi kaudella voittaa koko roskaa. Hänen on vielä kartutettava Grand Tour -kokemustaan ennen kuin keltapaidasta ja Champs Elysee'stä voidaan realistisesti haaveilla. Wiggins on saanut varmasti paljon pieniä vinkkejä, miten rakentaa ensi kauden kilpailuohjelma, harjoittelu ja 3-viikkoinen henkinen selkäranka etc.

    Wigginsiä helpottaisi varmasti Contadorin läsnäolo samassa tallissa. Vähän mietittävää aiheuttaa Wigginsin suhtautuminen AC:n mahdolliseen tuloon Garminiin. AC antaisi GT-kokemuksensa puolesta hyviä vinkkejä Wiggolle. Eri asia onkin, miten älykäs kuski Contador on. Hän tuntuu ennemmin keskittyvän vain omaan tekemiseensä ja ikään kuin kaikki muu jää taka-alalle. Contador on tuskin paras mahdollinen opastaja Wiggolle. Armstrong olisi tässä roolissa 100 kertaa parempi. Valitettavasti AC ei kyennyt imemään LA:sta mitään oppia, kun miesten välit olivat/ovat mitkä olivat/ovat.

    Wigginsin mäennousukyky ei välttämättä ole suhteellisesti kovin paljon heikompi aika-ajoon verrattuna. Britin raju painonlasku verotti tehoja taistella kelloa vastaan ja puolestaan vuoristoon tuli lisää osaamista. Wigginsin on nyt vain löydettävä optimaalinen harmonia TT:hen ja vuoristoon. Mies on sanonut keskittyvänsä täysillä kolmeen seuraavaan Ranskan ympäriajoon, joten Giro ja Vuelta jäävät täysin taka-alalle. Italian kierrosta saatetaan käyttää kilpailukilometrien hakemiseen, aivan kuten tänä vuonna.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri ok Katso viesti
    Garminin joukkueaika-ajo joukkue AC, Wiggo et kumppanit olisi täysin ylivoimainen eroa tulisi toisiin toista minuuttia, mikä helpottaisi myös Wigginsin mahdollisuuksia kamppailla kakkossijasta.
    Kyllähän Garmin näytti Tourin TTT:ssä, että se oli kilpailun toiseksi kovin tempojoukkue. Edes Saxo Bank ei kyennyt uhkaamaan Jonathan Vaugtersin suojattien kakkostilaa. Astana oli omaa luokkaansa, mutta ensi kaudella kazakkitalli on historiaa. Tai nimi pysyy samana, mutta koko rosteri menee uusiksi. Armstrongin RadioShack-joukkue ei välttämättä pääse samalle tasolle kuin Astana. Sieltä tulee puuttumaan ainakin kaksi tärkeää lenkkiä tämänvuotisesta Astanasta: Contador ja Sergio Paulinho.

    RadioShack ja Garmin lienevät ensi vuoden Ranskan ympäriajossa kaksi kovinta aika-ajotiimiä jos TTT on kilpailuohjelmassa. Epäilen hieman, että se tullaan jättämään pois tämän vuoden "huonojen" kokemusten verkukkeella.

    Ei TTT:n mukanaolo ainakaan heikentäisi Wigginsin mahdollisuuksia yhteiskilpailussa. Mielestäni joukkuetempon tärkeyttä ei pidä kuitenkaan yliarvioida. Huippunimien välillä ne suurimmat erot tulevat kuitenkin vuoristoetapeilla ja henkilökohtaisissa aika-ajoissa.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri ok Katso viesti
    Molemmilla joukkueilla on varmasti omat urheilulliset arvonsa, mutta ratkaisu riippunee kuitenkin muualla. Ensin raha, sitten henkilökohtaiset suhteet.
    Jos tässä puhutaan Contadorin tallivalinnan ratkaisuista, niin uskoisin rahalla olevan yllättävän pieni rooli. Contador hakee häntä lainaten tallia, joka on 100 % hänen takanaan.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri ok Katso viesti
    PS. Jos Santander mukana jo ensi vuonna Astanan tarjoama 4 milliä ei välttämättä ole kauhean paljon suurempi raha mitä AC saa ensi kaudella oli talli mikä tahansa.
    Santanderin kuvioita on hyvin vaikea, kuten tuossa aiemmin jo sanoin, tietää tässä vaiheessa. Kaikki esitetty tieto on lähinnä pelkkää spekulointia. Alonson sana on tietenkin painava, mutta Santander-pankki ei itse ole kommentoinut julkisesti mitään tukemiseen liittyviä asioita. Ajan kanssa asiat selkenevät, eikä tämäkään asia tee poikkeusta.
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  5. #65
    Sambody Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Kyllähän Garmin näytti Tourin TTT:ssä, että se oli kilpailun toiseksi kovin tempojoukkue. Edes Saxo Bank ei kyennyt uhkaamaan Jonathan Vaugtersin suojattien kakkostilaa. Astana oli omaa luokkaansa, mutta ensi kaudella kazakkitalli on historiaa. Tai nimi pysyy samana, mutta koko rosteri menee uusiksi. Armstrongin RadioShack-joukkue ei välttämättä pääse samalle tasolle kuin Astana. Sieltä tulee puuttumaan ainakin kaksi tärkeää lenkkiä tämänvuotisesta Astanasta: Contador ja Sergio Paulinho.

    RadioShack ja Garmin lienevät ensi vuoden Ranskan ympäriajossa kaksi kovinta aika-ajotiimiä jos TTT on kilpailuohjelmassa. Epäilen hieman, että se tullaan jättämään pois tämän vuoden "huonojen" kokemusten verkukkeella.

    Ei TTT:n mukanaolo ainakaan heikentäisi Wigginsin mahdollisuuksia yhteiskilpailussa. Mielestäni joukkuetempon tärkeyttä ei pidä kuitenkaan yliarvioida. Huippunimien välillä ne suurimmat erot tulevat kuitenkin vuoristoetapeilla ja henkilökohtaisissa aika-ajoissa.
    Ei saa myöskään unohtaa Columbiaa joka on yllättävän kova joukkue tempoamaan. Tämä nyt oli täysin OT, mutta menkööt.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Tässä Alonson mahdollisessa pyöräilytalliprojektissa olisi Santander mukana yhtenä firmana. Alonso ei kuitenkaan saane talliaan pystyyn vielä ensi kaudeksi, vaan tässä puhutaan aikaisintaan kaudesta 2011. Uusi espanjalaistalli on saanut myös pääministeri Jose Luis Rodriguez Zapaterolta myönteisen vastaanoton. Espanjassa pääministerillä tosin ei ole Silvio Berlusconin tapaista valtaa ja Zapateron sanomisia voikin tulkita enemmän muodollisiksi.

    Itse en tiedä enkä jaksa kaivaakaan, onko Santander ollut millään tavalla pyöräilysponsoroinnissa mukana aiempina vuosina. Olisiko niin, että pankki on tukenut joitain yksittäisiä kisoja Espanjassa, mutta käsittääkseni yksitään talli ei ole ainakaan viime vuosien aikana saanut rahallista tukea. Voihan tietenkin olla, että Santanderilla on näppinsä pelissä Contadorin mahdollisessa siirrossa Caisse d'Epargneen. Mielestäni asiaa hankaloittaa se, että Santander ja Caisse ovat molemmat pankkialalla toimivia yrityksiä ja vielä kaiken lisäksi eri maalaisia - Santander espanajalinen ja Caisse ranskalainen.
    Tälle Alonson-projektille olisi kyllä tilausta ammattipyöräilymaailmassa. Nyt ei Espanjalaisia huippujoukkueita ole oikeastaan enää kuin Caisse d'Epargne, Euskaltel ja varauksin Fuji-Serveto. Nyt kun on ollut myös puhetta Euskaltelin tulevaisuudesta(tai paremminkin sen puutteesta) Astarlozan ja Landaluzen doping-käryjen jälkeen niin olisi minusta tervetullutta Espanjalaisjoukkue jota johtaisi kova Espanjalainen pyöräilijä. Toivottavasti 2011 nähtäisiin Pro tourilla Santander niminen joukkue.

    Siihen en usko että Santanderin rahoilla palkattaisiin Caisse d'Epargneen Contador nimenomaan sen takia koska he kilpailevia yrityksiä.

    Toivottavasti ei mennyt toivottamasti offtopic.

  6. #66
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Santander lienee yksi Euroopan suurimmista pankeista ja käsitykseni mukaan tämä valloillaan olevan finanssikriisikään ei vaikuta hirveästi tämän tyyppisiin yrityksiin.

    RadioShack-joukkue ei välttämättä pääse samalle tasolle kuin Astana. Sieltä tulee puuttumaan ainakin kaksi tärkeää lenkkiä tämänvuotisesta Astanasta: Contador ja Sergio Paulinho.
    Madoff huijauksessa Santander otti aika paljon pataan, sanotaan 300 miljoonaa euroa (korjatkaa jos muistin väärin), mutta tuskin vaikuttaa tuommoisen talon toimintaan mitenkään. Kyllä sitä rahaa varmaan löytyisi, pyöräilyn sponsorointi on tuon tason firmalle halpaa ku saippua, ei paljoa tunnu liikevaihdossa 5-10 miljoonaa euroa vuodessa.

    Eri asia jollekin Agritubelille on kaivaa se 3 miljoonaa jostain.
    [OT] Itse asiassa olen ihmetellyt, ettei Bouygues telekom ole lyönyt enempää rahaa tiskiin, kuitenkin pääkonserni Bouguyesilla liikkuu kymmeniä miljardeja liikevaihtoa. Maailman suurin rakennusliike taitaapi olla muuten [/OT]


    Eihän tuo Paulinho nyt mitenkään korvaamaton mies ole...

  7. #67
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Eihän tuo Paulinho nyt mitenkään korvaamaton mies ole...
    Sattui olemaan Zubeldiaa ja Popovitshia näkyvämmässä roolissa. Sekä TTT:ssä, Rommella että Ventoux'lla, näin ulkomuistista heitettynä. Ainoa paikka, jossa olympiahopeamitalisti taisi olla heikompi oli Arcalis.
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  8. #68
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gali Katso viesti
    En tiedä mitä tapahtuu Astana-talille , ASOlle tai mitkä joukkueet valitaan ensi vuoden Touriille.
    Viime vuoden tapahtumat ovat aivan linjassa. Siis edellisvuonna kärynnyttä tallia ei kutsuta mukaan seuraavana. Kuten ei Fujia (Saunier Duval) tänä vuonna, Riccon käryn johdosta
    öööh, Beltran kärähti myös viime vuonna ajaessan Liquigas tallissa. Kutsu Touriin kuitenkin tuli tänä vuonna, joten mitään loogista linjaa ASO ei pidä.....

  9. #69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MV Katso viesti
    Joo. Ainoita faktoja mitä on, on UCI:n minimipalkkasäännöt, erilaiset julkiset tiedot starbojen palkoista sekä hajanaiset lausunnot sieltä täältä.
    Tällaiseen listaan vuodelta 2007 törmäsin joskus:

    Koodi:
    The March issue of Cycle Sport magazine investigates the annual salaries of pro road stars (generally not public knowledge) and comes up with this top 10 (all figures in millions) :    
    
    1. Alejandro Valverde, 26, Spain, Caisse d'Epargne, $3.8 
    2. Paolo Bettini, 32, Italy, Quick Step, $3.3 
    3. Tom Boonen, 26, Belgium, Quick Step, $2.6 
    4. Alessandro Petacchi, 33, Italy, Milram, $2.2 
    5. Ivan Basso, 29, Italy, Discovery Channel, $2.0 
    6. Damiano Cunego, 25, Italy, Lampre-Fondital, $1.8 
    7. Alexandre Vinokourov, 33, Kazakhstan, Astana, $1.7 
    8. Robbie McEwen, 34, Australia, Predictor-Lotto, $1.6 
    9. Erik Zabel, 36, Germany, Milram, $1.6 (
    10. Thor Hushovd, 29, Norway, Credit Agricole, $1.3 
    
    Greg LeMond's salary when he turned pro for France's Renault team in 1981 :  $15,000.
    
    LeMond's salary in his last year with France's Z team, 1992 : $2 million. He is credited with leading the entire pro peloton to higher wages.
    
    Lance Armstrong's earnings in the final year of his career, 2005 :  $18 million.
    http://veloptimum.net/Velop/document...sCoureurs.html

    Alkuperäistä lehtijuttua en ole nähnyt, enkä tosiaan pysty arvioimaan listan luotettavuutta. Joka tapauksessa yllättävän suurilta tallien budjetteihin nähden kärkikuskien palkat vaikuttavat. Vaikka pyöräily ei perinteinen yksilölaji olekaan, niin palkoissa taitaa olla samanlainen rakenne kuin muissa yksilölajeissa: palkat terävimmän kärjen jälkeen laskevat jyrkästi. Ihan maailman ehdottomimpiin huippuihin kuuluva ajaja saattaa tienata kymmen- tai melkein satakertaisesti enemmän kuin isonkin tallin ei-niin-nimekäs apuajaja.
    luca muokkasi tätä : 04.08.2009 at 00.32

  10. #70
    EDIT: Ei kahteen kertaan.

  11. #71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti luca Katso viesti
    Alkuperäistä lehtijuttua en ole nähnyt, enkä tosiaan pysty arvioimaan listan luotettavuutta. Joka tapauksessa yllättävänä suurilta tallien budjetteihin nähden kärkikuskien palkat vaikuttavat. Vaikka pyöräily ei perinteinen yksilölaji olekaan, niin palkoissa taitaa olla samanlainen rakenne kuin muissa yksilölajeissa: palkat terävimmän kärjen jälkeen laskevat jyrkästi. Ihan maailmanhuippuajaja tienaa kymmen- tai peräti satakertaisesti enemmän kuin isonkin tallin ei-niin-nimekäs apuajaja.
    Uskomattoman kovia palkkoja. Olisin miltei lyönyt vetoa, että miljonäärejä on maksimissaan 5, mutta niitä oli ainakin pari vuotta sitten pilvinpimein.

    Listan aivan ääripäässä on esim. Tourin etappivoittaja, Agritubelin Brice Feillu, joka saa minimipalkkaa 2 800 € / kk. 12 x 2 800 € = 36 000 € / vuosi. Eli kaudella 2007 Alejandro Valverde ja Paolo Bettini tienasivat 100-kertaisesti Feilluta isomman sunmman!?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joona Laukka

    Joona Laukka käsitteli Tourin aikana yhdessä blogissaan pyöräilijöiden palkkoja.

    - Pyöräijöiden tuloista noin 90% muodostuu tallilta saadusta palkasta, joka maksetaan kuukausittain ympäri vuoden.

    - Brice Feillun kuukausipalkkansa on 2800 euroa eli ammattipyöräilijän minimipalkka.

    - Hyvässä tallissa kolme-neljä vuotta ajanut pyöräilijä tienaa 80 000-200 000 euroa vuodessa.

    - Parhaat, todella kokeneet apukuskit pääsevät yli 200 000 tuloihin. Yleensä ajajan tulee voittaa muutama kisa vuodessa mikäli halajaa yli 200 000 tuloja.

    - Pienempien tallien kapteenit ja ajajat, joille etappivoitto on realistinen tavoite tienaavat 200 000-500 000 euroa vuodessa.

    - Parhaimpien kapteenien (Armstrong, Contador, Ewans) tai huippukirimiesten (Cavendish, Hushovd, Boonen) vuosipalkat liikkuvat 500 000 ja 1,5 miljoonan euron haitarissa.

    - Kolmen käden sormilla voi laskea vaivatta yli miljoona vuodessa tienaavien pyöräilijöiden määrän. Kaikkien pyörälijöiden palkat ovat bruttopalkkoja, joista he maksavat itse tuloveron.

    - Pyöräilijän kansallisuus vaikuttaa palkaan. Ranskassa ja Hollannissa on puutetta hyvistä ajajista, joten kohtalainenkin kaveri voi saada hyvin neuvottelemalla varsin mukavat tulot itselleen.

    - Espanjassa ja Italiassa on runsaasti hyviä pyöräilijöitä, joten ns. rivimiehistä on yli tarjontaa. Tästä syystä varsin hyvälläkin espanjalaisella pyöräilijällä voi olla yllättävän heikko palkka.

    - Hyvin harvalla pyöräilijällä on henkilökohtaisia mainossopimuksia. Lance Armstrong on ainoa, jolla on sopimuksia joissa liikkuu merkittävät summat rahaa.

    - Viisinkertainen Tourin voittaja Jacques Anquetil totesi aikanaan, että ’ammattipyöräily on aivan liian vaativaa, jotta sitä voisi edes harkita tekevänsä ilman kunnon korvausta’. Nykyäänkin pyöräilijät yhtyvät täysin sydämin Anquetilin sanoihin ja toivovat, että heidän lajissaan palkkataso nousisi.
    vetooo muokkasi tätä : 04.08.2009 at 01.52
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  12. #72
    Sambody Guest
    Alberto taisi tietää mitä tuleman pitää jo kauan sitten, nimittäin tämän lausunnon hän antoi syyskuun lopussa viime vuonna:

    "It would be quite complicated. I think I've earned the right to be the leader of a team without having to fight for it," he said.
    "And with Armstrong, there could be difficult situations in which the team would put him first and that would harm me."

  13. #73
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Uskomattoman kovia palkkoja. Olisin miltei lyönyt vetoa, että miljonäärejä on maksimissaan 5, mutta niitä oli ainakin pari vuotta sitten pilvinpimein.
    Täytyy huomata, että nuo palkat olivat taaloissa (vuonna 2007). Ei ole täyttä varmuutta millä kurssilla ne on muutettu euroista taaloiksi, mutta kolmanneksen voi ottaa taala-summasta pois niin saadaan palkat euroiksi.
    Vartioharjun Voigt

  14. #74
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Herrgårdsforsen
    Viestit
    152
    Mä luin Johan Bruyneelin "We Might As Well Win" -kirjan ja suurimmaks ihmetyksen aiheeksi jäi AC:n asento kirjan takakannen kuvassa? Miksi ihmeessä se kirjanpitäjä seisoo ihan vinossa?

  15. #75
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Vinokourov tukee Contadoria ja haluaa muodostaa Astanasta joukkueen Contadorin ympärille.

  16. #76
    Sambody Guest
    "The goal is to construct a team around you [Contador]," said Vinokourov. "I would work for him, but the decision belongs to him [whether he wants] to stay."

    Kuulostaa hyvältä sillä "whether he wants to stay" kuulostaa vahvasti siltä että jos Contador haluaa lähteä hänet myös päästetään lähtemään. Uskon ja toivon Alberton myös lähtevän.

  17. #77
    Sambody Guest
    Hyvää juttua tavoista millä Contador voi yrittää kiemurella irti Astanan sopimuksestaan.

  18. #78
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    “We have nothing against the Kazakhs, but now we have to think about Alberto,” Fran told L’Equipe last month. “Things are too complicated that we can carry on like this. We have to look for a solution with the year’s contract remaining with Alberto.”
    Tyylikästä hommaa. Ensin laitetaan nimmari soppariin ja sitten kun alkaa tuntua, että ei tää nyt olekaan hyvä juttu ja että jostain muusta systeemistä olis enempi hyötyä, niin eikun perävalot näkyviin.

    Halveksittavaa toimintaa, pitäisi miehen sopimuksistaan kiinni pitää.

  19. #79
    Sambody Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Tyylikästä hommaa. Ensin laitetaan nimmari soppariin ja sitten kun alkaa tuntua, että ei tää nyt olekaan hyvä juttu ja että jostain muusta systeemistä olis enempi hyötyä, niin eikun perävalot näkyviin.

    Halveksittavaa toimintaa, pitäisi miehen sopimuksistaan kiinni pitää.
    Siis periaatteessa näin, mutta Contadorilla taitaa olla hyvät syyt miksi on alkanut tuntua huonolta jutulta. Olosuhteet ovat hieman muuttuneet eikä ole enää täysin selvää, että Astana olisi joukkue johon hän teki sopimuksen. Sitä joukkuetta johti Bruyneel, joka teki niin sanotusti suur siivouksen Astanan entisten doping sekoilujen jälkeen. Nyt Kazakit ovat palauttamassa joukkueen suur siivousta edeltäneeseen aikaan.

    Myös palkkojen maksamatta jättäminen on asia, jonka takia ainakin minä henkilökohtaisesti miettisin kaksi kertaa haluaisinko olla enää kyseisen työnantajan palveluksessa. Se jos joku on ollut tässä casessa halveksittavaa toimintaa.

    Minusta tässä kohtaa ei ole mitään halveksittavaa Contadorin toimintaa kohtaan. Suurella todennäköisyydellä sopimus puretaan yhteisymmärryksessä Kazakkien kanssa ja Astana saa siitä asianmukaisen korvauksen.

    Tosin alleviivaan tämä on minun mielipide muut voivat olla erimieltä niin paljon kuin tekee mieli.

  20. #80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Tyylikästä hommaa. Ensin laitetaan nimmari soppariin ja sitten kun alkaa tuntua, että ei tää nyt olekaan hyvä juttu ja että jostain muusta systeemistä olis enempi hyötyä, niin eikun perävalot näkyviin.

    Halveksittavaa toimintaa, pitäisi miehen sopimuksistaan kiinni pitää.
    Kerro tämä myös n. 10 muulle tällä kaudella Astanassa ajavalle, mutta muualle siirtyvälle kuskille!

    Sekä tietenkin Johan Bruyneelille, jolla oli / on edelleen (en ole varma onko enää) sopimus voimassa Astanan kanssa vuoden 2010 loppuun saakka!
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  21. #81
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    kerro tämä myös n. 10 muulle tällä kaudella astanassa ajavalle, mutta muualle siirtyvälle kuskille! :d

    sekä tietenkin johan bruyneelille, jolla oli / on edelleen (en ole varma onko enää) sopimus voimassa astanan kanssa vuoden 2010 loppuun saakka! :d
    +1

  22. #82
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Pientä tarinaa Contan suorituskyvystä.

    Lemondin mukaan Contadorin FTP olisi noin 440 wattia, eli 7-7,1 W/kg. Esimerkiksi Coggan puolustaa näkemystä siitä, että tehot olisivat olleet lähempänä 350 wattia, eli ~5,65 W/kg, eli suunnilleen sama kuin Veikkasen Jussilla. Ihan vertailun vuoksi Lemondin FTP oli 390 wattia ja hapenotto 91 milliä.

    Tota matalan tehon teoriaa on hankala seurata kun esim. Wiggins tuuppaa 5,8-5,9 wattia per kilo kynnyksellä ajaessaan ja silti tuli turpaan heti ensimmäisestä aika-ajosta lähtien. Tietty Conta pieksi Cancellarankin suht tasaisessa aika-ajossa ja tiputti Wigginsin sekä kovemmatkin kiipijät kun tie nousi.

    Sattumoisin tunnen muutaman amatööripyöräilijän, jotka ovat 62-65 kiloisia ja tuuppaavat ton 350-360 wattia. Kun he ajavat proffien kanssa isompia nousuja, niin ne ottavat turpaan ainakin 15 sekuntia per kilometri. Nämä proffat eivät tosin pysy kyydissä kun Contan tiimikaverit antavat nousuissa vähän hanaa. Contan tiimikaverit eivät puolestaan ole oikein samalla sivulla Contadorin kanssa oli sitten kyse kiipeämisestä tai tempoamisesta.

    Mun mielestä on melko selvää, että Contadorin FTP ei voi olla niin alhainen kuin 350 wattia. Mun kaltaiset kuolevaiset tuuppaavat ton kunnossa ollessaan.
    6.7 WTF/kg


  23. #83
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Kerro tämä myös n. 10 muulle tällä kaudella Astanassa ajavalle, mutta muualle siirtyvälle kuskille!

    Sekä tietenkin Johan Bruyneelille, jolla oli / on edelleen (en ole varma onko enää) sopimus voimassa Astanan kanssa vuoden 2010 loppuun saakka!
    No, enhän mä ole tätä vielä kertonut Contadorillekaan, avauduin nyt ensin koeluontoisesti täällä foorumilla... mutta kerron kyllä jahka seuraavan kerran taas tapaamme nenäkkäin .

    Mutta vakavasti puhuen, onko tosiaan niin, että noiden 10 muunkin sopparit on tehty jatkumaan myös ensi vuodelle? Yleensähän soppareissa on selkeät ehdot, jotka mahdollistavat sopimuksen purkamisen (esim. jos vastapuoli ei täytä velvoitteitaan, jotka sopparissa on sanottu). Pomon vaihtuminen on _harvoin_ mikään etukäteen kirjattu syy purkaa sopimus, mutta kun en ole AC:n tai kumppaneiden sopparia nähnyt netissä, niin voihan niissä tälläinen ehto olla...

    Niin tai näin, taitavat olla nuo sopparit tehty kaiken kaikkiaan vaan markkinamielessä: kunnon sanktiot sopimusrikkomuksista ja usean vuoden sopparit, niin syntyy oivat ajajien siirtomarkkinat... voi aikoja voi tapoja.

  24. #84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Mutta vakavasti puhuen, onko tosiaan niin, että noiden 10 muunkin sopparit on tehty jatkumaan myös ensi vuodelle? Yleensähän soppareissa on selkeät ehdot, jotka mahdollistavat sopimuksen purkamisen (esim. jos vastapuoli ei täytä velvoitteitaan, jotka sopparissa on sanottu). Pomon vaihtuminen on _harvoin_ mikään etukäteen kirjattu syy purkaa sopimus, mutta kun en ole AC:n tai kumppaneiden sopparia nähnyt netissä, niin voihan niissä tälläinen ehto olla...

    Niin tai näin, taitavat olla nuo sopparit tehty kaiken kaikkiaan vaan markkinamielessä: kunnon sanktiot sopimusrikkomuksista ja usean vuoden sopparit, niin syntyy oivat ajajien siirtomarkkinat... voi aikoja voi tapoja.
    Arvostettu pyöräilytoimittaja Joe Lindsey kirjoitti seuraavaa 11.9.2008 blogissaan:

    The cycling team known as Astana is really Olympus Sarl, a holding company based in Luxembourg that is wholly owned by Johan Bruyneel. Bruyneel holds the UCI racing license for the team. His company employs the staff and directors. He owns the team busses and cars, signs the sponsor agreements for equipment and cash and has full operational control over the entire apparatus. Most crucially, when riders sign contracts, they do so with Bruyneel and Olympus, not the Kazakh sponsors.

    Yritän selittää tätä Astana-sopimus-soppaa tässä, nyt ja lähiaikoina ...
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  25. #85
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    ^ hämmästyttävää tietoa, ainakin minulle! Se olikin siis Bruyneel, joka jätti liksat maksamatta teamilleen Ja Alberton soppari on JB:n takataskussa, ei Vinon ja kosakkien... Miten Vino saattoi Monacossa uhota, että JB lähtee, kun koko teami on JB:n 100% omistuksessa ja kontrollissa

    Mä en tajua tästä enää mitään.

  26. #86
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Miten Vino saattoi Monacossa uhota, että JB lähtee, kun koko teami on JB:n 100% omistuksessa ja kontrollissa
    Jos Vinokin on JB:n 100% omistuksessa
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  27. #87
    Sambody Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    ^ hämmästyttävää tietoa, ainakin minulle! Se olikin siis Bruyneel, joka jätti liksat maksamatta teamilleen Ja Alberton soppari on JB:n takataskussa, ei Vinon ja kosakkien... Miten Vino saattoi Monacossa uhota, että JB lähtee, kun koko teami on JB:n 100% omistuksessa ja kontrollissa

    Mä en tajua tästä enää mitään.
    Bruyneel johtaa/johti tallia, mutta niin kuin lähestulkoon aina, rahoitus tulee sponsoreilta. Tässä tapauksessa Kazakkiyhtiöiltä, jotka pystyvät potkimaan Bruyneel busseineen päivineen pois Astanasta lyömällä raha hanat kiinni.

    Tässä on vain mutkia matkassa sillä itselläni ei ole tietoa onko Contadorin sopimus Kazakeilla vai Bruyneel yhtiöllä. Kaiken järjen mukaan Alberton sopimus tosiaan pitäisi olla sielä mainitsemassasi JB:n takataskussa, mutta näin ei välttämättä kuitenkaan ole.

    Kaiken kaikkiaan mutkikas tilanne.

  28. #88
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    221
    AC.n sopimus on kyllä kummallinen, miksi ihmeessä hän ainoana olisi tehnyt sopimuksen suoraan Astanan kanssa, en ymmärrä miten Bryneeli voi palkata Paulinhon ja muut, mutta AC. jäisi sopimuksen sanelemana talliin?
    Toi velonewsin muuten ihan valaiseva juttu ei kertonut tästä mitään, tai sitten missasin sen.

    Vetooon analyysiä odotellessa....

  29. #89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    ^ hämmästyttävää tietoa, ainakin minulle! Se olikin siis Bruyneel, joka jätti liksat maksamatta teamilleen Ja Alberton soppari on JB:n takataskussa, ei Vinon ja kosakkien... Miten Vino saattoi Monacossa uhota, että JB lähtee, kun koko teami on JB:n 100% omistuksessa ja kontrollissa

    Mä en tajua tästä enää mitään.
    Kaikki rahat tulevat Bruyneelin Olympus Sarl -yritykselle suoraan Kazakstanin sponsoreilta. Bruyneelin on vaikea maksaa itselleen, henkilökunnalleen ja ajajilleen liksaa jos kazakkisponssit eivät hoida velvoitteitaan.
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  30. #90
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    0
    Mitä vaihtoehtoja Astana-sotkussa on ?
    Heitin muutaman arvauksen:

    1) Koko talli lopettaa toimintansa tähän kauteen. (Esim. konkurssi tai koko homma vain loppuu tähän kauteen, ei PT-lisenssiä, ei rahaa, ei ajajia, ei johtoa.) (Bruyneel told Belgian channel VRT that Astana as currently constituted was "finished" and that he would be leaving the team.)

    2) Astana jatkaa kazakkien voimin ensi kaudella. (Niinkuin nyt vaikuttaa. Ei uusia sopimuksia. Parhaat ajajat lähtevät. PT lisenssi ehkä halussa ensi vuodeksi, joka myös velvoittaa osallistumaan kisoihin.)

    3) Astana "pakkottaa" kaikki, jolla on sopimus ajamaan tallissa ensi kauden. Myös Contadorin ajamaan ensi kauden.
    ("the French newspaper L'Equipe reported that the Kazakh Cycling Federation planned to fire Bruyneel, Armstrong, Leipheimer and many of the other riders and rebuild the team in the model of the old Liberty Seguros team, which was predominantly Spanish. The paper quoted the vice-president of the Kazakh federation as saying, "[Contador] will be our sole leader for years to come [and] will be able to pick out the riders he wants to ride with him.")

    4) Juttu menee JB:n kanssa täysin solmuun ja PT lisenssiä, ajajia, rahoja, vastuita ja velkoja puidaan eri oikeusasteissa seuraavat vuodet.

    5) Astanan tuhkasta nousee uusi ammattilaisjoukkue Vino 4ever. ("created for me and thanks to my efforts")

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •