Mitäs mieltä raati on tästä; ostin tässä taannoin fättiin uudet kesäkumit ja mieluusti olisin sisäkumitkin vaihtanut, hyllyssä ei kuitenkaan ollut 4.8 sopivia vaan myyjä tarjosi 2.5 leveään tarkoitettua ohjeella "pistät sen yöksi ilmaa täyteeen että venyy". Jätin sisurit kauppaan ja hain toisesta mestasta tarkoitukseensa sopivat. Menikö tuo ensimmäisen kauppiaan ohjeistus ihan oikein, tuntuu vähän oudolta?
Make war, then love.
Ei sitä tarvitse yöksi laittaa venymään. Suoraan vaan paikalleen. Kaikki yksilöt eivät tosin veny optimaalisesti, mutta muutoin kevyt sisuri on varmasti edullisin tapa parantaa läskin ajo-ominaisuuksia. Minulla on repussa läskisisuri hätätilanteita varten, mutta muutoin en niitä käytä. Seuraavaksi joku sanoo, että tubeless, mutta jos siihen ei halua mennä, niin myyjän ehdotus oli erinomaisen hyvä.
^ Niitä ei vaan oo montaakaan 2.5" sisuria tässä maailmassa jotka venyy 4.8":lle tasaisesti niin ettei pompota ja vieläpä kestäiskin, ja jos löytyy joku merkki/malli niin kaikki ei niistäkään kestä. Rengasrikon todennäköisyys kasvaa joka tapauksessa selvästi.
Itsellä on vähän sellainen periaate etten turhaan ala käkäämään virityksiä jos ei sopivaa löydy, onneksi nyt löytyi sopivasti ne oikeanlaisetkin kumit.
Make war, then love.
En ole kokenut noita virityksiksi, mutta jokainen valitkoon itselleen mieluisat välineet. Kolmen ja puolen vuoden aikana, minulla on tullut yksi huono yksilö, joka ei siis venynyt tasaisesti ja meni suoraan roskiin, ja yksi rengasrikko, minkä pistän ohuen sisurin piikkiin. Ero alkuperäisiin huikean iso, enkä vaihda takaisin, vaikka pelottelisittekin jatkuvilla rengasrikoilla![]()
No niin, Sarma takanapa antautui.
Vaparattaan kuudesta kynnestä 4 on irti kun runko on lohkeillut.
Onko joku löytänyt varaosa vapaaratasta? Asiakaspalvelu vastaa aika verkkaisesti
Edit: sieltähän se löytyi niitten verkkokaupasta toisella yrittämällä. 😁
heikkivierela muokkasi tätä : 26.04.2016 at 10.20
Tolta näyttää se antautunut Sarman vapaaratas. Neljä kuudesta kolosesta murtunut. Ensioire oli että pikkasen jäykistyi ja alkoi rullatessa syöttämään ketjua. Seuraavaksi löi kokonaan jumiin ja ketju tuhannen mutkalle ja poikki😀
Asiakaspalveluun reklamoitu, odotellaan vastausta
Kuinka tavallista on että uutta vannesettiä sovittaessa eivät ne ole aivan keskellä?
Takana se haittaa aika paljon kun jumbojimin reunanappulat ottaa toiseltapuolen runkoon, olenkin aikeissa ottaa adapterin irti ja pari milliä sorvilla vekeen sekä saman verran prikalla lisää sillepuolen mikä otti runkoon...
Vie se runko ja kiekko pyöräliikkeeseen ja kerro onkelma, niin kyllä se asia korjantuu uudestaan rihtaamalla.
Osaako joku auttaa ummikkoa? 😕
Laitoin farley 5, seen eturattaaksi race face narrow 30p ja takapakaksi sun race 10s 11-42 pakan. Vaihteet menee hyvin päälle ja myös pysyy, mutta taakse päin polkiessa ykkös vaihteella ketjut tippuu pois takarattaalta. Koitin prikoilla ketjulinjaakin suoristaa, mutta ei auta. Sitten epäilin ketjun kireyttä, mutta vaikka tiputtaa ketjun eturattaalta pois ja pyörittää ketjua sormilla taakse päin niin taas tippuu ketju pois ykkös rattaalta.. 😡
Juu laitoin jo huomautuksen ja vastauksena vakuuteltiin että heillä on 0.1mm heitto toleranssi rakentamissaan vanteissa. Kyseli myös että tarviikohan runko jotain erikoista rihtausta? Tuommosta tietoa en löytänyt, kai se meinaa että kiekot pitäisi vartavasten feltin dd 30 runkoon sopivaksi teettää tai sitten on vaan selityksen makua.
Siis muuten toimii, mutta ykkös vaihteella (isoin ratas) taakse päin polkiessa ketju tippuu 2,3,4 rattaalle ja jää siihen rutisemaan. Kun alkaa polkemaan eteenpäin niin ketju nousee takaisin ykköselle.
Juu en osaa sanoa, en oo kuullu aiemmin. Voihan se olla ketjulinja=>tarttis nähä kuvan. Jos normaalisti poljettaessa kaikki toimii hyvin niin eiku kovaa ajoa.
Mikä vaihtaja, onhan pitkähäkkinen noin laajalla pakalla?? jos shimano, ei välttämättä toimi mitenkään, sramilla helpommin.. shimanokin -40 pakalla pelaa vielä (ja xtr -42:sella koska rissan paikka erilainen)
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Xt 11 42 tekee tuon 32 ovaalilla vaikka ketjulinja 71mm eli ei ketjulinja ole välttämättä syy.
Veikkaan, että pienempi eturatas helpottaisi, mutta kummasti ne Sramin 11 toimii esim Farleyssä, tosin niissä 28 etu rieska ja ketjulinja 75mm. Eli luulis minunkin Shimano kombon toimivan, koska ei se 11Xt pakkan 42 ole tuota 4mm sisempänä, kuin Sram 11 pakan 42.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Se farley 5 xt vaihtaja on medium häkkinen ja ainoastaan 11-40 pakka käy. Tai näin jostain luin.
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Tämä ratkaissee ongelman.
http://www.oneupcomponents.com/colle...cts/r-a-d-cage
-Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-
Eihän tässä ole ongelmaa kun eteenpäinhän sitä poljetaan![]()
^Kyllä mua ainaki ottaa päähän, kun olen jossain jyrkässä mäessä, suossa tai hangessa möyrimässä ja ei voi polkaista taakseppäin kampia lähtöasentoon, kun ketju vaeltaa väärille rattaille. Joutuu nostamaan perää ja pyöräyttämään eteen päin ja jos lähtö ei onnistu taas sama juttu, mutta taidankin kuulua niihin "MC väärin ajajiin".
Muklukissa oli toissa talvena 32 ovaali 104bcd:ssä ja One-Up 42 se pudotti ketjua, mutta normi 36 XT 10 pakka ei ja ketjulinja on sama. Vaihtaja X9 Medium. Eli kyllä tuo rattaiden ulkohalkaisijan on vaikutettavä tähän ongelmaan. Ylä ketjua on vähemmän rattaiden välissä silloin, kun rattaat isonee, eli tavallaan vaikuttaa ketjulinjaan. Taas, jos ajetellaan, että pienentää eturatasta, niin helpommin ehkä pysyy ketju 42 , kun ketju kiertyy enemmän 42 ympärille.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Se on muuten varmasti juuri noin! Jos rattaiden halkaisija lähenee toisiaan = pienempi ero = loivempi kulma = ketju herkempi tippumaan. Eteenpäin poljettaessa on ketju "vedossa"ja pysyy paikallaan, mutta taakse päin polkiessa ilman vastusta on herkkä tippumaan jos ihan kaikki ei ole täysin oikein. Ketjulinja, kireys, vaihtaja, jne .
Oon säilyttäny vanhempien terassilla omaa fatbikeä.. ei vaan oo tullu ajettua. Nii tänään kuulinki et oli yksinään räjähtäny takakumi pois vanteeltaan ja olihan se. Oli kuulemma laukaus ollu verrattavissa haulikkoon. Mikä tähän syynä..??
Pyörä protestoi äänekkäästi sitä ettei sillä ole ajettu?
Kirjanmerkit