Näin mäkin olen ymmärtänyt, että kuivimmalla kehonrakentajallakin on kropassa sen verran rasvaa, että niiden turvin PK-alueella mennään pitkälle. Tätä ajatusmallia vasten olen vähän ihmetellyt ravintojutuissa esiin noussutta tarvetta änkeä suuria määriä eri rasvoja matkan varrella nautittuihin eväisiin (mm. itsevalmistettuihin energiapatukoihin). Mä olen nyt vedellyt PK-treenejä sillä tavalla, etten ole erityisesti tankkaillut niihin, vaikka kesto on juoksussakin mennyt pariin tuntiin. En ole huomannut mitään vaikutusta suoritukseen aikana ainakaan negatiivisella tavalla. lenkin jälkeen painan kyllä evästä tukevasti huiviin ja en mä sinne lenkille sentään nälkäisenä lähde. Ihan normaalin ruokarytmin mukaan syön ennen sitä. Eilen viimeksi töiden jälkeen nykäisin palan ruisleipää ja mukin kahvia. Siitä sitten puksuttelemaan tasavauhtinen 18km pk. Hyvin kulki. En mä tiedä, mutta musta tuntuu siltä, että rasva-aineenvaihdunta lähtee paremmin tällä tavalla käyntiin. Se on ainakin varmaa, että ei olla lipsahdettu PK-alueen ulkopuolelle, koska se ei tällä taktiikalla ja noilla eiväillä olisi edes mahdollista.Taisin mainita asiasta ravitsemuksen näkökulmasta, Rasvaa ei tarvitse tankata suoritusta varten.

Lainaa viestiä vastauksessa
  Lainaa viestiä vastauksessa 

Kirjanmerkit