Sade. Kun helteet loppuivat alkui sadekausi. Olen kastunut kuutena päivänä seitsemästä. Tänään katsoin sadekarttaa lähtiessäni ja siinä tuli vettä 0,1 mm klo 13. Sade alkoi klo 14 ja tuli ainakin sentti.
Printable View
Sade. Kun helteet loppuivat alkui sadekausi. Olen kastunut kuutena päivänä seitsemästä. Tänään katsoin sadekarttaa lähtiessäni ja siinä tuli vettä 0,1 mm klo 13. Sade alkoi klo 14 ja tuli ainakin sentti.
Joo, kummallinen kesä kaikenkaikkiaan. Ensin se ei alkanut ollenkaan. Ei ensimmäistäkään lämmintä päivää huhti-toukokuussa. Kesäkuussa kylmä ja satoi vähintään joka toinen päivä. Heinäkuussa alkoivat helteet, niin että lenkille oli lähdettävä ysin maissa. Nyt sitten elokuussa viileät ilmat ja sateet palasivat.
Perjantaina lyhyt sade yllätti tietysti lenkin kauimmaisessa päässä. Vettä tuli niin, ettei se enää hetken päästä varsinaisesti häirinnyt, olin siis läpimärkä. Mutta läskin takarengas nosti rapaa selkään ja niskaan sen verran, että menin lenkiltä suoraan suihkuun ajovaatteet päällä.
Yllätti että ylläpidon toiminnassa on jotain järkeä eikä MRe:n bannit olleet kuukauden mittaiset tai pidemmät.
Nurella on näemmä pidempi tuomio, vaikka käsittääkseni samasta episodista kyse.
nurella lienee aiempia tuomioita rasitteena.
Nure on rikoksenuusija, joten tuomiokin on pidempi. Vaikka eikö tuolla lakituvassa yleensä saa paljousalennuksen?
Aiemmilla tuomioilla ei mielestäni pitäisi olla merkitystä eikä tämän mielipiteen muodostamisessa ollut mahdollisella omalla lehmällä osuutta - ei ainakaan ellei pannan aihe ole toistuvasti sama.
Mutta tietysti voi olla niin että moderaattori näki nuren sääntörikkomuksen törkeämpänä ja MRe:n vähäisempänä.
Minut yllätti viimeksi asia, jonka ei pitäisi enää yllättää: elokuun iltojen aikaiselta tuntuva pimeneminen. Ja sitten ihan viimeksi ajatus että pitäisi taas ruveta sympatialakkoon, tällä kertaa nuren puolesta.
Oisko ollu pilkkuvirhe.
Pinarellon paino. 19,4. Kunnes huomasin, että yksiköinä oli lbs.
Jotenkin ajattelin että jos laittaa kaksi paria uudenveroisia oem-tasoisia gravelkiekkoja myyntiin satasella yhteensä niin linjat rupee käymään kuumina, mutta ei. Perinteinen "sopiiko pikalinkkupyörään"-kysely toki tuli.
Soittokellon hinta… onhan tuo hyvä, mutta pilkku väärässä kohtaa.
https://www.bike24.fi/tuotteet/729167?sku=2492637
Jos tykkää tuon tyylisestä kellosta (niin kuin esim. minä) niin Roselta saa edullisemmin:https://www.rosebikes.com/rose-free-...ape=13480&sf=1
Riding Accessories tarjosi tätä mustana 6,09 eurolla Temussa. Laitoin tilauksen.
https://www.youtube.com/watch?v=2H-yVPyjfRA
Mun soittokelloni on Temuakin halvempi: huudan kovaa että perkele pois edestä!
Mä en kyllä kehtais ostaa mitään Temusta. Tai varsinkaan kertoa siitä kenellekään, jos ostaisinkin..
Ei ole temu munkaan ostopaikka. Noin mielenkiinnosta olisi kiva tietää, mitä sieltä saa, jos tilaa Di2 GRX osasarjan kolmanneksella aidon hinnasta.
Itse tilasin temusta soittokellon 1,30€ postikuluineen. Sellaisen vanhan liiton sivuliipasin mallisen. Täytyy myöntää, että on paras ja kovaäänisin kello ikinä. YouTubessa on Petteri Mikkosen aivan asiallinen video temun toiminnasta: TOTUUS TEMUSTA
Myös Twoocin tehdasmyymälä myy em. valmistamaansa torvea Temussa hintaan 7,17€. Saman torven voi tietysti tilata myös itävaltalaisesta verkkokaupasta hintaan 39,90€.
https://thefastmile.at/de/twooc-elek...50-120-db.html
Eilen kun piti lähteä lenkille niin etunen oli tyhjentynyt varastossa. No, toinen pyörä alle.
Finnträskin pohjoisrannalle oli rakennettu kivaa ulkoilutietä ja muuta vapaa-ajan infraa ja Sundsbergintien laidalla meni nyt hieno baana. Ei toki oikea baana koska mäen jyrkkyys ylittää baana-speksit.
Mikähän siinä on, että ajoradan viertä kulkevien pyöräteiden mäkiä ei tasoiteta samalle tasolle ajoradan kanssa? Esim. vanhan Turtsan viereen tehdyllä uudella pyörätiellä Veikkolasta kaakkoon tulee nousumetrejä enemmän kuin ajoradalla. Sama toki pätee koko Veikkola - Bemböle välille, ja varmasti tuhansille muille väylille Suomessa.
^ Luulatavasti raha. Ja kelvit muutenkin rakennetaan huonommin kun ajoradata, toki autot ovat painavampia, mutta joku taso kelveilläkin pitäisi olla. Pahimmissa tapauksissa poikkihalkeamia on alle metrin väliein. Ei ole ihme että monet ajavat ajoradalla.
Raha ratkaisee. Kevytväylille sallitaan jopa 12% nousut, jotka ajoradoilla ovat todella harvinaisia. Perustaminen tehdään (tai ainakin aiemmin tehtiin) kevyemmin ja asvaltin paksuus on jo lähtökohtaisesti pienempi kuin ajoradalla, lisäksi uudelleenpäällystyksiä tehdään nihkeästi. Usein näkee aivan priiman vastapäällystetyn ajoradan vieressä täysin laiminlyödyn kevytväylän. Ei todellakaan ihme että etenkin ohuemmalla rengastuksella tekee mieli siirtyä ajoradalle.
Samaa miettinyt kuin kolme edellistä. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon. Sitten vielä kelvit kiertävät kaikki alikulut, joiden risteyksiin ei voi pommittaa kunnolla, jolloin vauhti kuolee ennen ylämäkeä. Ja samaan kategoriaan menee se, kun kelvi vaihtaa alikulun kautta ajoradan toiselle puolelle palatakseen hetken päästä takaisin.
Tuo on silti paljon parempi kuin Luxemburgin kelvit jotka päätyy liikennevaloihin joissa pitää mennä painamaan nappia. Alikulkuja taitaa olla viis koko maassa. Ja paras keksintö on yhdistetty ajorata ja pyörätie. Tilaa ei siis ole molemmille yhtä aikaa joten ajorataan on sinne tänne maalailtu fillarikuvio. Turvallinen fiilis.
Periaatteessa ajorata ja pyörätie on yhdistetty Suomessakin pyöräkaduksi. Niitä ei tosin taida olla kuin yksi, Kulosaaressa. Alkuvaikeuksien jälkeen ihan toimiva konsepti siinä kohtaa, mutta ei mikään yleisratkaisu kaikkeen.
Kyllä meillä Turussa on peräti kaksi pyöräkatua. Ajelen sitä ensimmäistä niistä päivittäin ja ihan hyvin se toimii. Reunoille asennetut kiveykset joiden pitäisi ohjata pyöräilijät keskelle ja hidastaa autoja ohjaavat kyllä myös autot keskelle tietä, mutta hyvin autoilijat ovat osanneet hidastella pyöräilijöiden mukaan.
Meillä ne on tämmösiä. Ehkä 5% autoilijoista ymmärtää mistä on kyse. Ja toiset 5% ajaa tossa keskellä ”pyöräteiden” välissä ikään kuin katu olisi yksisuuntainen. Se ei ole.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9f596d7fb4.jpg
Tai kylätieksi, joita on jo sitten paljon enemmän.
https://www.kuljettaja.fi/fi/artikke...illa-kuljetaan
Oli etukumi taas tyhjä kun piti ottaa pyörä varastosta ja lähteä lenkille. Ei muuta kuin vanha pyörä alle ja menoksi. Tossa on nyt jotain outoa, en löydä vanteesta mitään vikaa joka aiheuttaisi puhkeamisen ja epäilenkin että päälirenkaan reunassa on oltava joku vika vaikka sormi ei tunne sitä.
Kouvolan järvien määrä. Olen aina luullut, että siellä on tyyliin yksi järvi siinä valtatien vieressä.
Se, että kämmenet puutuvat vähemmin - tai siis eivät lainkaan - pehmustamattomilla hanskoilla.
Kuinka nopeasti taas lämmin ilmasto muuttuikin kylmäksi sääksi.
Itse käytän ohuita "sormellisia" Troy Lee Airin hanskoja, todella mukavat lämpimälläkin ja löytyy isompinakin. Onneksi varastoon kertynyt muutama pari.
Joo, mulla on pitkäsormisissa Enduran jotkut maastohanskat. Maastokamoissa muutenkin paremmin noita pehmustamattomia.
Se, että SRAMin virallinen ohje kaikkien ketjujen kulumisrajaksi on 0,8%.
Susijengin valmentaja antaa joukkueelle ohjeet englanniksi..?
Vain niissä tilanteissa, kun kentälle menossa suomea osaamaton pelaaja. Vai mikä tässä ihmetyttää?