Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr Hyde Katso viesti
Näyttää muuten jokunen muukin valmistaja huomanneen tällaisen iskarikiinnityksen hyödyt..
Paitsi että taitaa kaikki muut valmistajat tehdä sen paljon fiksummin kuin Specialized. Spessulla se jatkopalikka kiristetään iskarin ympärille niin että paketista tulee mahdollisimman tukeva. Tästä seuraa kaksi ikävää asiaa: jatkopalikka käy vaan tietylle iskarille (tai toisin sanoen vain tietty iskari käy pyörään ilman uutta jatkopalikkaa), sekä vakavampana mokana takahaarukan taipuilu vääntää iskarin vartta. Ainakin Demossa iskarin varren katkeaminen on ihan oikea ja yleinen ongelma, muissa malleissa ehkä kestää paremmin kun iskarin varretkin on lyhyempiä.
Muissa pyörissä, esim. nyt vaikka Kona Processissa, jatkopalikka kiinnitetään ihan normaalilla nivelkiinnityksellä, mutta nivelen akseli on käännetty pystysuuntaan. Näin saadaan riittävän tukeva rakenne, jossa iskari ei pääse nurjahtamaan sivulle koska jatkopalikka on nivelöity hyvin tukevasti takahaarukkaan, eikä se pääse nurjahtamaan myöskään pystysuunnassa koska jatkopalikan ja iskarin nivelen akseli on käännetty pystyyn. Toisaalta taas, jos takahaarukka yrittää taipua sivulle tai kiertyä, jatkopalikka ei pahemmin väännä iskarin vartta koska tässä tapauksessa niiden välinen nivel pääsee hiukan liikkumaan.