Toimiskohan deore xt vaihtajalla hmm
Printable View
Toimiskohan deore xt vaihtajalla hmm
Sramin X0:lla ainakin toimi moitteetta. Medium-häkki.
Dude cf 9.0 alkuperäinen 4".n JJ renkaat alla.
Keskiviikkolenkillä meni 15mm paksuinen keppi takarenkaasta jopa vannenauhasta asti läpi.
Tänä aamuna klo 640 ehdin ajaa 6km niin renkaassa 3 reikää vanteen reunan kohdilla. Paine 0.37bar. Farleyn 4.7" vakiorenkaalla ei ollu ongelmia tuollaisilla paineilla.
Onko 4" JJ sen verran ohuempi ettei noin alhaisella paineella pysty runttailemaan?
^ Itsellä on kestänyt ko. rengas hyvin ilman yhtäkään reikää vaikka maasto on välillä melkoista kivikkoa.
Tosin välillä on käynyt mielessä, kun on sormenpaksuisia tikkuja pystössä raivuutyömaan jäljiltä, että milloin poksahtaa. Vaan kestänyt on toistaiseksi tällaisen 66 kiloisen kuskin alla.
Paineet olleet kaikkea 0,25 bar ylöspäin.
Kyljetkin on pysynyt kumeissa siisteinä. Tuuriakin on kahdenlaista, sitä hyvää tai sitten huonoa. :)
En minä ainakaan 4" 100 kilon ajopainolla voi ajaa kesä kivikkoa järkevästi noilla paineilla. Aikalailla minimi 0.6 bar mielummin enempi. Sama ilmio vahvoilla Maxxisen Mammoth 4". 4.8 liteillä voikin sittan ajella vaikka 0.35bar ongelmitta. Tosin niissäkin pidän enempi.
En uskaltaisi ajaa JJ LiteSkineillä noin alhaisilla paineilla. 0.6bar on satakiloiselle aika optimaalisen tuntuinen paine. Vuoden niillä ajoin ennenkuin kyljet alkoivat näyttää niin rispaantuneilta, että pistin SnakeSkin-version tilalle. Yhden nelituumaisen naulan jouduin kerran lenkillä nyhtäisemään sisurittomasta LiteSkin-takarenkaasta irti. Stanin litku tiivisti reiän ilman ongelmia.
Tuossa jonkin aikaa sitten kyselin kuljetusratkaisuja Dudelle. Poimin sitten XXL:n alesta Proride 591 twinpackin ja eiku Dudea kiinni. Eipä tosiaan tarvii sen kummempia adaptereitakaan, sen kun pistää kiinni parin euron kuormaliinalla ja vähän vanhaa sisuria kehän suojaksi.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...02f7280a49.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...4c615b9280.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Voihan se metallilukko-osan laittaa tuonne alapuolellekkin?
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Ajan paljonkin kivikoissa ja alla JJ 4,0" liteskinit ja kyljet alkaa olemaan pelkkää kangasta, eilen terävä kivi teki reijän kylkeen, litkut onnistui paikkaamaan viillon ihan ok ja parilla pumppaustauolla pääsi lenkin loppuun, pahoja noi kylkiviillot litkuille kun reikä elää kokoajan.
Uudet renkaat pitäis tilata mutta saiskohan tuon reijän paikattua renkaan sisäpuolelta ihan normaalilla sisäkumille tarkoitetulla paikalla, sisäkumeja ei viittis laittaa takasin :)
Ihan tavallisella paikkaussarjalla, muistaakseni kuorma-autoille tarkoitetulla, olen ulkokumeja paikannut. Ulkopuolelle ottaa ihan hyvin kiinni ihan normimenettelyllä ja sisäpuolta putsasin ensin asetoonilla ja karkealla santapaperilla vähän karhentelin niin hyvin tarttui sinnekin.
tiptop paikka sisäpuolelle, liquisolea päällipuolelle, se on melko saletti se!
kesäsetuppi alkaa olla valmis. 120mm bluto toimii pirun hyvin L-koon Duden kanssa. 4.8" JJ vielä molemmissa päissä mutta eteen (ehkä) tarkoitus vaihtaa 4" (ja etulokari). ekan lenkin perusteella tuntuu että juuret ja pienemmät kivet hävisi kokonaan ja vauhtia on reilusti enemmän. tokenin tai kaksi voinee tällä 85kg elopainolla laittaa blutoon että saa jouston vähän progressiivisemmaksi.
12,4kg kuvan kokoonpanolla
http://uppaa.fi/images/2016/06/23/bluto96f5e.jpg
^Hyvältä näyttää Dude 4.8" renkailla!
Eilen taas takarengasrikko (JJ 4") 0,57 barin paineilla (86.1kg eilinen nettoajopaino).
Miten jos laitan 4.8" renkaan, niin pitääkö takahaarukassa kääntää akselin läpivienti taaemmas vai mahtuuko rengas noilla säädöillä pyörimään? Ja jos tarvii kääntää, miten se tapahtuu?
^Iso JJ vaatii akselin taakse. Jarrusatula taa-emmas. Oikealta vaihtajankorvake irti ja palikat toiseen asentoon. Helppo homma.
Tuli testattua. Eka 4.8" JJ alla-> sitten taakse 4" JJ en huomannut ketteryys eroa. -> taka akseli etuasentoon nyt huomasi pientä eroa ketteryydessä, mutta aika olematon ero. Keulimista jyrkissä mäissä esiintyi enempi. Tosin stemmiäkin pitäisi laskea enempi pienemmästä takasesta johtuen.
4.8" snaken vaihto 4" liteen huomasi pikkasen kevemmäksi polkea ja pyörä keveni, mutta taitanee 4.8" setuppi palautua.
Taas takakumi puhki. Metallinen tikku renkaasta hiekkapihassa läpi (0,72bar). En tiedä onko tämä huonoa onnea vai osaamattomuutta, mutta jos minulla ei olisi kokemusta Farley5.n Bontragerin 4.7" renkaista, alkaisin varmaan miettimään onko mitään järkeä ajaa paksuilla renkailla kun ne ovat jatkuvasti puhki..... Sisurissa on nyt 7 paikkaa ja osa reijistä paikattu yhdellä paikalla.
Mulla on Veetiren 4.7" renkaat tallissa, jotka ostin käytettynä, niin taidan pian laittaa ne alle. Noh huomenna ajan mökille 56 km maantietä pitkin niin kokeillaan se kuitenkin vielä 4".n JJ:llä....
^Huonolta onnelta toi varsin selvästi vaikuttaa. Tietty jotain teräviä kiviä ja kaatuneen kuusennäreen oksantynkiä samoin kuin enempiä rikotun lasin paloja voi onnistua väistelemään mutta muuten ihan onnenkauppaa mihin sattuu osumaan. Ja aika samalla tavalla kumit puhkeaa, oli sitten mkä rengas vaan kyseessä. Eli rouva Fortunasta on homma pitkälti kiinni.
Tällä hetkellä CF 9.0 300€:n alennuksessa:
https://www.canyon.com/en-fi/mtb/dude/
Miten helposti/vaikiasti saa Sramin (GX) 1x11 voimansiirron vakio Kasiin?
Litkutetuilla renkailla jää helposti kaikki pienemmät reiät huomaamatta. Se ei välttämättä ole huono juttu. Yhden nelituumaisen naulan aiheuttaman reiän huomasin, kun se kiinni jäänyt naula alkoi hakata haarukkaan. Piti pysähtyä ja ottaa naula pois. Sitten matka taas jatkui.
Ensi perjantaina myös dude unlimited 8.0 alennuksessa, jos ei halua joustokeulaa.
Tekisi mieli tilata, kun ollut oma pyörä jo yli kuukauden korjattavana.
Harmi vaan että Suomi-hinnat ovat muihin euro-maihin verrattuna satasen enemmän, mistä lie johtuu?
Toivottavasti 8.0 tulisi vielä syssymmällä tarjoukseen kun ei ylimääräistä kahta tonnia tällä hetkellä oo.
Okei, tänks.
Moi. Mulle noi Canyonit on hiukan outoja mutta erittäin kiinnostavia, onko kaikissa uutena sellaset vanteet että saa laitettuu tubeleksina.
Katellu tota tarjousta mikä yllä oli ja koittanu laskee että taitais olla just sopivasti kolikoita kerättynä..
Kannattaako edes miettiä muita vai tilata tuolta vai onko jollain käytettyä tyrkyttää?
Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla
Nyt kun tarjouksia on. Niin täällä olis yks joka miettii nyt kovassa Dude kuumeessa jäykkäkeulasten 8.0 ja 9.0 unlimitedin välillä. Ja olis vailla kommentteja/mielipiteitä dudejen omistajilta.
Budjetti vois tuohon unlimitediin taittua, mutta 8.0 olis hieman ystävällisempi rahapussin kannalta (500€ halvempi tarjouksien perusteella).
Lähinnä mietityttää tuo 2x10 voimansiirto ja 4.0 renkaat. Onko järkeä ostaa 8.0, jos haaveissa on nuo 4,8 renkaat ja 1x11 voimansiirto?
Ajatuksella ajaa 2x10 voimansiirron loppuun ja vaihtaa sen jälkeen 1x11(jos vielä kaipaa). Onko muuten minkälainen vaiva tuo 1x11 vaihto?
Sama homma noille 4,0 liteskineille, minkä jälkeen ostaa 4,8 snakeskinit tai toiset renkaat? Ilmeisesti aika helposti kuluvat?
Hieman myös mietityttää nuo 8.0 jarrut, että ovatko mistään kotoisin?
Vai ostaako suoraan unlimitedin missä saa 1x11, 4,8 renkaat ja kalliimmat jarrut? Unlimitediin joutuu varmaan aika pian myös nuo 4,8 liteskinit vaihtaan snakeskineiksi. Eikä ole kyllä varaa noin kallista voimansiirtoa uusia, kun se päivä koittaa. Jolloin joutuu päivittämään halvempaan.
Pahoittelen romaanin pituutta.
Musta sä vastasit ite jo tohon kysymykseen.
Osta unlimited jos rahat riittää, et kadu. Ite pohdin vähän vastaavaa viime vuonna.
No mä puhuin sramista. Ja siinäkin x01 tasosta. Se itsellä joka pyörässä pelittänyt ilman ongelmia aina.
Noilla ajatuksilla päätyisin itse 9.0 Unlimitediin.
Aika kauan saat voimansiirtoa ajaa loppuun, jos ei samoilla ketjuilla uusia vaihtamatta tahallaan pilaa sitä. Eikä ihan hetikään kulu renkaatkaan jos ei lukkojarrutuksia asfaltilla ja kalliolla kovasti harrasta.
Miksi pitäisi 4.8 liteskinit pian vaihtaa snakeskineiksi? Liteskinit toimii tubeleksina ja yllättävän hyvin kyljetkin kestää kiviin hankailuja.
9.0 Unlimitedin jarrut, Guide RS:t on kyllä hyvät. Samoin on vaihteisto. Pelaa tosi hyvin. Ainoat häiriöt on tullut kun on ajellut jossain pitkässä heinikossa ja on kilo horsmaa vaihtajan pyörien välissä.
https://www.canyon.com/fi/factory-ou...bikes&id=17821
Siitä jollekki pyörä👍
Joku väittää että joustokeula on turha läskistä, voi olla mutta miellyttävä se on ainakin. Tammikuussa tuli taloon dude 9 ja tyytyväinen oon ollut, renkaat vaan "4" mutta uudet saman kokoiset on jo hyllyllä. Jaa miksi no mun mielestä 4 ja joustokeula tekee ohjattavuudesta kohtuu tarkan, oon ajanut myös pyörillä jossa 4,8 renkaat ja mun tuntuma on että kurvissa oon myöhässä käännöksissä. Kun saatavuus paranee niin testaan Cuben käyttämät 4,4 jumbot. Ens kesänä olisi tarkoitus ajaa Tahko 180km Dudella mikä on sillon rengastus se selviää lähemmin.
Oma lenkkimaasto koostuu aikamoisista kivikoista ja juurakkopoluista, sillä noitten Liteskinejen kestävyyttä arvuuttelen.
Eikös tuon ketjulinjankin saa 4,8" renkaalle sopivaksi jos vain ottaa edestä pienen rattaan irti? (jos se pikkurattaalla hankaa kiinni renkaaseen?) Vai ovatko rattaat kiinni kammissa? Ja vaatii rälläkkä irrottamisen tai kokonaan uusien kampien ja rattaiden oston? [emoji85]
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla