Tupalenkki lauantaina 7.8. klo 10?
Minua kiinnostaisi pidempi (150-200km) kalorinpolttolenkki, kun vararengasta kertyi kesälomalla vyötärön seutuun. Olisiko muita kiinnostuneita?
Heikin reittiehdotus sopii minulle
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
Heikki
Moikka Mika!
Voimme tietysti ajaa prikulleen noinkin, mutta muutaman kohdan olisin ajanut toisin:
- Palojärveltä Vihtiin menisin Ojakkalan kautta, nuo kiemurat Nummelassa vaikuttavat hiukan oudoilta. Mutta jos noin on joskus maantiepyörällä ajettu, olen valmis uusiin kokemuksiin.
- Samoin reitti Vihtijärveltä Perttulan kautta Lepsämään kulkee pitkän matkaa vilkasta ja tylsää Lopentietä. Vaihtoehtona on rauhallisempi Haimoo-Selki reitti.
Muutoksineen reitti olisi 154km. Nämä ihan vain ehdotuksena. Päätetään aamulla, miten ajetaan...
http://maps.google.com/maps?f=d&sour...6,0.66124&z=11
Tulihan siitä aihiosta ihan kelpo reitti, kiitos Heikki :).
Heikin speksaama reitti ajettiin helteessä
23 kuskia oli startissa ja suurin osa oli mukana käytännössä koko retken vaikka takaisin tuvalle asti meitä ajoi vain kourallinen. Reilu 5 tuntia ajoaikaa, Läyliäisissä varsinainen tauko tosin Karkkilassa täydennettiin juomapullot kp:n tarjoamalla vedellä :) Lidlin pihassa. 2 rengasrikkoa sattui, ensimmäinen ennen Veikkolaa ja toinen Kytäjän jälkeen.
Kiitos hyvästä lenkistä, oli mulle aivan sopivan mittainen vaikka uhosinkin alunperin haarukan ylälaidaksi 200km, tänään matkan pidentäminen olisi tarkoittanut linnoittautumista aurinkokansipaikalle loppumatkaksi :eek:.
Taukopaikan mustikkapiirakka oli hyvää, mutta...
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
juhone
Kiitokset hienosta lenkistä. Itselleni tuli matkaa 167km, joka on 40km enemmän kuin aikaisempi matkaennätys. Pääsin jopa perille tuvalle "pääjoukossa", vaikka aloin tippuilemaan lopun mäissä. Päälimäisenä reissusta taisi jäädä mieleen Röylän jenkkiautoäijä, joka kävi hieman kuumana.:rolleyes:
Tuo jenkkiharrastaja jätti suoraan sanottuna paskan jälkimaun muuten upeaan lenkkiin.
Tyyppihän kiihdytti Espoon automuseon jälkeisessä S-mutkassa niin aggressiiviseen ohitukseen, että oli itse vähä ajautua tieltä ulos. Seuraavaksi tämä maanteiden ritari päätti protestimielessä vetää liinat kiinni etujoukkomme edestä. Peräänajo ei ollut kovin paljosta kiinni. Kuski huuteli siinä ikkunastaan jotain ja jätti sitten meidät luopiopyöräilijät nielemään tomua. :(:seko::mad:
Että sellaista.
Latasin lenkin gepsijäljen Garmin Connectiin. Mailimitat saa muutettua metreiksi klikkaamalla View in Metric. 154 kilometria keskinopeudella 31,1 km/h. Aika tasaista vauhtia mentiin, kierrosnopeudet hiipuivat vasta ihan viimeisillä kympeillä.