Griswold > 120 Gravdal.
Printable View
Griswold > 120 Gravdal.
Avaisitko hieman tuota viestiä kun sen voi tulkita monella tavalla?
Griswold on isompi kuin 120 Gravdal?
Griswold on parempi kuin 120 Gravdal?
Griswold on enemmän kuin 120 Gravdal?
Vaihdoit itse Griswoldista 120 Gravdallin?
jne
Rupesi muuten Griswold jälleen pulputtelemaan kyljen läpi, Stanista riippumatta. Riippuukohan säästä, tai jostakin.
Muutakin vikaa taitaa olla, ehkä jatkot kuuluvat Pahoja Tubeless ongelmia! -topiciin.
Yhä pidän kyllä Griswoldia loistavana renkaana, kunhan ilmaa saa pysymään sisällä. Olen ajanut paljaalla maantiellä, kovalla jäällä, pakkaskelien lumimuhjussa, jalanjäljin kovaksi tampatulla metsäpolulla, nollakelin sohjossa, missään ei valitettavaa. Niinpä pidin kyllä Mara Winteriäkin riittävän hyvänä renkaana :rolleyes:
Ei se säästä johdu. Litku ei kykene paikkaamaan tuollaista rengasta. Kumihan elää, eli kylki aukeaa aina uudelleen, kun ajaa sopivassa kohdassa monttuun. Kivaa tubeless markkinointia normaaleilla kyljillä. No, paras rengashan tuo silti on tällä hetkellä. Pumppailua vaan.
Rhubarb kieltämättä ilmaisee asiansa mahdoillisimman epigrammaattiseen tyyliin - eli täysin päinvastoin kuin esimerkiksi meikä - mutta eiköhän tällä kertaa ollut melko selvä että viestin sisältö oli nimenomaan se että entisen kaikkien aikojen parhaan ja kaikissa mahdollisissa maailmoissa mahdollisista nastarenkaista parhaan tilalle on löytynyt uusi suosikkirengas?
Kuinka paljon kokemuksessa on mahdollisesti mukana myös sitä uuden hohtoa ja lumousta, jonka tuntemukselta ja jonka vaikutukselta hyvin usein on rationaalisen ja kriittisen ja objektiiviseen havainnointiin pyrkivän kovin vaikea täysin välttyä, on sitten eri juttu.
Eikä vielä läheskään kaikkia mahdollisia ja ehkä hankalimpia tai ikävimpiä talviajo-olosuhteita ole vielä ainakaan pääkaupunkiseudulla koettu.
Kai tää Siperia opettaa vuotavaa Terrene Grisswoldia pumppaamaan ennen ajoon lähtöä.... Tuossa parikolme päivää ollut kohtuuvella lumipöperöä jotta suosiolla maasturilla ajanut.
Nyt läksin Surlyllä ja palatessa alkoi turhan veltolta takarengas tuntumaan niin sain vähemmän fiksun idean täydentää ilmatilaansa. Ei menny ihan kohdilleen ,venttiilin kun sain auki niin loputkin ilmat pois eikä pumppu pelannut. Toki mulla sisuri matkassa mutta mietin ettei se pumppu pelaa sisärenkaankaan kanssa ja sillai vilpoisalta tuntui
että 2,5km työnsin. -21C näyttää mun varsin tarkka mittari.
Ajoin eilen töihin ja takaisin pitkästä aikaa Continental Nordic Spike 240-renkaat kiinni krossarissani. Siitä ei kyllä pääse mihinkään että nuo ovat aivan kelvottomat renkaat! Naurettavaa, että täysjoustomaasturini kulkee huomattavasti kevyemmin Ice Spiker Pro-renkailla. Jos parempia Gravdaleja saisi vielä jostain niin varmasti menisi ostoon. Griswoldeja en tohdi vielä tilata ennen kuin ihmisillä on enemmän kokemuksia niistä.
Samat huomiot täällä. Rengas on niin kova pienilläkin paineilla että tuntuu umpikumiselta. Ainoa hyvä puoli on, että nappulaa on sen verran että toimii edes jotenkin tuolla lumisella kelvillä. Mutta taitaisi kesän alla olleet Nanot toimia paremmin. Täytyy varmaan ajella talven ajelut jäykkäperällä ja Ice Spikereilla ja gg saa jäädä odottamaan märkiä kevätkelejä lokareidensa kanssa... Gravdaleja ei millään kehtaisi ostaa kun tulisi niin vähän kilometrejä niillä.
Täytyypä harkita. Kilometrejä tulee aika vähän mutta kai niistäkin voisi vähän mukavampia tehdä.
Näillä olen nyt reilu parisataa ajellut ja on todella hinta/laatu kohdallaan!
Tämmöistä tienpintaa ja syvempääkin uraa oli tänään reilusti koko 35km matkalla.
Käsittämättömän rauhallisesti rengas hakee noissa urissa. Ihan huoletta sai päästellä 25km/h eikä kuitenkaan ole kuin nuo 120 nastaa renkaassa...
Varmaan pyörän geokin tekee osansa.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...28de5b8890.jpg
j
^ millä paineilla ajelet, tubeless?
Ihan sisureilla menee toistaiseksi. Paineet oon koittanu säätää tuohon 3bar tuntumaan. Vähän alle meinaa aina olla...
j
Juu, sain tosiaan uudet kumit, eli maahantuoja ja myyjä (Tonit) ovat toimineet loistavasti. En vain ole vaihtanut paikalleen vielä, koska Stanin litku teki niistä lopulta kuitenkin pitäviä. Viikon tauonkin jälkeen paine on melkein ennallaan, ei tarvitse välttämättä pumpata ollenkaan. Palautan ehkä uudet kumit, mitä turhaa vaihtelemaan?
Minusta tuo on niin hyvä rengas, että ostaisin uudelleen.
Oma Griswoldi alkoi toisen litkutuksen jälkeen ilmansa pitämään, pientä tihkua ny vieläkin renkaan sivuilla näkyy. Jos noissa ois teräväkärkiset nastat niin aivan
tyytyväinen. Jollei 120tpi Gravdalia enää saa niin kai se häätyy Terreneä ns. parraana crossarinastarenkaana pitää. Onhan tuossa pirun iso ero kun alucrossarissa edessä Gravdal ja takana Terrene , verraten rahtiruunan MaraWinter 35mm ja takana SkinnyFreddie 30mm.
Tiedä sitten, että mikä on Gravdalien tulevaisuus, jotain on kuitenkin ilmeisesti tapahtumassa.
https://45nrth.com/products/gravdal-700chttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ea51099322.jpg
^ Toinenkin valmistajalta tullut vastaus täällä aiemmin oli muotoa ”for this season”, yhtään ei ole näkynyt sellaista jossa valmistuksen olisi sanottu loppuneen.
Suuresti epäilen että edellä mainitulla Gravdalilla on ns. omaa tehdasta . En noista kahdesta ole viitsinyt tutkia oiskoon merkintää missä ne on tehty.
Tuli tänään kotiin Giant ToughRoad SLR 0
varustettuna Giant CrossCut Gravel 2, 700x50 Tubeless renkailla. Nämä ovat sisureilla varustetut.
Pikaisella siirtymällä talvisessa Kalliossa rengas tuntui pitävän kujien jääpolanteissa yllättävän hyvin.
Mietin nastarenkaiden hankinnan jättämistä väliin. Onko muilla kokemusta näistä renkaista/pyörästä?
Näin yleisesti ottaen nastaton rengas on jäällä kyllä todella onneton nastalliseen verrattuna. Toki nastattomillakin voi pärjätä, mutta nastat tuovat huomattavaa lisä turvaa mm. siinä vaiheessa kun pyörä pitää saada pysähtymään jäisessä risteyksessä, kun auto pukkaa kolmion takaa eteen.
Tuosta pyörästä tai renkaista ei ole hajua, joten tämä vain "yleistasolla".
Joo - vanhassa GT Avalancessa Marat ja mukavasti pitoa.
Kotimatkalla samalla Roihiksen jäisellä ranta kevlillä tämä uusi nastaton sitten lipsahti alta.
Reitin vaihto tai renkaan vaihto kunnes rouhivat nuo väylät.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Juu, tämä siis vaikka kuvassa näkyykin tuo 120 nastainen. https://www.suomenurheilupyora.fi/co...28-nastarengas. Ovat vaan melko kapeita. Oma 42-622 rengas tais olla 38mm leveä 20-622 vanteella
https://www.suomenurheilupyora.fi/im...engas_orig.jpg
Kuten kuvastakin näkyy. Rengas on nimeltään Contact Spike. Pelkkää Spikeä ei ole olemassa, kirjoittajat vain laiskuttaan jättävät Contactin pois:cool: Se toinen, vanha ja raskaaksi, jäykäksi, kovaksi ja huonosti rullaavaksi osin syystäkin haukuttu nastarengas on Nordic Spike.
Sarjassamme tyhmä kysymys. Voiko gravdaleihin laittaa muiden merkkien nastoja, kuin sen omia?
Ei kokemusta Continentalin nastoista. Itse laskisin renkaille käyttöikää omassa käytössäni vähintään 3 vuotta. En ainakaan itse lähtisi säästämään 3€/vuosi saaden samalla "palkaksi" huonomman pidon. Jotkut ostavat taakse vähempinastaisen renkaan kuin eteen, mutta samanlaisia renkaita voi vaihtaa päittäin vuosittain, mikä taas lisää renkaiden käyttöikää.
Kuuluuko nuo terrenen griswoldit laittaa pyörimään nuolen osoittemaan suuntaan ? Kuvio näyttää omaan silmään paremmin rullaavalta toiseen suuntaan, mutta ajokokemusta ei näistä kyllä ole.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...17e9cc3413.jpg
Lähetetty minun COR-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kiire saada nastat alle ja tuloksena Spiket 120 nastalla.
Hyvin tuntuivat toimivan nastarenkaina märkä-jäisillä kelveillä ja rullaavuus myös ihan kelpo soratulla asvaltilla.
Toki tuo 9 m/s vastatuuli vähän sekoitti tuntoja rullaavuuden suhteen:rolleyes:. Katsotaan millaiseen lentoon pääsen kotimatkalla Kalliosta Puotilaan!
Sotanorsu; Nuolen suuntaan niin hyvä tulee. Huomaa -> kuviossa. Se oon menosuuntaan se terävä kärki kuviossa.
Nappulanuolet ovat eri suuntaan mutta nappuloiden urien nuolet samaan suuntaan.
Laitoin nuolen osoittamaan suuntaan ja ei ongelmia tubelesshommien kanssa, kun kompuralla nosti kumit vanteelle. Ilmat pysy heti ja kyljet ei vuoda. Jäykät on kyllä 120tpi gravdaleihin verrattuna, mutta rullaa kuitenkin hyvin. Huomattava parannus 33tpi gravdal edessa ja mara winter 120 nastaisena takana. Tosin pyöräkin vaihtui ja kaikki uusi tuntuu aina alussa ihanalta.