"eepolle ja muille 240n ajajille"...
Minähän en siis ole ajamassa mitään matkaa. Paitsi kenties yöllä salaa yhden kierroksen, jos joku hullu lähtee sitä 240 km jyystämään. Ihan seuraksi, valokuvaajaksi, pullokuskiksi tai epäviralliseksi valvojaksi, ettei kenenkään tarvitse yksinään lähteä yöllä liikenteeseen.
Mä olen aina hidas ja huonokuntoinen, joten yli 7 tuntia taitaa mennä. Mutta aina olen valmis!
Tuossa on historiaa Tahkon keikoiltani: 6:27, 6:13, 6:55, 6:44, 7:36, 5:53, 5:36, 5:52. Vaikka ajat ovatkin paranemaan päin, selityksenä ei ole parantunut kuntoni. Nopeutuneet reitit tekevät tehtävänsä minunkin kohdallani.
Selitystä tuohon seitsemän tunnin ylitykseen: nautiskelin, korjailin puolenkymmentä pyörää ja otin joitakin kymmeniä valokuvia.
Jos on sopivan viileää ja sateetonta, otan kameran mukaan ja tietenkin grillimakkaraa. Sitten voi viimeisessä huoltopisteessä paistella matkaeväät. Sijoitukseksi veikkaan tänä vuonna 772 aikaisempien vuosien tuloskehityksen mukaan.
On. Olen kyllä aivan samaa mieltä, että johonkin voitaisiin vedellä pikkuhiljaa rajoja sen suhteen, mitä matkoja ajetaan. Tietäisi edes tammikuussa, mille matkalle ilmottautuu, kun sarjoja ja matkoja ei tulisi voorumilla kevään mittaan lisää.
Ensi vuonna kesälomat vetämään, juhannuksena jo paikalle ja Tahko 24/7? Ei tarvitsisi edes maksaa osallistumismaksuakaan, kun voisi lopettaa ajamisen lauantaiaamuna yhdeksältä? Eikä jättää anomuksia "vain" kolmen kierroksen ajoa varten...
Tähän asiaan olisi tietysti hauska kuulla järjestävänkin tahon mielipide.
No, selvä homma. Mihin aikaan on lähtö? Jos 180 km kuskit lähtee klo 5.00, niin olisiko klo 1.00 sopiva?
Kiitos, mutta ei kiitos.Saan itseni kokonaisvaltaiseen niittiin jo kolmella kierroksella, vaikka yrittäisin ajaa sen kuinka varovasti ja kevyesti tahansa. Ihan rehellisesti sanottuna en usko, että selviäisin maaliin neljältä kierrokselta. Te ultraihmiset ootte ihan oma lajinne...
tahkon kivikoista ja (heikkokylkisistä) race kingeistäkään välittämästä, oon valmis 60 matkalle...tavoite alittaa 4h.. sit kun menee 60 alle 3,5h niin sitä seuraavalle kesälle 120 sarjaan mukaan!? eiks se näin vois mennä? lähinnä niinku että pääsis ylipäätään maaliin sen 120...
tahko 24/7...ihan mistä kukin tykkää![]()
Fob osaakin nauttia tapahtumasta ja kerkeää näkemään kaikenlaista matkanvarrella, toisin kuin minä joka viimevuonna maaliin päästyään uhosi ajaa tänä vuonna nautiskellen 60km.
Toisin vaan taas taitaa käydä, no nautiskelen sitten maalissa. Tänä vuonna kerkiää fiilistelemään maalialueella. Hyvä etteivät viime vuonna jo purkaneet maalia kun tulin 14h.55min vietettyäni metsästä.
Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin
Mun puolesta 1.00 kuulostaisi sopivalta...
Onkos muuten Eepo lähdössä matkaan sinkulalla, vaiko jollain vaihde-rimpulalla? Lupaan lähteä matkaan sinkulalla, jos Eepokin...
Ihan yksin en viitsine lähteä sitkuttamaan. Ois hauska nähdä mihin vauhtiin lenksun pystyy sinkulalla paahtamaan!![]()
.....0..........
.._/<,........
..(*)(*).....
Saako kalustoa vaihtaa eri kierroksille? Jopoa, Ainoa, Jääkäriä yms. samanapäivänä samalla kuskilla.
Mikä ei tapa se vahvistaa, mikä ei satu se ei vahvista.
Päättäkää vain te monelta lähtö on sille sakkokierrokselle. Tietysti olisi teidän 240 km hullujen kannalta paras osua tasan viideksi takaisin kierroksen loppuun, ettei tule odotteluja. Minä ajelen vaihderimpulalla, koska vaihteellisella on oman kokemuksen mukaan helpompi ajaa kavereiden kanssa samaa vauhtia kuin sinkulalla. Otan myös jonkun pienen EA paketin mukaan, jos joku hämärässä konttaa. Järjestäjiähän ei ilmeisestikään ole keskellä yötä metsässä pönöttämässä.
Suosittelen lamppua, metsässä on hämärää.
Ainakin nyt on niin hämärää, että kunnon valot tarvitaan...ketkä lähtee ajamaan sakkolenkin, fanny?
High Fidelity
Siis tästähän on todella lyhyt matka siihen että Tahkolla on tarjolla myös 24h kisa/tapahtuma tämän normaalin ohjelman lisäksi. Reitti on nyt tietysti hieman pitkähkö 24h tapahtumaan, mutta ainahan voisi tehdä jonkin lyhyemmänkin variaation...On suorastaan ihme jos järjestäjät eivät olisi jo tätä vaihtoehtoa alustavasti suunnitelleet. Puitteiden ja ihmismäärän osaltahan tuo ei olisi ollenkaan mahdoton ajatus, suurin osa väestähän tulee muutenkin paikalle jo perjantaina...eli katsojiakin olisi tarjolla.Tähän kun yhdistetään vielä DH-cupin kisa ja vaikka vielä jotain trialia, hieman maahantuojia/kauppiaita telttoineen niin tässähän meillä olisi Gardajärven festarit...
![]()
https://www.instagram.com/xtranza/
Kaikilla on toki oikeus mielipiteeseen, mutta eikös tää lipsahda nyt hiukan turhan hernehtimisen puolelle... Mun mielestä Tahko on vuosien varrella ansainnut paikkansa Suomen suurimpana ja hienoimpana maastopyöräilyjuhlana. Ja vaikka Tahkolla otetaankin aikaa ja ajetaan kilpaa, se on silti ennenkaikkea tapahtuma, ei kilpailu.
Tämän takia kaikki kaksneloset ja deehoot on mun mielestä tervetulleita juttuja Tahkollekin, vaikken ikinä kykenekään itse kumpaankaan noista osallistumaan. Lyhyesti sanottuna oon siis jotakuinkin samoilla linjoilla Antin kanssa.
Quote:
Originally Posted by hannibaali![]()
Ainakin nyt on niin hämärää, että kunnon valot tarvitaan...ketkä lähtee ajamaan sakkolenkin, fanny?
Ok eli akkuja lataamaan, että valoa riittää. Kerätäänkö tähän jonkinlaista sakkolenkkilistaa? Minut voi lisätä lähtölistaan. __________________
http://www.matakivi.net
fanny lähtee jos aki lähtee. Aki, ole nyt ritari.
Aki, näytä meille miten se kevyt scott liikkuu aamuhämärässä![]()
High Fidelity
edittii:
Aaargh nyt mulla ei sitten olekaan sitkutuskaveria, jos ajoporo-ressukalla on sorkka pipi(oluen huuruinen puhallus pipiä sorkkaa kohden...).
Mutta ainaskin... mun nimen voipi lisäillä sinne extra-kierros listalle. Aki ja Fanny kaa mukaan!
Eepo sitten meinaa tyytyä yhteen pimeään kierrokseen...
Jah.. En nyt oikeen ymmärrä miksi Ak1, Gekko ja muut ovat pidempää matkaa vastaan. Itse otan Tahkon ihan vain tapahtumana, jonne lähdetään pitämään hauskaa. Pidempi matka tekee touhusta hiukka eri tavalla haastavempaa, kuin kelloa vastaan vääntö. Jos joku haluaa verrata, kuinka kovaa useemman kierroksen matkaajat ajavat vrt. yhden kierroksen ajajat, niin kierrosajathan ovat esillä. Siitä vaan vertailemaan. Pitkällä matkalla on mielestäni jotenkin hauska kokea, kuinka krampeista yms. zippauksista voi toipua ja vielä polkea ihan reipastakin vauhtia niiden jälkeen. Neljällä kierroksella yö lenksukin tuo lisämaustetta!! Oikeaa pitkien matkojen maastoajoa on Suomessa tarjolla nopeasti mietittynä vain parissa tapahtumassa(Tahko, Kangasala 24h). Mahdollisuuksia polkea pidempää matkaa tapahtumassa tai kisassa, "oikeassa maastossa" on siis aika rajallisesti. Edes Virossa tai Ruotsissa ei käsittääkseen ole 24h tms. pitkiä kisoja "haastavassa maastossa".
Harmillista on, että lauantain alamäki-kisa jää monestakin syystä... Sen sijaan ylämäkivääntöön oisi tarkoitus. Saa tosin nähdä kuinka sinkula liikahtaa ylämäkeen enää neljän kierroksen jälkeen. Liikahtaako ollenkaan.
Jah Tahko MTB Festival näyttää kehittyvän tapahtumana tosi hienosti! Eipä muuta kun lisää pyöräilyn alalajeja esille ja festari-tunnelmaa!!!
KariV muokkasi tätä : 19.06.2009 at 22.11
.....0..........
.._/<,........
..(*)(*).....
Kariv, liikaa kuplivaa fooruminlukuun![]()
High Fidelity
Kirjanmerkit