mun ATR on tällanen
Printable View
mun ATR on tällanen
^Huu. Ärtsyn oloinen sorajyrsijä.
ATR on asiaa, samoin KMW:n mylly. Mä luulin kans, että levarit olis päivän sana, mutta sitten päätin, että se on Mini-V. Niillä suurin osa Jenkki-krossaajistakin jarruttelee. Sielläpäin kun CX ei ole keskimäärin niin mutaista kuin Wanhalla Mantereella, niin cantirahnuttimien mudklearance ei ole yhtä pop.
E: Mä laitan kuvan mun soramyllystä vasta, kun saan Thomsonin 0-asteisen stemmin siihen. Nykyisellään en kehtaa, koska se on liian paljon race ja liian vähän hipster :)
Tämä on jo hieman etelämmässä http://www.esliikunta.fi/tapahtumat/luonteripyoraily/ ja nousua 90 km matkalla 1400 m! Soraa öljyllä ja ilman + risteily eli lossimatka. Kelpaisiko Itä-Suomen osakilpailuksi?
I see boobs.
^^^Kelpais hyvinki. Joku tais Luonteripyöräilyn jo aiemmin tuolla linkittääkin. Kuulostaa hienolta reitiltä risteilyineen kaikkineen.
^^Mulle yks.
Ostan paidan. Mihin laitetaan rahat?
stenu ja lansive, laitoin yv:tä. Profiilista löytyy myös oikea osoite kun klikkaa kotisivulle.
edit: ehkä suorahko linkki sallittaneen
Mites nää "GG"-pyörät eroaa cyclocrosseista? Miten pitkä kilpailu suunnitteilla, kuinka lujaa kärki ajaa? Tuleeko yksi etappi vai kierroksia, ja jos ajetaan kurassa saako pyörän vaihtaa puhtaaseen kierrosten välillä?
^ GG-pyörässä ei ole rajoitteita tangon mallin, renkaiden paksuuden, jarrujen mekanismin, jouston määrän tms. asioiden suhteen. Mä luulen, että toistaiseksi ollaan yleisellä fiilistelytasolla tässä keskustelussa, joskin yksi ihan konkreettinen tapahtuma on jo syntynyt. Ison meren tuolla puolen kisat ajetaan kaiketi yleensä yhtenä lenkkinä ja pituudet jotain pitkän ja tosi pitkän välillä (ainakin mun mittapuulla). "Self supported" eli jos vaihtopyörän pystyt raahaamaan mukana, niin kai sekin on sallittua ;)
Sorasyöte tuli ajettua viimesyksynä ja oli kyllä murhaavan raastava reitti kyseessä. Tosin loppunousu on kerettiläisesti asfalttia, mutta kiikkumista riittää. Suosittelen :)
Jep: http://otc.kompassi.com/pages/08-lenkki/sorasyoete.php
Jos reitti on sama niin nousut kertyvät pääosin viimeisen 25km:n aikana. Toki hetikohta startista kiivetään jonkinverran..
No ei kyllä taitais mennä 200-mailiset sorapyöritykset munkaan vauhdeilla/kestävyydellä yhdessä päivässä.
Mää on aina kuolannunna Soulcraftei.
Vannejarrut vuonna 2013? So last season!
Joo vannejarrut mulle ja peukkuvaihtajat on tuossa NAHBS-versiossa myös. Kelpais tosin parhaiten, kun ei olis vaihtajiakaan, kun Dirtbombista sellaistakin versiota tekstin mukaan saisi. Sitäpaitsi - Paul Componentsin mini-V:t on miljuunasti päheet. Mutta meillehän ei siis oikeasti ole muuttamassa yhtään uutta phillaria tai runkoa, ei vanne- eikä muillakaan jarruilla, kun kaikkia vaihtoehtoja on jo ihan riittämiin.
Epsanjalaisten GG-touhuja: Grave Magazine. En juurikaan ymmärrä lukemaani, mutta ovatten käyneet vierailemassa Finlandiàssa :). Myös fbuukissa.
OffT
Ehdotus nimeksi:
KeeKee & KeeÄrr (KK & KÄr)
Jaken nimien etymologia jää mulle varsin hämäräksi mutta ei ainakaan noita.
Hyvä meininki hispaanoilla.
Jaken nimipohdinnoille
http://ricecows.org/stuff/127179069881.gif
Nimihän on jo. Pesäpalloistamisesta ole mitään iloa! Toisaalta ihan samahan se mulle.
Noista jarruista en tiedä, mutta mun mielestä rumpujarrut ooo koo! On kyllä vähän raskas toi mun Tri-Moly -runkoinen GG ja melekonen pulukka tuolla jäisillä väylillä kakstuumasine Kojakkeineen. Vois olla, että Kojak ei ole optimaalinen hiekkatielläkään, muttei liene niin tarkkaa.
Perinteisellä suomalaisugrilaisella linjalla. GG lausutaan Suomeksi KeeKee. eli ehkä keke ajelu olisi hyvempi suomi-nimi?
Ja eikö vannejarrut istu kuin nenä otsaan kun kyseessä on kuitenkin sinkulan tyyppinen sisäänrakennettu selitys.
Sorasottiisi.
Sorasurinat.
Sorastelut.
Sottapytingit.
Sorasiepot.
Tänään ajetaan ammattilais-GR:ia Chiantissa.
Eli keke-ajelu on sittenkin maantiepyöräilyä?
mitenhän ne oikein pärjää ilman levyjarruja ja 45 mm renkaita?
http://pelagobicycles.com/media/cata...sto730x490.jpg
Pelago Stavanger Disc
Eilen paikallisessa ihailin moista, on meinaan hieno!
^ Tosiaan on, kävin vkonloppuna Tukholmassa ja vanhan kaupungin pyöräliikkeessä oli useampi Pelago. Esite jäi käteen. Muutenkin mukavanoloinen palveluhenkinen, nostalginen fillarikauppa. Suosittelen visiittiä jo pelkästään liikkeessä esillä olevien huippukuntoisten puupyöräisten velocipedien takia.
Niin että oliko tapahtumalla jo nimi vai taasko mä missasin jotain oleellista?
Jatkan nimiehdotuksien heittämistä:
Raparalli
Rouhinnat
Ruma (jos haluaa suomalaista ytimekkyyttä, voisi olla lyhennys sanoista rupisen maaston rouhinnat tms.)
Lisää ehdotuksia laitan yllättäen ja pyytämättä.
Noin kuvasta päätellen tuossa Stavangerissa olis ainesta Viralliseksi Suomalaiseksi Raparalli-pyöräksi! Ei tarvii tilata merten takaa meinaan. Kovastihan Liitiä tykkäs, Markkukin on varmaan sen verta pyörän päällä viihtynyt ettei ihan höpöjä kirjoita.
Tai kuin tuo Gravel Grinding sitten suomeksi kääntyykään.
En tykkää tuon Stavangerin ulkonäöstä, näyttää jotenkin kasaan lysähtäneeltä, mutta varmasti toimiva. Onkohan tuo geometriatauluko etuhaarukan jättö sama kuin rake?
Kyllähän aihe on hyvinkin kiinnostava, hiekkateitä ajamalla löytyi viime kesänä pitkään kadoksissa ollut ajomotivaatio. Täällä meidän kylän suunnalla on ihan siedettävä hiekkatieverkosto ja pystyy välttelemään hyvin asfaltilla ajoa, mitä nyt kaupungin läpi joutuu aina ajamaan asfaltilla.
Tarkotus saada vielä ennen kesää omaan soranmurskaajaan™ tehtyä runko ja komponentit sitten krossarista hyötykäyttöön.
Veikkaanpa että kuva on otettu turhan lyhytpolttovälisellä optiikalla, siitä tuo etupään korostuneisuus. tommosesta vinkkelistä kuvattaessa pitää olla aikamoinen etäisyys kohteeseen. Hesasta löytyy varmastikin studioita jossa homma onnistuu, vaan saattaa olla taksat kohtuullisen arvokkaita.Lainaus:
En tykkää tuon Stavangerin ulkonäöstä, näyttää jotenkin kasaan lysähtäneeltä,
Suttupuhetta! :mad:
Tässä vielä sivulta toisenvärisenä ja lokareilla:
http://pelagobicycles.com/media/cata...ivu730x490.jpg
No anteeks vaan jos ei saa mielipidettään esittää, on siellä taas San Sebastian hyvin onnistunut paketti.
No meen pois täältä.