Uusi maantiepyörä hakusessa
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
sf12
Mitä Tarmaciin tulee, niin lähipäivinä julkaistaan täysin uusi 2021 malli, ja noista "vanhoista" 2020 malleista pitää saada tuntuvat alennus.
Tarmacista on kai 2019 disc myös, käytettynä löytyminen toki melkoista hakuammuntaa.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
hsr
Minulla on pitkähköt jalat ja pappa-endurancessa kaikki spacerit stemmin alla, silti tanko on selvästi matalammalla kuin satula. Sama gravelissa. Väittäisin että kankea pitkäjalkainen kuski ei välttämättä löydä sopivaa ajoasentoa kovin sporttisesta pyörästä.
Mulla on kaiketi "normaalipituiset" jalat; 173cm, inseam 79cm.
Kankea en ole, liikkuvuus jopa hyvällä tasolla uskon.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
kp63
Tänään 200km ja veikkaan, että 80% alaotteella, joka noin 30cm satulan alla. Hyvät pätkät UCI-laittomalla tempoasennolla. En ymmärrä noita niska/selkä juttuja. Ihminen on kuin rotta, totumme aikas moneen kunhan vaan tekee. Kyllä talven MTB ja CC kauden jälkeen niska on kovilla, mutta nopeasti vahvistuu.
Tottumisen harhakuva saattaa murentua sitten vanhempana.
Mutta hienoa jos kroppa toimii terveydelle haitallisissakin asennoissa.[emoji106]
Oma toimistorotan niska on aika herkkä ottamaan itseensä.
Eikä mulla kyllä ole vielä edes kokemustakaan maantiepyöräilystä sitä tonnia enempää, että turha tässä huudella.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
kp63
laitas faktaa tästä terveydelle haitallisesta asennosta, kiinnostaa tietää ja lukea.
ja milloin se vanhemmuus alkaa kun ite olen 57v
Mä en halua lähteä tähän vääntöön, osaat varmasti etsiä tietoa itsekin jos asia kiinnostaa.[emoji4]
Mua kiinnostaa lähinnä löytää itselle sopiva pyörä, omiin ajoihin ja itselle mieluisalla ajoasennolla.
Edellä käyty vääntö ei oikein kiinnosta, eikä ehkä juuri edistä ketjun asiaa?
Millaisia välityksiä herrat käyttävät pyörissään täällä Suomessa?
Jyväskylän mäkinen maasto panee miettimään että pystyykö tämä onneton edes ajamaan isolla eturieskalla[emoji28]
Jos mielii kadenssin pitää siellä itselle sopivalla alueella.
Rovessahan on siis edessä 40, takana 36-11. Välitykset ei lopu kuin alamäessä ja suorilla myötätuulessa!
Muuten olleet melko sopivat omaan käyttöön.
Toki 40-36 on aika harvoin käytössä, pk:ssa joutuu mäkisellä reitillä käyttämään joskus.
Millaiset takapakkavariaatiot maantiepyöriin noin yleisesti käyvät?