Alkujaan tämän lähetti
Paksupolkija
Taisin jo joku sivu sitten kirjotella että itse odotan uutta gravelia Canyonilta. Hinta on kuitenkin odotettavissa kokopyörälle sähkövaihteilla edullinen vs. muiden käypästen runkosetit. Kunhan vaan siellä on oltu tehtaalla hereillä. Eiköhän sieltä tule isompaa rengastilaa. Periaatteessa nyky Grizl ticks all the boxes, mutta värit kuraa, kaulaputki vois olla standardipaksuinen, keulakulma aavistuksen loivempi. 50mm+ rengastila riittäs hyvin, mutta miksi ei 60mm samantien uuteen?
Jokuhan sieltä on tulossa niiden instakuvien mukaan, mutta onko kisaisempi Grailin korvaaja vai mikä. Uusi Grail oli mun mielestä täys fiasko, heittäsivät muotit mereen. Itse en tarvii mitään hanskalokeroa, kun mieluummin pidän pyörän kevyenä ja vapaana kaikesta ylimääräsestä romusta. Kuskin selässä tai bibsien reisitaskuissa pumput ja muut välineet kulkee hyvin eikä vaikuta pyörän käsittelyyn. Onneks nykypyörään menee 45mm mikä on hyvä koko ja varmaan menis joku 50mm kumikin noin kapeilla kiekoilla. On aikaa odotella että valmistajat tuo valinnanvaraa eikä nykypyörässä ole kiinni kuin satasia ja kelpaa trainerikäyttöön jatkossa.
Cube nuroad c62 ex olis hyvä (tai parempi osiltaan), mutta eipä niitäkään saa mistään ja kaikki menee heti.
Mietin kyllä mörkögravelin rakentamistakin jostain vanhasta Supercaliberista, mutta nääh..