Alkujaan tämän lähetti
JN75
Kahtena peräkkäisenä päivänä olen saanut autoilijan painamaan äänimerkkiä noudattamalla tieliikennelakia! Toisessa tapauksessa ajan yhdistettyä pyörätietä ja jalkakäytävää pitkin ja tietöistä johtuen joudun vaihtamaan toiselle puolelle katua. Näen, että autoilija on tulossa suojatielle, jossa siis minä olen väistämisvelvollinen(suoralla tiellä, ei risteystä) ja minä pysähdyn, laitan toisen jalan maahan ja käännän vielä katseeni pois tästä autoilijasta. Autoilija kaikesta huolimatta pysähtyy siihen suojatien eteen ja painaa äänimerkkiä, kun en suostu menemään ensin yli... Ja syynä tähän on se, että kyseisessä paikassa sinne toisen puolen pyörätielle ei pääse kuin rappuja pitkin, joten olin päättänyt ajaa ajoradalla seuraavaan mahdolliseen kohtaan asti, jossa sinne pyörätielle pääsee ajamalla.
Toisessa tapauksessa odotan ajoradan oikeassa reunassa liikennevaloristeyksessä valojen vaihtumista vihreäksi, kun taakseni tulee auto, joka painaa äänimerkkiä ja kun katson taakseni, niin autoilija huitoo käsillään, että minun pitäisi siirtyä viereiselle pyörätielle, joka on kuitenkin vain jalkakäytävä...
Eilisellä 30 km lenkilläni kaksi kertaa minun ollessani väistämisvelvollinen autoilija haluaa välttämättä päästää minut ensin tien yli. Ja kuitenkin taas muutaman kerran kävi niin, että kun autoilija oli se väistämisvelvollinen, niin minun piti väistää tätä autoilijaa tai muuten olisi kolahtanut. Ja näkyvyys oli oikein hyvä ja autoilijan kannalta tulin vieläpä oikeasta suunnasta mutta ei kuitenkaan väistänyt... Autoilijoilla on siis liikennesäännöt pahasti hukassa!