:( Flunssa iski. Ennakkoaikeista huolimatta joudun passaamaan. Ehkä 20.5. pääsen taas mukaan kuvioihin.
Printable View
Pitää yrittää päästä mukaan huomenna. Nyt on vihdoin vaihdepyörä alla :cool:
Tänään tarjolla myös pre-Giroa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...65#post2368865
Sattui kyllä mainio lenkkisää! Aurinko pilkahteli eikä oikeastaan ollut tuulista. Lähtöpaikalla oli suorastaan ruuhkaa, kun samaan aikaan lähti Tammaravien hitaampi ja nopeampi ryhmä, pre-giro-lenkki, sivummalla team Rynkebyn lenkki ja vielä bensiksen pihasta moottoripyöräporukka :D
Hitaammassa ryhmässä noin 11 ajajaa, nopeammassa ehkä noin saman verran? (joku muu ehkä tietää tarkemmin). Hitaamman ryhmän keskari noin 23-24 km/h. Vaikka nyt viime viikkoina keskari on kivunnut speksin yläpäähän, tarpeen mukaan ajetaan myös hitaammin. Ketään ei tosiaan tiputeta porukasta, vaan jos esim. ylämäessä jää jälkeen, niin sitten odotellaan. Tavoite toki olisi ajaa mäet niin rauhallisesti, että kaikki pysyisivät kyydissä mukana :)
Nopeemmassa oli mitä luultavammin saman verran. En tullut niin tarkasti laskeneeksi. Sanoisin 11 on aikasta oikea luku alkulenkille. Yksi puolessa välissä lenkkiä lähti omalle lenkille ja toinen sitten jäi matkan varrelle myöskin omasta tahdostaan. Loppu keskari 25,6 km/h. Tai siis ainakin minulla oli tuon verran keskivauhti tuvalle päätyessä.
Kiitoksia Veera itsellesi :) Jostain syystä silmääni pisti autojen ohituksen aikaan jonon vauhdin hidastuminen tasamaalla. Jono voisi kumminkin jatkaa luontaista nopeuttaan eteenpäin oli sitten rinnalla auto tai ei. Lähinnä tarkoitan tilannetta kun auto tulee takanta ja ohittaa koko jonon. Tuohon varmasti tulee parannusta kesän aikana itse kullekkin. Tuon asian huomasi oikeastaan vasta jono perällä ajaessa.
Pienellä viekkaudella sain paremman puoliskon mukaan Tammaravit-lenkille (takavuosien eka kerta HePo lenkillä, ei Tammaraveissa, oli sen verran härdellisetti että jäi tuolloin myös viimeiseksi) ihan vaan iltalenkkeilemään ja kertaamaan porukassa ajoa. Sitä saatiin mitä tilattiin eli about speksin mukaan siis tosiaan eilen ajettiin.
Kiitokset vaan kaikille ajoseurasta! Meidän matkamme jatkuu lauantaina Nurmijärvi Superday 84km kuntoajolla (löytyy myös 42km matka) jota voi viime vuoden kokemuksella suositella. Me ajamme ihan omaan tahtiin tuon mukavan ja vaihtelevan reitin läpi. Ei ole tarvetta lähteä startista reippaampien kuskien perään roikkumaan.
Rohkeasti vaan mukaan myös kuntoajoihin:-) http://hypykisat.fi/najot/
Loppukevennys http://dirtragmag.com/blast-from-the...the-boyfriend/
Ja Karille tosiaan paranemista myös!
Isot kiitokset snowlle ja katilalle hitaamman ryhmän ohjastamisesta ja niille ketkä ovat nopeammassa osallistuneet ohjastukseen! :)
Tervetuloa HePon ohjaajakoulutukseen, joka järjestetään 30.5. klo 18 Kulmahuoneella (Siltasaarenkatu 15). Kouluttamassa mm. HannaHoo. Tervetuloa, niin uudet kuin myös vanhatkin! Tapahtuma Facebookissa: https://www.facebook.com/events/1430958987217953/
Jei! Huomenna paistaa aurinko. Löytyykö lenkkiseuraa klo 18 pyhäpäivästä huolimatta (tai juuri siksi?)
Huomenna vasta illasta ulkoilua minulla. Sitä länteen olevaa reittiä en ihan suoraan lupaa muistaa ulkoa täysin kokonaan.
Terve. Hienoa että helatorstainakin tapahtuu. Hieman toipilas olen mutta tulen illalla johonkin iisimpään ryhmään peesailemaan.
Olisin tulossa tänään ensimmäiselle ryhmälenkilleni, sopiiko tämä ryhmä siihen? -Antti
Yleensä siellä on ollut myös rauhallisempi porukka, jos vauhti pelottaa liikaa. Ei muuta kuin mukaan vain Wunda.
hieno juttu, nähdään lähtöpaikalla :)
Meni vararengas kanssa ei ole mun päivä. Autolla kotiin
Kiitos vielä vetäjälle ja muillekin ajosta. Vauhti pysyi tasaisena perän aurinkokannelle asti, vaikka ajettiin yhdessä isossa ryhmässä :)
Hyvä jotta kiltisti oottelitte hetken. Mää kun katselin siinä pikkusen ja totesin olette lähteneet jatkamaan matkaan aloin kaivella luuria käteen. Pääsen pois. Toisaalta pitää myöntää itse annoin tellei ohjeen mennä eteenpäin :) Eli tästä opin sen jotta ens kerralla matkaan mukaan pari varasisuria sekä paketillenen paikkoja niin voi hyvällä tuurilla kotiin päästä. Toisaalta viime kesänä mulla taisi olla tasan yksi rengasrikko kiiturilla eli ei niitä niin kauhian usein tule eteeni. Jostain syystä vain tuntuvat aina kasaantuvan porukkalenkille nuo rengasrikot mulla. Ehkä se vain kuuluu asiaan. Mukava kuulla teillä kaikinpuolin muuten olleen hyvä lenkki :)
Sulla oli huonoa tuuria tosiaan. Olis tosiaan pitänyt vaan odotella sua siinä mäessä, ensi kerralla tehdään niin.
Jos rengasrikkoja kertyy oudon paljon niin sitten kannattaa ehkä vaihtaa vähän Suomalaiselle asfaltti-perunapellolle sopivampaa gumesta. Vaikka Contin Ultra Gatorskiniä tai Schwalben jotain kevyt-pistosuojattua. Ja ainakin itse luovuin vuosia sitten maantie sisäkumien paikkaamisesta. Kerran puhjennut puhkeaa usein pian uudestaan. Sisäkumien tasalaatuisuudessakin on eroja, itse olen jymähtänyt Scahwalbeen, ja kartan liian hifejä latexi sun muita kevytkumeja. Vähän paskempikin rullaaminen on ihan ookoo kunhan pääsee kotiin asti.
Ja aktiiviharrastajana tämä toki tiedätkin mutta sanonpa kuiteskin jos joku ei tiedä: oudon paljon puhjenneita kumeja, varsinkin kun selvää kivenisrua tms. ei löydy, voi johtua huonosta tai paikaltaan luiskahtaneesta vannenauhasta. Paitsi jos on jotkut Ksyriumit joissa vanne on siliä ihan luonnostaan.
Kiitos Karille hyvästä vedosta taas. Oli mukavampaa ajaa kuin katsoa Suomi-Tshekkiä myöhemmin illalla.
Paljonkos oli väkeä helatorstaina ajamassa kaikenkaikkiaan?
15 lähti joista ainakin kaksi oli kauniimman sukupuolen edustajia. Jos siis laskin oikein. Tai siis 15 lähti nopeempaan ja sitten muutama jäi hitaampaan. Korjatkaan mikäli luvuissa on heittoa suuntaan toiseen
Kiitoksia kaikille osallistujille! Sää suosi ja rengasrikkoa lukuunottamatta reitti kierrettiin kommelluksitta speksien puitteissa.
Naispuolisia osallistujia taisi olla kolme. Hitaampi kolmen hengen ryhmä saavutti nopeamman renkaanvaihtotaukopaikalla. Yhdistyivätkö ryhmät tässä vaiheessa?