Ei ole. Sc-kumista ei oo UST-versiota, normaalista Rampagesta on. Kyljet on ohuehkot tuossa.
Jos halajaa ässeerampakemaista kumia joka kestää paremmin, niin bontragerin FR3, tlr / team issue-versio.
Printable View
Painosta ei kai kyse, 67 kg, eli ojakeppilinjalla mennään. Ilmeisesti painetta vain liian vähän. Suositus näyttää alkavan 2,4 bar>>
Voiko sitten olla että esim. rebound on liian hitaalla>>ollaan vielä pohjilla, kun isku tulee?
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...20579836_o.jpg
Kyl mä lähtisin siitä että paineet on kohdillaan, yks tai kaks klommoa takavanteessa per stintti on just hyvä kun ajetaan kelloa vasten. Kehän tai pari joutuu vaihtamaan kesässä mutta so not.
Litkut laittasin ettei tartte aina pysähtyä ja jos kolina ahdistaa liikaa niin sitten kumiin lisää ilmatilaa ja/tai paksumpaa kylkeä.
Noi suositukset on tietty mitä on, ite ajan tubeleksella max 2,1 bar paineilla, vanteelle alkaa hakkaamaan jossain 1.5 bar huolella.
Tietty jos ajaa oikeesti isoa kovaa niin sitten varmaan 2 ei riitä, mut mä oonki hidas harrastelija YMMV.
Ja koko jousitusmatkaa saa käyttää, ei ole tarkoituksenmukaista ettei normiajossa käyttäis lähes koko joustoa mitä löytyy.
Riippuu siitä mitä se normaaliajo on :)
Tai jäykemmät kyljet renkaassa.
Tai tolkuttoman paksu sisäkumi, itselle tuli Laajavuoren endurokisassa 8 isoa lommoa takavanteeseen (ei-helposti lommoutuvana pitämäni Mavicin 721), mutta kumi ei mennyt kertaakaan puhki, kun sisurina oli yli 400 grammainen DH-jötkäles.
Pitäisi varmaan laittaa mieluummin DH- ulkokumi ja xc-sisäkumi, niin painossa ei ottaisi silti paljon takkiin mutta vanne voisi säästyä.
Tai jättää vaaan suosiolla sen siaäkumin reppuun varalle :)
En minä jaksa alkaa millään litkuilla läträämään, eihän semmoset taida edes toimia enää kun vanne on kunnon lommoilla?
Tahkolla koeponnistettu WTB Bronson 2,3" race sopii aiheen otsikon mukaiseksi renkaaksi. Pitoa riitti ajaa kurarännejä ja kuraisia kiviä pitkin erinomaisesti. Kun Kinahmintien tempokin tuli ajettua 45+ km/h keskarilla, voi rengasta luonnehtia vielä rullaavaksikin.
Ja tubeless-asennus oli lätynkääntöä.
Löytyykö Bronsonia Tampereen kivijalkakaupoista?
Sportaxissa oli äsken 2,1" racea hyllyssä.
Vissiin oli loppu jo perjantaina iltapäivällä, koska silloin niitä kysyin eikä ollu :seko:
Miä ajoin Weirwolffeilla, ku ei MuddyMary/HansDampf-yhdistelmällä kehdannu lähteä. Tieosuuksilla rullasi kyl kivasti, kun ihmetteli ohi kiitäviä succiksia. Metsässä ne samat tyypit sit tuli selkä eellä vastaan. Mutakohdissa pääsi monesta ohi kun ajoi keskeltä läpi. Tai siitä mistä sattui menemään, renkaat oli mudasta oitis tukossa. Minkähänlaisiin sankaritekoihin niillä Bronsoneilla ois kyenny :eek:
Taisi olla mun Rampageissa jotain vikaa; hain uudet ja on kuin eri rengas. Ilmeisesti vanhoista oli mennyt jotain pilalle, uusia ei saa kyllä lyömään vanteelle. :)
Josta taas päästään otsikon kysymykseen: uudessa fillarissa oli alla Nobby Nicit>jos noilla menee metsään, on itsesuojeluvaistossa jotain vialla. ;) 7 km ja kotiin. No, seuraavaksi alle mukana tulleet Fat Albertit>ei ihan niin vaaralliset, mutta onneton pito.
Oma valinta on kyllä tuo Rampage edelleen, ainakin svalpeen ero on huima. Pitävät märässä juurakossa ja kivikossa uskomattoman hyvin, varsinkin nämä uudet. :)
Mikäs olisi hyvä kumi joka pitää märällä juurakossa ja kivikossa,mutta ei sit taas mene mutavellissä tukkoon?
^
Panaracer Rampage SC 2.35. Esimerkiksi. Kohta tulee muitakin ehdotuksia. Niitähän tämä topicci on itse asiassa täynnä :rolleyes:
Mulla ei ole aiemmin ollut kuin xc-kumeja, mutta Hans dampfit olleet jonkin aikaa alla tubelessina ja on hyvät ketjun otsikon mukaisissa olosuhteissa. Märällä kalliolla kyllä saa sutimaan ylämäkeen, mutta antaa sutiessakin kitkaa, jolloin matkaa pystyy jatkamaan. Ja kuivalla pito on aivan älytön.
Esim. asfaltilla rullaa 1,5bar paineilla sen verran heikosti että oon tyytyväinen että noi on pyörässä jolla ajan vain polkuja ja siirtymiä niiden välillä.
On noilla painoa ainakin 200g/kpl enemmän kuin edellisissä, mutta ei ainakaan mua ole haitannut, kun pitopuoli on mun taidoilla ja ajotavoilla kriittisempi.
Seoksena edessä trailstar ja takana pacestar.
Itellä takana pacestar HD ja edessä trailstar HD ja ei toi rullaavuus ny omast mielest niin huono ole kun annettu ymmärtää.. Ehkä mulla on vaan sen verta jerkkua jaloissa ;) .. Märällä kalliolla putkelta kun runttaa ylämäkeen niin pito häviää ylättävänki helposti ku tuntus et Ardent:lla on mennyt samoista kohdistä sutimatta mutta beba penkissä kyllä sitten kiipeekin jo paremmin..
Syksyksi on hyvä laittaa uutta kumia alle, hyviä vaihtoehtoja on tässäkin ketjussa mainittu monta. Ehkä tuommoinen Fat Rampage Ardent HD Black Chili vois olla hyvä paikallisiin maastoihin....
Ostin äsken WTB Timberwolf 2.3" renkaan, laitoin etukiekkoon kiinni ja lähdin sateeseen polkemaan. Jopas muuttui meno verrattuna Mountain kingiin.. Pito jostain muulta planeelta kun aikaisemmat renkaat. Taidan litkuttaa sen kunhan jaksaa. Eikä rullannutkaa paljon huonommin kuin MK. Mutakin lähtee lentäen irti.
Takana WTB Exiwolf, huono märillä juurilla, hyvä märällä kalliolla. Ei tykkää mudasta kovin paljoa..
Samaa mieltä olen. Rullaa huomattavasti paremmin kuin oletin. Pitää myöskin huomattavasti huonommin kuin oletin ;) Ehkä ne Trailstarit pitäisi olla molemmissa päissä, jos oikein tosissaan lähtee polulle kurjuuttelemaan? Mudassa HD menee pahasti tukkoon ja nopeassa vauhdissa tuntuu hakevan jonkin verran.
Ei ne HD't maastossa mitenkään huonosti rullaa, mutta työmatkoilla tilanne on varsin toinen.
Ei edes HD osaa asvalttia suoksi muuttaa... :)
Kiitoksia ehdotuksista joita tuli kiitettävästi kun heitti vaan kysymyksen ilmoille :rolleyes:,varmaan lähtee tilaukseen pacestar HD ja trailstar HD setti.