ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 47 / 232 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 97 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 6932

Aihe: Espoon lenkit

Heikin reittiehdotus sopii minulle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki Katso viesti
    Moikka Mika!

Voimme tietysti ajaa prikulleen noinkin, mutta muutaman kohdan olisin ajanut toisin:
    - Palojärveltä Vihtiin menisin Ojakkalan kautta, nuo kiemurat Nummelassa vaikuttavat hiukan oudoilta. Mutta jos noin on joskus maantiepyörällä ajettu, olen valmis uusiin kokemuksiin.
    - Samoin reitti Vihtijärveltä Perttulan kautta Lepsämään kulkee pitkän matkaa vilkasta ja tylsää Lopentietä. Vaihtoehtona on rauhallisempi Haimoo-Selki reitti.

Muutoksineen reitti olisi 154km. Nämä ihan vain ehdotuksena. Päätetään aamulla, miten ajetaan...

http://maps.google.com/maps?f=d&sour...6,0.66124&z=11
    Tulihan siitä aihiosta ihan kelpo reitti, kiitos Heikki .
    Rust Never Sleeps

Heikin speksaama reitti ajettiin helteessä

23 kuskia oli startissa ja suurin osa oli mukana käytännössä koko retken vaikka takaisin tuvalle asti meitä ajoi vain kourallinen. Reilu 5 tuntia ajoaikaa, Läyliäisissä varsinainen tauko tosin Karkkilassa täydennettiin juomapullot kp:n tarjoamalla vedellä Lidlin pihassa. 2 rengasrikkoa sattui, ensimmäinen ennen Veikkolaa ja toinen Kytäjän jälkeen.

Kiitos hyvästä lenkistä, oli mulle aivan sopivan mittainen vaikka uhosinkin alunperin haarukan ylälaidaksi 200km, tänään matkan pidentäminen olisi tarkoittanut linnoittautumista aurinkokansipaikalle loppumatkaksi .
    Rust Never Sleeps

Espoon lenkki 7.8.2010

Itse kurvasin jo Klaukkalan liittymästä omille teille, ja "vältin" Lepsämän mäet. Mehut olivat tuossa vaiheessa jo loppumaisillaan, enkä nyt tarkoita juomapulloja. Siirtymien kanssa matkaa tuli 190 km joka on selkeästi pisin lenkki tänä vuonna. Peesailin lähes koko matkan.

"Puuhamiehet" ohjasivat letkaa hyvin.
    Asialinjalla. Vain siksi vielä Nöösi.

Kiitokset hienosta lenkistä. Itselleni tuli matkaa 167km, joka on 40km enemmän kuin aikaisempi matkaennätys. Pääsin jopa perille tuvalle "pääjoukossa", vaikka aloin tippuilemaan lopun mäissä. Päälimäisenä reissusta taisi jäädä mieleen Röylän jenkkiautoäijä, joka kävi hieman kuumana.

Taukopaikan mustikkapiirakka oli hyvää, mutta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhone Katso viesti
    Kiitokset hienosta lenkistä. Itselleni tuli matkaa 167km, joka on 40km enemmän kuin aikaisempi matkaennätys. Pääsin jopa perille tuvalle "pääjoukossa", vaikka aloin tippuilemaan lopun mäissä. Päälimäisenä reissusta taisi jäädä mieleen Röylän jenkkiautoäijä, joka kävi hieman kuumana.
    Tuo jenkkiharrastaja jätti suoraan sanottuna paskan jälkimaun muuten upeaan lenkkiin.

Tyyppihän kiihdytti Espoon automuseon jälkeisessä S-mutkassa niin aggressiiviseen ohitukseen, että oli itse vähä ajautua tieltä ulos. Seuraavaksi tämä maanteiden ritari päätti protestimielessä vetää liinat kiinni etujoukkomme edestä. Peräänajo ei ollut kovin paljosta kiinni. Kuski huuteli siinä ikkunastaan jotain ja jätti sitten meidät luopiopyöräilijät nielemään tomua.

Että sellaista.

Latasin lenkin gepsijäljen Garmin Connectiin. Mailimitat saa muutettua metreiksi klikkaamalla View in Metric. 154 kilometria keskinopeudella 31,1 km/h. Aika tasaista vauhtia mentiin, kierrosnopeudet hiipuivat vasta ihan viimeisillä kympeillä.

Pah. Heräsin liian myöhään ehtiäkseni lenkille ja kypäräkamerakin oli viritettynä. Hyvä ettei kuitenkaan huonommin käynyt.

tack

kiitti mikalle ja heikille ja muillekin, jälleen yksi hyvä tupalenkki takana. Muistakaa kaikki, ettei jenkkiauton kuski oikeasti ollut tupailijoihin raivostunut, vaan omaan elämäänsä. Aina kun selvitään ilman haavereita, niin tehdään kallisarvoista sosiaalityötä, hemmo sai purettua paineensa ja jätti sitten ehkä vaimonsa (onkohan jenkkiautohemmoilla sellaisia) tai lapsensa rauhaan. MUTTA kaikille niille, joilla alkoi ennen kone ennen loppua hyytymään, olikohan ennakko ja lenkinaikainen nesteytys ja suolotus kunnossa ? (itellä pe 0.5l/h melkein läpi päivän ja lenkillä 1l/h eikä sekään riittänyt)

Tarunhohtoinen Fiskars

http://maps.google.com/maps/ms?msa=0...,1.451569&z=10

Eilisen lenkin jälkipeleissä puhuttiin pyöräilyyn liittyvistä (lähes) pakkomielteistä, vaikkapa keskarin on oltava 30 lenkillä kuin lenkillä tai 10k on saatava vuodessa mittariin. Tällaisen wannabe-pyöräilijän pakkomielle on, että 200km porukkalenkki on ajettava ainakin kerran kauteen, vaikka sitten loppumatka aurinkokansipaikalla. Tuota lenkkiä odotellessa oheen viime vuodelta yksi ajettu reitti kohottamaan fiiliksiä .
    Mika H. muokkasi tätä : 08.08.2010 at 12.53 Syy: Otsikkohehkutus
    Rust Never Sleeps

Lupasin eilisten ja tämänpäivän juttujen perusteella laittaa TUPA-ehdotuksen: TARUNHOHTOINEN SYKSYN SUURKLASSIKKO AJA > 200KM JA NÄE FISKARS tapahtuu la 18.09 (25.09 varalla), laittakaapa kalenteriin.

Päätin lopultakin lähteä kokeilemaan pysyykö sitä ja kuinka pitkään porukassa mukana. En kyllä havainnut ketään Mikkelän Lidlin kulmilla 9:30. Pystyykö jostakin etukäteen tarkistamaan, pitääkö nuo Fillarikalenterin merkinnät kutinsa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    MUTTA kaikille niille, joilla alkoi ennen kone ennen loppua hyytymään, olikohan ennakko ja lenkinaikainen nesteytys ja suolotus kunnossa ? (itellä pe 0.5l/h melkein läpi päivän ja lenkillä 1l/h eikä sekään riittänyt)
    Nesteytys ja suolopuoli tietysti epäonnistuivat ja Rinnekodin mäessä tuli lopullinen stoppi. Jo ennen sitä oli kramppivaivaa. Huilin sitten Lahnuksen Shellillä ja sitkuttelin siitä kotiin tankkaamaan. Matkaa kertyi 182km. Yksi vaikeus tuli jo matkalla tuvalle kun pullo putosi ja hajosi - se vuoti jonkin verran ja arvokasta 'suololientä' meni hukkaan. Tämän päivän tasoitteleva rauhallinen lenkki Vantaankoskelta oli oikea valinta ja nyt on taas aika hyvä olo.

Ihan uteliaisuudesta, minkälaisin eväin lähditte eiliselle 155 km lenkille? Jos olen kantapään kautta jotain oppinut, niin syötävää ei voi koskaan ottaa liikaa mukaan. Oma satsi oli seuraava:

2 juomapullollista vettä
    4 energiapatukkaa (kolme syöty)
    2 välipalakeksiä (kaksi syöty)
    2 riviä glukoosipastilleja (melkein kaikki syöty)
    1 energiageelipussi ("hätävara", jäi käyttämättä)

Näiden lisäksi sitten ylimääräistä tankkausta lenkin puolivälin kestikievarissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pakkeli Katso viesti
    Päätin lopultakin lähteä kokeilemaan pysyykö sitä ja kuinka pitkään porukassa mukana. En kyllä havainnut ketään Mikkelän Lidlin kulmilla 9:30. Pystyykö jostakin etukäteen tarkistamaan, pitääkö nuo Fillarikalenterin merkinnät kutinsa?
    Haavena olisi että ihmiset merkkaisevat osallistumis-ilmoituksensa fillarikalenteriin, mutta se vaan jotenkin ilmeisesti tuntuu olevan mahdotonta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Ihan uteliaisuudesta, minkälaisin eväin lähditte eiliselle 155 km lenkille? Jos olen kantapään kautta jotain oppinut, niin syötävää ei voi koskaan ottaa liikaa mukaan. Oma satsi oli seuraava:

2 juomapullollista vettä

Näiden lisäksi sitten ylimääräistä tankkausta lenkin puolivälin kestikievarissa.
    Tähän pakko vastata, kun oon asiasta niin moneen kertaan höpissyt:

6 metukkapaahtoleipää
    2 banaania
    1l superjuomaa, jossa omenamehua, urheilujuomaa, suolaa, extra määrä magneesiumia ja erittäin hyvin pilkottua (=imeytyy helposti ja nopeasti) heraproteinia, jossa erittäin paljon välttämättömiä aminohappoja (BCAA), Juoma tosisuperina sen takia ettei viitti duunaa uudestaan.

Mulle on toiminut seuraava annostelu: 50-60g hiilareita + 10g proteinia ja yhteensä 1 l nestettä tunnissa ja niin että nestettä 2.5dl vartin välein ja safkat sitten puolen tunnin välein. Jotenkin tuntuu että, kun aloin vetää noita metukkaleipiä + muuta ruokaa vaan joka puolen tunnin välein, niin koko homma alkoi toimii paremmin, eikä mulla ole yhelläkään lenkillä ollut edes krampin aihiota. Mutta se mikä toimii mulla ei toimi muilla, muutta ton proteinin näkisin jossain muodossa pitkillä lenkeillä kuuluvan jokaisen pussukkaan.

Lupasin eilisten ja tämänpäivän juttujen perusteella laittaa TUPA-ehdotuksen: TARUNHOHTOINEN SYKSYN SUURKLASSIKKO AJA > 200KM JA NÄE FISKARS tapahtuu la 18.09 (25.09 varalla), laittakaapa kalenteriin.
    Kävin perjantaina sutimassa tuolla Inkoo-Fiskarsin-Mustio suunnalla. Hyvä ja haastava reitti, varsinkin Karjaa-Fiskars-Mustio pätkä, jota tuntuu olevan melkein pelkkää ylämäkeä. Reitti löytyy täältä http://fridaycycling.notlong.com/

tankkauksesta

2 juomapullollista vettä

Itse olin vähän huonosti valmistautunut kun mukana ei ollut kuin kaksi juomapulloa. Energiapatukoita tms. olisi ollut hyvä olla mukana. Ainoastaan siis nestettä ja Läyliäisen Nesteellä voileipä
    Asialinjalla. Vain siksi vielä Nöösi.

Tähän pakko vastata, kun oon asiasta niin moneen kertaan höpissyt:

6 metukkapaahtoleipää
    2 banaania
    1l superjuomaa, jossa omenamehua, urheilujuomaa, suolaa, extra määrä magneesiumia ja erittäin hyvin pilkottua (=imeytyy helposti ja nopeasti) heraproteinia, jossa erittäin paljon välttämättömiä aminohappoja (BCAA), Juoma tosisuperina sen takia ettei viitti duunaa uudestaan.

Mulle on toiminut seuraava annostelu: 50-60g hiilareita + 10g proteinia ja yhteensä 1 l nestettä tunnissa ja niin että nestettä 2.5dl vartin välein ja safkat sitten puolen tunnin välein. Jotenkin tuntuu että, kun aloin vetää noita metukkaleipiä + muuta ruokaa vaan joka puolen tunnin välein, niin koko homma alkoi toimii paremmin, eikä mulla ole yhelläkään lenkillä ollut edes krampin aihiota. Mutta se mikä toimii mulla ei toimi muilla, muutta ton proteinin näkisin jossain muodossa pitkillä lenkeillä kuuluvan jokaisen pussukkaan.
    Noita voi kutsua jo pro-luokan eväiksi! :-) Miten olet pakannut leivät selkätaskuihin? Rullalle ja pussiin?

Oma annostelu menee suunnilleen niin, että glukoosipastillejä varttitunnin välein ja kiinteää ravintoa 30-60 min välein. Raskaan suorituksen aikana tunti on vähän liian pitkä tauko energiapatukoissa, joten vähän pitäisi petrata tuossa syömistiheydessä vielä. Suolapuoli on mietityttänyt. Vaikka patukoiden (Dexal, Maxim) tuoteselosteet väittävät, että suolaa on, niin onkohan sitä "tarpeeksi"?

Veden korvaamiseen jollain sporttisemmalla drinksulla en viitsi lähteä, kun hampaat eivät oikein tykkää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kane Katso viesti
    Itse olin vähän huonosti valmistautunut kun mukana ei ollut kuin kaksi juomapulloa. Energiapatukoita tms. olisi ollut hyvä olla mukana.
    Joo, ehdottomasti. Muuttuu ajaminen huomattavasti vähemmän tuskaiseksi.

mahdollisimman epätervellinen (=nopeasti sulava) vehnäpaahtoleipä puoliksi, meetwurstit väliin ja tiukka folio ympärille. Ja mullahan on salaisena protason lisävarusteena vaakaputken päällä olisko se ny TOPPEAK:n tuulitunnelissa testattu virallinen metukkaleipäbagi

Mikä/mitä tämä "metukkaleipä"... ... oikein on?!?

j.k. Onx "eno" pudonnut jo ihan veneestä...? Eilen juomapulloissa oli tosin Herbalife H3O Pro:ta (ei mainos)... ihan ok... Meriajossa käytin Marlin Juissi (Green)Energy "energiajuomaa" (ei myöskään mainos), josta kylläkin tuli kivan "kevyt" olo... siis loppumatkan ajaksi, mutta mitään "puhdin" lisäystä en muuten huomannut...

j.j.k. Old Skool: Ripaus suolaa veteen, joka on maustettu sitruunamehulla ja hunajalla - siinä perinteinen urheilujuoma rusinoiden, banaanien ja taatelien kyytipojaksi... (= MAINOS )

-----
    Edit: metukka= meetwurstia = heppamakkaraa...?!?
    Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 09.08.2010 at 12.32 Syy: ...arvailua...?!?
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

jep, muttei tietenkään hepomakkaraa HEPOn lenkeillä, siellä tietenkin kroisantteja stokkan herkusta ostetun brien kera. Me espoolaiset maalaisserkut tupalenkeillä ahmitaan sitten ties mitä. Mä oon kyllä vakavasti samaa mieltä, että nykyaikaiset kisajuomat voidaan korvata omilla, se vaan vaatii vähän vaivaa ja ehkä jotain perustietoa ravinnosta.

Paras krampinestokeino

lienee kuitenkin riittävä lajikohtainen harjoitusmäärä . Omat reidet ilmoittelivat lauantain lenkillä kramppioireista sadan kilsan jälkeen ja samaan aikaan ihmettelin ääneen leposykkeen korkeutta renkaanpaikkaustauolla - joku kuski osuvasti sanoikin tuohon, että ainoa lääke siihen on treenin lisääminen.

Suoritusta edeltävän ja suorituksen aikaisen tankkauksen huolellisuus etenkin hellesäällä on toki äärimmäisen tärkeää. Jos se ei ole kunnossa tai neste ei imeydy suorituksen aikana niin kovallekin karpaasille tulee noutaja jossain vaiheessa, niin kuin kävi ulkoministerillemme tänä vuonna Tukholman maratonilla, kun hän joutui keskeyttämään puolimatkan paikkeilla. Hän veti myöhemmin kesällä puolikkaan triathlonin 5 ja puolen tunnin pintaan, joten kuntotekijöistä ei ollut hänen kohdallaan kyse .

The more I practice, the luckier I get .
    Mika H. muokkasi tätä : 09.08.2010 at 14.52 Syy: lisäsin hymiön
    Rust Never Sleeps

Minulla meni satulassa kaksi banaania ja kaksi välipalakeksiä. Taukopaikalla ruisleipä, erinomainen mustikkapiirakka ja pullo sokerifantaa. Juomia yhteensä n. 4,5 litraa laihaa urheilujuomaa. Lenkkiaamuna söin lautasellisen kaurapuuro-myslimixiä niin paljon kunnes alkoi ällöttää. Lenkkiä edeltävänä iltana meni kattilallinen kaivosmiehen pastaa (pekoni-muna-juusto-spagetti).

Määrä oli helleoloihin aivan liian vähäinen, joten olin aika tyhjä Lakiston seutuvilla. Minulle tuo oli kesän raskain lenkki eli ei mitään rasvanpolttoa tai kai sitäkin siinä muun ohessa paloi..

Peukalo ylös

Kp:n aiempaa pidempiin lenkkeihin liittyvää kommenttia nostaisin tässä kohtaa, eli ei ihan aloittelijoille ja ryhmäajokokemusta olisi myös syytä olla kerättynä.
    Rust Never Sleeps

ElluT Guest
    Mainostetaan tänne vielä jo viime viikolla keskustelua herättänyttä tiistain lenkkiä Bembölestä.

Huomenna klo 18 tuvalta on starttaamassa ainakin 3 kuskia Kirkkonummen suuntaan n. 27-29 vauhtia, jos ei suurempia ukkosmyräköitä tai vastaavia ole tiedossa. Yritetään pitää vauhti alle kolmessakympissä - itselleni se ei ainakaan tule tuottamaan ongelmia

Paikalle tullaan, jos ei tule ylitsepääsemätöntä estettä.

Ma 9.8 Teboil

Mainos: Näitä maanantai lenkkejä siis vielä ajellaan. Tänään(kin) 5 kuskin voimin Porkkalanniemeen munkkikahville ja takas Teboilille.

Oma annostelu menee suunnilleen niin, että glukoosipastillejä varttitunnin välein ja kiinteää ravintoa 30-60 min välein.
    Eikös nuo glukoosipastillit ole kaikista nopeinta energiaa mitä suun kautta voi ottaa? Meikäläisen logiikalla noista saa hyvät energiat loppukiriin, mutta pitkäkestoiselle lenkillä taitaa olla parempi nauttia vain pidempiketjuisia (hitaasti energiaansa luovuttavia) hiilihydraatteja.

Pk-lenkeille tulee juomat tehtyä maltodekstriinijauheesta (=pitkäketjuinen) ja dekstroosi (=lyhytketjuinen). Tässä teoriani on, että mitä hitaampaa mennään sitä maltopainotteisempaa (=hitaammin energiaansa luovuttavaa) juomat on ja mitä sipimpi on ja mitä vähemmän reissua jäljellä, niin sitä dekstropainotteisempaa, jotta löytää takaisin kotiin. Suolaa ja muita mineraaleja omien mieltymysten mukaan sekaan, mutta energiat pitäisi noilla olla turvattu.

Asia mitä olen ihmetellyt, että onkohan joku syy miksi pitkäkestoiseen harjoitteluun tarkoitetuissa juomissa ei ole proteiineja mukana?. (Maito)Proteiinit taitaa tosin olla herkkiä pilaantumaan tuntikausia pullossa ollessaan. Vai onkohan siihen joku fysiologinen syy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antero Katso viesti
    Mainos: Näitä maanantai lenkkejä siis vielä ajellaan. Tänään(kin) 5 kuskin voimin Porkkalanniemeen munkkikahville ja takas Teboilille.
    Kiitokset vetäjälle, elämäni toinen ajo ryhmässä, älyttömän kivaa ja vauhtia oli ihan eri tavalla kuin yksin ajaessa...

Hymy

Asia mitä olen ihmetellyt, että onkohan joku syy miksi pitkäkestoiseen harjoitteluun tarkoitetuissa juomissa ei ole proteiineja mukana?. (Maito)Proteiinit taitaa tosin olla herkkiä pilaantumaan tuntikausia pullossa ollessaan. Vai onkohan siihen joku fysiologinen syy.[/QUOTE]

Aika uusi viritys, mutta löytyy niitäkin, esim HIGH5. En oo huomannut omien viritysten vielä max 8h "käyvän", tosin johtusko mun levottomat jutut juuri jostain kemiallisesta reaktiosta..varoitus teen ens tupalenkille tuplaväkevän satsin ja katotaan sitten . Kun qooglaat esim protein / endurance / sportdrinks jne huomaat että asiaa on tutkittu ja kuten yleensäkin tulokset ristiriitaisia...Mutta varmaan kovin yksilöllistä toi tarve ja toiminta. Mutta jos joku kokeilee, niin ei missään nimessä maitoproteinia (milk, casein), joka on hitain imeytymään (= ns voimailijoiden yöproteini) vaan imeytymisen helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi käsiteltyä heraproteinia (whey). Hiilareista samaa mieltä ja jos teen ite, niin juuri maltosta + pikkasen dekstroosia lisäksi.

Tänään siis kevytvauhtinen tuvalta klo 18, kuten tuolla yllä jo mainostettiin. Askartelin alustavan ja karkean reittiehdotuksen fillarikalenterin puolelle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •