GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 15 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
    FFWD:n kiekot räpylässä. 240s hubilla. Tosi jännää, kokeilemani pakan kaksi suurikokoisinta ratasta eivät menneet vapaarattaaseen vaan jäivät liian ahtaina kanittamaan aina jostain kohtaa. Muut 8 ratasta menivät kiltisti. Joutui yhdistelemään kaksi pakkaa yhdeksi sekapakaksi.

Ilmeisesti centaur-pakka ei ole tarpeeksi hyvä tuolle hubille... tehty päin persettä tai vastaavaa.
    Noista pakkajutuista en tiedä mitään mutta noi kiekot on kyllä mainiot.
    Itellä F4R 38 mm profiililla ja painoa 1290g setti. On sitten tosi tukeva,
    mulla kylläkin 28 pinnanen takakiekko millä vois ajaa vaikka mettässä.
    Contin sprinttereillä oon ajellut ja jopa noilla painavilla tuubeilla
    tuntuu liukkaasti rullaavan. Eikä ole sivutuuli haitannut. Hintakaan
    ei ollut paha niin ei voi kun suositella. Paikalliselta kauppiaalta ostin.

R-Sys:n kestävyydestä

Hieman käyttökokemuksia uudesta mallista takaisinkutsun jälkeen:http://www.velonews.com/article/9305...-wheel-failure
    Aika hurja raportti.

Peukalo alas

Niimpä. Tää on uusin versio...

Kattelin tota uutta versiota livenä ja en kyllä nähnyt omin silmin yhtään syytä miksi se nyt pysyisi nipussa. Ei twilliä yms, harvasti kierretty UD ei oikein vakuuttanut...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Paljos se tämä setti tulikaan maksamaan? Painon kyllä löysin sieltä edempää...
    Pinnat ja kehät Starbikesta vajaa 120€ (ei postikuluja) ja navat siihen päälle. 200 eurolla sellaiset saa, mutta ihan sitä en maksanut... alle 300 meni
    Edit: ai niin ja alunippelit comppeihin myös, oliko 100 nippeliä joku 7-8€.

Tooosi luottavaisena voi R-SYS kuskit ladata menemään, jossain Rosendahlissa esim. Hyi s**tana mitä jälkeä
    Pekka L muokkasi tätä : 10.06.2009 at 06.50
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Noista pakkajutuista en tiedä mitään mutta noi kiekot on kyllä mainiot.
    Itellä F4R 38 mm profiililla ja painoa 1290g setti. On sitten tosi tukeva,
    mulla kylläkin 28 pinnanen takakiekko millä vois ajaa vaikka mettässä.
    Contin sprinttereillä oon ajellut ja jopa noilla painavilla tuubeilla
    tuntuu liukkaasti rullaavan. Eikä ole sivutuuli haitannut. Hintakaan
    ei ollut paha niin ei voi kun suositella. Paikalliselta kauppiaalta ostin.
    Joo, itse piti ajaa HelTrin rykäsyn pyöräosuus noilla eilen. Ajelu kaatui sitten pakkaongelmiin. En varautunut siihen etteivät kaikki pakkani rattaat menisi hubiin. Noh, tulipahan juteltua mukavia.

Ja olisin itsekin ostanut paikalliselta kauppiaalta, mutta jos mailiboksi on täynnä ja kauppias muutenkin haukkuu fillarini pystyyn, ostan mieluummin vähän kalliimmalla suoraan FFWD:ltä.

Tuossa F6-setissä on ilmoitettu paino, en ole punnannut, vähän suurehkompi kyllä. ~1800g.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Kannattaa eritoten käydä kokeileen noita AMC kiekkoja, ainakin 420-malli tuntuu pitävän yhä laatunsa, eikä niin positiivisessa mielessä. Kuuluu nääs kamala räpinä takakiekon pinnoista kun ajaa putkelta.
    Jos kyseessä on eräs powertapin navalle kasattu kiekko, niin kannattaa tsekata, että kaikki pinnat on kireällä. Mulla oli pari löysää pinnaa kiekossa ja rapina kävi trainerillakin ajaessa. Erikoista oli se, että kiekko oli kumminkin ihan suora.

Pitää kyllä hommata tolle navalle uusi vanne kun tuli hankittua 32 reikäinen PT napa mitä voi käyttää treenatessa. Joku 50mm hiilari kävisi tohon aika hyvin...Tai 45mm Edge.
    6.7 WTF/kg

Olen miettinyt maantiepyörään uusiksi kiekoiksi esim noita: HED Ardennes .
    Ei ole tullut moisia vastaan missään, sen mitä minä noista osista ymmärrän niin pitäis olla ihan hyvät. Onko kenelläkään kokemusta?
    Hinta reilut 700e/pari eli Shamal ja Zero-luokassa.
    http://zeus.sporttisaitti.com/

Mulla on noita HED Bastogneja tossa. Ovat vallan nättejä, sippoisia= 1485g ja asiallisen oloisia mutta tietoa löytyy aika nihkeästi netistä.

Mitä FFWD:hen tulee, saan parhaimmillaan niitä yhdessä arkipäivässä=nopeammin kun muut, jos ei hyllyssä ole. Ja rissan runkoja yleensä löytyy heti vaihdettavaksi jos tarve. En näet myy juurikaan muuta kuin DT-napaisina niitä. Ei tollaisiin kuitukehiin kannata laittaa mitään heikkolaatusempia napoja muunkaan merkkisissä kiekoissa, merkitys kokonaishintaan on kuitenkin lähinnä kosmeettinen ja korpeaminen totaalista jos joku kummallinen napapragaa ja kiekot seisoo sen takia, esim. vaikka rissan sopivuuden takia...FFWD:ltä on tulossa uutta kivaa kamaa aika kivasti, ainakin proto-asteella. Soittelivat Hollannista mulle tossa nääs ja kyselivät paria kuitujuttua ja juteltiin mukavia samalla. Täytyypä pistää korvantaakse että kaikille asiakkaille ei saa kertoa omaa mielipidettä ihan suoraan vaikka kokemusta olisi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Jos kyseessä on eräs powertapin navalle kasattu kiekko, niin kannattaa tsekata, että kaikki pinnat on kireällä.
    Juu, osasyynä varmaan se mutta noissa AC-valmiskiekoissa,420-kehällä, se lisäkiristys ei tunnu auttavan, rapina ei poistu ja takarinkula on yhä löysä...

Ketjunpurija Guest
    Olen tässä ajatellut päivittää Mavic equipen kiekkoja-06 tälläisiin,kysysmys kuuluukin paraneeko tilanne näistä,muuten kuin himppu painosta pois ,ymmärtääkseni Samu on pitänyt näitä ihan peruskaurana hinta laatu suhde,jos oikein ymmärsin ja toinen ovatko nämä nyt varmasti campan pakalle,kuvauksessa höpistään tosin shimano yhteen sopivuudesta ainoastaan,onko tarjous mielestänne hyvä?

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=11624

Ketjunpurija Guest
    Lisätään vielä se että haen kiekoilta mukavuutta en niinkään aero ominaisuuksia,pitkä ikäisyys plussaa toki,huollettavuus,voiko näille heittää 25mm kummia,ei kotisivut mainitse rengas sopivuutta.

öh.otetaas komento takaisin. onpas vaikeasti sanottu koko asia. eipä taida olla campaan sopivat. ihme touhua (taas) CRC:ltä
    http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/W...l_circuit.html

Mä tungin 30 millisen ihan 23millisen vanteelle hiekkatiepyörään, kyllä se 25 millinen avorengas mahtunee (edit_ melkein) mihin vaan...? vai onko tarkempaa faktaa jollakulla?

No mää sitten menin ostamaan ne AC:n mag300T -kiekot. Tänään testasin niitä Tufon tuubeilla ja tosissaan ekan parin kilsan aikana napsuivat, mutta sen jälkeen ei kuulunut koko matkana enää mitään. Todella jäykät on putkelta ajettaessa verrattuna Bontin SSR:iin eikä notku samalla tavalla jarrupaloihin tai pystysuunassakaan. Non onhan niissä pinnojakin melkein 2x. Sellasen vaan huomasin että kuopatkin sitten tuntuivat selvemmin persauksessa. Palataan astialle, jos ilmenee jotain negatiivisia puolia tai hajoaa käsiin. Niin ja painoa lähti pyörästä reilusti yli kilon ja on nyt siis noin 7kg hujakoilla.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Juu, osasyynä varmaan se mutta noissa AC-valmiskiekoissa,420-kehällä, se lisäkiristys ei tunnu auttavan, rapina ei poistu ja takarinkula on yhä löysä...
    Ok...mä luulin, että puhuttiin Powertap/420 kiekosta 24 competition pinnalla.

Ton mun kiekon napa on uudempaa, eli vähän painavampaa, mallia ja siinä ongelma ratkesi kahta pinnaa kiristämällä. Tietty PT napakin on vähän tukevampaa mallia kuin se AC:n oma napa. Hauskinta on, että viime kesänä meni ~40mm puuruuvi kumista ja vanteen sisäseinästä läpi ja korjauskeinoksi riitti pätkä Schwalben vanneteippiä reiän peitoksi. Mun paino on lähempänä 80 kuin 70 kiloa ja mulle toi on ihan riittävän jäykkä, eli normaalipainoiselle pyöräilijälle ton pitäisi kyllä riittää jos ei kirissä löydy mitään +1500 watin tehoja.

420 etukiekko onkin sitten asia erikseen

EDIT: Yksi entinen jenkkifutari ajelee AC Hurricanen kiekoilla missä on PT takanapa. Kyseisellä kaverilla on painoa se 115kg ja kirissä tehot pyörii 1700-1800 watin välillä, mutta kiekot ovat kestäneet jo kolmen kuukauden ajot täkäläisillä reikäteillä. 420 vanteita en ehdottaisi sille edes tempokiekoiksi. Sama heppu ajelee Super Recordin osilla ja vähän arvelutti ketjun ja kampien kanssa, mutta ihan hyvin ne ovat kestäneet. Ohjaustankona ja kannattimena on Eastonin EA30 kun se oli pikaisella testillä jäykintä kamaa mitä hyllystä löytyi.
    6.7 WTF/kg

Meikeläinen ajeli ekan lenkin uusilla D-A WH 7850-C24-CL kiekoilla. Onhan ne kevyet juu...
    Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä uusista Dura-Acen kiekoista?
    Kerkesin ajaa noilla omilla kiekoilla 368 km, kun takakiekkoon tuli monen millin heitto. Syynä oli yksi löystynyt pinna. No, kiristin sen ja kiekosta tuli aika suora, tavoitteenani oli saada pinnat mahdollisimman tasakireäksi. Puristelin pinnoja monta kierrosta ja kiekko jäi suht' suoraksi.

No nyt tänään ajoin niillä 80 km, kun kaveri huomasi että takakiekko lenkottaa taas. Syynä sama juttu, yksi pinna oli kiertynyt löysälle. Nyt se on kiristetty, kiekko rihdattu ja puristeltu moneen kertaan. Saas nähdä pysyykö se nyt ryhdissään. Painoa kuskilla on 77 kg...

Mutta ne nippelit pyörivät aika herkästi, pitäisiköhän tuollaisessa olla joku lukite siellä välissä?

Eli nämä kiekot.
    http://cycle.shimano-eu.com/publish/...CL.-type-.html
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Ostin mietinnän ja vertailun päätteeksi DT Swissit.

Hyvä hinta/laatusuhde ja plussina se että löytyi kotimaasta euroopan hinnoilla, jos jotain ongelmia ilmenee niin jälkihoito lienee paras mahdollinen tuossa kaupassa asioineille.
    http://zeus.sporttisaitti.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikiV Katso viesti
    Hieman käyttökokemuksia uudesta mallista takaisinkutsun jälkeen:http://www.velonews.com/article/9305...-wheel-failure
    Aika hurja raportti.
    Ja Mavicin vastine http://www.velonews.com/article/93240

Ihmetyttää Mavicin nihkeys, mutta onhan tossa tietty jokunen dollari liossa. Minkähänlaisia testejä Mavic on tolla kiekolla tehnyt? Mavic on kuitenkin firma, joka ajoi läpi tämän UCI:n kiekkojen turvatarkastuksen, jonka seurauksena R-Sys on sallittu kisoissa, mutta monet ihan oikeasti kestävät kiekot/vanteet ovat pannassa kun firmoilla ei PR-budjetti riitä UCI luvan hakemiseen.

EDIT: Mielenkiintoista tossa on kuitenkin se, että Mavicin mukaan rengasrikko saattoi olla syynä tohon katastrofiin. Polkupyörän etukiekon ei mun mielestä tulisi hajota tolla tavalla niinkin tavanomaisessa tilanteessa kuin renkaan puhkeamisessa.
    6.7 WTF/kg

di luca Guest
    Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä uusista Dura-Acen kiekoista?
    Minä oon ajellu reilut 16600 km ja hyvin on pelanneet. Tuossa tonnin kohdalla tarkastettiin vanne ja niissä oli pikkuheitto, joka oikaistiin. Ei mitään vakavaa eikä nyt näy mitään uutta heittoo. Mulla on puhjennu 3 takasisuria viimesien muutaman sadan kmn aikana ja yhellä ajokavarilla 4 samoilla vanteilla tänä keväänä. Tuota pohdimme, et onko nuo vanteet sitä vuoskertaa, jossa pitää laittaa vannenauha (on hyllyssä, mut ei oo laitettu)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ja Mavicin vastine
    EDIT: Mielenkiintoista tossa on kuitenkin se, että Mavicin mukaan rengasrikko saattoi olla syynä tohon katastrofiin.
    Mää käsitin jutun perusteella että syynä olisi ollut että Jamppa ajoi Spessun fillarilla.

Vaakaputki poikki mutta keula vahingoittumaton....? Ja en määkään ajaisi renkaalla joka ei pysy tyhjänä ajettaessa vanteella edes tovia. Mikähän merkki oli, Spessu vai Vittoria?

Ribble cycles myy nyt Campagnolon Shamaleita kullanvärisenä hintaan 544 eur. Ei kovin paha hinta, jos tuo väri sattuu olemaan mieluinen.
    http://www.ribblecycles.co.uk/produc...ue=CAMPWHFR300
    Rule #1: Obey The Rules

Ketjunpurija Guest
    No ei paha,arvoin shamalin ja neutronin väliltä,tuo tarjous olis kyllä saattanut kallistaa shamalin puolelle,tuo värikin olis stemmannu kivasti nyky raamiin.
    Noh neutronit on tilattu,ehkä en huonoa valintaa tehnyt,eivät toki niin näyttävät kuin nuo shamalit mutta,onko noiden kiekkojen tuntumassa merkittävää eroa eli tyyliin Shamal versus neutron?

Mää käsitin jutun perusteella että syynä olisi ollut että Jamppa ajoi Spessun fillarilla.

Vaakaputki poikki mutta keula vahingoittumaton....? Ja en määkään ajaisi renkaalla joka ei pysy tyhjänä ajettaessa vanteella edes tovia. Mikähän merkki oli, Spessu vai Vittoria?
    Tossa pari viikkoa sitten tuli nähtyä erään toisen (paljon maineekkaamman) merkin fillari, missä keula oli ehjä, mutta vaakaputki poikki eikä sillä pyörällä oltu edes kaaduttu. Mun silmään toi Mavicin vastine näyttää siltä, että pyöräkilpailu ja kolarit ovat Mavicin porukoille ihan uusia tuttavuuksia. Aika perus pyöräbusineksen menoa kun jotain menee pieleen...
    6.7 WTF/kg

Olen katsellut itselleni uusia kiekkoja (alle 300e) ja olen hieman lämmennyt Eastonin EA50 sl setille. Menenkö hirveästi metsään? Painoa löytyy reilusti eli 96 kg, olisiko joku muu kiekkosetti sopivampi/parempi? Kiitos etukäteen vastanneille.

Osaisiko joku kertoa onko Fulcrumin Racing 1, 3 ja 5 välillä suurta eroa maantie käytössä, siis lähinnä kestävyyttä ja rullausta ajattelin?

Painoa meikäläisellä on n 100kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Ribble cycles myy nyt Campagnolon Shamaleita kullanvärisenä hintaan 544 eur. Ei kovin paha hinta, jos tuo väri sattuu olemaan mieluinen.
    http://www.ribblecycles.co.uk/produc...ue=CAMPWHFR300
    Kyllä houkuttas ja värikin mitä parhain. Ultegrat, Zondat ja Fulcrum 3 ollut vaihtoehtoina tällä hetkellä, mutta vaatisi taas pussin venytystä

Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä uusista Dura-Acen kiekoista? ...Mutta ne nippelit pyörivät aika herkästi, pitäisiköhän tuollaisessa olla joku lukite siellä välissä?
    Eilen rihtasin kiekon niin suoraksi kuin osaan, ja laitoin joka nippeli-kierteen juureen Alu-osille tarkoitettua Loctite 222 lukitetta. Saas nähdä pysyykö nyt kiekko ryhdissään...

Eilen rihtasin kiekon niin suoraksi kuin osaan, ja laitoin joka nippeli-kierteen juureen Alu-osille tarkoitettua Loctite 222 lukitetta. Saas nähdä pysyykö nyt kiekko ryhdissään...
    Vähän OT mutta mistä tuota kyseistä kierrelukitetta kannattaa ostaa? Löytyy jostain ihan perus K-raudasta?

mistä tuota kyseistä kierrelukitetta kannattaa ostaa?
    Ei ihan joka kaupasta taida löytyä, mutta laakeri-, yms hitsauspuikko kaupat, jotka myyvät muutakin teollisuustarviketta kauppaavat yleensä myös Loctiten tuotteita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikeM Katso viesti
    Osaisiko joku kertoa onko Fulcrumin Racing 1, 3 ja 5 välillä suurta eroa maantie käytössä, siis lähinnä kestävyyttä ja rullausta ajattelin?

Painoa meikäläisellä on n 100kg

Itse olen ajanut Fulcrum ykkösilla ja vitosilla, ja täytyy sanoa että suurta eroa en kyllä huomaa. Ykköset ovat ehkä jonkun verran jämäkämmän tuntuiset. Itselläni ei tosin tota massaa ole noin paljoa, eikä voimaa ole kuin pienessä pitäjässä. Jos harrastuskäytöön tulevat, niin itse ottaisin nuo vitoset ja säästäisin muutama sata euroa.

Vähän OT mutta mistä tuota kyseistä kierrelukitetta kannattaa ostaa? Löytyy jostain ihan perus K-raudasta?
    K-raudasta löytynee myös ainakin sitä löytyi esim. motonet-ketjun puodista espoon Muuralasta. On siinä K-rautaa vastapäätä. Eiköhän siis muissakin Motoneteissa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •