Sarjassamme tyhmä kysymys. Voiko gravdaleihin laittaa muiden merkkien nastoja, kuin sen omia?
Sarjassamme tyhmä kysymys. Voiko gravdaleihin laittaa muiden merkkien nastoja, kuin sen omia?
Munalla töihin ja kuorilla kotiin!
Ei kokemusta Continentalin nastoista. Itse laskisin renkaille käyttöikää omassa käytössäni vähintään 3 vuotta. En ainakaan itse lähtisi säästämään 3€/vuosi saaden samalla "palkaksi" huonomman pidon. Jotkut ostavat taakse vähempinastaisen renkaan kuin eteen, mutta samanlaisia renkaita voi vaihtaa päittäin vuosittain, mikä taas lisää renkaiden käyttöikää.
Kuuluuko nuo terrenen griswoldit laittaa pyörimään nuolen osoittemaan suuntaan ? Kuvio näyttää omaan silmään paremmin rullaavalta toiseen suuntaan, mutta ajokokemusta ei näistä kyllä ole.
Lähetetty minun COR-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kiire saada nastat alle ja tuloksena Spiket 120 nastalla.
Hyvin tuntuivat toimivan nastarenkaina märkä-jäisillä kelveillä ja rullaavuus myös ihan kelpo soratulla asvaltilla.
Toki tuo 9 m/s vastatuuli vähän sekoitti tuntoja rullaavuuden suhteen. Katsotaan millaiseen lentoon pääsen kotimatkalla Kalliosta Puotilaan!
Sotanorsu; Nuolen suuntaan niin hyvä tulee. Huomaa -> kuviossa. Se oon menosuuntaan se terävä kärki kuviossa.
Nappulanuolet ovat eri suuntaan mutta nappuloiden urien nuolet samaan suuntaan.
Laitoin nuolen osoittamaan suuntaan ja ei ongelmia tubelesshommien kanssa, kun kompuralla nosti kumit vanteelle. Ilmat pysy heti ja kyljet ei vuoda. Jäykät on kyllä 120tpi gravdaleihin verrattuna, mutta rullaa kuitenkin hyvin. Huomattava parannus 33tpi gravdal edessa ja mara winter 120 nastaisena takana. Tosin pyöräkin vaihtui ja kaikki uusi tuntuu aina alussa ihanalta.
Kyselin muuten huvikseen joskus viikko sitten Maxxiksen instassa, josko Maxx-Icesta olisi jotain tietoa nyt, kun Gravdalit on ollu katkolla ja kysyntää olisi varmasti. Vastasivat kyllä, mutta ei ollut tietoa. Tuskinpa siis tulossa ensi talveksikaan ne..
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Voisivatkos arvon terrenelaiset laittaa näin lopputalvesta kokoavaa tietoa Griswoldin merkityksestä suomalaisessa talviajelussa. Oma(t) Marathonini(t) alkaa olla loppusuoralla ja vastaavia schwalbelaisia en enää halua koskaan omaan pyörääni. Monen odottamaa Maxxista kun ei näköjään ole tulossa toiveista huolimatta, ja Gravdalien valmistus lienee lopetettu, niin Terrene taitaa olla nyt ainakin itselläni ainoa todellinen vaihtoehto.
Vaikkapa seuraavia seikkoja voisi Griswoldeista niin halutessaan kommentoida:
- pysyvätkö ilmat ja nesteet sisällä
- jääpito
- eteneminen lumessa
- rullaavuus ylipäätään
Vertailukohta olisi hyvä mainita. Uskoisin että, jos joku on ajellut Gravdaleilla ja/tai vaikkapa noilla Marathoneilla voivat viittaussuhteet olla aika erilaiset.
- Ilmat/nesteet pysyneet laakista sisällä
- Jääpito niin hyvä kuin tuollaisella 38mm nastarenkaalla voi olla
- Lumessa eteneminen on myöskin niin hyvää kuin tuollaiselta 38mm nastarenkaalta voi odottaa
- Rullaavuus on erittäin hyvää verrattuna reunavaijerillisiin gravdaleihin tai mara wintereihin
Griswoldien ajomukavuus on myöskin hyvä verrattuna reunavaijerillisiin renkaisiin, mutta paksut kyljet on varmasti hyvä asia renkaiden kylkien kestävyyden kannalta, mutta kyllä edelleenkin 120tpi gravdalit ovat ne scenen ylivoimaiset ykkösrenkaat jokaisella osa-alueella. Griswoldit ovat kuitenkin parasta mitä markkinoilla on tällä hetkellä tarjota, joten jos pitäisi hankkia uusia nastarenkaita krossariin, niin kyllä se valinta on aika helppo. Kerran se hinta kirpaisee, mutta on sekin aika perseestä jos joka päivä vituttaa lähteä pyörällä töihin, kun saa ajella niillä kivikovilla kiemurtelevilla reunavaijerillisilla mara wintereillä.
Itsehän ostin juuri tuon Orbea Terran tästä syystä, kun edelliseen työmatkapyörään ei mahtunut taakse kuin 35mm nasta lokarin kanssa, joten tuli kerralla vähän kalliimpi rengaspäivitys. Jos selviää 218€ hinnalla rengaspäivityksestä, niin oman lompakon kokemuksella voin pitää sitä aika halpana
Omakohtaisia kokemuksia löytyy contin nordicspike 240 nastainen/42mm, mara winter 240 nastainen/35mm, gravdal 120tpi/252nastainen/38mm, gravdal 33tpi 252 nastainen/38mm edessä ja winter active 120 nastainen/35mm takana.
Top.2
1. Gravdal 120tpi
2. Griswold
Ja muilla edellä mainituilla renkailla en halua ajaa enää ikinä..
Ei kellään kokemusta Terrene Griswold VS Continental contact spike (35)37-622 240?
Tietoahan ei ole mutta 120tpi Gravdal loppui varhain tälle kaudelle tuotantosyistä eli oliko sitten edellisen kauden tuotanto koitettu tehdä kestämään kaksi kautta. Käsittääkseni valmistusta ei ole päätetty lopettaa. En tiedä onko toiveita että ne ensi kaudella kaupoissa olisi. Joku voi kommentoida jos on parempaa tietoa ja tässäkin ketjussa saattaa olla aiemmin jotain infoa.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
45NRTH:n 700C Gravdal-nettisivuilla (https://45nrth.com/products/gravdal-700c) kerrotaan:
if the 700c is only currently available with 33tpi casing, is it available with the aluminum / concave studs previously available on the 120tpi? why was the 120tpi version eliminated?
Asked by Nathan 4 months ago
Verified Reply - Michael
We ran out of inventory earlier than planned for this season, but we will be updating the Gravdal tread category for next season. The 33 tpi version only comes with the steel carbide studs.
Do you still manufacture the 120tpi version?
Asked by Faust 4 months ago
Verified Reply - Michael
At this time we only offer the 700c Gravdal in the 33tpi.
Asetin sanani huonosti. Kenties Gravdalin valmistusta ei ole lopetettu, mutta sitä nyt ei vaan löytyne muuten kuin käytettynä.
Kiitän Sotanorsu666ta erittäin kattavasta ja uskottavasta selvityksestä. Tuollaisia olen mielessäni uumoillut. Hepolaisilla on muuten mahdollisuus lunastaa jäsenetuna kyseiset gummit eräästä kantakaupungin länsireunalla sijaitsevan saaren pyöräilyyn erikoistuneesta liikkeestä 15% alennuksella. Muuten näyttävät nuo Griswoldien hinnat lukittuneen tiukasti 109 euron lukemaan.
Sent from my iPad using Tapatalk)
Näillä tietoo Gravdalin 120tpi versiota ei ole tulossa ensi talveksikaan...
Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi
Ja näin on päässyt käymään kahdesti tällä viikolla - tosin Mara Wintereiden kanssa. Eli nasta alkaa työntämään itseään renkaan sisään. Olisivat nyt pari viikkoa kestäneet. Ei viitsi näille jäille enää Griswoldeja ostella.
Johan on, tällaista on tullut suorastaan paruttua jo pienen ikää...
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/372...22-kitkarengas
Vähemmän painetta jos nastat vääntyvä sivulle.
Kirjanmerkit