Itsellä 40mm leveet cinturatot tuossa samaisessa pyörässä. Taakse jää sen verran vähän tilaa etten kyllä yhtään leveämpiä laittaisi. Jos kiekko asettuisi keskelle takahaarukkaa niin voisin kuvitella jotain vähän leveempää rengasta.
Printable View
Kuronen modifiointi istuu silmään huomattavasti paremmin, pointsit sille ja tuotantoon!
Kyllä mä oon paatonin kans samaa mieltä, ei muokkaukselle. Ja kun toi oli jossain muussa kuvassa kelta/musta niin sen olisin valmis ottamaan.
Jep, tuo muokattu vinolla vaakaputkella on aivan kauhea, eikä tuo ole ulkonäkökysymys, se on vaan hirveä.
Itse asiassa tuo kurosen muokkaus on tosi hyvä. Tuosta näkee, miten komea suora vaakaputki oikeasti on.
Tuon kyseisen canyonin hivenen outo ulkonäkö tulee koosta ja nykyisestä setupista, joka tulee takuulla muuttumaan kun pyörällä pääsee ajamaan. Tanko slämmätään matalalle ja kahvat oikeaan asentoon. Satulaa eteenpäin ja nokkaa alas. Jopa alkaakin näyttää paremmalta. Nure the nurisija pääsi vaan puuttumaan uuden pyörän ulkonäköön. Fiksumpi voisi ymmärtää, ettei tuolla ole edes ajettu vielä.
Mielipiteitä on monia. Tänään säädin satulan kohilleen ja kävin kilsan verran testiä lumisateessa. On se kevyt hybridin jälkeen. Huomas eron vaikka lumisella kävelytiellä vaan menin. Ja mie ite tykkään tän pyörän ulkonäöstä todella kovasti, ihan unelma. Ja siks tämä ny pääty ostoslistalle. Osatkin on miun käyttöön varmasti riittävät. Päivitetään jos joku alkaa ahistaa.
Katsos nure nyt tuota infliteä pienemmässä koossa ja keula slämmättynä. Kukaan ei oikasti pysty väittämään, että tämä olisi hienompi vinolla vaakaputkella...
https://www.canyon.com/dw/image/v2/B...bgcolor=F4F4F4
Tangon säätöön en osaa vielä sanoa mitään koska tämä ny on eka käyrätankonen millä olen nyt päässy edes ajamaan, eikä sen säädöstä ole sen ihmeemmin kokemusta tai tietoa. Jonkun videon vilkasin pikaseen mitä se kantsis olla.
Itseasiassa satula on tuossa kuvassa jo himpun etukenossa...en tiiä miten kuva hämää noin. Eteenpäin siirsin ja jokunen milli oli vara ottaa ylös.
Jep. Tosi hieno pyörä. Ensin vähän ihmettelin crossarin valintaa, mutta on siinä ideaa, kun painavampaa pyörää jo löytyy ja ilmeisesti maantiepyörää ei ole?
Tuollainen crossari on oikeasti herkkä ja näppärä pyörä ajaa.
Niin ja jos tulee sopivan luminen talvi, niin nappula pitää lumisella maalla todella hyvin. Paineet vaan matalalle ja kovaa ajoa.
Ei ole maantiepyörää. Asun pienessä kaupungissa ja syrjäteitä riittää. Halusin säilyttää mahdollisuuden ajella vähän huonompaankin pätkää. Maantiepyörällä nuo pari päätietä alkas kyllä tympimään äkkiä, luulisin.
Hybridi tosiaan löytyy ennenku menee kaupaks. Fatbike on myös ja kohta sähkötäpäri.
Säätöjen suhteen ajattelin samoin, tulee ajallaan/ajamalla kohalleen.
Meillä on tosi paljon lunta täällä pohjois-karjalassa, yllätyin miten hyvä pito tuolla pienel testillä. Ei yhtää lipsumista.
Juu, en olettanutkaan että pitäisit tuota muuten hienona. Tosi hyvä muokkaus kyllä. Näkee, miten paljon vaakaputki vaikuttaa ulkonäköön.
Inflitessä tuo rungon koko ja kuskin mittasuhteet jostain syystä korostuvat ulkonäköön, vaikka moni muukin filari on parhaan näköinen s/m koossa suht pitkälle kuskille säädettynä.
Paaton, kehuin Kurosen versiota ja omaan silmään sloupattu sopii paremmin. Kun aloittanut 80luvulla maantie- maastopyörällä niin ei moisesta voinut edes haaveilla... Tuo originaali vaikuttaa hyvin kolholta...
Mikäs Grailissa max rengas. Ainakin omaan kuituseen Infliteen mahtuu ihan ok 42 mm mara Wintteri taakse. Etten menisi varmaan 2.1 tuumainen.
No nyt kun näitä lukee, niin niihin menee varmaan saman kokoiset. En siis edes selvitellyt mitkä sinne infliteen menisi, veikkasin vain että tuskin paljoa yli sen 35mm kun on kuitenkin UCI cyclo. Grailissa varmaan aikalailla se 45mm maksimi eikä jää juuri tilaa, varsinkaan chainstayn kohdalla.
Mä en oikein syty Canyonin muotoihin muutenkaan, eikä vaakaputken mutka oikein sytytä, mutta ymmärrän sen tarkoituksen, vaikka en osakaan arvioida sen toimivuutta. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että ainakin isommassa rungossa mutka korostaa rungon korkeutta.
^ Itse en kyllä löydä mitään yhtälöä tuolle kamelin kyttyrälle, tekee tosiaan rungosta ison näköisen ja ruman. Itse myös miettisin muniani ja standoveria... Makuasioita tietenkin kaikki...
Canyon käyttää noissa omissa kuvissa M-koon Infliteä, jonka vaakaputki on noin 3 cm matalammalla kuin L:n koon, joka vissiin tuo Sape87 pyörä.
Inflitessä on tuosta mutkasta johtuen tai se mahdollistaa "suoran" ja korkean vaakaputken , jossain kuvissa melkein näyttää siltä että vaakaputki nousisi satulaa kohti mentäessä. Perusteenahan tuossa on helpompi kannettavuus ja sitten saatu satulatolppaa myös lisää näkyviin/joustoa
Muilla merkeillä siinä on jonkin verran kulmaa eli Infliten vaakaputki on varmaankin oikeastikin pari cm korkeammalla tuon mutkan edessä kuin esim. cruxissa tai siinä uudessa cervelossa. Minusta Inflite ei näytä enempää korkeammalta (kuin mitä se on) kun muut mainitut, jos vertaa saman kokoisia ja samalla setupilla olevia.
Minä pidän tuota muotoa neutraalina/jopa onnistuneena ja rohkeana jossa kuitenkin perusteena selkeä ajatus
lisäys: tuli vähän toistoa kun en huomannut että kyttyräasiaan oli jo vastattu
Niin ja itse voisin haluta vastaavan kyttyrän ihan gravelliinkin. Nämä slouppihirviöt syövät kaiken tilan kolmion sisältä.
Jos esimerkiksi tuota infliten kuvaa katsoo, niin siihen mahtuisi isot juomapullot ja reippaan kokoinen laukku vielä ylös.
Joo liiallinen slouppi on kyllä hirveän näköinen. Muistuttaa liiaksi maastopyörää. Mulle on joskus jopa vittuiltu spessun rungon olevan maastopyörään tehty maantiepyörä. En traumatisoitunut. Inflite miellyttää kyllä silmää pääosin. Vaakaputken alla olevaa reilua tilaa pulloille ja se että fillarin saa olkapäälle, osaan arvostaa.
muoks. Fillareissa eniten silmä sairastaa siinä että on kasa spacereitä stongan alla ja suorastaan pahoinvoivaksi saa että niitä on samanlainen kasa stongan päällä.
Arosusi, jos ei jaksa kantaa ilman moista alle kymmen kiloista taakkaa niin kannattaa treenata...
Painostahan se ei ole kiinni vaan hallinnasta.
Ite kyllä "tykkään kyttyrästä". Helppo heittää olalle, kun vaakaputken alla on tilaa ja pyörä pysyy olalla ilman tukemista. Ulkonäöllisesti jakaa mielipiteitä, mutta mulle se on se ja sama, mitä joku muu tykkää mun pyörästä.
Mikä ihmeessä sai sinut ajattelemaan moista?! En minäkään ole ajanut cyclo-crossia, jalkautunut, nostanut pyörää olalleni, jatkanut matkaa juosten ja kenties vielä hypännyt esteen yli, mutta luulen ymmärtäväni että ratkaisulla on ajettu takaa samaa kuin tässä pyörässä:
https://www.velonews.com/wp-content/....jpg?width=728