Meikäläinen on vetänyt tuon vuodenvaihteen jälkeisen "Lempäälänkierron" lenkin. Tuossa linkki edellisvuoden reittiin http://asko7.softavenue.fi/kuvagalle...ID=1654#K13077
Asun Lempäälän eteläpäässä, joten voin tuppautua joskus mukaan teidän lenkille. Ehkä kuitenkin jonain viikonloppuna.
Lempäälästä (Hääkiven läheltä) lähtee aika mukava reitti itään 3-tietä kohti/asti (osin Birkitanpolkua). 3-tien jälkeen polku muuttuu hankalaksi ja olenkin kulkenut Tervajärven mettäteiden kautta Vähäkausjärventielle, siis sille metsäautotielle, josta pääsee purupolkua Hervantaan tai Rutajärven kautta Valkeakoskelle.
Läntinen reitti Tampereen suuntaan lähtee Hakkarista, mutta on myöskin sellainen, ettei kannata seurata Birkitan polkua kuin osittain. Ts. opastusta vaatii, jotta löytää mukavimmat polut.
Uusimman keksinnön tein viikonloppuna, kun löysin oikaisureitin Saarikonmäestä Paarenmaan polulle, jolloin ei tarvitse Nurmella ajella välttämättä pikitietä ollenkaan. :)
Viialan ja Toijalan välissä olevat polut olen ajellut aina joskus läpi. Olen kulkenut Lempäälästä tai paremminkin Riitiäläntien alusta polkua/mettätietä Viialaan, jolloin ei tule kovin paljon pikitie siirtymää tuolle välille. Arajärven leirikeskuksella olen myös joskus käynyt "kääntymässä" polkuja pitkin.