Satavitosesta 12-27 löytyy, toimii yhtä hyvin kuin Ultegrakin.
Printable View
Satavitosesta 12-27 löytyy, toimii yhtä hyvin kuin Ultegrakin.
Veltec Typhus voisi olla kanssa yksi vaihtoehto. Aika painavan oloiset kylläkin jos vertaa noihin Reynolds Solitude kiekkoihin.
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta näistä kiekoista?
Vuoden viiveellä vastaus omaan kysymykseen mutta nyt noita löytyy ainakin Bike-Componentsista ~10e hintaan: http://www.bike-components.de/produc...fenfelge-.html
Taas on aikaa haaveilla. Mikä olisi näille Roval kiekoille järkevä päivitys? Ei mitään kokemusta miltä paremmat kiekot tuntuvat. Eikä nämäkään hinnan puolesta (tuli fillarin mukana kuitenkin) ole ihan huonoimmasta päästä.
Tahtoisi ehkä pikkuisen aerompaa kiekkoa. Tuubi ja hiilari(jarrupinta) hommiin en treenikiekoissa lähtisi. Voi myös kyseenalaistaa koko päivityksen ja tarjota vaihtoehdoksi hankkia fiilistelyyn ja kilpailuihin(lue kuntoajo) hiilarituubit. Hintakatto n.1200€.
Olisiko Mavic Cosmic Carbone SLE typerä päivitys?
Tuli päivitettyä Ksyriumit Samulta ostettuihin FFWD F6R kiekkoihin. Ensimmäinen satakilometriä takana nyt noilla kiekoilla. Verrattuna aiempiin herkemmät, jäykemmät ja mittarin mukaan nopeammat.
Tuntumassa ei ollut niin isoa eroa kuin ehkä odotin. Tuubit taasen (Tufo elite ride) huomattavasti mukavammat ajaa kuin edelliset kiekot Ultremon R1:llä. Jarrupalat näyttäisivät kuluvan aika kovaa kyytiä verrattuna vanhoihin.
Onkos jollain Ritcheyn kuituvanteista kokemusta. Ei mitkään huippukevyet kyllä, mutta mites muuten?
http://www.bikepalast.com/product_in...ampagnolo.html
Sinulla ei ole aiemmin ollut tuubeja käytössä? Itse en ole uskaltanut tuubeihin sekaantua kun täältä saa lukea liimauksesta, litkuista, venytyksistä, teipeistä yms, mutta olisi mielenkiintoista kuulla aloittelevan tuubistin kommentteja sitä mukaa kun kokemuksia kerääntyy, josko itsekin uskaltaisi tuubeihin jossain vaiheessa koskea...
Jos ja kun hommaa hiilarituubikiekot niin on hyvä huomata sitten että niille on eri jarrupalat kuin aluvanteille. Tämä taas johtaa siihen ettei niitä kiekkoja jaksa jatkuvasti puljata ellei sitten ole kahta maantiefillaria (tai sitten CC). Mä olen ratkaissut asian siten että käytän hiilarikiekkoja säässä kuin säässä suvikauden ja sitten kauden alussa ja lopussa mennään aluvanteilla ja gp4000 kumeilla. Ton pari kertaa vuodessa jaksaa vaihtaa noi palat. Helpointa on jos hommaa toiset jarrukengät niin ei sitten tarvi aina irroitella niitä paloja kengistä kun vaihtaa kiekot. Isomman satulalaukun joudut kanssa hommaamaan ellet sitten kuljeta varatuubia paidan taskussa, mutta mukavammin se menee siellä satulan alla.
ps. Hommaa sitten heti aluksi kolme tuubia jotta on se varatuubikin. Kannattaa käyttää hieman aikaa mieleisen tuubin hakemiseen ne on ovat aika arvokkaita. Halvimpia tufoja en suosittele.
Tuubeista on paljonkin keskustelua tuolla rengasosastolla. Lyhyesti vastaan kuitenkin, että parin vuoden kokemuksella ei tuubien kanssa eläminen tunnu hankalalta, liimauksen oppii ja tuubin keskittämisen vanteelle. Pari kertaa olen paikannut puhjeneen kumin litkulla ja sekin toimii. Siis kerran vuodessa tapahtunut ja märällä kelillä kumpikin. Tufon tuubi näissä kyseessä, Conti Competition ei ole puhjennut, vaikka sateessa olen ajanut. Varatuubia en ole kuljettanut mukana.
Niin ja SwissStopin keltaisten palojen pitäisi toimia sekä kuidulla että alumiinilla. Ei vielä omakohtaista kokemusta.
^Joo mutta SAMOJA paloja ei pidä sotkea keskenään. Siitä aluvanteessa irtoaa metallia joka sitten kuluttaa sen hiilarivanteen puhki nopeasti.
Jep, Aika tarkkaan oon foorumin lukassut läpi tuubeista. Contin tuubeilla varmaan aloitan ja teipeillä kiinni. Liimasta en ole löytänyt mitään hyvää puolta mainittavan. Paikkauslitkut mukaan ja pidemmille lenkeille myös varatuubi. Kevään ja loppusyksyn voi ajella aluilla ja kahtelee miten sitten paloja jaksaa vaihdella. No nää on sitten ens kauden juttuja. Talvi on aikaa venytellä tuubeja (ja ilmeisesti contin tuubeille se on tarpeellistakin).
Pakkohan tää on kokeilla... Siis tämäkin.
Huomasin tuossa juuri, että mun Ultegra 6700 takapakan jotkut rattaat on hieman syöneet itseänsä DT:n RR1450 Mon Chasseral kiekkojen vapaarattaan runkoon. Onko tuo kuinka vakavaa? Lähdin selvittelemään sellaista pientä kilinää/helinää joka joskus polkiessa kuuluu ja huoltopukissa paikansin tuon äänen takapakan alueelle. Sormilla kokeilemalla useimmat rattaat liikkuivat eteen ja taakse hieman, joten irrotin pakan ja tuo selvisi. Ne rattaat lähti kyllä ihan nätisti irti, mutta ikävän näkösiä koloja ovat poranneet aina kiinnityskohdan etupuolelle... Laitoin takaisin kiinni ja kiristin lukkorenkaan varmasti riittävän tiukalle ja nyt ei ainakaan huoltopukissa pyörittelemällä ääntä tullut. Ne rattat liikkuu siinä silti hieman. Ei oikeen DT:n sivuiltakaan selvinnyt yhtään mikä takanapa tuossa kiekkosetissä on ja mitähän materiaalia sen vapaarattaan runko mahtaa olla. Maasturissa mulla on DT240s takanapa, joka vaikuttaisi ulkoisesti aika samalta tuon kanssa, mutta siinä ei mitään ongelmia ole ollut esim. XTR pakan kanssa, joka koostuu myös noista irtorattaista.
Onko sulla kasetin alla se 1 mm vahvuinen prikka? Jos toi on jäänyt pois, niin lukkorengas ei välttämättä kiristä pakkaa. Tosin alumiiniseen kasettirunkoon noi rattaat tuppaa pureutumaan jossain vaiheessa enemmän tai vähemmän.
Muistaakseni ei ole, mutta jos ihan oikein muistan, niin ohjeissa sanottiin ettei sitä tuohon yhdistelmään tarvitse? Täytyy vielä tarkastaa asia. Sivuttaisliikettä ei rattaissa ole joten tuntuu siltä, että lukkorengas jaksaa kiristää pakan tarpeeksi tiukkaan nippuun. Eli siis tuo vapaarattaan runko noissa kiekoissa on alumiinia?
Aluvapaarattaaseen pakka on syytä kiristää kunnolla. Jos pakka on löysällä, tulee suuremmat kolot.
Vanhempia Shimanon 10-pakkoja (ajalta ennen 6700/7900-sarjoja) ei minusta ole syytä käyttää koska niiden kiinnitys ottaa vain reunoista.
Nykypakoilla ja järkevällä kiristyksellä ei minusta käytännössä ongelmaa ole.