Uskaltaisin kysyä, että miksei onnistuisi? Oma kokemukseni eri tyyppisistä renkaista on, että toiset tiivistyy nopeammin ja toiset hitaammin, mutta kyllä kaikki riittävästi tiivistyy (ei tarvi päivittäin pumpata).
No, mä litkutin nuo 33tpi Gravdalit, jotka ei valmistajan mukaan tubeless-käyttöön ole tarkoitettu, ilman aiempaa kokemusta ja hyvin ovat toistaiseksi (ehkä 150km) toimineet painealueella n. 1,8 - 3,5 bar. Itse toimitus kyllä sisälsi hikeä, kyyneleitä ja kompurakaupat. Verta ei onneksi.
Siinä henkistä tukea. Teknistä pitää kysellä kokeneemmilta 😉
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
^ Mitä ihminen ei tekisi...![]()
Tämä oli pitkästä aikaa ehdottomasti hauskin täältä lukemani juttu. Ennen suomalainen syntyi saunassa ja siellä hänet myös kuoltuaan kylvetettiin. Nyt meikäläinen vie saunaan myös rakkaat renkaansa. Mietin vain, että selviääkö Suomi Tyres kuumassa paremmin kuin ulkolaiset kilpailijansa...
Wanhan kansan neuvoja seuraillen koitin onnea saunan pesuhuoneessa. Saunatubelessit napsahti paikoilleen ensimmäisellä yrittämällä, ilmat on pysyneet toistaiseksi sisällä (>3h, sis 1,5h ajoa). Kauniisti rullaa verrattuna W240iin sisureilla.
Kiitos siis henkisestä tuesta ja hyvää joulunodotusta!
Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
Ei oikeastaan kummastakaan vaan koska poistuin facesta
Muutaman sata km ovat olleet litkutettuna alla, mm talvipäivänseisausajon. Erittäin helppo litkutettava, eikä vuoda. Ja mielestäni hyvin rullaava ainakin aiemmin käytössä olleisiin marawintterieihin verrattuna. Käytössä siis 35mm ja 120-nastainen versio.
Mä olen ajanut noilla nyt joka päivä litkuttamisen jälkeen (23.12). Ilmeisen hyvin toimii litkuilla, ei ole vielä tarvinnut lisätä ilmaa. Parina viime päivänä myös vähän pehmeämmällä pinnalla lämpötilan ollessa nollan tuntumassa. Rullaavuudesta annan kiitettävän. Kuvion tukkeutumista ilmenee harvemmin kuin silmämääräisen arvion perusteella luulisi. Pariin otteeseen sen on pannut ajossa merkille, mutta lumi on irronnut taas kun on saanut vauhtia alle. Kunnon nuoskakeliä ei ole vielä osunut kohdalle, saa nähdä miten sellaisessa pärjää.
Pehmeässä alustassa tiukat kanttaukset vievät renkaat helposti luistelemaan, kuviossa ei ole varsinaisesti mitään sivunappuloita. W240 verrattuna vaatimattomampi kuviointi ei vaan pärjää kovin tiukasti kurvaillessa.
Kuitenkin kaikkiaan parempi rengas, mieluummin etenen vauhdilla ja hiljennän tarvittaessa mutkiin kuin kynnän koko ajan hitaasti ;-)
Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
Terrene Griswold vaikuttaa ihan kivalta renkaalta ajaa, mutta kun en saa ilmoja pysymään sisällä kovin hyvin...
Pukkaa litkut tuolla tavalla seinämästä läpi, onko normaalia? Jos pumppaan vaikka 3 bar, puolen tunnin päästä jäljellä on 2 bar. Yön jälkeen renkaat ovat lopulta aivan tyhjät.
Viikko sitten asensin, eilen laitoin vielä vähän lisää Caffelatexia, mutta ei vaikutusta.
![]()
Pyöräily on kivaa!
Vähän, tai aika paljonkin näyttää samalta mitä isp. Ainoa ero noissa on se, että terrenen piti olla tubeless. Onko molemmat samanlaisia? Minä hakisin uudet renkaat, mutta eipä sekään auta, jos kaikki ovat kyljiltään samoja.
Isp:n kanssa stanin race toimii ehkä vähän paremmin, mutta ainahan nuo kyljet ajaessa aukeavat, eli ikinä niitä ei täysin tiiviiksi saa.
^Normi Stanilla tällä hetkellä pari paria ISPejä vanteilla, ja hyvin on pysyneet ilmat sisässä. Ei ole ekan päivän jälkeen kyljet tihkuneet ollenkaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Samaa riesaa Terrene Griswoldin kanssa, alkuun piti ilmansa mutta ny 500 kilsan jälkeen kyljet vuotaa. Joka kolmas päivä pitää pumpata.
I väntan på ännu dåligare tidet
^Sisurilla välttää tuollaiset ongelmat![]()
10k-kerhon jäsen
Valmistajalta tai kivijalasta (jos semmosesta ostettu) kyselisin tuosta griswoldien kylkien vuotamisesta. Eihän sen nyt noin pitäisi mennä tai sitten valmistajalla luulisi olevan lista testattuja litkuja.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Kovin ovat nämä renkaat erilaisia suhteessa ”kylkivuotoihin”. Jopa yksilöissä on merkittäviä eroja. Ehkäpä kuuluisimpana ISP. Joskus aika tekee tehtävänsä - siis päinvastaiseen suuntaan kuin edellä mainittu Arctic Biker. Näin kävi kesällä parinkin WTB-setin kanssa. Alkuun vuotoa, joka vähin äänin loppui.
Jos haluaa pikaisempaa ratkaisua, niin sisään Stans race sealant-litkua. Käytän sitä nykyään normina kaikissa kapeissa kumeissani eikä ole pahemmin tukkinut venttiilejäkään. Tukkii reiät normi-Stania huomattavasti paremmin.
Tubelosointi on yhtä paljon oikeaa tekniikkaa ja välineitä kuin voodoota unohtamatta sitä onko ulkona täysikuu ja onko asentaja muistanut tehdä riittävät riitit ennen asennustoimia.
Alkaa olemaan kelit sitä luokkaa että kaipa se on pakko laittaa kohta nastarenkaat. 40 mm rengas menee sujuvasti. Sälittävät 10km suuntaansa työmatkaa kelvejä, hiekkatietä ja pyöräkaistaa. Onko se sitten heitettävä lanttia gravdalin ja griswoldin väliltä vai onko tohon nyt joku selkeästi paras rengas?
Edellisen kerran on nastat tullut ostettua 5 v sitten, onhan kehitys kehittynyt? Onhan?
Itse asiassa toisilla viisi ja toisilla vain kolme lenkkiä. Laitoin vasta vanteelle pari viikkoa sitten ja viimeisin viikko kului Lapin maalla. Ilmat ovat pysyneet sisällä ton viikon verran ajamatta ja täydentämättä. Nastoja on lähtenyt jo järeemmän maasturin takanakista kymmenkunta, mahdollisesti omien ajovihreiden takia.
Loistava renkula, ei voi muuta sanoo.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olipahan talkoot laittaa 120tpi gravdalit tubelessiksi dt:n r23 spline kiekoille. Ei noussut kompuralla ennen kun laittoi toisen reunan sisurilla hyllylle ja senkin jälkeen sai ähistä ja puhista aika reilusti. Nyt kuitenkin molemmat renkaat vanteilla, litkut sisällä ja ilmatkin näyttäisi pitävän. Viime talvena ajelin sisureilla, mutta täksi talveksi laitoin nyt litkuilla, kun tuli hommattua toiset tubelesskiekot kesäksi, niin nämä dt:t joutaa talvikäyttöön.
Joo, kysymys meni myyjän kautta maahantuojalle.
Löysinpä tänään varastosta pikkupullon Stania, sellaisen jota voi kuljettaa lenkillä matkassa (60 ml tai sinne päin). Ajattelin, että eipä tässä paljoa häviä, jos kokeilen... kaadoin sen toiseen renkaaseen vanhojen litkujen sekaan, ja tiivistä tuli heti! Ainakin lenkin jälkeen oli vielä sama paine. Harmi kun en tajunnut säästää vähän toiseen renkaaseenkin, sen paine oli vajunut lenkillä puoleen.
Edellinen aine oli siis
a) pilalla b) epäyhteensopivaa Terrenen kanssa jostain ihmeen syystä c) muuten vain huonoa d) sitä oli liian vähän e) muu, mikä?
Olen tuolla Caffelatexilla kyllä maantiepyörän tuubirenkaita saanut kuntoon joskus, välillä taas en.
Pyöräily on kivaa!
^ Omat kokemukset caffelatexista on sellaiset, että alkuun homma toimii hyvin ja ilmat pysyy, mutta noin kuukaudessa alkaa ilmat katoamaan ja kun olen kurkannut kumien sisälle, niin siellä on enää jäljellä vain renkaan sisäpintoihin kuivunutta litkua paksut kasat. Nyt olen siirtynyt stanin litkuun ja se on toiminut hyvin. Paineet pysyy paremmin ja litku on pidempään juoksevaa, joten itse ainakin jatkan sillä jatkossakin.
Hyvin tuntuu Contin Spike 120 renkulat toimivan tubelessina. Ei näy vuotavan litkua mistään ja paineet pysyy (yksi lenkki ja yön yli seisotus takana). Stan normilitku. Otin 42mm kokoiset ja 21mm sisäleveällä vanteella ja noin 2,5bar nuo on 40mm ja 40,5mm levyiset ja mahtuu helposti PlanetX:n London Roadiin.
Itse käytin aivan normiStanin litkua. Ymmärrän että Race Sealant on pätevämpi isojen reikien tiiivistyksessä,mutta nythän on kyse pikkuvuodoista joissa Race ei ole sen kummempi. Finnish Linen Dictmittelliä Tour 9/2018 kehuu kovasti. Pakkastoimivuudesta ei ole tietoa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kirjanmerkit