Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
Se oli 160mm van jota ei enään ole olemassa. Van on kierrejousellinen, float ja talas ilmajousella. Talaksessa vielä toi pituuden säätö.

Ohjainlaakerin vaihto ilman työkaluja voi olla haastavaa, väärin tehtynä ovalisoit kaulaputken ja se on entinen pyörä.

Poistoon on semmonen tappi joka levenee alapäästä ja työnnetään kaulaputkeen. Leveät kohdat alhaalla loksahtaa kupin reunoille ja kun naputtelet se tulee tasaisesti ulos.

Kiinnityksen saa tehtyä kierretangolla joss on sopivan kokoisia prikkoja ja pultti. Tanko kaulaputken ja uuden kupin läpi, ylös niin iso prikka ettei mene läpi, alas semmonen joka istuu mukavasti kupin pinnalle. Pulttia kiristetään ja kuppi menee paikalleen, vahditaan että menee tasaisesti.

Henkilökohtaisesti olen antanut ammattilaisten hoitaa tuon, ei maksa paljoa ja saavat rotsattua keulan kruunun ja kaulaputken pinnat suoriksi.

Ohjainlaakerin kupit voi uusiokäyttää, laakerit kannattaa tarkistaa ja uusia tarvittaessa.
Olisiko porukoilla ehdotuksia 1,5" kaulaputkella olevista keuloista? ja mieluiten sillä 15mm akselilla mutta en pidä ihan mahdottomana etukiekon vaihtamista toiseen.