Viimeksi oli 18, joista enemmistö oli tosin oreja, mutta tällehän on oma ketjunsa :http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...=35742&page=20
Printable View
Viimeksi oli 18, joista enemmistö oli tosin oreja, mutta tällehän on oma ketjunsa :http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...=35742&page=20
Mielettömän hyvällä asenteella kyllä vedit loppuun asti. Enpä olisi varmaan itse vastaavassa kunnossa jatkanut noin pitkää matkaa. :eek:
Muilta osin lenkki oli loistava, mutta mitäpä muutakaan voi odottaa tuollaisella porukalla - kiitokset vielä. Loppulenkin kaaharirattijuopon kärähdys lämmitti myös mieltä. :)
No olihan se pikkusormi sit murtunut kuitenkin. Kipsi kädessä seuraavat viisi viikkoa. Olisi pitänyt ottaa ohjaustanko mukaan lekuriin, nyt ei tullu ergonomisesti kovin toimivaa kipsausta. Mutta eiköhän tolla jotain pysty tekeen.
Sunnuntaina ajettiin neljän hengen voimin hieman alle satanen kosteassa ja viileässä kelissä.
http://connect.garmin.com/activity/88700954
Joo-o olipahan märkä lenkki, mutta kiva kuitenkin. Kiitoksia seurasta. Oli taas uusi ensikertalainenkin mukana menossa.
Pieni nootti kuitenkin kaikille meille. Täytyy muistaa, että kun kerta foorumilla ja kalenterissa luvataan sunnuntaille rauhallista lenkkiä, niin se vauhti pitäisi sitten pitää varsinkin mäissä kohtuullisena. Tasaisella kuormituksella ja hitaimman mukaan. Nyt meillä ei ollut selvästikään kunnon auktoriteettiä vetämässä, jotta porukka olisi pysyny kasassa. Toivottavasti kuitenkin sinä, joka lopulta jäit jälkeen tulet uudestaankin mukaan.
Eipä forumi tai kalenteri mitään lupaa. Espoon lenkit ovat omatoimilenkkejä. Käsittääkseni ainoa, joka oli etukäteen oikeasti aktiivinen, oli VPR, joten lenkistä tuli siis hänenkaltaisensa. Eikä VPR mielestäni luvannut kellekään mitään? Siis: jos porukka haluaa rauhallista lenkkiä, porukan se pitää järjestää.
Näyttäisi kuitenkin, vastoin viime syksyn tuntemuksia, ettei Espoosta sitten tosiasiassa löydykkään su-lenkkien kippareita? Silloin lenkki tietenkin on syytä poistaa myös kalenterista. Sehän ei kuitenkaan estä ajamasta, mutta ei anna myöskään yllä kuvattua virheinfoa.
Mun mielestä lenkki voi olla kalenterissa mutta Vantaankosken 25-lenkin speksiä on turha sotkea siihen ettei tule väärinkäsityksiä.
Kannattaa muuttaa kalenterin kuvaukseksi “omatoimilenkki, ajetaan kuten erikseen lähtöpaikalla tai foorumilla sovitaan”.
Joo myönnettäköön, ei siellä näköjään mitään lue. Jostain oli vaan kuulemma luettu, että sunnuntaina lähtisi rauhallinen lenkki tuvalta. Minusta on vaan sitten kohteliasta tehdä siitä semmoinen ja niinhän me lopulta tehtiinkin. Ei siinä mitään, hyvä lenkki oli. Kuhan vaan päästin ilmoille muutaman ajatuksen.
Tänään piti lähteä VPR:n speksaamalle lenkille, mutta kun katselin sadetutkaa aamulla niin mieli teki Vkoskelle. Kastuin kuitenkin kotiin-siirtymällä.
Mutta ensi vuonna mulla on tarkotus olla mukana Bemböle kuvioissa. Tää kesä menee sattuneesta syystä enemmän Vkoskella.
Lenkin vetäjäminen/kipparointi ei ole ajokunnosta kiinni, päinvastoin. Kipparihan saa halutessaan päättää kokonaiskeskarin, mäkinopeuden , oman ajopaikan jne. Eli kippari voi olla porukan huonokuntoisin. Johonkin talven viestiin kokosin noita kipparin hommia.
Tassulle kysymys eli et kai luvannut vetää kaikkia Vantaankosken lenkkejä vaan olla yksi vetäjistä?. Ja ei kai lupauksesi estä suo Espoolaisena ajamasta myös Espoon lenkkejä?. Käsittääkseni talvella oli näkemys se, että on myös Vantaankosken lenkkien edun mukaista se, että mahdollisimman moni ajaisi Espoosta. Tähän SIR- kiä vois ottaa kantaa?.
Sunnuntain epoiluja voi haitata myös negatiivinen lumipalloefekti: itse suuntasin tänään Vantaankoskelle, kun arvelin tuvalta olevan lähdössä suhteellisen vähän kuskeja, jolloin myös vetovuoroon joutuminen on todennäköisempää :D Tämän seurauksena tuvalta lähti siis yksi kuski vähemmän. Vantaankoskella on aina takuuvarmasti sen verran porukkaa, että sinne voi hyvällä omallatunnolla lähteä kansipaikalle peesailemaan, jos on sellainen tarve.
Toki mieluummin ajelisin lähes 15km lähempää, kyllä noi tunnin siirtymät alkaa syödä naista - varsinkin kotimatkalla sateessa... Ens sunnuntaina sitten taas tuvalta, tai ehkä jo helatorstaina, jos vaikka silloinkin olisi porukkaa lähdössä?
Joo, yksi vetäjistä toki, silloin kun pääsee. Tänä viikonloppuna mun ei pitäny olla ollenkaan maisemissa, mutta ei sit päästykään reisuun.
Ei, tarkoitus on kesän aikana tulla myös katsastaan Espoon lenkkejä. Ja ensi viikonloppuna tähän voisi olla "taas" mahdollisuus.
Joo näin. Tällä hetkellä Vkoskella muodostuu yleensä 2 x 25 ryhmää ja usein myös 2 x 28. Eli vetäjiä tarvitaan sielläkin. Tosin tämän päiväisen perusteella voi rehellisesti sanoa, että moni tyyppi kyllä pystyy sen 2-10 minuuttia oleen vetohommissa eli siinä mielessä lenkkien pitäs sujua vaikka monta ryhmää muodostuisikin.
Niis siirtymissä Vkoskelle ei ole mitään muuta iloa kuin että saa extra kilometrit matkakassaan.:D
[QUOTE=ElluT;1622634tai ehkä jo helatorstaina, jos vaikka silloinkin olisi porukkaa lähdössä?[/QUOTE]
Mä ajan torstaina mutta olen aikataulurajoitteinen ja pitää olla klo 13 takaisin tuvalla. Eli lähden varmaan ysiltä jo jotain tommosta arkilenkkiä pidempää, mutta viikonloppulenkkiä lyhyempää kieppiä veivaamaan.
Ei kenenkään tarvi lenkeillä ajaa keulilla, jos ei halua. Sähän Ellu tiedät et miehet vetää naisia mielellään . Meillä on ollut nyt kahdella ultramatkalla (180-280) Jatu mukana ja kiva et on ollut eikä vetäminen oo ollut mikään ongelma. Sitäpaitsi keulillahan saa ajaa just sitä vauhtia ku haluu, kyllä nopeammat ajaa ohi, jos vauhti ei miellytä. Esim mun kipparoimila lenkeillä mä voin vetää yleensä aina koko lenkin, tosin silloin keskari tippuu monen mielestä liian alas. Olen myös kipparoinut sellaisia lenkkejä, jossa olen varannut jo etukäteen kansipaikan.
'
Iletys: Juuri tuohon nopeusryhmään kippareita tarvitaan.
Pirtti: Mä voisin tulla to palauttelee aamulenkille kunhan se on sanotaanko max 3h ja kevyt tai sitten niin et oon kansipaikalla. Mulle käy mikä aika vaan aamusta.
Keskiviikkona mennään alustavasti Ari:n kanssa (oliko niin että, Esa lähti kanssa) ajaa Kaskelan 10KM TEMPO. Tempo alkaa 18.30 ja siirtymä tuvalta vie 28 keskarilla 1.5h eli lähtö tuvalta 16.30 eli jää 30 min aikaa levätä. Vantaankoskella ollaan noin klo 17.00.
http://maps.google.fi/maps/ms?oe=utf...,0.594292&z=12
Se ei liene hirmuinen ongelma, vaikka keskinopeus olisikin pienempi, kuin tähän mennessä Espoon lenkeillä. Itsekin olen tässä alkukaudesta suunnannut muutaman kerran sunnuntaisin juuri Vantaankoskelle hiljaisempien ajovauhtien perässä, vaikka siirtymä sinne ja sitä myötä aikaisempi lähtö risoo (n.21 kilsaa verrattuna tuvan 7 kilsaan). Enkä selvästi ole ainoa. Luulisin tuon 26-28 lenkin vetävän heti lisää lähtijöitä, vaikka varmaan se joillekin on sitten puolestaan liian hidasta menoa.
3h + 28km/h käy kyllä, mutta kuten aiemmin kirjoitin, mun pitää olla 13.00 mielellään takaisin tuvalla (13.30 ihan viimeistään - mutta joku teknisen tauon vara olisi hyvä olla), eli lähden itse viimeistään klo 10 ajamaan. Jos muita aiemman lähdön ajajia kuin minä (ja KP?) ei ole, niin sitten lähden ysiltä.
Mulle sopii kanssa hieman pitempikin pyöriminen, jos vauhdit kohdallaan.. kuitenkin tarkoitus pk:lla vetää ;-)
Mulle käy aikaisempi lähtö eli 09-10 paikallaan, eli Iletys vaan joutuu heräämään ennen mukavuusrajaa :)
Mulle sopii lähtö 10-11 ja keskaria voisi olla noin 30. Linkissä ehdotus reitistä ja se on noin 86 km. Reitti tarjoaa Evitskogin kohdalla paljon vaihtoehtoja niille jotka haluaa heittää pidemmän lenkin.
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF...9d3f96b12606cd
Minä lähtisin mielelläni klo 11, ei jaksa herätä mihinkään aamulähtöön. Haluaisin ajaa kevyesti 25-27 km/h tai tuuli huomioiden. Mikään happolenkki ei käy, viikonloppuna täytyy jaksaa ajaa mahdollisesti pitkään. Jos en saa seuraa, ajan luultavasti yksin. 28-vauhti on liikaa, eli eri lenkkiseuraa tässä haen. Matkana joku 80 km voisi olla hyvä.
Nyt toimii. Eka kertaa eli en ole mikään G-maps ekspertti :)
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF...9d3f96b12606cd
Ei se keskari ni fiksattu ole eli kelin ja tuulen armolla mennään. 27-30 keskarin ero ei ole suuri peesissä ja ylämäet mennään lunkisti.
Ajakaa vaan 30 km/h, jos haluatte. Ehkäpä tuollainen hitaampikin lenkki toteutuu vielä, tai sitten jos olen energinen (ettekä lähde heti millään tyrmäysvauhdilla liikkeelle) niin saatan tulla kokeilemaan kauanko jaksan roikkua peesissä. Elättelen nyt toistaiseksi vielä toivoa hitaasta lenkkiseurasta:)
No lähetään nyt jo kello 10 tuvalta.. Kerkeää tehdä jotain lenkin jälkeenkin.. :eek:
Jos porukka repii mäkiin, niin saa odottaa sitten päällä.. Eli peesissä se karkea 28 mulla haarukassa. Voin sitten ehkä jatkaa lenkkiä sen 3h jälkeen, jos paikat sen sallii ja sää suosii..:D
Kello 10 sopii
Loistavaa..
Älkääs ny veättäkö Iletystä. Perheellisten on pakko maksimoida hyödyllinen ajankäyttö.:D
Mut joo, klo 10.00 torstaina kuulostaa hyvältä. Tosin jos tammat lähtee myös klo 10, joudun arpomaan kumpaan menen.
To klo 10 ja 3 tunnin pikalenkki passais meikäläiselle hyvin.