FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 48 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 2040

Aihe: Pori #6

  1. #1411
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Painoa ei kyllä ole kuin n.63.5kg. Ketjun venymä on nyt melkein 0.75 eli on tuolla ketjullakin sitten jo vähän ajettu. Jos oikein muistan milloin ketju on ollut pyörässä, niin on sillä sitten tullut jopa 1700km - ups, en oli veikannut.

    Heitin nuo kulmat vaan 10% ja siittä muutama arvo ylös päin, kun katoin kuinka jyrkkyys vaikuttaa. Mikä mahtaa olla jyrkin ajokelpoinen kulma - ei siinä varmaankaan enää paljoa vauhtia ole.

    Mulla ei paljoakaan kokemusta eri luokitelluista mäistä ja en tuota mäkeä oikein enään muista.
    Vuokatin mäki on keskijyrkkyydeltä 8-9% ja olisin sanonut, että tuo mäki oli hiukan jyrkempi. Kerran olen ajanut 20% mäkeä (Kolin loppu pätkä), mutta en muista enään miltä se tuntu/näytti - ei se enään tasaista ollut .
    Nastat ja lumi pistää jonkin verran vastaan, mutta sentään tuossa mäessä rengas piti aika hyvin. Aikaisemmin jossain mäessä rengas suti yli puoliksi.

    Huuhkajavuori taisi 7%. En kylläkään ole ajanut sitä kuin pari kertaa ylös. Ja miten se jyrkkyys otetaan, onhan siinä jyrkkääkin, mutta myös loivaa.


    Niin oliko toi pesuaine mielestäsi sopivaa??
    Jyrkin ajokelponen kulma taitaa olla 12 asteen luokkaa ja siittä jyrkkenee niin taitaa pyörä keulia....

    (Jyrkin kulma ei tarkoittanu varmaan tunkkipuolikasta)

    Mäen kulma lasketaan viereisen kulma vastaiseen tangenttiin , eli mäen pituus ja korkeus

    Tampereen jyrkin mäki taitaa löytyä Hervannan hyppyrimäen vierestä ja asteita 5.5

  2. #1412
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Jyrkin ajokelponen kulma taitaa olla 12 asteen luokkaa ja siittä jyrkkenee niin taitaa pyörä keulia....

    (Jyrkin kulma ei tarkoittanu varmaan tunkkipuolikasta)

    Mäen kulma lasketaan viereisen kulma vastaiseen tangenttiin , eli mäen pituus ja korkeus

    Tampereen jyrkin mäki taitaa löytyä Hervannan hyppyrimäen vierestä ja asteita 5.5
    Jyrkin ajoikelpoinen 12astetta, joka tekee 21,3%?! Jos nyt muistan oikein tuon Kolin kyltin, niin siinä luki 20%. Eikä mitään keulumis ongelmia ollut.

    Olen joutunut istumaan koulun penkissä trigonometrian kurssilla, joten osaan laskea kulman. Aikoinaan en vaan tajunnut miten se saadaan prosentteina, mutta nyt ymmärrän.


    Yhdestä topikista poimittuja (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...t-24352.html):
    Koli: 20%
    Lukonmäki Tampereella: 12 % n. 1km

  3. #1413
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    mutta entäs jos kulma on 21.3 astetta niin keuliiko sitten pyörä jo ?

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Mustavuori_%28Tampere%29

    (toi mustavuori on jo aika paha tuupata ylös...)

  4. #1414
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Eikös tuommoinen 69m nousu 350m matkalla ole jotakuinkin keskimäärin 19.7%. Asteiksi kun kääntää, niin 10,65 astetta.

    Mikä mahtaa olla Massin isomman pulkkamäen nousukulma? Nipin napin siinä pysyy keula maassa kun ylös tuuppaa
    Tomsson muokkasi tätä : 16.01.2012 at 19.16 Syy: isomman
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  5. #1415
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Huuhkajavuoren jyrkkyys on 7 prosenttia. Veikkaanpa, että se on jyrkin kohta mäessä kuitenkin, koska se autoilijoiden varoitukseksi on laitettu. Olen ajanut 21 Teneriffalla ja Lanzalla, mutta kyllä se älyttömän heikosta nousee. Vaatii asfaltin pidon vuoksi ja todella pientä ratasta eteen. Vaikkakin mulla oli 39/25. Alamäkeen 96 samasta. Mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt

    Tuo Kapen katkaisumäki on loiva. En osaa tarkkaan sanoa kulmaa,mutta isolla limpulla nousee. 53/19 esim.


    Mutta Kape. Jos venymä on .75 oikeasti niin sitten oli vaan huonoa tsägää. Toinen juttu on sitten liittimet, miten siis on se tehty. Kokemuksen mukaan näyttäs pikaliitin kestävän tappia paremmin
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  6. #1416
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Osalla nousee, osalla ei... yks jyrkimmistä kaduista maailmassa.
    Pittsburgh, Pennsylvania 37%, reilu 20 astetta. Ja mukulakivi.


    Näyttää aika häijyltä kun vertaa katuun alhaalla.
    Kaar ittelles vaa

  7. #1417
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Unohdin Kemmelbergin http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kemmelberg23.jpg Lotta on noussut sen kisoissa monta kertaa. Itse pääsin nipin napin. Mukulakiveä vielä. Mun piti kyllä vetää sik sakkia. 23 prossaa siis.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  8. #1418
    Kisamuuli Guest
    Hei haloo nimimerkillä TOYOTA : Tilasitko Tarmon pitkät vai lyhyet ajohousut ???

  9. #1419
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Tänään Wallulla pikku hiihtokisa Nopsan merkeissä joten Led lenkki väliin.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  10. #1420
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    188
    Jeps, kyllä tuo Jyrkin veikkaama jyrkkyys varmaan osuu aika hyvin kohdaleen. Itseä hämäsi se kun muistelin Kolin mäkeä ja 20%-kylttiä, siksi olisin veikannut jotain 10-15% kulmaksi.
    Laskin huvikseni noita arvoja jyrkempäänkin mäkeen, mutta niissä jyrkkyyksissä olisi 75% vähemmän vauhtia , joten tehot alas.

    Tämä "valaistuminen" johtuu siittä, että tutkein Italian reissun kartoista mäkiä mitä tuli ajettua ja laskin Kolin mäen jyrkkyyttä GPS-tiedoista ja menetin luottoni 20%:n kylttiä kohtaan. Samalla kun laskin Kolin tietoja muistin, että Vuokatin mäkitreenissä vedettiin laskettelurinteessä mäkeä jota sai taistella ylös.

    Italian reissun mäistä suurimmat olivat 15-18% ja ne meni vielä ilman taisteluita, kunhan vaan jaksoi polkea siellä helteessä - alustakin oli hyvä eli asfaltti.

    Kolin alaosuudeksi (risteyksestä-parkkikselle) sain vajaan 8% ja alhaalta ylös saakka hiukan yli 8%.
    Yläosuuden mittaus oli vaikeampaa kun eri mitat antoi niin paljon eri arvoja (lyhyt pätkä -> GPS voi heittää). Karttapaikan perusteella 10%, Garminin mukaan loppu on 8% ja FRWD:n tiedoista laskien risat 9%.

    Vuokatin vaaran tie on Garminin mukaan keskimäärin 8,5% ja rinnereitti mitä tulimme ylös 14,4%. Rinteen loppussa oli niin jyrkkää maa pohjaista pätkää, että siinä sai taistella jo hiukan keulimisenkin kanssa. Tuloksissa taas hajontaa, joten totuus on arvoitus. Garmin 23-24% ja FRWD 20-22% ja ajaen mentiin.

  11. #1421
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Unohdin Kemmelbergin http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kemmelberg23.jpg Lotta on noussut sen kisoissa monta kertaa. Itse pääsin nipin napin. Mukulakiveä vielä. Mun piti kyllä vetää sik sakkia. 23 prossaa siis.
    Ei toi mäki tossa kuvassa näytä miltään. Yhtäläillä kun katsoo alamäkeen seisten tai on pyörän päällä, niin mäki näyttää aivan eriltä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Osalla nousee, osalla ei... yks jyrkimmistä kaduista maailmassa.
    Pittsburgh, Pennsylvania 37%, reilu 20 astetta. Ja mukulakivi.

    Näyttää aika häijyltä kun vertaa katuun alhaalla.
    Kyllä se jyrkälle näyttää, mutta jotkut menevät sen oikein nätisti.
    Ne tandemkuskit oli hyvät


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Mutta Kape. Jos venymä on .75 oikeasti niin sitten oli vaan huonoa tsägää. Toinen juttu on sitten liittimet, miten siis on se tehty. Kokemuksen mukaan näyttäs pikaliitin kestävän tappia paremmin
    Ketjut on sinäänsäkkin kertakäyttö kamaa, että niittiä ei voisi avauksen jälkeen pistää takaisin. Aina kun sitä liikutetaan siinä ahtaassa reiässä niin se kuluu, sen olen huomannut ketjuja vaihtaessa kun katkaisun jälkeen katsoo tapin päitä.
    Eli uskon pikaliittimen kestävän paljon paremmin, ainakin jos ketjua katkotaan.



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    ...
    Mikä mahtaa olla Massin isomman pulkkamäen nousukulma? Nipin napin siinä pysyy keula maassa kun ylös tuuppaa
    Siis tarkoitatko sitä ensistä pulkkamäkeä joka on nykyään latu? Nykyinen iso pulkkamäki on se hiekka pohjainen ja siinä rinteiden välissä olevaa kävelypaana en ole ikinä päässyt ylös.

  12. #1422
    onko joku kiinnostunut aamupäivällä ajamaan lenkkiä pidempän? joni? masa? anyone? huomenna siis.

  13. #1423
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Ei toi mäki tossa kuvassa näytä miltään. Yhtäläillä kun katsoo alamäkeen seisten tai on pyörän päällä, niin mäki näyttää aivan eriltä.

    Ketjut on sinäänsäkkin kertakäyttö kamaa, että niittiä ei voisi avauksen jälkeen pistää takaisin. Aina kun sitä liikutetaan siinä ahtaassa reiässä niin se kuluu, sen olen huomannut ketjuja vaihtaessa kun katkaisun jälkeen katsoo tapin päitä.
    Eli uskon pikaliittimen kestävän paljon paremmin, ainakin jos ketjua katkotaan.


    .
    Ei näytä ei, mutta sen ajaneen tuntuu sitäkin jyrkemmältä. Vesisateella aika moni työntää ylös sen. Okei, kyllä se kerran varmaan lähes joka jannulla nousee, mutta esimerkiksi Lotan kisoissa tuossa kohtaa on ajettu 80 kilsaa, sittenylös, pikku kierros ja uusiksi. Vuokatti esim on helppoa kauraa.

    Ketjut ovat kertakäyttökamaa tosiaankin. Tulee vaan mieleen se sun ensi liitoksesi. Eli mulla toimii paremmin pikaliitin kuin Shimanon tappi. Toki monesti olen vaan liittänyt suoraan ilman sitä tappia. Pitää vaan olla tarkkana ja käyttää HG katkaisinta jottei työnä "kuppia patiksi" Eli ylhäältä katsottuna ketju hiukan menee reiän kohdalla sisään ja siksi HG katkaisimessa on se pikku knööli. Tai näin ainakin ennen oli. Nyt en niin kiinnitä huomiota, kun kerran sen liittimen laitan.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  14. #1424
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lo77a Katso viesti
    onko joku kiinnostunut aamupäivällä ajamaan lenkkiä pidempän? joni? masa? anyone? huomenna siis.
    Mä lähden 9.30 kaupunkiin päin.

    Wallu hiihti ekan pertsalenkin. kisaan saman tien. No kolme lähti ja kakkonen oli. yritystä riitti,mutta oli se tekniikka hakusessa vähän. 2.5 km 8.35. vapaalla on toki kolme kertaa hiihtänyt.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  15. #1425
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lo77a Katso viesti
    onko joku kiinnostunut aamupäivällä ajamaan lenkkiä pidempän? joni? masa? anyone? huomenna siis.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Mä lähden 9.30 kaupunkiin päin.
    Pysyykö hitaampi mukana? Ilmeisesti cyclolla o tarkotus mennä?

  16. #1426
    Liittynyt
    06/2006
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lo77a Katso viesti
    onko joku kiinnostunut aamupäivällä ajamaan lenkkiä pidempän? joni? masa? anyone? huomenna siis.
    Meen huomenna iltavuoroon joten yritän lähtee 8 aikoihin cyclolla liikkeelle.Takas koton joskus 10 jälkee.Taitaa olla liian aikanen lähtö?

  17. #1427
    Juu on se ehkä vähän aikasin ajeluun meen tohon kopille klo 10 ja ne tulee jotka haluaa ja vauhti on sopivan hiljaa. Mennään sit vaikka meen isää vastaan harjunpäähän päin tai mitä kautta hän nyt sit kaupunkiin haluaa tulla.

  18. #1428

  19. #1429
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aris Katso viesti
    Pysyykö hitaampi mukana? Ilmeisesti cyclolla o tarkotus mennä?
    Et sä kyllä kuuluu nykyään mihinkään hitaisiin. Joo mene kopille. Ajan sinne päin normireittiä jonka Lotta tietää.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  20. #1430
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    188
    Ei silloin tullut miettineeksi, kun kirjoitin tapin kulumisesta kun ketjun katkaisee.
    Kesällä kun ketju katkesi liitin sen takaisin -> ylimääräinen tapin aukaisu. Ja ennen Italian reissua vaihdoin uuden ketjun varmuuden vuoksi, niin silloin taas ketju auki ja joulun jälkeen samasta linkistä taas kiinni. Joten ketjussa oli parikin avattua tappia heikkoina lenkkeinä, joista katketa.
    Tarkistin ketjun ja siinä ei enään ole sitä alkuperäistä liitostappia, joten siittä taisi katketa silloin kesällä.
    Joten Jykän teoria, että kannattaisi käyttää pikaliittimiä liittäessä olisi ihan järkevä. (Kuten täälläkin pohdittiin: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-ketjua-katkoo)

    Kaiken oppii aikanaan - toivottavasti .


    En ymmärtänyt kunnolla Jykä sun selitystä ketjunkatkaisijasta, mutta siitä sitten vaikka joskus lenkillä. Ens sunnuntain jätän pyöräilemättä.

  21. #1431
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti


    Kaiken oppii aikanaan - toivottavasti .


    En ymmärtänyt kunnolla Jykä sun selitystä ketjunkatkaisijasta, mutta siitä sitten vaikka joskus lenkillä. Ens sunnuntain jätän pyöräilemättä.
    Joo, Shimano vaati ainakin aikaisemmin ns HG katkaisijan. Nykyään toki monissa muissakin versioissa vastaava "pokkaus" on. Voin vaikka näyttää sen katkaisijasta jossa sellainen on. Ennen kun oli 8 lehtisä, ei ollut niin tarkkaa. Tappi meni läpi ja ulos enemmän kuin nykyään.

    Sanoisin Ariksen ja Lotan kanssa ajetttua lenkki melko symmetriseksi http://connect.garmin.com/activity/142673047
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  22. #1432
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Joten ketjussa oli parikin avattua tappia heikkoina lenkkeinä, joista katketa.
    Anteeks että huutelen väliin, mutta kysyn vaan että oletko liittänyt ketjun samalla tapilla jonka olet kerran avannut?
    Noin tuon lauseen mä ainakin käsitän.

    Ainoastaan hätätapauksessa toimitaan niin, jotta pääsee ajamaan kotiin jos ei ole pikaliitintä tai uutta tappia mukana. (mm. Topeakin katkaisijassa on oma paikka varatapille)
    Uusi liitostappi ei ole mikään heikko lenkki, ei ole koskaan ikinä katkennut siitä mulla. Siinä on knöölit päissä, oikein liitettynä ei ole käytännössä mahdollista aueta. Normaali ketjun tappi on suora ja jos sen liittää uudelleen, ei kestä.
    Kaar ittelles vaa

  23. #1433
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Siis tarkoitatko sitä ensistä pulkkamäkeä joka on nykyään latu? Nykyinen iso pulkkamäki on se hiekka pohjainen ja siinä rinteiden välissä olevaa kävelypaana en ole ikinä päässyt ylös.
    Eikun niitä vanhoja kahta, mitkä on rinnakkain siinä metsänpuolella hyppyrien vasemmalla puolella. Näin siis sillon kun viimeksi siellä olin pulkkamäessä, eli sillon oli vielä 3 hyppyritorniakin
    Sen jyrkemmän niistä yleensä ajan ylös vasenta laitaa jossa on sen verran kiinteämpää, että pito pysyy kun joutuu fläteillä hieman käyttämään paukuttavampaa voimaa.

    Se vanhojen hyppyrialastulojen välinen polku on ehkä päästävissä, mutta kesällä siinä noin puolivälissä oli semmmoinen enskan ruopimismonttu jonka ohi oli ihan törkeän vaikea päästä, kun etupää ei kauheasti ohjaa.
    Puiselta sillalta oleva mäki maalialueella on myös kohtuullisen haastava, mut se on niin painuvaa purtsia kesällä, ettei sitä kovin usein viitti ylös koittaa ja alaskin saa tulla kieli keskellä suuta.
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  24. #1434
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Anteeks että huutelen väliin, mutta kysyn vaan että oletko liittänyt ketjun samalla tapilla jonka olet kerran avannut?
    Noin tuon lauseen mä ainakin käsitän.

    Ainoastaan hätätapauksessa toimitaan niin, jotta pääsee ajamaan kotiin jos ei ole pikaliitintä tai uutta tappia mukana. (mm. Topeakin katkaisijassa on oma paikka varatapille)
    Uusi liitostappi ei ole mikään heikko lenkki, ei ole koskaan ikinä katkennut siitä mulla. Siinä on knöölit päissä, oikein liitettynä ei ole käytännössä mahdollista aueta. Normaali ketjun tappi on suora ja jos sen liittää uudelleen, ei kestä.
    Noo..., jos jätetään valehtelematta niin ei auta kuin myöntää tehneensä tyhmästi. Sillä aina on tullut liitettyä sillä samalla tapilla, minkä on avannut. Eli ymmärsit aivan oikein.
    Ei sitä ole ennen tullut ajatelleeksi sen enempää ketjun katkeemista ja sen syitä. Pieni virhe tuossa kirjoittamassani oli, jonka tajusin eilen Karhuhallille ajaessa - ketjussa ei ollut kahta liitettyä kohtaa vaan yksi. Kun ennen Italiaa irroitin ketjun, katsoin yhtä niittiä joka näytti heikolta (osa syy miksi vaihdoin uuden) ja avasin ketjun siittä. Se siis taisi olla se mistä ketju oli jo liitetty, sillä eilen kun tarkastin ketjua ettei siinä enään ole sitä alkuperäistä liitosniittiä, näin hyvin mikä niitti se oli mikä "korjattiin" sunnuntaina.

    Katsoin illalla netistä noita liittimiä, mutta onko niissä paljoa eroa malleissa (tietysty oikea nopeus pitää olla)? Hinta eroa liittimien kesken oli jonkin verran, Sramin liitin meilkein samassa Shimpan tapin kanssa. Tuo liitinhän kuluu yhtälailla kun ketju, että sitäkin pitää vaihtaa samalla kuin ketjua!?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Eikun niitä vanhoja kahta, mitkä on rinnakkain siinä metsänpuolella hyppyrien vasemmalla puolella. Näin siis sillon kun viimeksi siellä olin pulkkamäessä, eli sillon oli vielä 3 hyppyritorniakin
    Sen jyrkemmän niistä yleensä ajan ylös vasenta laitaa jossa on sen verran kiinteämpää, että pito pysyy kun joutuu fläteillä hieman käyttämään paukuttavampaa voimaa.

    Se vanhojen hyppyrialastulojen välinen polku on ehkä päästävissä, mutta kesällä siinä noin puolivälissä oli semmmoinen enskan ruopimismonttu jonka ohi oli ihan törkeän vaikea päästä, kun etupää ei kauheasti ohjaa.
    Puiselta sillalta oleva mäki maalialueella on myös kohtuullisen haastava, mut se on niin painuvaa purtsia kesällä, ettei sitä kovin usein viitti ylös koittaa ja alaskin saa tulla kieli keskellä suuta.
    Kiva, että sinäkin olet ymmärtänyt sen entisen ison tornin itäpuolen uran pulkkamäeksi , sillä SE ON nykyisin exlatu, jota kyllä laskettiin pulkalla laittomasti ja se on loiva. Siittä seuraava itään oli ennen pulkkamäki, mutta nykyään latu. Se on jyrkempi, mutta ei mitenkään vaativa - menee 1:1 välityksellä hyvin ja ei eturengaskin pysyy maassa. (Tosin sun pyörä on varmaan vähän keulimis herkempi.)

    Sitä ampumaradan viereistä latua en ole juuri ajanut, mutta kyllä menee, mutta sanoisin sitä alastulo rinteiden välistä polkua jyrkimmäksi ja tosiaan siinä oli viime kesänä veden syömä ura.

  25. #1435
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Noo..., jos jätetään valehtelematta...

    Katsoin illalla netistä noita liittimiä, mutta onko niissä paljoa eroa malleissa (tietysty oikea nopeus pitää olla)?
    Mä en ainakaan näe ensimmäistäkään syytä liittää uusi ketju pikalukolla, jollei se ketju nimenomaan tule uutena pikalukon kera.
    KMC:t tulee ja tietty sitten sillä.
    Pikalukko on oikein näppärä apu jos ketju katkeaa, sitä käyttäessä ketju ei lyhene. Tapilla jos korjaa, joutuu poistamaan yhden lenkkiparin katkeamiskohdasta.

    Noi nyt ainakin on ihan toimivia, vitosella saa kolme 9-ketjun liitintä.
    http://www.chainreactioncycles.com/M...px?ModelID=871

    Jos ketju pitää jostain syystä varta vasten katkaista, niin mä liittäisin sen uudeleen tapilla. Siksi oon ostanut irtotappeja, mutta eipä ne juuri kulu, kun tuollainen tilanne on enemmän kuin harvinainen. Takavaihtajan häkin saa halki, mutta etuvaihtajan vuoksi pitää ketju katkaista. Vaan eipä ne etuvaihtajat juurikaan hajoile.
    Ennen vanhaan, kun kaikki oli paremmin, oli etuvaihtajan häkkikin ruuvilla liitetty. Niitti on vissiin halvempi ja nyt niissä on sit semmonen.
    Kaar ittelles vaa

  26. #1436
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Campaa olen liittänyt tapilla vieläkin. Se vaan vaatii tarkkuutta. Homman kyllä sössii, jos jättää vähänkään "vajaaksi". 9 ketjua olen aika usein liittänyt omasta tapista silloin kun niitä maantiepyörässä oli ja kolmella ketjulla mentiin. En kyllä saanut niitä poikki,mutta siinäkin tarkuus oli poikaa, eikä ikinä samasta tietenkään.
    Nyt kun ajan maastiksella KMC:LLÄ (joka tekee mm Shimanon ketjut), tulee se liitin laitettua. Siitä hyvä, että sen saa tarvittaessa sormin auki. Tarvetta ei usein tule sillä ajan niin kauna että0.75 uppoaa ja sitten roskiin. Joskus ajan 300 km ja joskus 4000 km. Kunnon kura,santakelillä on mennyt tuossa lyhyessäkin matkassa. Mittaaminen kannattaa ja säästää rahaa. Moneen vuoteen ei ole maanitelle rattaita tarvinnut uusia ja maastossa on mennyt 2 kpl keskimmäisiä etulimppuja.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  27. #1437
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Jokunen viikko sitten BeOnesta paukahti KMC 9X poikki mettälenkillä. Meni jostain ihan randomista paikkaa mutta onneks oli vehkeet mukana ja sain laitettua toisen pikalukon ketjuun.
    Ketjulla oli ajettu vain noin 1000km ja hyvässä rasvassa aina ollut. Ulkoista lommoa tai mitään ei näkynyt mutta oli vaan poskilevy lähtenyt tapista irti. Onneks niin päin ettei kaapannut häkkeihin kiinni kun muutaman sekunnin ihmettelin napsuvaa ääntä kunnes potkaisin tyhjää. Laitoin tilalle uuden 9X:n..
    Citymaasturiin laitoin juuri uuden Deoren minicrip-pakatun ketjun jossa ei tullut mukana pikalukkoa. Laitoin kuitenkin pikalukolla koska, helpponopeasimppeli ja maasto.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Kiva, että sinäkin olet ymmärtänyt sen entisen ison tornin itäpuolen uran pulkkamäeksi , sillä SE ON nykyisin exlatu, jota kyllä laskettiin pulkalla laittomasti ja se on loiva. Siittä seuraava itään oli ennen pulkkamäki, mutta nykyään latu. Se on jyrkempi, mutta ei mitenkään vaativa - menee 1:1 välityksellä hyvin ja ei eturengaskin pysyy maassa. (Tosin sun pyörä on varmaan vähän keulimis herkempi.)

    Sitä ampumaradan viereistä latua en ole juuri ajanut, mutta kyllä menee, mutta sanoisin sitä alastulo rinteiden välistä polkua jyrkimmäksi ja tosiaan siinä oli viime kesänä veden syömä ura.
    Onhan mulla vähän enemmän kuskattavaa kuin valtaosalla ja vähän korkeammalla, mutta pidosta se jää yleensä kiinni jos alkaa kaivamaan noilla 150mm jousipyssyillä. Jos sitä ensikesänä koittais lukkopolkimia, niin kävis siinä testaamassa onko mitään vaikutusta kun kadenssia voi pudottaa ja polkimiin antaa momenttia.

    En nyt tiedä sitten miten nämä ilmansuunnat meni sulla kun mun mielestä se ryssien puolimmainen metsämäki on nimenomaan se loiva kesällä nurmikkoinen mäki jonka jopa minä voin päästä 1:1 ja tämä siinä vieressä lännen puolella oleva hiekkainen/puruinen ja selvästi jyrkempi ja pidempi, jota mun on ihan turha koittaa muulla kuin mummuimmalla vaihteella. Ylempänä joutuu jo antamaan niin paljon reisistä, että kesähelteellä se loiva loppu purumäki laavun suuntaan on aika kuumottava tapaus Tää tietty oli kesällä just vasta kun oli alottanu fillaroimaan. Syksy oli pitkä, vetinen ja liukas joten se mäki saanut olla melko rauhassa. Luulen että ensikesänä se voi mennä jo helpommin, riippuen samalla kuskattavasta määrästä.

    En ollut Massilla käynyt kohtuullisen pitkään aikaan Majaa pidemmällä joten ampumaradat yms. on ihan outoa, mutta oli se vajaa 20v. sitten ihan rehellisen oloinen pulkkamäki. Hyppyreitä ja kaikkia joissa Stiiga sai melkoista mailaa Eli kyseessä siis se leveä mäki joka laskee jotakuinkin majan suuntaan.
    Tomsson muokkasi tätä : 19.01.2012 at 19.02 Syy: suunta
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  28. #1438
    tojota Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kisamuuli Katso viesti
    Hei haloo nimimerkillä TOYOTA : Tilasitko Tarmon pitkät vai lyhyet ajohousut ???
    HEIajattelin ,että asia on jo unohdettu ,kun siitä karhuhallissa puhuttiin , mutta lyhyet ne saa olla.

  29. #1439
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    ---
    En ollut Massilla käynyt kohtuullisen pitkään aikaan Majaa pidemmällä joten ampumaradat yms. on ihan outoa, mutta oli se vajaa 20v. sitten ihan rehellisen oloinen pulkkamäki. Hyppyreitä ja kaikkia joissa Stiiga sai melkoista mailaa Eli kyseessä siis se leveä mäki joka laskee jotakuinkin majan suuntaan.
    No, itseä ei edes vielä ollut 20 vuotta sitten, joten en tiedä sittä ajasta mitään . Mutta se levee, joka laskee majan suuntaan (olettaisin, että vihdoin puhutaan samasta) oli kyllä ennen pulkkamäki ja menee helposti ylös. Jos ymmärsin oikein mitä meinasit nurmikkoisella mäellä (expulkkiksesta itään=vihollista kohti) vaikuttaa kyllä loivemmalle, kun sitä hiihtäessä kurkkasin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    ---
    Pikalukko on oikein näppärä apu jos ketju katkeaa, sitä käyttäessä ketju ei lyhene. Tapilla jos korjaa, joutuu poistamaan yhden lenkkiparin katkeamiskohdasta.

    Noi nyt ainakin on ihan toimivia, vitosella saa kolme 9-ketjun liitintä.
    http://www.chainreactioncycles.com/M...px?ModelID=871

    Jos ketju pitää jostain syystä varta vasten katkaista, niin mä liittäisin sen uudeleen tapilla. Siksi oon ostanut irtotappeja, mutta eipä ne juuri kulu, kun tuollainen tilanne on enemmän kuin harvinainen. Takavaihtajan häkin saa halki, mutta etuvaihtajan vuoksi pitää ketju katkaista. Vaan eipä ne etuvaihtajat juurikaan hajoile.
    Ennen vanhaan, kun kaikki oli paremmin, oli etuvaihtajan häkkikin ruuvilla liitetty. Niitti on vissiin halvempi ja nyt niissä on sit semmonen.
    Ainut kerta kun olen ketjun katkassut ja tarkoituksena laittaa vielä takaisin oli ennen Italian reissua ketjua vaihtaessa. Muuten olen ketjua "korjatessa" katkonut ja uutta lyhentäessä, mutta se avattu tappi jää siihen ylijäämä palaan.

    Pikaliitin on nimensä mukaisesti tietty pika eli se olisi kisassakin nopeampi jos käy huonosti ja ketju katkeaa. Voisi varmaan investoida liittimiin että varatappeihin.

    Noita linkin liittimiä juuri katsoin ja ihmettelin miksi jotkut muut maksaa tuon saman, mutta vain yksi liitin.

  30. #1440
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Pick et Payssa oli aitoja Buffeja 4.95 hintaan. Yleensä ovat tuolla 20 e nurkilla. Hain jo muutaman mutta jäi vielä.

    Huomenna koppi ja CC/XC hyvää keliä lupaa eikä ole liukastakaan. 4-5 h ajoa
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •