Meneekö Farley 6:een 4'' jumbo jim taakse? Aika ahtaalta näyttää 3.8 hodagilla. Ainakin eteen varmaan heittämällä?
Meneekö Farley 6:een 4'' jumbo jim taakse? Aika ahtaalta näyttää 3.8 hodagilla. Ainakin eteen varmaan heittämällä?
Varmasti menee
Sent from my iPhone using Tapatalk
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Kiitos vastauksista!
Ostimpa eilen F5 2018 ja olihan se mahtava peli, tulee vaan tuskaisen pitkä 3vko kun silloin tulee pyörää lisää liikkeeseen.😭 Rungon koko hieman ihmetytti kun "jouduin" ottamaan 21,5" kokoisen vaikka edellinen White 3Pro oli hyvä 19"/L kokoisena, 19,5" tuntui kinder-muna yllätykseltä ruhon alla. Gnarwalit oli kyllä melko surkeet renkaat ainakin aurarulla kelvillä (ei ollu maasto testi mahdollista), joten ostin barbegazit samalla kesäksi.
Kuinka helposti toi Mulefutti/Gnarre kombo on litkutettavissa, tarviiko muutaku vanhat vannenauhat korvata hemmetin räikeellä vanneteipillä, päälle gorillaa, uudet venttilit, lisätä litkut, ilmat ja DONE AND DONE puoles tunnis? 😂
1x10 lähtee Kyllä irti jo uutena, tilalle laitan Sramin NX ja eteen 30T tai 32T ovaali.
Ainakin Cannondalen Mulefuteissa on tuo keltainen teippi jo valmiina. Sisärengas pois, venttiili vanteeseen, renkaan (JJ) nosto paineilmalla paikalleen, litkut sisälle, venttiilin sielu paikoilleen ja ilmaa perään. Ei mitään ongelmia.
Sunringlen teippi on liukasta, oikean levyistä (yksi kierros riittää) ja ei käytännössä veny yhtään. Sen kun vetää kireälle valmistajan ohjevideon mukaan, niin pitää ilman litkuja Gnarwhaleilla. Niin kuin pitääkin olla. Litku toimii sitten jos alkaa jostain muusta syystä vuotamaan. Jätin sen alkuperäisen reikiin muotoillun vannenauhan alle ja teippasin päälle. Hieman joutui leikkelemään reunoista kun se ei ole ihan suorassa hyllyyn nähden välttämättä, jotta teippi liimaantuu hyllyyn eikä siihen nauhaan. Lämmittelin kuumailmapuhaltimella sen päällekkäin menevän osan teipistä, jotta se pitää varmasti. Tuosta se varmaankin helpoiten lähtisi vuotamaan jos teippien väliin jää ilmakanavia. Ei kannata välittää rutuista, kunhan vanteen hyllyllä on teippi suorassa ja päällekkäin menevät teipit on toisissaan kiinnin ilman ruttuja. Nousee ilman saippuoita, itse käytin puutarharuiskua (8l) antamaan painesykäyksen, kun kompura hajosi.
Mistä ootte ostanu tota teippiä? Ei ainakaan pikasella selaamisella löytyny "suomi-myyjää"..
Lundberg Keravalla on virallinen diileri. Kysäse niiltä.
Holokki auki ku H. Moilane.
Mulla ei ainakaan toimi tuo Silverbackin vanteissa ollut Sun Ringlen alkuperäinen teippi. Niin liukasta, että burppaa heti jos laskee paineita vähänkään alle 0.5 barin. Aiemmat Mulefutit toimivat hirvisäkin kanssa täydellisesti. Ja uskon, että gorillakin olisi parempi vaihtoehto suuremman kitkan ja paksuutensa takia.
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Gorillaakin käyttäneenä, tuo on loistavaa teippiä ainakin Mulefutien kanssa:
Ebayn kautta löytyy Englannista myyjiä hakusanoilla Fixman polythene tape. Postikulut kovahkot, joten kannattaa tilata useampi rulla kerralla. Joka tapauksessa edullisempaa kuin Gorilla teippi.
[edit] Löytyihän tuolta kohtuullisemmillakin toimituskuluilla, LINKKI. Reilu kymppi tulee hintaa 33 metrin rullalle.
Minulla on vastaava tämän vuoden Farley 5 ja ainakin tuolla Sunringlen teipillä homma hoitui hetkessä. Ja toiminut täysin moitteetta lokakuun alusta saakka.
Teipin kitka ei ole se, millä rengas on tarkoitus pitää vanteen reunuksella. Mulefutissa(kin) on reunassa kynsi, jonka on tarkoitus pitää rengas vanteen reunuksella myös paineettomana.
Holokki auki ku H. Moilane.
^Menee kyllä ohi Farley-malleista... Mutta meinaatko, että se kitka ei vaikuta asiaan? Muuta muuttujaa ei oikein tuossa mun tapauksessa ole. Vai keksitkö jotain? Mulefutteja molemmat vanteet, kuski on sama, renkaita kokeiltu: JJ, GC ja D5. Kalvoviritysten kanssa ei ole ollut ikinä ongelmaa, nuo saa burbbaamaan joka lenkillä jos haluaa, niin edessä kuin takana. Ja paineet ei ole edes olleet mitään tosi alhaisia. Samaten huomaa, että ihan niin tiukassa renkaat eivät ole kiinni (reunan päällä ei tarvitse polkea, mutta ovat silti hyvin kiinni), kun niitä irrottaa...uskoisin, että tuo alkuperäinen teippi on tuollaista: https://r2-bike.com/SUN-RINGLE-Tubeless-Rim-Tape
Vastaavasti myös Alexin Blizzerk 90 ja DT Swiss 2250 vanteilla ei ole ollut mitään ongelmaa kalvojen kanssa, vaikka esim. DT:n vanne ei ole niin tiukka kuin Mulefut.
Itse laitoin Fatty Stripperit tuohon 2017 farleyhin eikä ongelmia vuotojen tai burppaamisen kanssa, paineet ollut alimmillaan varmaan 0,25 pintaan vahingossa
Lisään minäkin että ei ole burppailut. Ilmeisesti tarkoitetaan että rengas haukkaa ilmaa muttei suoranaisesti putoa siitä vanteen hyllyltä? Ajellut ehkä 0.4 paineilla alimmillaan. Jos tuota alempia tarvitsee niin voi olla riski olemassa jos kanttaa rajusti tai vetää vanteen kiville. Voisin kyllä kuvitella että noin alhaisilla tai alemmilla vauhti on jo maastosta johtuen niin hiljaista ettei haukkaa ilmaa. No jää nähtäväksi.
Täältä puolustusääni Gorillalle. F5 vm. 2017 ollut nyt tubeless vuoden ja 3 kuukautta. Sinä aikana ollut vanteilla orkkis Barbegazit, kesällä Jumbo Jimit ja nyt talvella taas Barbit. Vanne siis toki eri kuin 2018 mallissa (26” 80 mm Mulefut) mutta Gorilla pitää edelleen. Pitää myös ilman litkuja. Eikä burbbaile. Alimmillaan ajettu 0,25 bar paineilla, yleensä 0,3-0,4 bar.
Onko trek hylänny 8 mallin ku ei näytä netistä löytyvän? Etujousitettua kaipais
edit: Eikujaa se ois 7 2018 malleissa josta tuo löytys. Mutta eihän tuota mistään saa.
Nutraileja kylä täynä niin kaipais vähän jotain muuta![]()
hcf muokkasi tätä : 27.01.2018 at 08.27
^no höh. Mikähän on syynä tähän
^No tuo kyllä tukisi jo aiemmin joidenkin foorumilaisten tekemiä arvioita "läskitrendin" heikkenemisestä.
Mutta, onhan läskejä ollut saatavilla jo ennen viime vuosina koettua suurta suosiota. Varmasti näin on jatkossakin. Valikoima vaan vaihtelee, kuten edellä sanottiin.
Tänään kävin kyselemässä F5:sta, mutta myivät kovasti ei oota. Ei kuulemma saa edes tilattua enään 21,5 runkoa mistään. Kehottivat et jos jossain on niin ei muutakun autolla hakemaan tai sitten odottaa huhtikuulle kun silloin olisi tulossa uudet mallit. Ilmeisesti kysyntä olikin odotettua rajumpaa ja uutta tulossa hieman nopeammalla aikataululla.
Kirjanmerkit