GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 14 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Jaa hinta... Tunen navat ja CX-ray pinnat teki ~470€, ei postikuluja. Kehät $60/pala + pk $50 =$170 + tullit päälle. Eli jotain vähän reilu 600€. Kevyemmät kuin esim. R-sys, eikä pinnat ainakaan räjähdä

Kehät on 22mm korkeat niobialumiiniset Kinlin XR-200, joita on kuulemma ainakin jossain Reynoldsin kiekoissa. 384g ja 390g painoa.
    Ne on ollut mulla jo tovin ja ostettu huomattavasti edullisemmalla taalan kurssilla, kuin mitä se nyt on.

Edit: Jää muuten koko satsin paino alle kahden kilon, n.1990g. D-A 12/23 pakka, Michelin Pro3Light kumit ja 65 grammaset sisurit. Millään Supersoniceilla ei viitti pelleillä.
    Pekka L muokkasi tätä : 30.05.2009 at 14.21
    Kaar ittelles vaa

Meikeläinen ajelin ekan lenkin uusilla D-A WH 7850-C24-CL kiekoilla. Onhan ne kevyet juu, kun vertaa noihin vanhoihin 1800 g Cosmoksiin. Mutta en minä sitä ihmeemmin tuntenut.

Vastatuuli ja ylämäet tuntui yhtä pahoilta kuin ennenkin...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Kehät on 22mm korkeat niobialumiiniset Kinlin XR-200 384g ja 390g painoa.
    Mulla on tossa yksi FFWD F2 irtokehä, sattui vissiin painava yksiö kun toi on 235g. Usein ovat kuulemma 225g. Aika sipposia mutta vaatii tietty tuubin....

Tuubikiekot on luonnollisesti asia erikseen. On mulla yhdet ittelläkin. Ja kehän hinta... saako tuolla mun koko setin hinnalla yhtä?
    Kaar ittelles vaa

Saa, noin 1,5kpl.

Kinlinistä puheenollen saksanmaalla näytti olevan noin xr-200:et vajaa 50 egee. Uusi tuttavuus minulle ja tuo niobium vaikuttaa aika toimivalta seosmetallilta kestävyyttä lisäämässä.

Tällä hetkellä keveimmät kehät taitaa olla Edget, jotka painaa alle 200g. Alkaa olla - ainakin minusta - pelottavan kevyet. Hintaa kehillä reilu seittemän hunttia kipale. http://www.edgecomposites.com/product.asp?SKU=25
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Jaa mistä firmasta Saksasta niitä nykyään saa? Kahlasin aikanaan ~koko intternetin läpi, eikä jenkeissäkään moni firma niitä myy. Tuossa linkissä on yksi firma, joka käyttää kustom-kiekoissa myös noita Kinlinejä, DT:n ja muiden "laatukamojen" ohella. Vaikuttaa ainakin ns. itseään kunnioittavalta firmalta, joten senkin perusteella uskalsin nuo ostaa. Tuskin tekisivät niistä kiekkoja jos olisivat kuraa. Eikä toistaiseksi pahaa sanottavaa, etukiekolla olen ehtinyt jo jonkun verran ajaa ja tukeva kehä on. Eilen heitin lenkin molemmilla ja asialliset ovat.
    http://www.whitemountainwheels.com/

A-classicilla taitaa olla myös joku tosi kevyt magnesium-avovanne, mutta ne taitaa olla vielä enemmän kiven alla.

Edit: no niinpä tietysti. Painuin heti xx-light-bikes sivulle ja sinne oli tullut pikku päivitys. Epäilin jo silloin aikanaan että tuo XX-light merkillä myytävä vanne olisi sama, nyt se lukeekin siellä. No, jos joku arpoo hankkimista, niin siitä vaan

On muuten suprajohteissa samaa tavaraa? Titaaniin seostettuna vaan, niobi-titaanisäikeitä johteen sisällä. Ei vissiin parane ajaa ukonilmalla
    Kaar ittelles vaa

Jaa mistä firmasta Saksasta niitä nykyään saa?
    Edit: no niinpä tietysti. Painuin heti xx-light-bikes sivulle ja sinne oli tullut pikku päivitys.
    Sieltäpä juuri. Mullakin on tuo kiekkojen hankinta esillä kohta, kun nuo Bontin SSR:ät on oikeat ankkurit. Painoa oli jotain päälle 3,3kg renkaineen ja takapakan kanssa. Ne on ilmeisesti tehty Niobiumiakin hifimmästä aineessta eli lyijystä. Noista Kinlineistä sais tehtyä halvalla kevyet kiekot. Tänään SSR:ät kieroituivat myös ja siitä kohta OTB:ssä.

Ajattelin kysäistä ihan tässä säikeessä noista aerokehistä, kun tässä olen arponut millaiset kiekot hankin maantiepyörään. Eli millaisilla nopeuksilla niistä alkaa olla hyötyä. Sivutuulessa niistä nyt varmaankin on enemmän haittaa kuin hyötyä. vai kannattaako hankkia ihan matallalla profiililla Suomen olosuhteisiin.

Käy kokeileen jotain. Jotkut tykkää aeroista, jotkut ei. Kokeile esim. jotain kaverin hyviä kiekkoja, mielummin parempia kuin huonompi kuin suunnittelet hankkivasi. Ei mikää luonnehdinta nestissä korvaa sitä. On aika turhaa kertoa:"....että 31,3km/h keskarista ylöspäin tarvit Aerokiekot..."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Kinlinistä puheenollen saksanmaalla näytti olevan noin xr-200:et vajaa 50 egee. Uusi tuttavuus minulle ja tuo niobium vaikuttaa aika toimivalta seosmetallilta kestävyyttä lisäämässä. [/URL]
    Onko jarrupinnan sauma hitsattu? Mulla oli AMC 350 kehät ja ne oli muuten kyllä ihan hyvät painoon nähden mutta jarruttaa ei voinut yli 7,5bar rengaspaineella.

Reynoldsin Solitudeissa on kehänä 31-millinen Kinlin XR300... Kiekot ovat tasan 1530g Reynoldsin omilla navoilla ja comp/revo pinnoilla. Navat on kai samat kuin Attackeissa.
    Plus muokkasi tätä : 01.06.2009 at 12.12

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Mitä hyö tulit maksamaan?
    http://www.delta-bike.de/laufrad_ren...numma=LAU8#pic

täällä näemmä on kanssa aika edukkaasti, joskin ei ole Kinlin-kehillä... ja tekemisen autuus jää pois.

Onko nuo Bike24:sen kiekot kovin paljo erit kuin nämä Scorpion storen ale-kiekot?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stanos Katso viesti
    Onko nuo Bike24:sen kiekot kovin paljo erit kuin nämä Scorpion storen ale-kiekot?
    Samathan ne. Ehkä kannattaa suosia kotimaan putiikkia, kun noin lähellä hinnat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Onko jarrupinnan sauma hitsattu? Mulla oli AMC 350 kehät ja ne oli muuten kyllä ihan hyvät painoon nähden mutta jarruttaa ei voinut yli 7,5bar rengaspaineella.
    Tsekkasin tuon, kyllä se sauma siinä näkyy eli ei ole. Mutta ei tunnu kummassakaan kiekossa mitään jarrukahvaan ja 8bar oli takana painetta.

Tuota mä olen joskus miettinyt, että tekeekö Urheilupyörä alihankintana noita Mavicin kehien hitsausta?
    Kaar ittelles vaa

Jos nuo Open Prot on edes lähellä ilmoitettua painoa niin paino jää alle 1650g, jopa 1620g. Sen näkee sitten. Eteen revot, taakse Revot vasemmalle, Compit oikealle ja alunippelit, 32/32 pinnaa.
    Sama puupää kesät talvet. Olin sitten tilannut vahingossa Compit taakse molemmille puolille. No, eipä tuo haittaa, tuleepa luja kiekko ja treenikäyttöön nuo muutenkin on tarkoitettu. Ja toisaalta, eipä ole sitten mikään sekoitus se takakiekko, joten ihan hyvä näin
    1652g tarkalleen painoa satsilla, joka on mielestäni oikein jees. Vähemmän kuin esim. Fulcrum Racing 3 setti, joka mulla oli. (1660g)
    Kaar ittelles vaa

Tsekkasin tuon, kyllä se sauma siinä näkyy eli ei ole. Mutta ei tunnu kummassakaan kiekossa mitään jarrukahvaan ja 8bar oli takana painetta.
    Sepä hyvä. Kerropa update syssymmällä myös, tovin kun ovat ensin käytössa...

Alle 400g avokehiä saisi olla enempi tyrkyllä. Mulla olisi yhet ihan ok ratanavat, niistä voisi tehdä avokiekot reeni/fixikäyttöön vaikka noilla. Eikä olisi kyllä jarrupinnalla väliäkään...

Toisaalta DT RR1450 setti on kanssa enempi kun oiva avosetti, valkeat punnasin 1420g. Painoissa ei vannenauhoja.
    Ilmeisesti en ole mennyt pahasti metsään, kun jokunen viikko sitten hankin kyseisen setin. Oli meinaan liian houkutteleva tarjous...

Kerrotaan kokemuksia kunhan km kertyy lisää. Ainakin huomattavasti herkemmiltä ne tuntuvat kuin edelliset Fulcrum 5:t.
    www.kaupinkanuunat.net

Käy kokeileen jotain. Jotkut tykkää aeroista, jotkut ei. Kokeile esim. jotain kaverin hyviä kiekkoja, mielummin parempia kuin huonompi kuin suunnittelet hankkivasi. Ei mikää luonnehdinta nestissä korvaa sitä. On aika turhaa kertoa:"....että 31,3km/h keskarista ylöspäin tarvit Aerokiekot..."
    Ainut tutkimustulos aero-kiekoista - jonka näin äkkiseltään löysin - on HEDillä. Siellä on ilmoitettu ilmanvastus tuulitunnelissa grammoina kulman mukaan, muttei tuulen nopeuteen tai ajonopeuteen suhteutettuna. Jos aerokiekon hyöty on siis tuulessa esim 150g, se voi siis painaa saman verran enemmän, jotta on tasoissa tavallisen kiekon kanssa.
    http://www.hedcycling.com/aerodynamics_technology/

Aero-kiekot, joita olen ajatellut on mm. Zipp 303, FFWD F4R/F5R, Bontrager Aeolus 5.0 ja tavallisista Zipp 202, FFWD F2R, AC Magnesium 300T. Hintahaitari on siis 500-1500e ja painoluokka <1500g.
    haedon muokkasi tätä : 05.06.2009 at 11.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Ainut tutkimustulos aero-kiekoista - jonka näin äkkiseltään löysin - on HEDillä. ....
    Esim. tuolla on yksi testi, mahdollisesti vähän objektiivisempi kuin valmistajien tekemät: http://www.rouesartisanales.com/article-15441821.html

Kannattaa eritoten käydä kokeileen noita AMC kiekkoja, ainakin 420-malli tuntuu pitävän yhä laatunsa, eikä niin positiivisessa mielessä. Kuuluu nääs kamala räpinä takakiekon pinnoista kun ajaa putkelta.

Ja mitä FFWD kiekkoihin tulee, jos vertaat F2/F5 kiekkoja, ero on valtava niiden välillä. F5 menee hienosti sivutuulessa kuin purje ja on nopea, Säkylän maantiekisassa tuli todettua se mutta F2:n keveys/herkkyys ja kiihtyvyys on taas luokkaa "koettava edes kerran elämässä". Akka luonnehti niitä, jonkun viikon funtsinnan jälkeen: "..pyörä niin kuin leijuu ilmassa..." F4 taas on noitten välistä ja kilpailee lähinnä Zipp 303:n kanssa, paitti takanapa on kyllä kestävämpi kun ottaa DT-version. Mulla on noi kaikki koeajattavana jos satut tännepäin tai jossain kisoissakin.

Ei mulla ainakaan AC:n maastokiekot napsu, mutta noi Bontin SSR:t kyllä napsuu putkelta ajettaessa. Eli ne on siis painavat ja löysät. Käyn nuo AC:T katsastaa, kun taas käväsen Jojensuussa. Tampereella ei tule käytyä kyllä juuri koskaan, mutta postihan kulkee ja laadukkailtahan noi FFWD:t vaikuttaa. Zippit tuli lähinnä siitä että ovat halvennuksessa Germaniassa.

F6:t kotimatkalla. Harmi etteivät ehdi sunnuntain Duathloniin, mutta jännityksellä odotan kyllä.

Pääsin tänään ajamaan ekan kerran noilla DA-DT-Open Pro kiekoilla. Tiesin toki, että huonot ne ei varmasti ole. Mutta leuka loksahti kuinka hienot ne on ajaa DA-navat nyt tietysti rullaa silkinpehmeästi, mutta ajotuntuma oli ihan älyttömän pehmeä, olematta yhtään löysä. Sitten mietin, että jokainen satsi joilla olen ajanut viimeiset 3 vuotta, on edessä radiaalipinnoilla. Nämä on rehellisen perinteisesti 3-ristiin. Voiko tuo pelkästään vaikuttaa niin paljon? Edestähän sen mukavuuden tunteen kuvittelen tulevan, käsien kautta. Persukseen ei niin isoa eroa tuntenut takakiekossa.

Tuntuman selkeyttä vielä hämmensi sekin, että rengastus oli vaatimaton. Uudet Lithionit perussisureilla, jotka oli jo jonkun aikaa pyörinyt nurkissa vararenkaina. Pyörän alla oli Pro3Racet lateksisisureilla edellisellä lenkillä ja nämä oli selvästi mukavammat. Mitäs jos noihin heittäisi kolmoset ja lateksit, malttaisiko pyörän päältä edes nousta

Ihan täydeliset lenkkeilykiekot. Tuolla rahalla ei saa likimainkaan samaa jos sen tuuppaa valmiskiekkoihin. Ei varmasti.

Ja ylimääräisenä plussana Shimpan vapaaratas on rullatessa lähes äänetön.
    Kaar ittelles vaa

Onk Pekalla sitä uutta Duraa navat? Mulla on kauniin kelin krossarissa kiakot joissa 09 D-A navat, keraamiset Openporot ja kaks ristiin DT Compit ja mmmm.... Nuo saattaa päivittyä maantietykkiin joku päivä. Se uus räikkä on käsittämättömän hiljainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Mulla on kauniin kelin krossarissa
    OT: Sulla on hyvä maku krossarin merkin suhteen

/ Panu

7800-sarjan navat mulla on, kun sai sopivaan hintaan.
    Kaar ittelles vaa

FFWD:n kiekot räpylässä. 240s hubilla. Tosi jännää, kokeilemani pakan kaksi suurikokoisinta ratasta eivät menneet vapaarattaaseen vaan jäivät liian ahtaina kanittamaan aina jostain kohtaa. Muut 8 ratasta menivät kiltisti. Joutui yhdistelemään kaksi pakkaa yhdeksi sekapakaksi.

Ilmeisesti centaur-pakka ei ole tarpeeksi hyvä tuolle hubille... tehty päin persettä tai vastaavaa.

Ihan täydeliset lenkkeilykiekot. Tuolla rahalla ei saa likimainkaan samaa jos sen tuuppaa valmiskiekkoihin. Ei varmasti.
    Paljos se tämä setti tulikaan maksamaan? Painon kyllä löysin sieltä edempää...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •