HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 90 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 80 88 89 90 91 92 100 140 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.671 - 2.700 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Uudessa pyörässäni on Fulcrum Racing Quattro kiekot. Mitä mieltä olette? Pyörällä tavoite ajella 3-5000km vuodessa. Edellisessä oli racing 5, et vissiin yksi askel parempaan, mutta onko jollain omakohtasta kokemusta?

Pari sivua taaksepäin, ni löysin vastauksen....heh heh....
    Ettan muokkasi tätä : 02.05.2014 at 23.42 Syy: Olis pitänyt selaa vähän enemmän....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Alle 200€ luokassa olen itse suunnitellut näitä http://www.rosebikes.fi/tuote/road-w...700/aid:401809 Kokonaispainoa tuossa ei mainita mutta kehämassa ei pitäisi kyllä olla paha OpenProilla.
    Tilasin alkuviikosta nämä kiekot. Joku pienellä präntätty teksti jäi lukematta tai sitten sitä ei oikeasti missään mainittu. Eli näitä kiekkoja ei ilmeisesti ole varastossa valmiiksi kasattuna vaan tekevät sitä mukaa kun tilauksia tulee.? Status edelleen - "tuotteita valmistellaan kasausta varten" - Visalla näkyy katevaraus mutta ei ole veloitettu. Katsotaan ensi viikko, jollei ala kuulumaan niin laitan kyselyä perää.

Hyvä vaihtoehto budjettiluokan kiekoiksi on mielestäni Campagnolo Vento.
    Hankin sellaiset viime syksynä rospuuttopyörääni enkä keksi mitään moittimista.
    Paino Campan vapaarattaalla ilman pikalinkkuja 1668g.

http://www.bike-components.de/produc...dell-2014.html
    TPP muokkasi tätä : 04.05.2014 at 16.18 Syy: linkki lisätty

sledgehammer Guest
    Mun kaksi suosikkia halvoista kiekoista on Mavicin Cosmic elite ja erityisesti Citecin Aero3000. Jälkimmäinen ei tunnu ajossa ollenkaan niin raskaalta, kuin ilmoitettu +1700gr paino. Pysyivät hyvin suorana vaikka tuli muutama isokin reikä löydettyä tiestä. Ebaystä noita kannattaa metsästää. Omani taisin saada posteineen 270e hintaan. Mun verrokkina noile on cosmicit ja missään osa-alueessa nuo citecit eivät ole ainakaan huonommat. Bang for buck 10p. Ei cosmicitkaan huonot 300e hintaan ole, mutta yhtään enempää en niistä maksaisi.

Tässä on yhdet 300e hintaan. Kyttäämällä saa kyllä halvemmalla. Noiden S-versiot tulee vielä joku päivä mantiepyörään.
    http://www.ebay.de/itm/Citec-Rennrad...item2339467ce9
    sledgehammer muokkasi tätä : 04.05.2014 at 19.14

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kymppitonnin jälkeen voi olla vähän nihkeää takuun kanssa vaikka onkin vähän ennenaikainen kuolema.
    Täällä sosialistisessa helvetissä valmistajille/myyjille on asetettu kahden vuoden takuu tuotteen sopivuudesta siihen käyttöön mihin se on tarkoitettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keevo Katso viesti
    Kevät tekee tuloaan ja olisi mahdollisen kiekkopäivityksen aika. Nyt alla on rcz race ultimate kiekot, jotka painaa n 1400g. Rahatilanne on vähän muuttunut viime speksauksesta, joten olisi mahdollista katella vähän paremmat kiekot. Olen katsellut linkin kiekkoja
    http://www.rosebikes.fi/tuote/shiman...set/aid:675932 Painaa about samat (muutenkaan tuosta painosta ei vissiin hirveästi mennä alas ilman, että laittaa tonneja kiinni? ) Mutta ovatko nua DA:t nyt tosiaan hintansa arvoiset? Ehdotuksia 500-700e hintaluokan <-1400g kiekoista saa laittaa. Myös ulkonäöltään miel. aika konservatiiviset, tulevat teräsrunkoiseen maantiepyörään.
    Miten kävi, tuliko nuo DA c24:t hommattua? Itselläni mielenkiinto on kohdistunut samoihin. Mitään painorajoitusta en kuskille spekseistä ole löytänyt eli kestänee "aikuisenkin" alla? Nyt alla on Mavic Ksyrium Elite S:t ja parisen sataa grammaa taitaisi c24:illa saada painoa alas. Tosin ulkonäössä hieman ehkä häviäisi...
    Kaiken minkä rullaa, saa jättää polkematta.

Tuolla joitain näkemyksiä ja onhan noilla näkemyksiä muistakin Shimanon kiekoista.

Tähän ikään on kerennyt olemaan erinäinen määrä cup and cone eli halvempia irtokuulaisia niin omassa ajossa kuin huollossani. Kummasti vaan myös Campa Shimanon ohella niinkus kalliimmissaan pysyttäytyy tossa rakenteessaan. En tietenkään moiti teollisuuslaakerillisia, mun tallin saldo on noitten hyväksi aikamoinen. Siis tosiasia on että DA-tasoiset navat on sieltä hienoimmasta päästä.

Ja jos DA-navoilla ajava ei tajua oikeaoppisesta huollosta ynnä napojensa säädöstä mitään niin silloin on heitetty helmiä sioille. Aivan lempeesti Väitän nyt vakavissani että kun osaa nää vanhemman polven cup and cone kiekkojen navat oikeesti säätää niin silloin on kohtuu korkealla mekaanikkotasolla, ei vain minun arvostuksessa.

Se jumalainen tunne kun napa on käsissä akselin päistä kiinni pitäen oikein pehmeästi pyörivä ja se tyydytys kun kiekon panet runkoon kiinni, panet pyörimään ja väännät pikalukon ihan kunnon oikeaoppisella voimalla kiinni eikä kiekon pyörimisessä tapahdu havaittavaa hidastusta. Eikä klappia.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Tässä kun olen etsimässä uutta kiekkoparia niin voin todeta että kiekot ovat nykyän yleinsä mustia..... Teräsrunkoiseen kun sopisi paremmin hopean väriset. Niiä ei paljon tarjoilla jos valmiskiekkoja etsi.... ja budjetti tiukka.

Mikä on halvin suht kevyt kiekkopari nykypäivänä.

Onko kokemuksia Campan Scirocco 35:sta? En noita aerouden takia (ei kai 35mm profiili edes ole vielä varsinaisesti aero...) tosin ole katellu, ovat Zondia hieman edukkaammat mutteivat "liian edulliset". Ja pirun hyvän näköiset, tosin liki 200g Zondia painavammat. Vaikeeta, pitäisi saada koeajettua kiekkoja.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keny Katso viesti
    Tässä kun olen etsimässä uutta kiekkoparia niin voin todeta että kiekot ovat nykyän yleinsä mustia..... Teräsrunkoiseen kun sopisi paremmin hopean väriset. Niiä ei paljon tarjoilla jos valmiskiekkoja etsi.... ja budjetti tiukka.

Jos edulliset peruskiekot kelpaa niin esimerkiksi Campagnolo Khamsin/Vento, Mavic Aksium tai Fulcrum Racing 5/7.

Teräsrunkoiseen korrektia kiekkoa saa valmiinakin, esimerkiksi Halo Retro. Ei ole kyllä mitään hajua millaiset nuo ovat.

Tai sitten jos viitsii nähdä vähän vaivaa niin kasaat itse tai teetät lähikaupassa. Navoiksi esimerkiksi Ambrosio Zenithit (tai shimanolta 105/ultegra-osastoa, mutta minen niinstä tiedä mitää ) ja kehiksi Mavicin oivalliset Open Prot. Pinnoiksi kaksoisohennetut Sapim Racet tai DT Swiss Competitionit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Onko kokemuksia Campan Scirocco 35:sta? En noita aerouden takia (ei kai 35mm profiili edes ole vielä varsinaisesti aero...) tosin ole katellu, ovat Zondia hieman edukkaammat mutteivat "liian edulliset". Ja pirun hyvän näköiset, tosin liki 200g Zondia painavammat. Vaikeeta, pitäisi saada koeajettua kiekkoja.
    Suosittelen Campan Ventoja, halvemmat ja kevyemmät mutta samat navat kuin Sciroccoissa. Eivätkä ole hullumman näköisetkään.

Vielä kun tulisi levyjarrunavalla kohtuuhintaisia kiekkosettejä tarjolle.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Onko kokemuksia Campan Scirocco 35:sta?
    Onhan nuo sitte viime kesän olleet ajossa, monesti täällä kehunutkin. Tasamailla ei paino tunnu, sillai jännästi vankat olematta liika kovat. Imho. Normiteollisuuslaakerit toistaiseksi pienellä huollolla asiallisen herkästi pyörii. Crossarissa nytten. Pinnoihin ei ole tarvinnut koskea ja niitä alkuperäisiä saa B-componentsilta. Laakereita taas ihan kotimaisilta kuten Fillariosalta. Laakerinasennustyökalut olen itte sorvannu.

Suosittelen Campan Ventoja, halvemmat ja kevyemmät mutta samat navat kuin Sciroccoissa. Eivätkä ole hullumman näköisetkään
    +1

Kiitti, täytyy pohtia tuota Vento-Sciroccoakselia. Zondat on just kipurajan yläpuolella, Ventot ois melko edukkaat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keny Katso viesti

Katso mun viesti (muutama pykälä ylöspäin). Mavic open pro kehät+ 105 navat. Laskin että tuohon hintaan ei itse todellakaan kannata käydä kiekkoja tekemään. Tuota saa siis myös hopeisella kehällä ja hopeisella navalla. Itse otin mustan kehän ja hopeisen navan. Pinnat on molemmissa kirkkaat. Tulee itselläkin teräsrunkoiseen.
    Matalaprofiilinen alumiinikehä on kevyt ja mukava. Laadukkaat irtokuula navat rullaa smuutisti ja 36 pinnaisena luulisi olevan tarpeeksi tukevat. Paino menee sinne vähän yli 1800g, mutta mulla vaakakupissa painoivat enemmän noi edellä mainitut asiat.
    Viikko meni kun kasasivat kiekot, nyt ovat Suomessa mutta taitaa mennä ensiviikon alkuun kun saan käsiini. Eli toimitus noissa n.2vkoa.
    V-P.V muokkasi tätä : 09.05.2014 at 07.34

^Kaikennäköisillä kiekoilla on ajettu, mutta kuitenkin mieluisimmat itselle on juurikin Open Pro kehillä ja Dura Ace navoilla itse tehdyt kiekot.
    Painoa reilu 1600g ja taisi tulla aikanaan maksamaan jotain reilu 250-300€ kun sain navat aika sopivasti.
    Kartiokuulalaakerit rullaa silkinpehmeästi ja foorumin "tiedoista" poiketen niitä ei ole koskaan tarvinnut säätää, ainoastaan uutena tarkistin.
    Pomminkestävät.

(no joo, jos verrataan vitosen deore-napaan maastossa, niin onhan noi eri aurinkokunnasta)
    Kaar ittelles vaa

sledgehammer Guest
    Mulla oli joskus Open prot DT:n 240 navoilla ja sapimin jollain ohkasilla pinnoilla. Oli tosi mukavat ja kevyet, mutta oli myös todella löysät. En tykäänyt ja myin pois. Putkelta polkiessa pahimmillaaan kihnuttivat kiinni jarrupaloihin. Ne kiekot oli kasattu muistaakseni actionsportislla. Eikös sitä mukavuutta vois säätää renkaan koolla ja ilmanpaineilla (näin oon järkeilly) niin, ettei tartte ostaa "löysiä" kiekkoja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TPP Katso viesti
    Suosittelen Campan Ventoja, halvemmat ja kevyemmät mutta samat navat kuin Sciroccoissa. Eivätkä ole hullumman näköisetkään.
    Ventot lähti tilaukseen, sopii tarpeisiin hyvin, miellyttää ulkonäöllisesti ja ominaisuudetkin ovat riittävät, paino sopiva ja ennenkaikkea sopii budjettiin. Nuo vaatinevat vannenauhan, tuleeko Campan kiekoissa mukana sellaista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Ventot lähti tilaukseen, sopii tarpeisiin hyvin, miellyttää ulkonäöllisesti ja ominaisuudetkin ovat riittävät, paino sopiva ja ennenkaikkea sopii budjettiin. Nuo vaatinevat vannenauhan, tuleeko Campan kiekoissa mukana sellaista?
    Onnittelut, en usko että tulet pettymään. Jep, vannenauhat tulevat mukana.

Itsellä heräsi myös kiinnostus vähän parempiin kiekkoihin, ja haaveilen päivityksestä nykyisten fulcrum racing 5.5 kiekkojen kaveriksi yhden setin jotakin hieman hifimpää, mielellään tuubirenkaille ja hiilikuidusta tehtyinä, shimanon pakalle sopivalla vapaarattaalla.

Mitä kiekkoja foorumilaiset suosittelisivat? Kuskilla on painoa noin 85kg mikäli se tähän vaikuttaa.

Niin, noita olen kyllä katsonut, mutta kun jostan syystä halusin 32 pinnaiset, ainaskin eteen. Harmi että ei Rose:lla tarjolla sellaiset. Tilasin muutama vuosi (5v taitaa olla) sitten maastopyorän kasattu setti CRC:ltä, toimitus oli aika sama, noin 2 viikkoa.

Nurkissa on ykis miltei käyttämätön takakiekko jonka ostin pikaliselta fillarikauppialta, kasatta joskus 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa. Mavic OPEN 4 CD kehä ja Shimanon 600 napa. On 36 pinnainen. Sitä olen käyttänyt vanhassa kuitipyörässä, eli Giand CFR3, R501 kiekon siasta, paljon mukavampi kiekko se Mavic/600.
    Kait pitää miettiä tommonen ROSE:n setti kuitenkin siihen teräsrunkoiseen (2010 Kuningaskulkuri runko) 105 navat ja OPEN Pro kehät. Tai jotkut enemän airo tyliset. Nyt alla Rigida DP-18 kiekot RSX navoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Katso mun viesti (muutama pykälä ylöspäin). Mavic open pro kehät+ 105 navat. Laskin että tuohon hintaan ei itse todellakaan kannata käydä kiekkoja tekemään. Tuota saa siis myös hopeisella kehällä ja hopeisella navalla. Itse otin mustan kehän ja hopeisen navan. Pinnat on molemmissa kirkkaat. Tulee itselläkin teräsrunkoiseen.
    Matalaprofiilinen alumiinikehä on kevyt ja mukava. Laadukkaat irtokuula navat rullaa smuutisti ja 36 pinnaisena luulisi olevan tarpeeksi tukevat. Paino menee sinne vähän yli 1800g, mutta mulla vaakakupissa painoivat enemmän noi edellä mainitut asiat.
    Viikko meni kun kasasivat kiekot, nyt ovat Suomessa mutta taitaa mennä ensiviikon alkuun kun saan käsiini. Eli toimitus noissa n.2vkoa.
    Niin, noita olen kyllä katsonut, mutta kun jostan syystä halusin 32 pinnaiset, ainaskin eteen. Harmi että ei Rose:lla tarjolla sellaiset. Tilasin muutama vuosi (5v taitaa olla) sitten maastopyorän kasattu setti CRC:ltä, toimitus oli aika sama, noin 2 viikkoa.

Nurkissa on ykis miltei käyttämätön takakiekko jonka ostin pikaliselta fillarikauppialta, kasatta joskus 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa. Mavic OPEN 4 CD kehä ja Shimanon 600 napa. On 36 pinnainen. Sitä olen käyttänyt vanhassa kuitipyörässä, eli Giant CFR3, R501 kiekon siasta, paljon mukavampi kiekko se Mavic/600.
    Kait pitää miettiä tommonen ROSE:n setti kuitenkin siihen teräsrunkoiseen (2010 Kuningaskulkuri runko) 105 navat ja OPEN Pro kehät. Tai jotkut enemän airo tyyliset. Nyt alla Rigida DP-18 kiekot RSX navoilla (Giantin orkkis kiekot) ja pidän ulkonäöstä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Mulla oli joskus Open prot DT:n 240 navoilla ja sapimin jollain ohkasilla pinnoilla. Oli tosi mukavat ja kevyet, mutta oli myös todella löysät. En tykäänyt ja myin pois. Putkelta polkiessa pahimmillaaan kihnuttivat kiinni jarrupaloihin. Ne kiekot oli kasattu muistaakseni actionsportislla. Eikös sitä mukavuutta vois säätää renkaan koolla ja ilmanpaineilla (näin oon järkeilly) niin, ettei tartte ostaa "löysiä" kiekkoja?
    Millaisella puolauksella oli. Ainahan jos kiekko tehdään käsin niin mahdollisuus siihen että siitä tulee susi, riippuu tekijän huolellisuudesta ja laadun valvonnasta. Oon lukenut myös että ei tuolta Roseltakaan ole aina ihan priimaa tullut. Onneksi osaan itse tehdä viimeistelyn jos kiekko ei ole aivan juuri sellainen kuin haluan sen olevan. Tietysti jos ihan paskaa tulee niin sitten laitetaan reklamaatiota ja mahdollisesti palautetaan tavara.

sledgehammer Guest
    Enpä enää oikein muista. Kai tosta saattaa saada jotain selkoa. Nippelit oli muuten myös ihan hel*etin kovin jumissa... Liimaako noita joku kasatessaan?

eikö noi kaupalliset jotkut käytä loctiteä nippeleissä....

Tulevana Campan Ventojen omistajana vielä kyssäri: onko Velosport "se" paikka huollattaa Campan kiekot? Varmaan olisi hyvä tsekkauttaa sisäänajon jälkeen?

Varmaan olisi hyvä tsekkauttaa sisäänajon jälkeen? ©Warlord
    On vanha väittämä ettei hyvin tehdyille kiekoille tarvitse tehdä mitään. Huonosti ja/tai koneellisesti kasatut halpiskiekot (tai toisaalta onhan niitä huippuluokankin kiekonrakennusmasiinoita) joutuu rihtauttamaan tai ainaski pinnat kiristämään heti ekan 100/200kilsan jälkeen.

Uskon että Ventot kuuluu kategoriaan hyvin tehdyt! Mun Sciroccot saanu kyytiä niin maantiellä kuin lempeessä cyclocrosskäytössä. Fulcrumin 26" maastokiekot (Vitoset) on kanssa ajoa neljän vuoden sisällä oman osansa kokeneet, ei probleemoja eikä rihtauksia.

Voithan sie Warlord kiekot saatuasi näpelöidä niitä pinnoja, millä tiukkuudella ne tuntuu olevan. Sävelkorvaa jos omistat niin vielä parempi. Isoilla miehillä, lue clydesdale eli paksukaiset ja oikein kovassa ajossa niin onhan tehtaan suosituskin tutkailla pinnat aina silloin tällöin. Kovaa ajoa, eläkä huolehdi. Ja ohan nuo Ventot munkin silmään oikein nätin näköiset.
    Hinta/laatu/paino on myös ,imho, hyvässä balanssissa.

sledgehammer Guest
    Eikö siihen myös vaikuta pinnan rakenne. Mulla on ollut pääasiassa ns. "Straight pull spokes" vanteita ja ne ovat kyllä halvasta hinnasta huolimatta pitäneet muotonsa. Mavic cosmic eliteillä takana 5tkm ja koskaan en ole noille tehnyt mitään. Edelleen luotisuorat. Sama homma citeccien kanssa. Näissä ei ole pinnan navan päässä sitä kulmaa.

Huomaahan vannejarrulla tietty sivuheiton helposti, ja mikäs siinä kun saunan jälkeen ale kädessä näppäilee kiekoista kokeeksi sulosointuja. Ja kaverilla on absoluuttinen sävelkorva, täytyy hälle soitella kiekkoa välillä.

Jos/kun huollon tarvetta tulee, näytti Velosport olevan kaiketi ihan virallinen huoltoliike, vai liekö maahantuojakin?

Mitenkäs navat, pystyykö niitä helposti/helpohkosti ite tsekkaamaan? Tai jopa huoltamaan?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •