Alkujaan tämän lähetti
gali
Miksi ei saa ?
Muistaakseni JB:n firmalla on Pro-tour lisenssi , mutta taisi olla että Astana sai lisenssin myös. (Muistaakseni se arvottiin joulukuussa 07)
Rahasta homma ei ilmeisesti jää kiinni.
Ok puolet tallista lähtee , mikä tarkoittaa että paljon on matkaa budjettiin jäljellä ja noin 8-10 miljoonaa on budjettia ensi vuodeksi jäljellä. (Ainakin , luoja tietää paljonko öljyä pumpataan tähän projektiin. Vino on sanonut että 3-4 vuodeksi fyrkkaa on varastossa.)
Vertaus: Normitallin vuosibudjetti on n. 6-7m.
Astana voi ostaa melkein kenet haluaa, jos ja vain jos he suostuvat liittymään talliin.
Näillä em. asioilla ei ole mitään tekemistä siinä vaiheessa, kun Astanan rosterissa on ensi kaudella kaksikko Alexander Vinokourov ja Andrei Kashetshkin. Saa olla vaikka kuinka paljon fyrkkaa ja tukijoita taustalla, monen kuukauden palkkarästit kummittelemassa, tai vaikka valtion päämies ja puolet parlamentista taustapiruina. Homman nimi on, että vaikka tallin taustalla pyörisi minkälaista henkilöä tahansa ja fyrkkaa löytyisi vaika muille jakaa, niin jos tallin maine ei ole kunnossa, kutsua ei kuulu maailman arvoistetuimpaan kilpailuun Ranskan ympäriajoon.
Minulla ei sinänsä ole mitään tätä kazakkikaksikkoa Vino/Kash vastaan juuri tällä hetkellä, koska Astanan nykyinen rosteri hajoaa kuin korttitalo ympäri maailmaa tämän kauden jälkeen. Voidaan sanoa, että kukaan ei kärsi Vinon paluusta Astanaan. Tuo itse asiassa pientä lisämielenkiintoa loppukauden kilpailuihin jos pääsee vielä nyky-astanalaisten kanssa polkemaan. Mutta sitten...
Ensi kaudella Astana ei tule saamaan ASO:n valitulla linjalla kutsua Ranskan ympäriajoon edellisvuosien taustojen takia. Ensinnäkin, Astanan vuoden 2006-2007 dopingkatastrofista oli vastuussa aivan muut tahot kuin nyky-Astana. Vinokourov kuului eittämättä suurimpiin ASO:n eväämän kilpailukutsun arkkitehteihin. Eli siis Vinon vuoden 2007 käry Tourissa yksi pääsyistä, miksi Astanaa ei kutsuttu mukaan vuoden 2008 Ranskan kierrokselle ja samalla AC:lta riistettiin oikeus puolustaa GC-voittoaan.
Jos ASO toimii linjanmukaisesti, se ei tule antamaan osallistumisoikeutta Astanalle ensi vuoden Touriin, koska Vino ja Kashetshkin ovat palanneet talliin. Siis ASO:n politiikalla Astanalla ei pitäisi olla mitään asiaa Touriin. Minulle se on aika sama. Linja voi tietenkin olla eri kuin 2008 keväällä, jolloin Bruyneelin Astana ei saanut Tour-kutsua. Se ei ollut linjassa mihinkään, siis ei yhtään mihinkään ja päätöstä voidaan pitää edelleenkin näin 1,5 vuotta myöhemmin yhtenä kaikkien aikojen suurimpana vääryytenä, mitä pyöräilyssä on tapahtunut kulissipuolella. Onneksi ensi vuoden Tourin tallikutsut eivät ole minun pähkäiltävissä, vaan asioista vastaa aivan toiset henkilöt.
https://twitter.com/ammattipyoraily
Kirjanmerkit