Meinasin tuulettaa polttopuupinoja auringolla niin saman tien alkoi satamaan ja ei kun peitteet takaisin päälle
Printable View
Meinasin tuulettaa polttopuupinoja auringolla niin saman tien alkoi satamaan ja ei kun peitteet takaisin päälle
Se että joku urpo on taas kantanut roskakatokseen huonekaluja vaikka ne ei sinne kuulu, mikä lie Ikean hylly, oli vieläpä kaiken kukkuraksi EHJÄ !!!
Olisiko voinut ajatella vaikka hyllyn lahjoittamista jos sitä ei kerran tarvitse eikä siitä rahaakaan halua...
Ei se kokonainen hylly sinne pakkaavan roska-auton puristimeen mahdu, saati että kuljettajat rupeaisi niitä purkamaan.
No tää ei oikeastaan yllättänyt, että joku kiinnittää huomiota tuohon 50 vuoteen 😁. Mutta muuten huvitti tuo sun kommentti, tosiaankin oon jonkin verran yli 50 ja eipä nuoremmaksi luulla yleensä.
Se että muistan mökkimatkan asioita 50 v takaa tuli esille, kun juuri törmäsin youtubessa filmiin reitin varren sillan rakentamisesta. Silta otettiin käyttöön heinäkuussa 1970 ja avajaisissa oli tietysti Kekkonen. Muistan ihmetelleeni uutta siltaa silloin kun vielä mentiin lossilla yli, kun se silta oli niin valtavan korkea.
Mua vanhempia täällä palstalla ovat:
Kotlerburg, Usko Juntunen, Tunkkipuolikas ja Köfte :D muut on alle 55-vuotiaita.
Jokusen kerran töissä on mun ikäiseni (joskus jopa nuorempi) todennu että ...kun olet noin nuori...eh... jotain oon vastannu että en minä nyt enää mikään nuori ole...Alkossa kysyttiin papereita ollessani 45-vuotias :D
Joka tapauksessa, ikä on vain numero, ei se määritä mitään että pitää olla tai elää sen mukaisesti. Mä en esimerkiksi kasva aikuiseksi ikinä.
Minä olen kyllä alle neljäkymmentä vielä hyvän matkaa.
Se mikä ei yllättänyt, että kesälomien alettua joka päivä sataa.
Sade. Pääsin lenkiltä himaan ennen sitä.
Tuulee vähän enemmän niin menee sähköt mökiltä. Joka kerta.
Sade. Eteläisessä Suomessa sataa kesät talvet.
Tuulee niin, että tukka lähtee. Nykyään tuulee aina...
^ tyynet päivät on kyllä läpi vuoden käyneet vähiin.
Aamulehdessä ylilääkäri Kati Myllymäki oli mainostanut terveyskeskuspalveluja...eräs lukija sitten yleisönosastolla kirjoitti ettei taideta tietää minkälaista neuvontaa asiakas/potilas saa kun soittaa sinne neuvontapuhelimeen, tai terveyskeskukseen. Että taksarikin osaa paremmin neuvoa kuin mitä sieltä terveyspalvelujen neuvonnasta neuvotaan. :D helppo uskoa.
Hailuodostakin oli kehkeytynyt turistirysä. Marjaniemen dyynien puupolut olivat hyvästä, roskia ei näkynyt pitkin ja poikin. Kirkkosalmen torni ei pettänyt "päiväristeillyttä" Vanhenevaa pariskuntaa kiikareineen.
Ei mikään.
Mukava maantielenkki upeassa auringonpaisteessa päättyi taas ajamiseen rankkasateessa, kun ukkonen ilmestyi jostain. Ohjelmassa pyöränpesua.
Ainainen vastatuuli.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006570636.html
Jengillä on ylimääräistä aikaa...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Työ...tai työttömyysasia on ollut mielessä viime perjantaista lähtien ja nyt kun se työpäivä koittaa, näin jälleen kerran vakiopainajaiseni mutta entistä ahdistavampana.
Vakiopainajaiseni on että tenttejä on vielä jäljellä, mutta mulla ei ole opiskelumateriaaleja....
Pieruhuumori pelastaa tilanteita.
Pienen pojan alati muuttuvassa huumorin- ja jekutuksentajussa on vaikea pysyä aina rennosti mukana. Mutta pieru, anteeksi korjaan peeru - kuten hän sen ääntää - huumori pelastaa itkupotku ja muista epämiellyttävistä tilanteista sangen kätevästi. Sitten ollaan taas samalla aallon harjalla, mistä voi ohjata paattia, hetken aikaa, haluamaansa suuntaan.
Että nuken villapaidan kutominen "ympäri"-menetelmällä ei onnistunut. Olen aiemmin kutonut pusero-osan ja hihat sekä kauluksen erikseen ja ommellu yhteen, mutta taakse jää ikäviä saumoja.
Pääsin hartia-vaiheeseen jossa pitäisi sitten kutoa pusero ja hihat yhteen - se ei nyt ainakaan ensimmäisellä kerralla onnistunut.
Mietinkin siinä tehdessäni että ihme jos ekalla yrittämällä onnistuu...
DHL oli toimittanut pari pakettia, ja vastaanottajana oli Frontdoor. Mutta eipä ollut meidän ainakaan. Ei löytynyt tänään, katsotaan vielä huominen.
^ en ymmärrä, DHL oli toimittanut ja vastaanottajana on varmasti joku ihminen ( voi jättää etuovelle jos ei olla kotona). Käy kysymässä terminaalista, olen usein käyny hakeen paketin ite ( Fedex, PostNord, UPS )
Lukemattomia uusia hakkuita bongaillut lähigräveleillä mutta nyt tuli paha. Massiivinen avohakkuu Liesjärven rannassa Kansallispuistoa vastapäätä vakiomelontareitin varrella .. rannassa toki parin metrin suoja-alue. Tuokin metsä jäi osin tutkimatta, pitänee läheinen niemenkärki käydä kartoittamassa ennen kuin siitäkin lähtee puut. Mökkiläisillä hauskaa kun metsä lähtee selän takaa.
Piskitarinoita spammataan tuhansia ympäri foorumia. Yhtäkään ei koiraketjuun. No sen kyllä ymmärtää, piskit eivät olekaan koiria.
Sato vettä vaikka oli luvattu aurinkoa. Grillattavat tippu takkaan, normipäivä.
Suomalaisen pikkukaupungin kohtalo. Se on kuolema.
"Radio Suomen Kutsuvieras"- ohjelmassa Anna Puu. Luki omaa kirjaansa ja totesi että huomasi tehneensä kappaleita omasta elämästään. Niin, kuulijat oli huomannu tämän jo paljon aiemmin että rakkaus ei asunu Annan kodissa enää, vaikka sitä ennen oli mietitty jo sääntöjä rakkaudelle. "Sinä valitsit minut" -kappale taas kertoo ihan selvästi siitä että mies valitsi Annan, eikä Jenniä ( Annan uusi mies on Jenni Vartiaisen entinen miesystävä...no ehkä yllättävästi valitsi mutta oma on asiansa...)
Kaikki Kutsuvieraat ajatuksineen ( ja musiikkivalintoineen) ovat olleet tosi mielenkiintoisia, paitsi tuo Anna Puu kirjaansa lukiessaan oli niin tylsää ja samaa asiaa jankuttava että sitä vaan odotti koska tää loppuu.
Että kello neljältä sataa, kun töistä kotiin pitäisi lähteä.
Eipä yllättänyt, että suomalaiset eivät vieläkään osaa koronakäyttäytymistä.
Useamman viikon tauon jälkeen menin vahingossa Prismaan samaan aikaan töistä palanneen rahvaan kanssa. Koko tauti on unohdettu: tarjolla olevaa käsidesiä ei käytetä, turvavälit puuttuvat, ihmiset yskivät toistensa päälle, lomalla lihotetut kakarat juoksentelevat ympäriinsä ja lääppivät elintarvikkeita.
Varsinainen maanpäällinen helvetti.
^^Kun ongelma olisikin pelkästään asiakkaat. Mutta kun marketin henkilökunta on estänyt koko epidemian ajan asiakkailta turvavälien pitämisen. Samaan kassaväliin avattuna 2 kassaa: Sivusuuntainen turvaväli = 0. Vain 2 kassaa auki, ei voi valita yksittäistä kassaa. Lihatiskillä henkilökunta painostaa olemaan noudattamatta välejä ym.
Tavaratalopäällikkö ei kysyttäessä ole kiinnostunut tekemään asioille mitään.
Samaan aikaan asiakkaita ohjeistetaan kylteillä ja kuulutuksilla noudattamaan turvavälejä.
:D en olisi uskonu
mutta asiaan, pomolta tuli viestiä että asiaa ja jos tulen aikaisemmin töihin...no mä varaudun nyt siihen että sori, työt väheneekin. Siihen mä alunperin varauduinkin ja tein suunnitelmaa.
Ja tässä olikin 2 viikkoa ilman roskaposteja. Nyt alkaa taas tulla...
Luurin laturin johto, android~ 10€. Ei paha ja sopii aika yleisestikin. Omenariistäjän vastaava tarvikkeenakin kivijalasta 24,90€. Mitvit?
Toinen tuntemistani lähipersuista on hiljalleen tullut siihen tulokseen, että hän on nyt väärässä porukassa.
Hyvä että otin omaakin evästä, jatkossa tiedän varmuudella että "kahvipulla tilattu toimistoon" EI tarkoita minua. ( naurua, olisikin kiusallinen tilanne mennä tonne kahville...silti, siis onko lääke-esittelijältä erikseen tilattu että tuothan sitten meille toimistoon pullaa, keittävät kaffet mutta ei koske mua ....)
Jaha, Nakkilan Nahkiaismarkkinat ( jotka piti olla sopivasti 27.9. eli "nahkiaisen päivänä" ) on peruttu.
Että tärpättirölli bannit saatuaan perusti heti uuden nikin.