Nyt olisi Gnarwhalit väännetty alle ja piti lähteä ajelemaan mutta tuli huomattua että ohjainkaakeri on vaihtokunnossa. Mitäs porukat on laittanut alkuperäisen tilalle, onko suosituksia?
Molemmat Trekit mitä olen omistanut niin molempiin sain cane creekit takuuseen.
Mulla porsi vapaaratas... Onko tietoa kenen tekemät navat wampoissa on? Ja onko noita saatu takuuseen (toinen kausi aluillaan). Höh.
Moblile mail, tyops apoliged.
Mulla meni kanssa reilu vuosi sitten F9.6:n Jackalopen kiekosta vapaaratas ja samalla hammaskehä. Takuuna tuli Saksan myyjältä koko uusi kiekko. Tuon jälkeen on vaihtunut navat DT:n napoihin ja kehät kuituisiin. Viime joulukuussa halkesi saman pyörän runko vasemman seatstayn yläosasta. Sitten vaihtui runko takuuna mustapunaiseen irtorunkosettiin. Alkuperäisestä 9.6 mallin pyörästä ei paljon jäljellä enää olekaan.
Niin niistä Wampan navoista vielä: ne on tietääkseni samat navat kuin Jackalopeissa ja valmistaja saattaisi olla Formula. No kuraa ne joka tapauksessa on - painavat ja kolme kynttä ei riitä mitenkään hallitsemaan tuollaisen fillarin vääntömomenttia.
Jep! Jotenkin mullakin on sellainen muistijälki, että ne ovat Formulan navat. DT350 navat kyllä kiinnostaisi, sellaiset on mun täpärissä ja ne on luotettavat.
Parin viikon päästä olisi Jäähärdelli-tapahtumassa vetohommat edessä, joten aika ravakkaasti pitäisi saada kiekko kuntoon.
Pyörä tuli ja pyörä purettu.. 😆
Laita reilusti rasvaa keskiö- ja ohjainlaakeriin, niin kestävät huomattavasti pidempään.
Löytyykö Oulusta litkutusmestaria? Itsellä olisi tarkoitus litkuttaa kolme uutta Farleyta seuraavan parin viikon aikana. Ohjeita ja vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan.
Pyörät siis 2kpl Farley 5 ja Farley 9.6. Löytyykö Oulusta kaikki litkutusvermeet vai täytyykö tilata jostain?
Eka lenkki heitetty F5:lla ja on se kyl mahtava pyörä! Piti vaan modata pikkasen ennen ku otti ajoon.. 😎
-voimansiirto vaihtui XT/GX 1x11 comboon
-eturatas Superstar componentsin 32T ovaali
-satulatolppa racefacen kuituiseen
-sarvet answerin kuituinen flatbar
-Gnarwhalit nastotettu
-polkimet shimpan saint flät
-stemmi vaihtuu vielä salsan 80mm ja 30° nousulla olevaan ja renkaat litkutellaan
kaikki tarvitta löytyy oulusta. Jos suvalasta haet nuo pyörät löytyy tubeless venttiilit ja litkut sieltä, varmasti myös hyvät ohjeet tubeless tekoon. Teippi esim gorilla 78mm motonetistä ja eikun harjoittelemaan. Videoita löytyy youtubesta aiheeseen.
Opettelemalla kantapään kautta oppii parhaiten tuon homman , kolme pyörää nii viimeinen luulis menevän jo heittämällä![]()
Kiitos vinkeistä! Kivijalasta tulee pyörät. Täytyypä ottaa muut vermeet mukaan myös 👍 Läskeistä ei ole aikaisempaa kokemusta yhtään. Ilmeisesti litkutus kannattaa kuitenkin tehdä?
Wampa vapaaratas hajosi ja korjattiin takuuna reilu vuosi sitten. Taisi olla ensimmäisiä, kun korjaus kesti useamman viikon.
Eka Wampa litkutus meni kuin elokuvissa. Toinen yritys oli tuskien taival. Wampojen vanneteipit oli pakko vaihtaa surkeasti tehdyn teippauksen vuoksi. Lisäksi toinen kiekko vuotaa pinnojen juurista ilmat pihalle. Teipit laitoin tarkasti, joten ainoa syy mielestäni on todella huono venttiilin poraus. Nyt parin lenkin jälkeen vaikuttaisi vihdoin pitävän ilmat sisällä, ehkä. Onko muille sattunut vastaavia Wampoja?
Viimeinen Farleyn takuukorjaus kesti taas tovin, mutta tällä kertaa vaihtui runko, satula ja toiset kammet, kaikki takuuna. Runko meni vaihtoon poljinkeskiön laakerin hajottua. Satulasta murtui toinen kisko ja Race Face Next SL G3 vaihtui toistamiseen, nyt R malliin. Ikää pyörällä vajaa pari vuotta, joten runsaasti on saanut asioida kivijalassa, mutta kyllä saa olla tyytyväinen näin hyvään takuuasiointiin.
Mulla on 2017 Farley 7. Nyt on pari kertaa jäänyt takajarrukahva pohjaan Sram Level TL jarruista. Pumppaamalla "renkuttamalla" on tullut kuitenkin ylös. Poistuisiko ongelma jarrut ilmaamalla vai pitääkö ruveta kyselemään takuujuttuja? Onko kellään muulla ollut ongelmia Farleyn jarrujen kanssa? Ilmaussetin tilasin jo, että ilmausta ajattelin joka tapauksessa kokeilla ja samalla laittaa uudet jarrupalat. Pyörällä on ajettu joku 4 - 5 tkm, joista suurinosa on tullut työmatkoista ja viime talvelta/keväältä.
Olen nyt ajanut omalla F5 2018 reippaan 300km ja on nuo jarrut kyllä huonot teholtaan. Perus Levelit. Kattelin jo että 150€ saisi Guiden perusmallit, jotka on 4 mäntäisellä satulalla. Paljon saa tehoa jarruihin Guideilla tai onko noihin leveleihin jotain tehtävissä? Tai Kannaatko katsella jotain muuta valmistajaa, Magura, Hope, Shimano jne? Vai pitäisikö odotella kesää ja kattoa paraneeko toiminta...
Eri merkkinen pyörä (läski) jossa nuo perus level jarrut 180/160 levyillä ja ennakkoon pidin niitä ihan surkeina mitä netistä luin mutta osoittautunu kyllä tehokkaiksi jarruiksi. Enpä paljon eroa huomaa edellisen pyörän shimano xt jarruihin.
Kirjanmerkit