HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 40 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #1171
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oil Katso viesti
    Päivää. Onko kellään kokemusta noiden Conti Spike kumien litkuttamisesta?
    Velobian Facebook-sivulla joku oli kommentoinut onnistuneensa, mutta nyt kun koitin kaivaa niin ko. kommentti oli hävinnyt. Tiedä sitten johtuuko litkutuksen vai ATK:n pettämisestä.

  2. #1172
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    33
    Uskaltaisin kysyä, että miksei onnistuisi? Oma kokemukseni eri tyyppisistä renkaista on, että toiset tiivistyy nopeammin ja toiset hitaammin, mutta kyllä kaikki riittävästi tiivistyy (ei tarvi päivittäin pumpata).

  3. #1173
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    416
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FocusOn Katso viesti
    Uskaltaisin kysyä, että miksei onnistuisi? Oma kokemukseni eri tyyppisistä renkaista on, että toiset tiivistyy nopeammin ja toiset hitaammin, mutta kyllä kaikki riittävästi tiivistyy (ei tarvi päivittäin pumpata).
    En oikeastaan tiedä miksei. Oma kokemus litkurenkaista on varsin rajallinen, ja kaipaa henkistä tukea täältä voorumeilta


    Sent from my iPad using Tapatalk

  4. #1174
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oil Katso viesti
    En oikeastaan tiedä miksei. Oma kokemus litkurenkaista on varsin rajallinen, ja kaipaa henkistä tukea täältä voorumeilta
    No, mä litkutin nuo 33tpi Gravdalit, jotka ei valmistajan mukaan tubeless-käyttöön ole tarkoitettu, ilman aiempaa kokemusta ja hyvin ovat toistaiseksi (ehkä 150km) toimineet painealueella n. 1,8 - 3,5 bar. Itse toimitus kyllä sisälsi hikeä, kyyneleitä ja kompurakaupat. Verta ei onneksi.

    Siinä henkistä tukea. Teknistä pitää kysellä kokeneemmilta 😉

  5. #1175
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    416
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chito Katso viesti
    No, mä litkutin nuo 33tpi Gravdalit....

    Siinä henkistä tukea. Teknistä pitää kysellä kokeneemmilta
    Kiitos, tuntuupa hyvältä. Rohkaistuneena hain jo napsauttimen, kohta renkaatkin

    Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

  6. #1176
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chito Katso viesti
    No, mä litkutin nuo 33tpi Gravdalit, jotka ei valmistajan mukaan tubeless-käyttöön ole tarkoitettu, ilman aiempaa kokemusta ja hyvin ovat toistaiseksi (ehkä 150km) toimineet painealueella n. 1,8 - 3,5 bar. Itse toimitus kyllä sisälsi hikeä, kyyneleitä ja kompurakaupat. Verta ei onneksi.

    Siinä henkistä tukea. Teknistä pitää kysellä kokeneemmilta
    Aika lailla samat kokemukset myös 120tpi Gravdalien kanssa. Itse annoin niille noiden temppujen lisäksi vielä saunaa ja jopa löylyä, jotta sain kumin vähän pehmeämmäksi

    Asennus on vähän vaativa, mutta ajofiilis on kyllä sen arvoinen.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  7. #1177
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    ^ Mitä ihminen ei tekisi...

  8. #1178
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tämä oli pitkästä aikaa ehdottomasti hauskin täältä lukemani juttu. Ennen suomalainen syntyi saunassa ja siellä hänet myös kuoltuaan kylvetettiin. Nyt meikäläinen vie saunaan myös rakkaat renkaansa. Mietin vain, että selviääkö Suomi Tyres kuumassa paremmin kuin ulkolaiset kilpailijansa...

  9. #1179
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    416
    Wanhan kansan neuvoja seuraillen koitin onnea saunan pesuhuoneessa. Saunatubelessit napsahti paikoilleen ensimmäisellä yrittämällä, ilmat on pysyneet toistaiseksi sisällä (>3h, sis 1,5h ajoa). Kauniisti rullaa verrattuna W240iin sisureilla.
    Kiitos siis henkisestä tuesta ja hyvää joulunodotusta!

    Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

  10. #1180
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chito Katso viesti
    Velobian Facebook-sivulla joku oli kommentoinut onnistuneensa, mutta nyt kun koitin kaivaa niin ko. kommentti oli hävinnyt. Tiedä sitten johtuuko litkutuksen vai ATK:n pettämisestä.
    Ei oikeastaan kummastakaan vaan koska poistuin facesta

    Muutaman sata km ovat olleet litkutettuna alla, mm talvipäivänseisausajon. Erittäin helppo litkutettava, eikä vuoda. Ja mielestäni hyvin rullaava ainakin aiemmin käytössä olleisiin marawintterieihin verrattuna. Käytössä siis 35mm ja 120-nastainen versio.

  11. #1181
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LintuPete Katso viesti
    Ei oikeastaan kummastakaan vaan koska poistuin facesta

    Muutaman sata km ovat olleet litkutettuna alla, mm talvipäivänseisausajon. Erittäin helppo litkutettava, eikä vuoda. Ja mielestäni hyvin rullaava ainakin aiemmin käytössä olleisiin marawintterieihin verrattuna. Käytössä siis 35mm ja 120-nastainen versio.
    Ok, ihan hyväksyttävä selitys!

    Ootko lumessa, sohjossa tai missä vain näiden pehmeemmissä ilmentymissä ajanut, meneekö kuvio helposti tukkoon?

  12. #1182
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    416
    Mä olen ajanut noilla nyt joka päivä litkuttamisen jälkeen (23.12). Ilmeisen hyvin toimii litkuilla, ei ole vielä tarvinnut lisätä ilmaa. Parina viime päivänä myös vähän pehmeämmällä pinnalla lämpötilan ollessa nollan tuntumassa. Rullaavuudesta annan kiitettävän. Kuvion tukkeutumista ilmenee harvemmin kuin silmämääräisen arvion perusteella luulisi. Pariin otteeseen sen on pannut ajossa merkille, mutta lumi on irronnut taas kun on saanut vauhtia alle. Kunnon nuoskakeliä ei ole vielä osunut kohdalle, saa nähdä miten sellaisessa pärjää.
    Pehmeässä alustassa tiukat kanttaukset vievät renkaat helposti luistelemaan, kuviossa ei ole varsinaisesti mitään sivunappuloita. W240 verrattuna vaatimattomampi kuviointi ei vaan pärjää kovin tiukasti kurvaillessa.
    Kuitenkin kaikkiaan parempi rengas, mieluummin etenen vauhdilla ja hiljennän tarvittaessa mutkiin kuin kynnän koko ajan hitaasti ;-)

    Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

  13. #1183
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.510
    Terrene Griswold vaikuttaa ihan kivalta renkaalta ajaa, mutta kun en saa ilmoja pysymään sisällä kovin hyvin...

    Pukkaa litkut tuolla tavalla seinämästä läpi, onko normaalia? Jos pumppaan vaikka 3 bar, puolen tunnin päästä jäljellä on 2 bar. Yön jälkeen renkaat ovat lopulta aivan tyhjät.

    Viikko sitten asensin, eilen laitoin vielä vähän lisää Caffelatexia, mutta ei vaikutusta.

    Pyöräily on kivaa!

  14. #1184
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Vähän, tai aika paljonkin näyttää samalta mitä isp. Ainoa ero noissa on se, että terrenen piti olla tubeless. Onko molemmat samanlaisia? Minä hakisin uudet renkaat, mutta eipä sekään auta, jos kaikki ovat kyljiltään samoja.

    Isp:n kanssa stanin race toimii ehkä vähän paremmin, mutta ainahan nuo kyljet ajaessa aukeavat, eli ikinä niitä ei täysin tiiviiksi saa.

  15. #1185
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    ^Normi Stanilla tällä hetkellä pari paria ISPejä vanteilla, ja hyvin on pysyneet ilmat sisässä. Ei ole ekan päivän jälkeen kyljet tihkuneet ollenkaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #1186
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Samaa riesaa Terrene Griswoldin kanssa, alkuun piti ilmansa mutta ny 500 kilsan jälkeen kyljet vuotaa. Joka kolmas päivä pitää pumpata.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  17. #1187
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^Sisurilla välttää tuollaiset ongelmat
    10k-kerhon jäsen

  18. #1188
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Valmistajalta tai kivijalasta (jos semmosesta ostettu) kyselisin tuosta griswoldien kylkien vuotamisesta. Eihän sen nyt noin pitäisi mennä tai sitten valmistajalla luulisi olevan lista testattuja litkuja.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  19. #1189
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Talvirenkaat krossariin?

    Kovin ovat nämä renkaat erilaisia suhteessa ”kylkivuotoihin”. Jopa yksilöissä on merkittäviä eroja. Ehkäpä kuuluisimpana ISP. Joskus aika tekee tehtävänsä - siis päinvastaiseen suuntaan kuin edellä mainittu Arctic Biker. Näin kävi kesällä parinkin WTB-setin kanssa. Alkuun vuotoa, joka vähin äänin loppui.

    Jos haluaa pikaisempaa ratkaisua, niin sisään Stans race sealant-litkua. Käytän sitä nykyään normina kaikissa kapeissa kumeissani eikä ole pahemmin tukkinut venttiilejäkään. Tukkii reiät normi-Stania huomattavasti paremmin.

    Tubelosointi on yhtä paljon oikeaa tekniikkaa ja välineitä kuin voodoota unohtamatta sitä onko ulkona täysikuu ja onko asentaja muistanut tehdä riittävät riitit ennen asennustoimia.

  20. #1190
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Alkaa olemaan kelit sitä luokkaa että kaipa se on pakko laittaa kohta nastarenkaat. 40 mm rengas menee sujuvasti. Sälittävät 10km suuntaansa työmatkaa kelvejä, hiekkatietä ja pyöräkaistaa. Onko se sitten heitettävä lanttia gravdalin ja griswoldin väliltä vai onko tohon nyt joku selkeästi paras rengas?

    Edellisen kerran on nastat tullut ostettua 5 v sitten, onhan kehitys kehittynyt? Onhan?

  21. #1191
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^Normi Stanilla tällä hetkellä pari paria ISPejä vanteilla, ja hyvin on pysyneet ilmat sisässä. Ei ole ekan päivän jälkeen kyljet tihkuneet ollenkaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ootko koittanut ajaa niillä

  22. #1192
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ootko koittanut ajaa niillä
    Itse asiassa toisilla viisi ja toisilla vain kolme lenkkiä. Laitoin vasta vanteelle pari viikkoa sitten ja viimeisin viikko kului Lapin maalla. Ilmat ovat pysyneet sisällä ton viikon verran ajamatta ja täydentämättä. Nastoja on lähtenyt jo järeemmän maasturin takanakista kymmenkunta, mahdollisesti omien ajovihreiden takia.
    Loistava renkula, ei voi muuta sanoo.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  23. #1193
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Olipahan talkoot laittaa 120tpi gravdalit tubelessiksi dt:n r23 spline kiekoille. Ei noussut kompuralla ennen kun laittoi toisen reunan sisurilla hyllylle ja senkin jälkeen sai ähistä ja puhista aika reilusti. Nyt kuitenkin molemmat renkaat vanteilla, litkut sisällä ja ilmatkin näyttäisi pitävän. Viime talvena ajelin sisureilla, mutta täksi talveksi laitoin nyt litkuilla, kun tuli hommattua toiset tubelesskiekot kesäksi, niin nämä dt:t joutaa talvikäyttöön.

  24. #1194
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Valmistajalta tai kivijalasta (jos semmosesta ostettu) kyselisin tuosta griswoldien kylkien vuotamisesta. Eihän sen nyt noin pitäisi mennä tai sitten valmistajalla luulisi olevan lista testattuja litkuja.
    Joo, kysymys meni myyjän kautta maahantuojalle.

    Löysinpä tänään varastosta pikkupullon Stania, sellaisen jota voi kuljettaa lenkillä matkassa (60 ml tai sinne päin). Ajattelin, että eipä tässä paljoa häviä, jos kokeilen... kaadoin sen toiseen renkaaseen vanhojen litkujen sekaan, ja tiivistä tuli heti! Ainakin lenkin jälkeen oli vielä sama paine. Harmi kun en tajunnut säästää vähän toiseen renkaaseenkin, sen paine oli vajunut lenkillä puoleen.

    Edellinen aine oli siis
    a) pilalla b) epäyhteensopivaa Terrenen kanssa jostain ihmeen syystä c) muuten vain huonoa d) sitä oli liian vähän e) muu, mikä?

    Olen tuolla Caffelatexilla kyllä maantiepyörän tuubirenkaita saanut kuntoon joskus, välillä taas en.
    Pyöräily on kivaa!

  25. #1195
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    ^ Omat kokemukset caffelatexista on sellaiset, että alkuun homma toimii hyvin ja ilmat pysyy, mutta noin kuukaudessa alkaa ilmat katoamaan ja kun olen kurkannut kumien sisälle, niin siellä on enää jäljellä vain renkaan sisäpintoihin kuivunutta litkua paksut kasat. Nyt olen siirtynyt stanin litkuun ja se on toiminut hyvin. Paineet pysyy paremmin ja litku on pidempään juoksevaa, joten itse ainakin jatkan sillä jatkossakin.

  26. #1196
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    ^ Omat kokemukset caffelatexista on sellaiset, että alkuun homma toimii hyvin ja ilmat pysyy, mutta noin kuukaudessa alkaa ilmat katoamaan ja kun olen kurkannut kumien sisälle, niin siellä on enää jäljellä vain renkaan sisäpintoihin kuivunutta litkua paksut kasat. Nyt olen siirtynyt stanin litkuun ja se on toiminut hyvin. Paineet pysyy paremmin ja litku on pidempään juoksevaa, joten itse ainakin jatkan sillä jatkossakin.
    Just noin. Ja kannattaa laittaa suoraan race mallia. Minulle tuli yllätyksenä, ettei sekään kuivu renkaan sisään. Paikkauskyky on kuitenkin loistava.

  27. #1197
    Hyvin tuntuu Contin Spike 120 renkulat toimivan tubelessina. Ei näy vuotavan litkua mistään ja paineet pysyy (yksi lenkki ja yön yli seisotus takana). Stan normilitku. Otin 42mm kokoiset ja 21mm sisäleveällä vanteella ja noin 2,5bar nuo on 40mm ja 40,5mm levyiset ja mahtuu helposti PlanetX:n London Roadiin.

  28. #1198
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Itse käytin aivan normiStanin litkua. Ymmärrän että Race Sealant on pätevämpi isojen reikien tiiivistyksessä,mutta nythän on kyse pikkuvuodoista joissa Race ei ole sen kummempi. Finnish Linen Dictmittelliä Tour 9/2018 kehuu kovasti. Pakkastoimivuudesta ei ole tietoa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  29. #1199
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Olipahan talkoot laittaa 120tpi gravdalit tubelessiksi dt:n r23 spline kiekoille. Ei noussut kompuralla ennen kun laittoi toisen reunan sisurilla hyllylle ja senkin jälkeen sai ähistä ja puhista aika reilusti. Nyt kuitenkin molemmat renkaat vanteilla, litkut sisällä ja ilmatkin näyttäisi pitävän. Viime talvena ajelin sisureilla, mutta täksi talveksi laitoin nyt litkuilla, kun tuli hommattua toiset tubelesskiekot kesäksi, niin nämä dt:t joutaa talvikäyttöön.
    Oot sinnikkko tyyppi! Mulla on 120tpi Gravdaleita nyt kolme kipaletta, kahdet käytettynä ja yksi uutena hommattu ynnä samat vanteet. Ei mielessäkään käy että ees yrittäisin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #1200
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Oot sinnikkko tyyppi! Mulla on 120tpi Gravdaleita nyt kolme kipaletta, kahdet käytettynä ja yksi uutena hommattu ynnä samat vanteet. Ei mielessäkään käy että ees yrittäisin.
    Nyt kun on ensimmäiset reilut 50km takana, niin täytyy kyllä sanoa että yritys oli vaivan arvoinen. Kannattaa kyllä kokeilla, jos löytyy kompura kotoa. Kyllä se siitä nousee, kun vaan jaksaa yrittää tarpeeksi kauan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •