Kyllä kulki mukavasti vaikka oli kovat paineet kun laitoin litkut sisään.Pitkä runko joustaa tosi hyvin kun ajelin juurakossa.Huomenna lisää ja paineita pois.
Lähetetty minun HUAWEI TIT-L01 laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Kyllä kulki mukavasti vaikka oli kovat paineet kun laitoin litkut sisään.Pitkä runko joustaa tosi hyvin kun ajelin juurakossa.Huomenna lisää ja paineita pois.
Joku 0.4 eteen ja kymppä tai kaks enempi taakse on ollu itellä 4.8" SS jimeissä. Eikä oo ees rullaus huonontunu niin että haittais.
En kyl oo huomannu rungon joustoa ajossa, paljo jämäkämpi toi on ku aikasemmat läsät mitä ollu.
Mistähän se sit johtuu.Vanhalla läskillä jos ois ajanut samoilla paineilla ei ois muuta tehnyt kuin pomppinut.
Vai voiko se johtua sit kun on selvästi pitempi runko/akseliväli.
Pari lyhyttä tesmailua Polella joskus vuosi sitten ja mun mielestä siinä oli todella jämy runko vs Salsat,Rekit,Spessu ym muutama muu jotka ovat selvästi pehmosempia.
Whitellä en ole ikinä ajanut.
Ei sitten tullut sini/valkoista suomi 100v väreillä vaikka kuinka odotellut viime syksystä lähtien,.Mä ostaisin heti jos 120EXT Masto mahtuu nokaksi.
Tuli kans testattua muutama viikko sitten Taigaa Vaajakosken maastoissa ja sopi kyllä omaan lapaseen paremmin kun loistavasti. Hyvä ajoasento, vakaa menemään ja sai ihan surutta veivata lisää vauhtia alamäkiin. 2XL renkaat ilmatilaltaan ja pidoltaan loistavat, painon kyllä huomasi ajaessa. JJ:t 4.8 olisi oma valinta kesärenkaiksi. Rungon jäykkyys oli kyllä omaa luokkaansa verrattuna omaan scooppiin tai vaimon whiteen. 95kg elopaino vielä korostaa lespaavaa runkoa, mutta Taigassa en tätä huomannut.
Käyttäjä Zipon kanssa olen samoilla linjoilla ja Polen edustajalle myös mainitsin tuosta sinisestä väristä... jatketaan odottelua, jos se joku päivä tuonne Polen shoppiin ilmestyisi :)
Kyllähän "pompun" kaari on loivempi sille kohdalle millä istuu, kun rengas on pidemmän varren päässä vrt, jos istuisit suoraan renkaan yläpuolella. Eli tärsky on yhtä korkea renkaan kohdalla, mutta tulee hitaammin satulan kohdalle. Lyhyellä perällä tärsky on nopea ja jyrkkä. Kun verrataan siis samalla ympärysmitalla olevaa rengasta.
Tästä lienee se efekti, että runko "joustaa". Täyty itsekkin päästä kokeilemaan taigaa, että miten se oikein etenee omalla ajolla.
5.05" 2XL:illä käyty suorittamassa koeajorälläys. Kesäkeleille kieltämättä aivan liian överirengastus, mutta pyörä tuntui omiin tarpeisiin nähden hyvältä ja loppui haikailu Canyonin suuntaan,
Mikäli talous antaisi periksi, niin hyödyntäisin tänään päättyvän ennakkotilausalen. Jospa se joulupukki hoitaisi homman...
Olikos tämä jo täällä?
https://youtu.be/bEu54dpIDcc
Aika iskuja kestävästä putkesta on Taigan runko näköjään tehty!
Ostankin Taigan heti kun tarvitsen vasaralla hakkaamista kestävän rungon.
En pidä tuota Taigan rungon kestävyyttä huonona asiana, jos paino pysyy kohtuullisena ja ajo-ominaisuudet hyvinä. Omaan Canyon-täpäriini ilmaantui aikoinaan lommoja hyvinkin vaatimattomista kosketuksista. Se oli ominaisuus, jota en siinä pyörässä arvostanut.
Varmaan ns "lippauskestävyyttä" tuossa simuloitiin. Ja em asiaahan on monet aprikoineet paljonkin etenkin kuiturungon, mutta myös alurungon, kohdalla.
Mutta niin tai näin. Se on ollut kyllä minusta menetys kun meni keskustelu Polen kanssa niin alatyyliseksi että menetettiin pyöränvalmistaja keskustelijana. Paljon olisi varmaan ollut mielenkiintoista juttua.
Lommojahan alumiinirunkoon tulee jos vasaralla hakkaa tai pannutat vaikka johonkin kiveen, mutta voiko tuollaisesta edes tulla mitään murtumaa jos rungossa ei ole valmistusvikaa hitsisaumoissa?
Eikö tuo jokaisella suomalaisfoorumilla ole, että joku syöpäinen pilaa nopeasti hyvän keskustelun. Jos demonstroidaan ja vakuutetaan rungon olevan lujaa tekoa, niin siitäkin heti viisastellaan. Röllit on röllejä.
Ko. Pyörästä kiinnostuneena tietenkin kahlasin threadin läpi ja ihmettelin kuitenkin valmistajan kärsivällisyyttä kaikenmaailman foorumipeikkojen ja "ajamattapaskaa"-viisastelijoiden kanssa. Harmi tosiaan, että keskusteluhalut loppui, mutta ei ihme.
Mikä itseäni viehättää, niin firmalla kyllä ihailtava oma näkemyksensä fillarien kehittämisen suhteen. Ja mitä yhteydenottoihin ja kysymyksiin tulee, niin olen kyllä saanut nopeasti vastaukset.
Taiga vaikutti oman lyhyen session perusteella hyvältä ja vakaalta ajaa ylä- ja alamäkeen, että jälkikäteen oma 29er-jäykkäperä ihan ärsyttää. Ja pariin verrokkifättiin verrattuna tuntui (ja tiettävästi vaa'ankin mukaan) kevyeltä ja osiltaan semmoiselta mitä haluaisinkin (pienet kustomoinnit järjestyy kuulemma ennen toimitusta).
Mutta kukin saa ostaa pyöränsä ihan mistäpäin haluaa.
Mun mielestä semmonen "bash guard" tms sais tukeutua siihen keskiöputkeen isolta pinta-alalta ja niihin korvakkeisiin vaan pultattais se paikalleen. Eikä niin että iskut menee pelkästään korvakkeisiin. Muutaman kerran oon kyl saanu rattaan osuu kiveen, jotain suojaa tohon pitäis laitella.
Paljonkos tuo Taiga painaa jäykällä keulalla? (anteeksi että en jaksanut kahlata kaikkea läpi..)
Fillari-lehden koeajoartikkelissa painoksi (M-koko litkutetuilla 5,05 renkailla) on ilmoitettu 14,7kg, ja renkaan painoksi 1930g, eli kilon renkailla tuonkin mukaan < 13kg.
Nyt on uudet renkaat alla,kyllä mukavan näköiset munkit.Huomenna testiajot.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8b4bd08be9.jpg
Siihen puali baaria ilmaa ja eiku mehtään.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Änd nekst taim meibi mount tö ruustukki betterly tu tö teiböl?
Höh,Eipä näkynyt sinivalkoista 100v väritystä listalla.
Fyrkat valmiina...
Turhan pitkä odotusaika, joten vähensin yhden L-kokoisen nykyistä varastoa :cool: Katellaan ens keväänä uudestaan jos/kun custom värit saatavilla, eiköhän emännän fätti pidä siihen menessä päivittää.
Jatketaan nyky f-foorumin yleisellä megahömppälinjalla tosin vain 1viesti /vrk tyylillä.Anteeksi tämä loivasti pyöräilyyn liittyvä postaus.
Jep Kemitzin innoittamana kyselin sinivalkoisesta Taigasta m-koko. Tässä copypaste vastauksesta niin tulee tiedoksi muillekin jos värilla on väliä(sininen/valkoinen) :
Kiitos viestistäsi. Olemme saaneet muutamia tiedusteluita ja asiakkailtamme ja asia on harkinnassa.
Tiedotamme siitä myöhemmin Polestoressa. Aikaisintaan mahdolliset mallit saapuvat maalis/huhtikuussa 2018.
Mukavaa alkavaa talvea
t. -----
Ei värillä väliä, kunhan pyörä on Pole.
Mulle tulee peruskeltainen joulukuun alussa, kiitokset Polelle pitkästä varausajasta!
"Kuumeisena" veronpalautuksia odotellen...
Kuinkas "korkealla" Polessa kulkee keskiö? Omassa Cubessa kun tuntuu että kammet kolisee kokoajan maahan vaikka kuinka rytmittää polkemista.
Polessa keskiön pudotusta 55mm ja farley5:ssa 65mm eli sentin ylempänä. Farleyssa keskiön korkeus 315mm barbegazeilla, polessa on järeemmät renkaat. Selkiskö? Ainakin korkeempi kuin farleyssa. Barbeilla korkeus olisi 325mm??
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Ajattelin jos joku mittaisi omasta Taigastaan mitan keskiön keskustaan. Täytynee sitten ostaa Polen evolink kun kulkenee korkealla.. Jotenkin tuntuu että monessa vaan kulkee liian alhaalla tai ainakin Tampereen polut on sitten niin kuluneet uralle että kampi kosketukset hankala vältellä.
Tuo Cuben Nutrail,4.8 JJ ; keskiö on 312mm korkeudella. Rytmitys kyllä hallussa mutta pidemmän päälle raskasta kun muu porukka sotkee karkuun.
Renkaina snowshoe 2xlhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0a6c412ba4.jpg
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Viititkö joku ottaa mitan maasta vanteen keskelle? Saa vähän käsitystä renkaiden korkeudesta.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla