ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 69 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 169 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #2041
    skuba Guest
    Tämän ketjun ansiosta minäkin innostuin BMC:stä vanhan Cannondale Jekylin tilalle. TF01:stä ei löytynyt L-kokoa, niin tilasin sitten TF03:n (2009). Tästä löytyi aika heikosti tietoa. Itse runko on saman näköinen kuin TF01/TF02, mutta takahaarukka näyttää samalta kuin jossain muutaman vuoden takaisessa TF01:ssä. Joustoa on 120 mm ja haarukaksi tulee Revelationin 140 mm, joka hiukan komenpensoi sitä, että keskimäärin näiden ohjauskulmia on moitittu liian jyrkiksi. Vanhasta pyörästä etuvaihtaja, satulatolppa ja ketjut eivät käyneet. Tämä vaati pitemmät ketjut, kuin Jekyl. Eiköhän tämäkin valmistu ennen kesää.

    Mitatut painot:
    Runko (sis iskarin) 2875 g
    Mukana tullut FSA ohjainlaakeri 92 g (+käpy 10 g)
    Satulatolpan kiristin 50 g

  2. #2042
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116
    Tänään tuli haettua oma Trailfox TF01 vm. 09.
    Ilmoitettu paino: 3kg
    Mitattu paino: 3.01kg (runko+iskari+satulaklemmari+ohjainlaakerin kupit jotka olivat valmiiksi asennetut).

    On kyllä kaunista katseltavaa. Sitten pitää vaan saada kaikki loput osat..

  3. #2043
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Lopuksi asennus. Nyt ei jää enää renkaan korkeudesta kiinni! Leveyttä rajoittaa ketjulinja ainakin toistaiseksi, mutta 2,5" riittänee... Kuvassa se Ardent, jonka päälle jäi tilaa n.2mm.
    Goddamn. Et sitten tuollaisesta operaatiosta mitään maininnut. Vaikka olis kai mun pitänyt tietää jo siitä ettei Ardentti tuohon pyörään ole ajettavaksi tarkoitettu...
    ..makes Jack a dull boy...

  4. #2044
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Jaa no v*tustako mää noista renkaista mitään tiedän, jotain piti kokeilla kun kerran oikein valmistaja oli sitä mieltä, että toi katiska on Maxxiseille tai Kendoille suunniteltu.
    Toiset tekee mitä osaa, toiset mitä huvittaa
    Kaar ittelles vaa

  5. #2045
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225

    Nauraa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    Kiitokset tarkennuksesta, pitääpä laskea ilmat pihalle iskarista ja pistää XT:n vaihtaja valeeseen kiinni niin asia selviää.
    Tutkinnot suoritettu, yläpannallinen XT etuvaihtaja käy BMC fourstoke:en. Alapannallinen Deore etuvaihtaja ei käy, vaan se ottaa kiinni iskarin alpään kiinnityksen vahvistuksen hitsisaumaan. Vaikka pystyputkessa on 0.3mm paksuutta enemmän kuin nimellinen etuvaihtajan pannan paksuus, niin käsivoimin puristaen pannan saa kuitenkin istumaan niin että ruuvin saa kiristettyä käsin paikalleen. Tyhjensin siis iskarin kun etuvaihtaja oli suurinpiirtein paikallaan ja painon rungon satulasta jousituksen pohjaan, parin sentin marginaali jää linkkuihin ja haarukkaan, joten no hätä.

    Intouduin samalla tutkimaan jousituksen mittaa, mittasin siten, että pistin pyörän seinää vasten pystyyn ja vatupassin vaakaputken ja satulaputken kulmaan, ja vatupassilla piirsin seinään viivan, sitten painoin iskari tyhjänä satulasta pohjaan ja piirsin taas viivan seinään. Tulos oli 85mm. Ihmettelin että missäs on loput 15mm, mutta sitten aloin miettiä että onko taka-akselilta varren takia enemmän liikettä kuin keskiöstä mitattuna, mutta matemaattinen aivo ei nyt toimi ihan täydellisesti, pitänee koittaa toistaa mittaus jotenkin keskiö penkkiin tuettuna ja yrittäen liikuttaa taka-akselia.

    Ihan ei nyt toteudu ajatus "melkein ilmaisesta" täpäristä, kun ajatus oli, että jäykkäperästä siirretään osat ja ostetaan runko ja pakolliset putkiosat, kun eilen lähti tilaus:
    -Tune Bubu ohjainlaakeri
    -XTR shadow takavaihtaja
    -XTR yläpannallinen etuvaihtaja
    -XTR vaijerit
    -XTR Ketjut
    -KCNC titan pikalinkut
    -Fun Works N-Light Titan satulapanta
    -ODI Ruffian tupit
    -Easton EA90 stemmi

    Sitten vähän satunnaista sälää ja pari pikkujuttua vanhaan jäykkäperään että senkin saa ajokuntoon, niin tilausta onkin yllättäen rapiat 600€ sisässä :P Muuten olen tulevaan setuppiin paperilla tyytyväinen, mutta Scorpion storen mega alesta ostettu satulatolppa jäi vähän kaivelemaan, kun painoikin yli 300g ja Thomson Elite tolppa tarjous kerkesi mennä ohi suun. Joten sen osalta jää nyt sitten kevennys paineita tulevaisuuteen kiekko setin lisäksi. Mutta all in all, aika tarkkaan tonnilla pitäisi saada täpäri asialliseen kuntoon ja vanha jäykkäperä jonkinlaiseen kuosiin mm. alkuperäisillä osilla joita aikanaan sen hankinnassa tuli mukana ja joita on tullut päiviteltyä vuosien varrella =)
    --
    DrJones

  6. #2046
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    Ihan ei nyt toteudu ajatus "melkein ilmaisesta" täpäristä, kun ajatus oli, että jäykkäperästä siirretään osat ja ostetaan runko ja pakolliset putkiosat
    Tuttu tunne, itselläkin oli tarkoitus tehdä budjettipyörä mutta niin kovin on vakuuttanut tuo runko muutamalla lenkillä että on kiekkosettiä, kammet, putkiosaa yms päivitystä tuloillaan

  7. #2047
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    258

    Loppusuoralla.Tankoteipit,etuvaihtaja,ketjut ja vaijerit vielä.


  8. #2048
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    258
    Ensimmäinen kuva Samulta lainatuilla kiekoilla

  9. #2049
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    ^hieno on timen prokkis!
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  10. #2050
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116
    Pitää nyt varmuuden vuoksi kysyä että minkä kokoinen panta pitää olla etuvaihtajalla BMCn Trailfoxissa?

    Varmaan pitäisi ottaa silmä käteen mutta kun nyt ei löydy vastausta mihin voi luottaa, eikä tommosta putkenpaksuusmittaria nyt tähän hätään löydy.

  11. #2051
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ropples Katso viesti
    Pitää nyt varmuuden vuoksi kysyä että minkä kokoinen panta pitää olla etuvaihtajalla BMCn Trailfoxissa?

    Varmaan pitäisi ottaa silmä käteen mutta kun nyt ei löydy vastausta mihin voi luottaa, eikä tommosta putkenpaksuusmittaria nyt tähän hätään löydy.
    En tiedä siihen vastausta, mutta vastaan ihan huvikseni kuitenkin, että Fourstrokessa 34,9mm. Jos Trailfoxiin menee 31,6mm satulaputki, kuten Fourstrokeen, niin olettaisin että sama menee siihenkin.
    --
    DrJones

  12. #2052
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ropples Katso viesti
    Pitää nyt varmuuden vuoksi kysyä että minkä kokoinen panta pitää olla etuvaihtajalla BMCn Trailfoxissa?
    Jep, kuten tohtori tuossa arvelikin niin vahvistan että panta pitää olla trailfoxissa 34,9mm

  13. #2053
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Espoo/Kilo
    Viestit
    58


    Siinä se alkaa olla aikalailla kasassa. Kunhan viimeiset säädöt on tehty laitan vähän tasokkaampaa kuvaa tuonne pyöräkuvaketjuun..

  14. #2054
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Nyt on pakko kysyä noista BMC:n etuvaihtajista... jos vaihtoehtoina on SLX tai XT, niin mitkä siihen ny sopii... ylävetonen sen pitää olla, mutta... mikä ny esim siihen menis. En oikein oo perehtyny noihin etuvaihtajiin...

  15. #2055
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Oma (jatkuva) Commencal Skin -pyöräprojektini on viimeaikoina edistynyt kiekkojen, keulan ja jarrujen osalta. Homma lähti liikkeelle suunnilleen tästä pisteestä, kun molemmat pyörät olivat palasina keittiön lattialla, ja Ritcheyn treenikiekkopari saapui huollosta, jossa ne olivat rihdattavina. Lisäksi takakiekosta vaihdettiin kehä, jonka edeltäjä kieroutui pannutuksessa 30 km/h:n vaudista Ounasvaaran laskettelurinteessä:



    Uusi keula löytyi Saksan Ebaystä; 2010 Fox F100RL FIT, jolle vaaka näytti tyydyttävää 1447g painoa kaulaputki lyhennettynä. Kevennystä tuli yli 200g edeltäjästä Rock Shox Reba Teamista. Toiminnan pitäisi olla asianmukaista, valinnassa painoivat myös hyvät huoltomahdollisuudet kotimaassa:



    Ebay.de:stä löytyivät niin ikään uudet jarrut, 2011 Magura Marta SL:t. Painoa jarruille tuli pitkillä letkuilla 240 ja 241g, 160mm jarrulevyille 98g molemmille. Edeltäviin Avid Juicy seiskoihin (joita ei tullut koskaan punnittua) verrattuna tuli myös ihan reilusti painonsäästöä. Jarruletkujen lyhennyksestä tuli varsinainen show, minkä vuoksi homma seisoo tällä hetkellä. Letkujen lyhennykseen liittyviä kuvia ja spekulaatiota enemmän tuolla: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=41368. On ne vaan aikas hyvännäköiset, erityisesti nuo kuitukahvat:



    Muita päivityksiä tässä vaiheessa ovat uusi Ritcheyn WCS Carbon -ohjainlaakeri sekä Lezynen Micro Caddy -satulapussi S-koossa, jonka sisään mahtui (juuri ja juuri) Continentalin MTB Light -sisäkumi, Pron CO2 -adapteri ja panos sekä Topeak Hexus II -monitoimityökalu. Painoa koko komeudelle tuli 461g… Hirvittävä möhkäle siis, mutta lohduttanee rengasrikon yllättäessä:



    Tässä vielä molemmat XC-pyörät yhteiskuvassa: taaempana syksyllä hankittu 9,4kg NoSaint MaxAri Carbon R, joka tulee joko toimimaan kesän kisapyöränä, tai sitten lähtee myyntiin jo kevään korvalla… Harkinta on käynnissä. Skin odottelee vielä jarruletkujen lyhennystä, Ritcheyn WCS wet white stongaa ja nousukahvoja sekä Ritcheyn lukkogrippejä:


  16. #2056
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti phebis Katso viesti
    Nyt on pakko kysyä noista BMC:n etuvaihtajista... jos vaihtoehtoina on SLX tai XT, niin mitkä siihen ny sopii... ylävetonen sen pitää olla, mutta... mikä ny esim siihen menis. En oikein oo perehtyny noihin etuvaihtajiin...
    34,9mm pannalla menee, ilmeisesti SRAM soveltuu TrailFoxiin paremmin, Fourstrokeen menee Shimanokin oikein hyvin, ilman mitään tuunauksia. Itselleni ostin XTR (XTR Down Swing FD-M 971 http://www.bike-discount.de/shop/a48...-fd-m-971.html) yläpannallisen. Kuten tuolla aiemmin joku sanoi, niin joissain Shimanoissa voi hangata Trailfoxissa etuvaihtajan häkki linkkuun ja niitä ovat sitten tuunailleet Dremmelin kanssa. Mutta SRAM siis menisi tuunaamatta.
    --
    DrJones

  17. #2057
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    34,9mm pannalla menee, ilmeisesti SRAM soveltuu TrailFoxiin paremmin, Fourstrokeen menee Shimanokin oikein hyvin, ilman mitään tuunauksia. Itselleni ostin XTR (XTR Down Swing FD-M 971 http://www.bike-discount.de/shop/a48...-fd-m-971.html) yläpannallisen. Kuten tuolla aiemmin joku sanoi, niin joissain Shimanoissa voi hangata Trailfoxissa etuvaihtajan häkki linkkuun ja niitä ovat sitten tuunailleet Dremmelin kanssa. Mutta SRAM siis menisi tuunaamatta.
    Okei... mulla o trailfox vm. 2008. Meneehän Shimanon etuvaihtajat edelleen yhteen sram:in vipujen kanssa. Mä ostan kyllä Shimanoa, ku "hovihankkijalta" niitä täältä Suomesta saan hyvällä tarjoushinnalla.

  18. #2058
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434

    Cool Oma projekti etenee.

    2008 Trailfox alkaa hahmottumaan...

  19. #2059
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116
    Jos oisi kamera pukkaisi täältäkin samantapaista kuvaa. 3 pakettia kahdessa päivässa joten eilinen meni joulupukkifiiliksissä.

    Mutta ilmeisesti Trailfox 09 kanssa on Formula Oro K24sen takaletku liian lyhyt.. Pitänee laittaa letku jotenkin ihmeellisesti

  20. #2060
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ropples Katso viesti
    ...Formula Oro K24sen takaletku liian lyhyt.. Pitänee laittaa letku jotenkin ihmeellisesti
    Mikseipä vaihtaisi pidemmän letkun

    Ihmeelliset viritykset on aina p*rseestä.


  21. #2061
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Mulla onneks tähän mennessä kaikki palat, joiden arvelin sopivan, meni paikalleen. Keskiön laakereihin pitää hommata prikkoja, ku Scottissa oli 73mm levee bb. Satulaputkikin pitäisi arpoa. Hieman hissitolppa kiinnostaisi, mutta hinnat hirvittää.
    Etuvaihtaja taisikin tulla jo speksattua.

    Joku järkevä rengastus pitäs keksiä. Mielessä on pyöriny nevegal vs NBT... sais vähän lisäpitoa verrattuna nohin pikkunappulaisiin.

  22. #2062
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    258
    Meikäläisen projekti odotellut etuvaihtajaa kolmisen viikkoa ja nyt sitten selvisi että ei ollut edes lähtenyt matkaan
    ***** että voi mennä vaikeeksi välillä.Ei tullut synttärilahjaa näille synttäreille.

  23. #2063
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mikseipä vaihtaisi pidemmän letkun

    Ihmeelliset viritykset on aina p*rseestä.
    Ei se nyt muuten mitenkään viritys ole mutta joutuu vaan laittamaan letkun vähän rumasti.

    Ja kyllä se letku tulee vaihdettua mutta kun en ihan heti viittisi räjäyttää ensimmäisiä hydroja mitä omistaa
    Niin ja sitten ois vähä tarkotus päästä neitsytlenkille viikonloppuna ja se ei kyllä onnistu jos joutuu odottelee palasia taas...

    Sitten kesällä varmaan..

  24. #2064
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999

    Nauraa

    Tuossa tuo viimeisin projekti, lähtee taas klikkaamalla...



    Vielä on vähän tekemistä, että saa ketjun pysymään takarattaan hampaiden takana...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  25. #2065
    ljgda Guest


    Viimevuotinen Surly Cross Check. Osat alumiiniväriset ja moustache-tyyppinen ohjaintanko.

    Nyt pohdin sopivia kiekkoja vehkeeseen. Saa vinkata.
    ljgda muokkasi tätä : 06.03.2011 at 21.02 Syy: tarkennus

  26. #2066
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Skin-projekti tällä hetkellä:


    Uutta osaa Ritcheyn WCS valkoinen stonga ja nousukahvat (100% kosmeettinen päivitys, mutta kun Bike-Componentsista sai muka halvalla), sekä lukkogripit, joita sai sahata ja viilata ihan tosissaan 13cm:stä 8cm mittaan. Tuntuvat ihan tukevilta pelkillä uloimmilla lukkorenkailla. Toiveena olisi ollut, ettei ajossa tarvisi lepuuttaa etusormi-peukola-akselia grippareiden korkeamman ja muhkuraisen kumin päällä, koska ainakin meikäläisellä alkaa pidemmän päälle tuntua. Mutta toiveeksi jäi, ei mahdu 580/31,8mm tankoon kovin paljoa tavaraa grippareilla.

    Muutoin homma on vaihteeksi seisoksissa, kun jarruletkuepisodin jälkeen pääsin ilmausvaiheeseen, mutta Maguran service kitin 50ml jarruöljyt eivät (ylimääräisine lutraamisineen) riittäneet täyttämään systeemiä. Tilasin Best Brakesista litran pullon, jonka saapumisen jälkeen pääsee yrittämään systeemin täyttöä ja ilmausta uudelleen. Sitten voisi olla toivoa jo uuden keulan ja jarrujen koeajosta.

    "Pakolliset ajot" eli satunnaiset työmatkat ja parit pk-lenkit on Skinin telakallaolon ajan hoidettu Saintilla… Hauska pyörä sekin. Vitsit kun ei tiedä, kumman noista myisin nyt keväällä. Gaah. Noh, jos käy ylivoimaiseksi niin hätätapauksessa voi pitää molemmat jos tyttöystävä sallii

  27. #2067
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    290
    Projekti melkein valmis. Vielä pitää säätää jarrut ja vaihteet ja vähän lyhennellä ruuveja ja vaijereita. Ollut kyllä opettavaista hommaa kasata pyörä itse. Erityiskiitos Pyörätohtorille, jota ilman olisi saattanut jäädä homma puolitiehen.


  28. #2068
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Komiaa on - onneks siellä pohjoisessa ei ole niin pitkä kurakausi. Tai ainakin saa pitempään pitää pyörän valkoisena.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uomo Katso viesti
    Sivukuva ois poikaa!
    -ei oo pakko, jos ei taho-

  29. #2069
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti m e r k s Katso viesti
    Komiaa on - onneks siellä pohjoisessa ei ole niin pitkä kurakausi. Tai ainakin saa pitempään pitää pyörän valkoisena.
    Thanks, juu täällä kun syksyllä pesee oikeaan aikaan pyörän niin seuraavaksi on tarvetta ottaa pesusieni kouraan vasta keväällä. Meikäläinen on aina kesät töissä Helsingissä ja 9kk vuodesta täällä opiskelemassa, tässä mielessä juuri oikeat 9kk. Ja parhaitenhan se pysyy puhtaana (mitä nyt vähän jarruöljyä lentelee välillä sinne tänne) kun pyörä on osina keittiössä.

    Tuo meikäläisen kokoonpano on kyllä erittäin herkkä likaantumaan, tai ei siis tietysti sen herkempi kuin muutkaan mutta liat paistaa kuin mikäkin noilla väreillä. Mutta mielestäni lähtökohta pyörälle on se, että sen pitää näyttää hyvältä puhtaana, ja likaantuessa pestään. Sitten on se toinen koulukunta

    -Lauri

  30. #2070
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Hienoja on LJL:n fillarit... Peukkua!
    Ananasakäämä!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •