Mistä ootte ostanu tota teippiä? Ei ainakaan pikasella selaamisella löytyny "suomi-myyjää"..
Printable View
Mistä ootte ostanu tota teippiä? Ei ainakaan pikasella selaamisella löytyny "suomi-myyjää"..
Lundberg Keravalla on virallinen diileri. Kysäse niiltä.
Mulla ei ainakaan toimi tuo Silverbackin vanteissa ollut Sun Ringlen alkuperäinen teippi. Niin liukasta, että burppaa heti jos laskee paineita vähänkään alle 0.5 barin. Aiemmat Mulefutit toimivat hirvisäkin kanssa täydellisesti. Ja uskon, että gorillakin olisi parempi vaihtoehto suuremman kitkan ja paksuutensa takia.
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Gorillaakin käyttäneenä, tuo on loistavaa teippiä ainakin Mulefutien kanssa:
https://i.ebayimg.com/images/g/wm4AA...8eY/s-l400.jpg
Ebayn kautta löytyy Englannista myyjiä hakusanoilla Fixman polythene tape. Postikulut kovahkot, joten kannattaa tilata useampi rulla kerralla. Joka tapauksessa edullisempaa kuin Gorilla teippi.
[edit] Löytyihän tuolta kohtuullisemmillakin toimituskuluilla, LINKKI. Reilu kymppi tulee hintaa 33 metrin rullalle.
Minulla on vastaava tämän vuoden Farley 5 ja ainakin tuolla Sunringlen teipillä homma hoitui hetkessä. Ja toiminut täysin moitteetta lokakuun alusta saakka.
Teipin kitka ei ole se, millä rengas on tarkoitus pitää vanteen reunuksella. Mulefutissa(kin) on reunassa kynsi, jonka on tarkoitus pitää rengas vanteen reunuksella myös paineettomana.
^Menee kyllä ohi Farley-malleista... Mutta meinaatko, että se kitka ei vaikuta asiaan? Muuta muuttujaa ei oikein tuossa mun tapauksessa ole. Vai keksitkö jotain? Mulefutteja molemmat vanteet, kuski on sama, renkaita kokeiltu: JJ, GC ja D5. Kalvoviritysten kanssa ei ole ollut ikinä ongelmaa, nuo saa burbbaamaan joka lenkillä jos haluaa, niin edessä kuin takana. Ja paineet ei ole edes olleet mitään tosi alhaisia. Samaten huomaa, että ihan niin tiukassa renkaat eivät ole kiinni (reunan päällä ei tarvitse polkea, mutta ovat silti hyvin kiinni), kun niitä irrottaa...uskoisin, että tuo alkuperäinen teippi on tuollaista: https://r2-bike.com/SUN-RINGLE-Tubeless-Rim-Tape
Vastaavasti myös Alexin Blizzerk 90 ja DT Swiss 2250 vanteilla ei ole ollut mitään ongelmaa kalvojen kanssa, vaikka esim. DT:n vanne ei ole niin tiukka kuin Mulefut.
Itse laitoin Fatty Stripperit tuohon 2017 farleyhin eikä ongelmia vuotojen tai burppaamisen kanssa, paineet ollut alimmillaan varmaan 0,25 pintaan vahingossa
Lisään minäkin että ei ole burppailut. Ilmeisesti tarkoitetaan että rengas haukkaa ilmaa muttei suoranaisesti putoa siitä vanteen hyllyltä? Ajellut ehkä 0.4 paineilla alimmillaan. Jos tuota alempia tarvitsee niin voi olla riski olemassa jos kanttaa rajusti tai vetää vanteen kiville. Voisin kyllä kuvitella että noin alhaisilla tai alemmilla vauhti on jo maastosta johtuen niin hiljaista ettei haukkaa ilmaa. No jää nähtäväksi.
Täältä puolustusääni Gorillalle. F5 vm. 2017 ollut nyt tubeless vuoden ja 3 kuukautta. Sinä aikana ollut vanteilla orkkis Barbegazit, kesällä Jumbo Jimit ja nyt talvella taas Barbit. Vanne siis toki eri kuin 2018 mallissa (26” 80 mm Mulefut) mutta Gorilla pitää edelleen. Pitää myös ilman litkuja. Eikä burbbaile. Alimmillaan ajettu 0,25 bar paineilla, yleensä 0,3-0,4 bar.
Onko trek hylänny 8 mallin ku ei näytä netistä löytyvän? Etujousitettua kaipais
edit: Eikujaa se ois 7 2018 malleissa josta tuo löytys. Mutta eihän tuota mistään saa.
Nutraileja kylä täynä niin kaipais vähän jotain muuta :)
^no höh. Mikähän on syynä tähän
Mitä Oulun liikkeistä kyselin nii ei oo täällä Pohjolassa käyny läskit riittävän hyvin kaupaksi nii isot valmistajat alkanu panostaa omille kotimarkkinoille enemmän. Esim. Specialized ei tuo läskejä enää ollenkaa tänne tosin voiha seki muuttua ens vuonna taas.
^No tuo kyllä tukisi jo aiemmin joidenkin foorumilaisten tekemiä arvioita "läskitrendin" heikkenemisestä.
Mutta, onhan läskejä ollut saatavilla jo ennen viime vuosina koettua suurta suosiota. Varmasti näin on jatkossakin. Valikoima vaan vaihtelee, kuten edellä sanottiin.
Tänään kävin kyselemässä F5:sta, mutta myivät kovasti ei oota. Ei kuulemma saa edes tilattua enään 21,5 runkoa mistään. Kehottivat et jos jossain on niin ei muutakun autolla hakemaan tai sitten odottaa huhtikuulle kun silloin olisi tulossa uudet mallit. Ilmeisesti kysyntä olikin odotettua rajumpaa ja uutta tulossa hieman nopeammalla aikataululla.
Nyt olisi Gnarwhalit väännetty alle ja piti lähteä ajelemaan mutta tuli huomattua että ohjainkaakeri on vaihtokunnossa. Mitäs porukat on laittanut alkuperäisen tilalle, onko suosituksia?
Molemmat Trekit mitä olen omistanut niin molempiin sain cane creekit takuuseen.
Mulla porsi vapaaratas... Onko tietoa kenen tekemät navat wampoissa on? Ja onko noita saatu takuuseen (toinen kausi aluillaan). Höh.
Moblile mail, tyops apoliged.
Mulla meni kanssa reilu vuosi sitten F9.6:n Jackalopen kiekosta vapaaratas ja samalla hammaskehä. Takuuna tuli Saksan myyjältä koko uusi kiekko. Tuon jälkeen on vaihtunut navat DT:n napoihin ja kehät kuituisiin. Viime joulukuussa halkesi saman pyörän runko vasemman seatstayn yläosasta. Sitten vaihtui runko takuuna mustapunaiseen irtorunkosettiin. Alkuperäisestä 9.6 mallin pyörästä ei paljon jäljellä enää olekaan.
Niin niistä Wampan navoista vielä: ne on tietääkseni samat navat kuin Jackalopeissa ja valmistaja saattaisi olla Formula. No kuraa ne joka tapauksessa on - painavat ja kolme kynttä ei riitä mitenkään hallitsemaan tuollaisen fillarin vääntömomenttia.
Jep! Jotenkin mullakin on sellainen muistijälki, että ne ovat Formulan navat. DT350 navat kyllä kiinnostaisi, sellaiset on mun täpärissä ja ne on luotettavat.
Parin viikon päästä olisi Jäähärdelli-tapahtumassa vetohommat edessä, joten aika ravakkaasti pitäisi saada kiekko kuntoon.
Pyörä tuli ja pyörä purettu.. 😆
Laita reilusti rasvaa keskiö- ja ohjainlaakeriin, niin kestävät huomattavasti pidempään.
Löytyykö Oulusta litkutusmestaria? Itsellä olisi tarkoitus litkuttaa kolme uutta Farleyta seuraavan parin viikon aikana. Ohjeita ja vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan.
Pyörät siis 2kpl Farley 5 ja Farley 9.6. Löytyykö Oulusta kaikki litkutusvermeet vai täytyykö tilata jostain?
Eka lenkki heitetty F5:lla ja on se kyl mahtava pyörä! Piti vaan modata pikkasen ennen ku otti ajoon.. 😎
-voimansiirto vaihtui XT/GX 1x11 comboon
-eturatas Superstar componentsin 32T ovaali
-satulatolppa racefacen kuituiseen
-sarvet answerin kuituinen flatbar
-Gnarwhalit nastotettu
-polkimet shimpan saint flät
-stemmi vaihtuu vielä salsan 80mm ja 30° nousulla olevaan ja renkaat litkutellaan
kaikki tarvitta löytyy oulusta. Jos suvalasta haet nuo pyörät löytyy tubeless venttiilit ja litkut sieltä, varmasti myös hyvät ohjeet tubeless tekoon. Teippi esim gorilla 78mm motonetistä ja eikun harjoittelemaan. Videoita löytyy youtubesta aiheeseen.
Opettelemalla kantapään kautta oppii parhaiten tuon homman , kolme pyörää nii viimeinen luulis menevän jo heittämällä ;)
Kiitos vinkeistä! Kivijalasta tulee pyörät. Täytyypä ottaa muut vermeet mukaan myös 👍 Läskeistä ei ole aikaisempaa kokemusta yhtään. Ilmeisesti litkutus kannattaa kuitenkin tehdä?