GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 46 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Sitä mahtumista ei kait oikein etukäteen nää.. Ehkä loiva keulakulma tekee lisää tilaa siihen alaputken suhteen.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

ZS -mallisen alalaakerin voi ainakin joissain rungossa vaihtaa EC -malliin, jolloin lisätilaa saa joitakin millejä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

zipo Guest
    Jep kruunu on levee.Mä laitoin omaan keulaan paksumman alakoolin kun sellanen löytyi heti.
    Kerran olen horjahtanut fillarin kanssa niin että etukiekko on mennyt poikittain runkoon nähden,siksi pitää löytyä vähintään muutama millimetri clearancea rungon ja vaimennin puolen säätönuppien väliin.
    Farrikan muovirunkoon ei viiti diy stoppareita väsätä enkä halunnut poistaa säätönuppeja vaikka parin lenkin jälkeen ei niihin tarvinnut kajota.

Minkälaisia kokoja on teillä polessa.Itte kävin tänään kokeileen M ja L kokoo.Itse olen 175 tuntu myös L koko hyvältä.Loisto peli.

Mä oon ajanu sekä M että L kokoja ja molemmat pelaa. Ero ei ole hirveän suuri. Oon 178cm ja käpälän sisämitta joku 81. Oma pyörä on L.

Pole Taiga SnowTrail

M koko tuli tilattua.Kiitos vastauksesta.

Lähetetty minun HUAWEI TIT-L01 laitteesta Tapatalkilla

Päädyin samoin M kokoon, pituutta 175, koelenkit ajelin L kokoisella. Ei isoo eroo. M koossa keula hivenen köykäsempi, makuasia molemmat käy. Hyviä lenkkejä vaan kun Polen saat

Alkuviikosta lupailivat,jo ois kova kuume polkemaan.

Eka ajut ajettu,kyllä oli loisto peli.Kävi kuin nenä päähän.

Tyylikkään näköistä ja noilla renkailla se kulkee kyllä lujaa!

Pole Taiga SnowTrail

Kyllä kulki mukavasti vaikka oli kovat paineet kun laitoin litkut sisään.Pitkä runko joustaa tosi hyvin kun ajelin juurakossa.Huomenna lisää ja paineita pois.

Joku 0.4 eteen ja kymppä tai kaks enempi taakse on ollu itellä 4.8" SS jimeissä. Eikä oo ees rullaus huonontunu niin että haittais.
    En kyl oo huomannu rungon joustoa ajossa, paljo jämäkämpi toi on ku aikasemmat läsät mitä ollu.

Pole Taiga SnowTrail

Mistähän se sit johtuu.Vanhalla läskillä jos ois ajanut samoilla paineilla ei ois muuta tehnyt kuin pomppinut.

Vai voiko se johtua sit kun on selvästi pitempi runko/akseliväli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JPTH Katso viesti
    Voi hyvinkin. Tai renkaista, fiiliksestä, vauhdista, ajolinjasta tai kuun asennosta! :-)
    Kyllä melkoinen kumirunko sais olla että tommonen ero juurakossa tulis.

Pole Taiga SnowTrail

zipo Guest
    Pari lyhyttä tesmailua Polella joskus vuosi sitten ja mun mielestä siinä oli todella jämy runko vs Salsat,Rekit,Spessu ym muutama muu jotka ovat selvästi pehmosempia.
    Whitellä en ole ikinä ajanut.
    Ei sitten tullut sini/valkoista suomi 100v väreillä vaikka kuinka odotellut viime syksystä lähtien,.Mä ostaisin heti jos 120EXT Masto mahtuu nokaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Ei sitten tullut sini/valkoista suomi 100v väreillä vaikka kuinka odotellut viime syksystä lähtien,.Mä ostaisin heti jos 120EXT Masto mahtuu nokaksi.

zipo Guest
    Tuota noin,on mullakin ollut flexaavia runkoja ja kun yritti mahduttaa liian isoa rengasta niin sittenhän se nappasi runkoon kiinni.Tehtaan spekseillä ei mitään ongelmia.
    Toki markkinoilta löytyy sellaisia ffillareita joita ei uskalla jättää edes aurinkoon nojaamaan ettei ole kuin hitsauslankakerä jäljellä kun tulee kal..eiku munkkikahviltauolta takaisin.
    Ratakiskomaisella jäykkyydellä/painolla tuollaisia ongelmia ei ilmene niin helposti mutta ovatten sitten muuten rankkoja ajaa.
    Parilla ko tyylisellä ajellut sen 1-1.5 tuntia riittää ja kuski ihan finaalissa.Keposammalla ja pehmeemmällä heittää saman setin lähes parin kertaan.
    Kumpi lienee parempi tai sopivampi ratkaisu?Kuskihan sen päätää ja onneksi valinnanvaraa löytyy.
    Jäykkis runkoa en ole saanut rikki ikinä,täysjoustoja useammankin,nojaa onhan tuo ajaminenkin nykyisin sellasta pappakruisailua.
    Polelta fixua on tehdä erilainen runko ratkaisu ,sille löytyy varmasti oma ostajakunta.
    Kyllä sininen väri olisi sopinut myös kotimaiseen fillarimerkiin ja etenkin varustettuna HEIJASTAVILLA puhtaan valkoisilla valkoisilla logoilla.
    Tähän sittenkuva ei_samana_päivänä puhuttavasta pyörästä,viimeistelyn jälki on katsojan silmässä.

Tota mieltä ollut näemmä.15.10.2016, 09.52
    15.10.2016, 09.52

Tuli kans testattua muutama viikko sitten Taigaa Vaajakosken maastoissa ja sopi kyllä omaan lapaseen paremmin kun loistavasti. Hyvä ajoasento, vakaa menemään ja sai ihan surutta veivata lisää vauhtia alamäkiin. 2XL renkaat ilmatilaltaan ja pidoltaan loistavat, painon kyllä huomasi ajaessa. JJ:t 4.8 olisi oma valinta kesärenkaiksi. Rungon jäykkyys oli kyllä omaa luokkaansa verrattuna omaan scooppiin tai vaimon whiteen. 95kg elopaino vielä korostaa lespaavaa runkoa, mutta Taigassa en tätä huomannut.
    Käyttäjä Zipon kanssa olen samoilla linjoilla ja Polen edustajalle myös mainitsin tuosta sinisestä väristä... jatketaan odottelua, jos se joku päivä tuonne Polen shoppiin ilmestyisi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JPTH Katso viesti
    Kyllähän "pompun" kaari on loivempi sille kohdalle millä istuu, kun rengas on pidemmän varren päässä vrt, jos istuisit suoraan renkaan yläpuolella. Eli tärsky on yhtä korkea renkaan kohdalla, mutta tulee hitaammin satulan kohdalle. Lyhyellä perällä tärsky on nopea ja jyrkkä. Kun verrataan siis samalla ympärysmitalla olevaa rengasta.

Tästä lienee se efekti, että runko "joustaa". Täyty itsekkin päästä kokeilemaan taigaa, että miten se oikein etenee omalla ajolla.

5.05" 2XL:illä käyty suorittamassa koeajorälläys. Kesäkeleille kieltämättä aivan liian överirengastus, mutta pyörä tuntui omiin tarpeisiin nähden hyvältä ja loppui haikailu Canyonin suuntaan,

Mikäli talous antaisi periksi, niin hyödyntäisin tänään päättyvän ennakkotilausalen. Jospa se joulupukki hoitaisi homman...

Olikos tämä jo täällä?

https://youtu.be/bEu54dpIDcc

Aika iskuja kestävästä putkesta on Taigan runko näköjään tehty!

noniinno Guest
    Ostankin Taigan heti kun tarvitsen vasaralla hakkaamista kestävän rungon.

En pidä tuota Taigan rungon kestävyyttä huonona asiana, jos paino pysyy kohtuullisena ja ajo-ominaisuudet hyvinä. Omaan Canyon-täpäriini ilmaantui aikoinaan lommoja hyvinkin vaatimattomista kosketuksista. Se oli ominaisuus, jota en siinä pyörässä arvostanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Ostankin Taigan heti kun tarvitsen vasaralla hakkaamista kestävän rungon.
    Varmaan ns "lippauskestävyyttä" tuossa simuloitiin. Ja em asiaahan on monet aprikoineet paljonkin etenkin kuiturungon, mutta myös alurungon, kohdalla.

Mutta niin tai näin. Se on ollut kyllä minusta menetys kun meni keskustelu Polen kanssa niin alatyyliseksi että menetettiin pyöränvalmistaja keskustelijana. Paljon olisi varmaan ollut mielenkiintoista juttua.

Lommojahan alumiinirunkoon tulee jos vasaralla hakkaa tai pannutat vaikka johonkin kiveen, mutta voiko tuollaisesta edes tulla mitään murtumaa jos rungossa ei ole valmistusvikaa hitsisaumoissa?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Se on ollut kyllä minusta menetys kun meni keskustelu Polen kanssa niin alatyyliseksi että menetettiin pyöränvalmistaja keskustelijana. Paljon olisi varmaan ollut mielenkiintoista juttua.
    Eikö tuo jokaisella suomalaisfoorumilla ole, että joku syöpäinen pilaa nopeasti hyvän keskustelun. Jos demonstroidaan ja vakuutetaan rungon olevan lujaa tekoa, niin siitäkin heti viisastellaan. Röllit on röllejä.

Ko. Pyörästä kiinnostuneena tietenkin kahlasin threadin läpi ja ihmettelin kuitenkin valmistajan kärsivällisyyttä kaikenmaailman foorumipeikkojen ja "ajamattapaskaa"-viisastelijoiden kanssa. Harmi tosiaan, että keskusteluhalut loppui, mutta ei ihme.

Mikä itseäni viehättää, niin firmalla kyllä ihailtava oma näkemyksensä fillarien kehittämisen suhteen. Ja mitä yhteydenottoihin ja kysymyksiin tulee, niin olen kyllä saanut nopeasti vastaukset.

Taiga vaikutti oman lyhyen session perusteella hyvältä ja vakaalta ajaa ylä- ja alamäkeen, että jälkikäteen oma 29er-jäykkäperä ihan ärsyttää. Ja pariin verrokkifättiin verrattuna tuntui (ja tiettävästi vaa'ankin mukaan) kevyeltä ja osiltaan semmoiselta mitä haluaisinkin (pienet kustomoinnit järjestyy kuulemma ennen toimitusta).

Mutta kukin saa ostaa pyöränsä ihan mistäpäin haluaa.

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Olikos tämä jo täällä?

https://youtu.be/bEu54dpIDcc

Aika iskuja kestävästä putkesta on Taigan runko näköjään tehty!
    Mä olisin halunnut nähdä iskujen vaikutuksen iscg kiinnikkeisiin koska niihin ne suurimmat hitit kohdistuu ainakin meikän käytössä.
    Ostakaa ny ne loput keltaset ja mustat rungot loppuun jos sitten saataisiin uusi erä sini/valkoisia versioita ensi lumille.

Mä olisin halunnut nähdä iskujen vaikutuksen iscg kiinnikkeisiin koska niihin ne suurimmat hitit kohdistuu ainakin meikän käytössä.
    Ostakaa ny ne loput keltaset ja mustat rungot loppuun jos sitten saataisiin uusi erä sini/valkoisia versioita ensi lumille.
    Mun mielestä semmonen "bash guard" tms sais tukeutua siihen keskiöputkeen isolta pinta-alalta ja niihin korvakkeisiin vaan pultattais se paikalleen. Eikä niin että iskut menee pelkästään korvakkeisiin. Muutaman kerran oon kyl saanu rattaan osuu kiveen, jotain suojaa tohon pitäis laitella.

Pole Taiga SnowTrail

Paljonkos tuo Taiga painaa jäykällä keulalla? (anteeksi että en jaksanut kahlata kaikkea läpi..)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •