Reippaaseen myötätuuleen on hauska ajella kilometritolkulla. Itse asiassa paljon hauskempaa kuin reippaaseen vastatuuleen.
Printable View
Reippaaseen myötätuuleen on hauska ajella kilometritolkulla. Itse asiassa paljon hauskempaa kuin reippaaseen vastatuuleen.
Ainakin jos on päästellyt itsensä nahkoille jo alussa ja paluu on suoraan vastaiseen. Minä pidän tuulesta, kunhan ei ole liian vitsikkäällä tuulella oleva superpuuska puskan takaa. Kerroin eräälle mukavalle pyöräilijälle kerran miten vastatuuleen voi asennoitua olemaan purje ja luovia jotta saa lisää vauhtia.
Aamulehti-lotto - tulee paljon hauskempaa kun oikein toivoo että löytää jonkun näistä, tai useampiakin.
Pisteen saa jos yksikin näistä täyttyy:
a.Yleisönosastolla on Rauno O Lehtosen kirjoistus ( tyylillä: kyllä minäkin 50-luvulla....)
b. Sirpa Jyskeen ottama kuva
c. Leila Hampaalan onnittelut itselleen koti-ja työrauhaa itselleni. Yksin. ( tämäkin on tosi usein)
Tänäänkin Rauno O Lehtonen kertoi kuinka hänkin joskus 10 vuotta sitten kaatui että olisiko pitänyt kävellä varovaisemmin....
Jos sitä Sirpa Jyskettä ei löydy tarpeeksi taajaan Aamulehdestä, niin kannattaa katsella telkkarista Yle:n paikallisuutisia. Siellä on useasti hänen kuviaan sääkuvina. Mitä taas tulee noihin Aamulehden yleisökirjoituksiin, niin ainakin minä kaipaan G Perälää.
^ ihan tarpeeksi on, ja olen kyllä seurannut myös niitä paikallisuutisia ja huomannu asian. Tosin useimmiten vaan kuuntelen ne uutiset ja kudon nuken villapaitaa samalla.
Lisätäänpä "Aamulehti-lottoon" myös Pertti Sarlund, tarpeeksi usein tämäkin eläkeläinen ( aiemmin kertonut) on äänessä. Nyt ihmettelee mistä luvattuun ( joo luvattu on...) 100e eläkekorotuksiin varat, ettei Erkkikään ymmärrä...no kuule Pertti ei ymmärrä Erkki eikä varmaan kukaan muukaan, kun se korotus on kutistunu muistaakseni 30 euroon. Vähän kun kissalle pukua ompelee ja tuleekin lanttikukkaro hiirelle.
Tänään 2 pistettä, Pertti Sarlund ja Sirpa Jyske.
Tosin Pertti voisi vähän tiivistää tekstiään, suurin osa pelkkää hölinää jonka joukkoon se asia hukkuu. Oliko se asia että "ei tätä ymmärrä Erkkikään"?
^ Ja se oli Demarit, kun leikkasi vähävaraisten kk eläkkeestä sen 70€ :D
Se, että nyt pitää köhiä jonkun flunssan kourissa. :mad: Alkoi ilman muita oireita heittämällä nukkuessa kuumeen 39:ään mikä laski normaalilämpöön alle puolessa vuorokaudessa, perään köhköh vähemmän jätte kiva fiiwis, tänään oli ensimmäinen päivä kun pelkästään dallaillessa ei kone heittänyt kierroksia punaiselle ja henkikin kulki taas ok. Kettumaisia lentsuja sano.
Olisi kai kullunut tutututus-topikkin mutta yhtä hyvin tänne. Namaste 🙏
Kun yv on melkein 300e ja siihen lisätään välttämättömät menot, niin kyllä siinä vaan pitää sitten - lopettaa syöminen. Ei menoja oikein voi pienentää, aikoihin en ole mitään turhaa ostanu paitsi itelle sen 15 euron teepaidan. Tänään ostin ruokaa 4,10eurolla.
Aamulehti 2 pistettä. Sirpa Jyske ( oli eilenkin, hei jotain rajaa!) Pertti Sarlund ( jolla ei mitään sanottavaa, en ymmärtänyt kirjoituksen pointtia ollenkaan, pelkkää höpinää)
^ en ole ostanu aikoihin mitään, myin eilen yhden, näitä on tosi vaikea saada myydyksi asialliseen hintaan. Viidelläkympillä en myy, monen nuken eteen oon nähny vaivaa. Ulkomaille en enää myy, viimeksi kun näin tein joka ainut kehitti jotain valittamista ja vaati rahoja takaisin ( nukke rikki, tahra jossain, posti hukkasi paketin..)
Nyt sitten odotellaan että nuken ostaja maksaa...
Pikkumazda pitänee myydä isälleni....lähinnä nimellisesti, en pysty maksaan kahden auton kuluja.
Rauno O Lehtonen...kyllä sitä oli niukkaa ruokavaliota 1940- luvullakin...
Mahtaa Sirpaa muuten harmittaa kun omien kuvien ilmainen esittelygalleria poistui.
Auringon nousun ja laskun välinen hämärä hetki pimeyden lomassa.
Kuuluisi ehkä V-osastolle, alle kuukausi käännökseen...
^ Itseäni toistaen eilinen pimeys jatkui tänäänkin,
onneksi lievää valkoisuutta on jo havaittavissa.
Epäkorrekti ilmaisu "Pimeää kun *eekerin perseessä
Jouluyönä". On edelleenkin käypää valuuttaa.
Pariin päivään ei olekaan saanu lukea Rauno O Lehtosen kaikkitietävää yleisönosastonkirjoitusta. Tänään asia korjaantui. Tyylilleen uskollisena Rauno O Lehtonen tietää kokemuksesta...ja kyllä minä silloin joskus 50-luvulla....
hoh hoijaa
lisäys: Pirkkalan palstanahkiainen on sitä mieltä että harrastuksensa parissa saa, ja pitääkin viihtyä. Kaiken ei tarvitse olla suorittamista ja hyödyllistä tekemistä ( Rauno siis oli sitämieltä että pitää olla hyödyllistä tekemistä ja typerää jos liikunnan parissa viihdytään...)
Jo lähes unohtunut juoru-osio pikkujuolun jälkeen naisvaltaisessa ympäristössä.
Mielikuvitus ja synnynnäinen kateus tuottavat välillä aivan käsittämättömiä asioita.
"Mies voi olla lapsen isä ja ainakin kahden äiti" Hyvä näin, pieni hyökyaalto
huhumyllyyn saa aikaan tervehenkistä kilpailua:)
Asiaa liipaten oiva musiikkiesitys.
https://www.youtube.com/watch?v=CmVqIgKOgEY
:D täällä toimistolla tulostimeen liimattu lappu, jotta jos tulostin ei lähde itsekseen toimimaan, paina virtanappia ->
odotushuoneessahan on pieni koukku, ja sen yläpuolella ohjelappu että ripusta laukkusi tähän. Kas kun ei vessassa ole paperirullan yläpuolella ohjetta että ota paperia tästä :D
Tuosta en tiedä kun en ole ollut akkavaltaisessa duunipaikassa koskaan, mutta täällä missä on aika paljon kuitenkin akkoja myös niin kyllä ne pahimmat juoru"ämmät" löytyy noista joilla on joku (varmaan max) sentin mittainen katkarapu jalkojen välissä vain... Naisista ole ollut mitään harmia mutta voi ***** nuo kälättäjäukot. :mad:
Aamulehti. Melkein haluisi lopettaa koko lehden tilaamisen, kun puolet lehdestä on mainoksia ja sitten B-osiossa täysin typeriä henkilöjuttuja, joissa niissäkin puolet aukeamasta joku turhan iso kuva. Ja kaikkein harmillisinta että yleisönosaston supistuminen yhteen pieneen sivuun, pöh; aikoinaan kunnollisen lehdenkoon aikaan oli aukeama, sitten puolikaslehden ( se tabloidi) aukeama ja nyt vain yksi pieni sivu. TV-sivulla on vaan ohjelmat, mutta ei jaksojen nimiä ( olisi tärkeetä!) Urheilun täyttää jääkiekko ja jalkapallo, tai joku sähly.
Ja "lue lisää verkosta...." kas kun me vanhan liiton ihmiset halutaan lukea PAPERINEN lehti aamukaffen kanssa.
Suomen missi EI pärjännyt Miss Universum-kisoissa - sen nyt osasi arvata pelkän fantasiapuvun perusteella...
Ja "talvi yllätti autoilijat" siis miten niin kamala, vaikee, varokaa!! ajokeli, ihan normaali talvikeli, pahempiakin on nähty ja koettu..
Uutisissa oli jotta miesten ja naisten palkkaerojen tasoittumiseen menee ainakin 200 vuotta.....no mitenköhän käy. Kaikkea kanssa pskaa puhutaan että tasa-arvoa sun muuta, sitä tasa-arvoa ei ole ollut eikä tule ikinä olemaan. On rikkaat ja keskituloset ja vähävaraiset, ja miehet naiset ja muunsukupuoliset.
Sitten oli kuvaa Hämeenlinnan vankilan sellistä. No just, telkkaria ja kaikkea. Paljon paremmat olot kun sairaalassa, jossa ei saanu edes telkkaria katsella ja hoitajapirulainen seurasi kun kävin veskissä ja kuunteli oven takana. Pissi siinä sitten....ja toinen vaihtoehto oli että pissit sängyn vieressä olevaan pottaan kaikkein katsellessa.<
Että mieluummin vankilaan kun mun sairaushistoriallani TAYSiin.
Harvinaisen naivi käsitys vankilasta.
Sulle voi olla, mutta TAYS:n osasto on takuuvarmasti kamalampi paikka; uhkailua, kiristystä, pelottelua enkä ole missään ikinä pelännyt niin paljo henkeni edestä kun sairaalassa. Siis Taysissa. Helsingin Diakonissalaitoksella olikin aivan toisenlaista, mutta niin oli hintakin.
En kyllä ymmärrä vieläkään, jos ihminen menee sairaalaan niin olettaa saavansa apua eikä kuritusta. Vankilassa sen jotenkin ymmärtäisi.
Sä et Brooksi ole varmaan ollu Taysissa anoreksian leima otsassasi, joten paha sun on sanoo mitään. Ja tässä on kammottavaa myös se, että jos tulee jotain "oikeeta" vaivaa, niin sitä apua en edelleenkään saa mistään, tuli tämä testattua tuossa syksyllä allergisen reaktion takia. Yksityiselle kun ei ole enää varaa mennä.
Etkä Sinä vankilassa, kuten allekirjoittanut!
^ Määkin oon ollu, joskin ihan palkollisena...
Jäljet johtavat Kremliin.
Armeija kutsuttu apuun – drooni*havainnot lamauttaneet Gatwickin lento*kentän Lontoossa https://www.hs.fi/ulkomaat/art-20000...3a67843a078690
hoh hoijaa, Sirpa Jyskeestä päästiin, mutta Rauno O Lehtonen jatkaa ja ihmettelee miten voisi auttaa ja uskaltaako auttaa. Vinkki Raunolle, armahda Aamulehden lukijoita ja keksi uusi harrastus, kun kertomansa mukaan hänellä toimintakykyä vielä riittää.
Tuolle yhdelle pitäis laittaa alkolukko nettiyhteyteen. Melko laaduttomia ovat olleet nuo humalassa tehdyt avaukset kautta linjan.
Hilitön ruuhka Itäkeskuksen Prismassa.
Seisoskelevia, tuuppivia. killaavia, törmäileviä ostoskärrykuskeja, stressaantuneita perheenäitejä, aviopareja ja isovanhempia, keskusteluja siitä riittääkö että ostaanko sitä mitä aina jouluna vai pitäisikö ostaa jotain uutta tai vielä muuta. Ilmassa joulustressiä, joulunalusväsymystä, jouluväsymystä jo etukäteen, purkaantumistaan odottavaa vaivoin peiteltyä pettymyksen tunnetta.
Täällä Valkeakoskella.....ihan järjetön kasa paketteja. Vähän...siis jumalattomasti, on liikaa, mun tekee pahaa. Rikkaat juhlii. yök.
Että sain ruotsalaisessa linja-autossa juuri sen istumapaikan, missä ikkunan toinen lukitussalpa oli rikkoontunut. Olivat laittaneen korvaavaksi ratkaisuksi ruuvin, joka pitää ikkunaa raollaan 2 cm. Sieltä sitten kaarteissa heitti vettä sisään.
Koetin nostaa ikkunan ylös, mutta eipä siitä mitään tullut, vastusti manööveriäni.
Eipä tullut bongattua muuta liikaa Valkeakoskella kuin hautausmaalla kävijöiden pysäköityjä moottoriajoneuvoja puolenpäivän jälkeen jouluaattona. Piti jättää auto Kangaskadulle, vaikka kyltillä kielletty. Vein öljykynttilän äidin haudalle, ennen kuin kurvailin kiesillä Turkuun, laivan uumeniin.
^ joo siis se joulunvietto ei yllättäny, aattelin ettei mene hyvin ja meni vielä huonommin kun pelkäsin. Eipä olla pariin päivään soiteltu, mua ne varmaan syyllistää mutta mä en koe niin vaan mä loukkaannuin, ja parempi se oli sitten lähteä kun jäädä väitteleen ja/tai itkeen.
Voiko kummiuden irtisanoa? Mä koen että en pysty täyttämään vaatimuksia ( ostaan lahjoja joka juhlapäiväksi) joita multa odotetaan.
jaha ja sillee, botoxin hinta näyttäisi olevan nykysin noin 430euroa. Aattelin että olisin vielä yhden kerran käyny migreenihoidossa ja olisin kertonu lääkärilleni että kiitos että sain apua migreeniini, mutta ei ole enää varaa käydä. En mä tota lääkettä raski millään ostaa enää, ja se käyntikin on jotain 150euroa. Hammaslääkärissäkin pitäisi käydä.
..ja nää keskustelut päättyy aina siten että mun olisi pitäny sitä ja tätä ja ei tehdä niin...ja nytkin pitäisi olla sitä ja tätä ja olla läsnä iloinen ja sosiaalinen....jälkiviisaus on pirun hienoa, ja anteeksi kun minusta ei iloista ( paitsi muutamat päivät vuodessa) sosiaalista ihmistä saa millään kun ihmisen perusluonne ei muutu...
Ja loppujen lopuksi äitee kääntää kaiken siten että tää onkin hänen vikaansa kaikki.
jaha, taas on jalat ihan turvonneet, ihan pökelöt. Kamala olla kun jalat on ihan pinkeet, kävely täällä kotosallakin on kankeeta. Nyt tosin tiedän syyn jalkojen turvotteluun.
Enkä ole tuon takia, ja muutenkin mieli on apea, nukkunut yhtään. Ehkä ensi yönä sitten...tai sitten ei.
Kiitos pirusti taas Aamulehti, muistutti oikein etusivulla että ...en ole köyhä vaan rutiköyhä. Keskituloinen ansaitsee noin 3500e/kk. Kiitti myös pomolle kun pyydän lisää töitä ( en siis työpäiviä, se ei auta vaan lisää töitä) niin väheni entisestäänkin. Otetaan siltä pois kun ei sillä muutenkaan mitään ole niin mitäs väliä...mä en osannu kuvitella että ihmiset voi olla noin julmia ja tunteettomia.
No, hyvällä käytöksellä pääset koevapauteen.
Nyt heitit pahan! :D