Ventot on teollisuuslaakereilla, arvaan että laakereitten irrottaminen perustuu akselin kaulukseen eli pienemmällä lekalla akselin päähän napauttamalla lentää laakeri ulos. Ei välttämättä aivan hyvä idea jos haluaa samaa laakeria edelleen käyttää. Käytännössä imho pahiten paskoittuu takana ei-vetopuoli. Kurkkaat sinne kun siltä ja kilometreilläsi tuntuu.
Mattoveitsellä, ohkainen kellosepän lattapää ruuvari käy myös, kaivat laakerin suojat hellästi pois.Levyjarruspraycleaneria, paineilmaa jos on ,metodilla paskat pois ja tilalle uutta vaseliinia. Jos kiekot tai mikä tahansa laakerillinen jää talveksi seisomaan kylmään varastoon niin ennen pakkasia putsaan ja rasvaan laakerit. Tää vetopuolen vapaarattaan takana oleva laakeri usein jää mulla oman onnensa varaan. Venton laaakerit on vakiotavaraa, Fillari-osa myy aivan siedettävään hintaan.
Mittoja en ny tähän hätään muista mutta voin kaivaa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kirjanmerkit