Kaatis mitvit?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kaatis mitvit?
Sent from my iPhone using Tapatalk
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
OK. Tupit vaihtaisin, muuten on ihana.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Sama juttu. Vaikka valkoiset tupit sinisillä lukoilla http://www.activebike.biz/site/files...lue-2011-2.jpg
meinasin et jos ens kesäks jotain 'maantiepyörää'.. ois yks tunturi retki 12, meinasin lyhentää perää ja muokata vaakaputkea slouppaavaksi ja tiukentaa etuhaarukkaa. tyyliin tuo ollin rata-nopsa:
![]()
No niin, projektia pitää pikkuhiljaa käynnistellä, ettei tule kiire.
Vanha uskollinen retkipyöräni haluaa 30 vuoden reissaamisen jälkeen siirtyä eläkkeelle,
vain kevyttä ajelua kauniina kesäpäivinä.
Jotain pientä kehitystä lienee vuosikymmenten mittaan tapahtunut ja nyt speksaillaan innolla.
Käyttötarkoitus on ainoastaan retkeily täyspakkausten kanssa. Makuuhuone ja kellari on täynnä
muihin rientoihin sopiva pyöriä, kompromisseja ei tarvitse tehdä.
Budjetti on avoin, venyy, jos lisärahalle saa selvää, aistein havaittavaa vastinetta.
Alustavasti olen päätynyt Pelago Stavangerin levyjarru runkoon.
Pari ongelmakohtaa, joihin kaipaan kommentteja ja fiksuja ajatuksia:
-Ohjaustanko, normi kippura vai perhos? Kippura on tuttu ja turvallinen, perhostankoa
jotkut käyttävät ja kehuvat. Männä kesänä ostin Lundbergilta moisen. Kokeilin vaikka
miten päin ja kaikissa mahdollisissa asennoissa. Ajoin Tuusulanjärven kiekkaa ja yritin
saada tuntumaa, mutta en tykännyt. Liian leveä, suora osa ihan suora, ranteet ei kestä,
jarrut aina liian kaukana. Jostain kait saisi parempiakin?
Tankoon pitää saada peili, mittari ym kilkkeet elegantisti kiinni.
-Jarrut, onko vaijerivetoinen levyjarru kelvokas peli? Täpärissä olen tottunut
huolettomaan, herkkään, tunnokkaaseen ja tehokkaaseen nestetoimiseen.
Yhden sormen kevyt koukistus riittää.
Toki oleellisesti tehokkaampi, kuin colnagot vm.-83.
Tuo tankoasia pitäisi saada päätettyä ensimmiseksi. Perhostakoon saisi maasturin jarrukahvat.
Samaten vaihdevimpstaakelit määräytyy tangon mukaan. Oletan, että 3x10 hydraulisia sis-kahvoja
ei ole olemassa, ainakaan käytännössä.
-Kiekot löytynevät krossipyöräosastolta. Mitään ylitukevaa en tarvitse, kuski+täyspakkaus painaa
vähemmän kuin moni munasillaan.
Tähän asti olen retkeillyt tuubirenkailla, mutta nyt voisin kokeilla avoja.
-Osaava maalarimestari pääkupunkiseudulta, pitää olla punainen.
Markku Lehikoinen
Jatkoa pohdiskelun harkinnalle. Kiitos ja anteeksi.
Olen tässä hihitellyt On Onen Inbred-pohjaiselle Monstercoss pyörälle.
Jos tuollaisen rakentaisi normi kompaktidroppitangolla kuten kuvassa eikä vinodroppisena (On One Midge).
1x10 Sramin maantievaihtajalla//vaihteensiirtäjällä, mahtuuko maantiekammet vai pitääkö olla maastokammet/rattaat?.
Minkälaisen geometriakikkailun tuollainen vaatii jos haluaa ajoasennon suht. maantiemaiseksi ?
http://www.on-one.co.uk/files/oo/blo...erBikecopy.jpg
![]()
Inbredissä (ja muissa 29ereissa) on sen verran pitkä vaakaputki että joutuu ottamaan pienempää runkokokoa jolloin saattaa tolpan pituudet tulla vastaan (ei siis löydy riittävän pitkää). Spacerstackiakin saattaa joutua kasaamaan enemmän kuin on yleisesti hyväksyttyä.. Ja silti voi olla että jää stemmi nysäksi. Itse en lähtisi mutta löytyyhän noita internetistä jotka ovat tehneet ko ratkaisun.
En usko että maantiekammet mahtuu.
My mom thinks I'm cool.
Jeps, laskelin noita kulmia ja 18" inbredin ohjaamo on n.40mm pidempi kuin omassa maantiepyörässä ja tolpan korkeus jäämässä vajaaksi. Näyttää jäävän tämä ajatus hautomoasteelle. Onneksi voi setviä näitä asioita hyvässä rauhassa.![]()
Tarviiko välttämättä olla isolla renkaalla? 26" ysäri maastorunkoa löytyy halvalla. Ainakin Marin rungoissa on melko pitkä vaakaputki. Kolmoisohennettuja cromorunkoja saa edullisesti, jos on aikaa etsiä sopivaa. Teräsrunkoon on helppo lisätä kiinnikkeitä juottamalla oman maun mukaan. Voi vaikka laittaa runkovaihtajatkin niin toimii vaihteetkin talviajossa.
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Miksi käyttää maasturirunkoa kun valmiitakin ratkaisuja on olemassa? Täältä vois löytyä hyviä ideoita http://www.yksivaihde.net/site/fooru...c.php?id=10028.
Näillä näkymin taidan hommata Salsa Vaya-rungon, jos julma sakemanni lopettaisi humppaamisen ja vastaisi toimitusaikakyselyyn![]()
Oletkos kysellyt Charlielta? Vastailee aika ripeästi.
http://www.charliethebikemonger.com/...rames-60-c.asp
Memento mori
Hei, sain tyttöystävän perhetutulta todella vanhan neuvostoliiton aikaisen pyörän.. Kyseinen pyörä ollut reilun vuoden kellarissa kun ei ole ollut aikaa kunnostaa.
Googlella löysin pyörän mallin nimen ja kuvan. elikkä tälläinen (oma pyöräni tosin huonommassa kunnossa.)
Kannattaako noin vanhaa pyörää alkaa kunnostamaan?Tuo kyseisen kuvan pyörä oli +600e hinnalla myynnissä ja pari muutakin vielä kalliimpaa löysin googlen kautta.
Satula ja vanteet pitäisi uusia. Enolla olisi pulverimaalaamo jossa voisi pyörän luultavasti maalauttaa. Rungossa kaksi tarraa jotka pitäisi saada säilymään.
Pyörällä kerkesin vajaa 10km ajaa silloin kun vielä käytössä oli.
Niin tosiaan kuvassa olevan pyörän mallina oli tälläinen -> Vintage Blue XB3 B-39 3 Speed Made in Ukraine Bicycle Steel Lugged CCCP
Edellisellä sivulla vaiheessa ollut etukäteen kuvattu prokkis on valmis
Eli siis 650b konversio ja painoa 11,93kg
![]()
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
Lyhyesti. Kunnostaisin mutta ihan omaan käyttöön (ilman mitään pulverimaalauksia), hieno tsykä. Ei kannata sotkea mitää "minkä arvoinen" juttuja tällaiseen. Koskaan et tule saamaan omiasi takaisin jos bisnekset mielessä.
Neuvostovintagesta maksetaan kauempana Euroopan itäreunasta suhteettomia summia, mutta täällä kotosuomessa ei ole aika vielä kullittanut muistoja riittävästi ja toisaalta tavaraa on ollut liikkeellä paljon... ihan alkuperäistä neuvostoaikana maahantuotua ja toisaalta rojua mitä tuotiin rajojen avauduttua ja myytiin pilkkahintaan.
Kyllä Ukrainan pyörällä varmasti olusi tyylikäs ajella kauniilla säällä kesällä, mutta tokkopa sillä juuri arvoa on ja se on varma että arvo ei ainakaan pulverimaalaamalla ja osia vaihtelemalla nouse... todennäköisesti lähenee asymptoottisesti nollaa hyvin ripeästi. Itse tekisin pyörälle konservointihenkisen käyttöentisöinnin... purku, puunaus, kiillotus, rasvaus... ei mitään uusia maaleja tms vaan vanha maali ja kromi kiiltämään fareclan voimin.
Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla
Vaikkapa tuolta löytyy jotakin.
Schmolke, uberhipo brändi jo vuosien takaa, mutta ei omaa kokemusta.
Kahto viesti #4107. Takahaarukaa hieman hitsattu kasaan(punainen kohta)Blurria olen itsekin kuolannut jo pitkään :P
Still rides with 26er
Alumiiniahan tuo vanhus on.
No muuten aika sama kun ennenvanhaankin ennen hajoamistaanIhan jees näin kun puolentoista vuoden jälkeen taas kyytiin istui.
Ei mitään vaude-efektejä tarjoa kuitenkaan jos ei lasketa tuota painoa näin läskikaudella. Hyvän geometrian pyörä kuitenkin kaikinpuolin, ei siinä mitään.
2x1 vaihteet kuitenkin the juttu![]()
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
paljonko jää tilaa jarrukaaren ja renkaan väliin? (keula on 36? / rengas on 2,**"?) loksu mahtuu, mutta kuin käy jos tarttuu murskeenpala kuvion väliin??
ihan sillä vaan, ku tohon omaan vois ainaki etukiekkoo joskus ehkä sovittaa, jos löytys passeli 20mm akselilla oleva sovitettavaks..![]()
Kirjanmerkit