Kyllä myyvät..
Printable View
Okei, hyvä tietää. Muistelin, että jossain vaiheessa eivät saaneet myydä.
Niin ja mä en siis halua toista Reverbiä. Mulla on jo Reverb Stealth eikä se toimi kylmässä. Mulla on ollut myös Spessun Command Post ja se toimii... Sen takia se Reverbi ei kauheesti kiinnosta vaikka sais kuinka halvalla. En mä osta paskan makusta kahviakaan sen takia, että se on alennuksessa jos se maistuu sit niin pahalta ettei sitä voi juoda.
9point8 toimii myös kylmässä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Blacklitessä oli muutakin vikaa...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2008.31.03.jpg
^ Miksi maksaa 500€ Spessun tolpasta? 9point8 Fall line on alle 400€ ja toimii ympäri vuoden. RF:n ja Eastonin tolpat on muuten 9point8 tekemiä.
Joo sen takia selvensinkin kun rupesi tulemaan noita ehdotuksia Reverbistä vaikka kyselin Command Postista. Ja sama kysymys tuli mieleen kuin Hannezilla tuossa ylempänä, että miksi siitä kukaan maksaisi 500 euroa jos sen saa tilattua esim. tuohon 325 euron hintaan + postikulut?
Ite oon Command Post Blackliten toimintaan ollu ylläolevasta huolimatta niin tyytyväinen että nappasin torilta "uuden käytetyn" ton lojahtaneen tilalle.
Saa vinkata jos löytyy jostain varaosana toi säpäleiksi mennyt "hattu". :)
Miten DOSS toimii? Vois olla ostoslistalla, kun Reverb ei vaan pysy iskussa.
Eri arvosteluja lukeneena toimii luotettavasti, vaijerilla toimii, ilmanpaineella säädetään palautus. Iso vipu, eli etuvaihtajan vivun kanssa tuskin mallaa vierekkäin. Ulkoinen vaijeri, ja painava, olis ollu lähes 700g. Kallis oli ennen, nyt ei.
Olisiko jollain ollut käytännön kokemusta?
Onko tossa foxin doss tolpassa joku jippo miksi se on nii halpa, ainaki saksalaisilla?
Joskus tais maksaa tuplat kuitenkin?
Pelaako pakkaskeleillä?
Uutta mallia tulossa, joten vanhat pois uusien tilalta. Tätä itse epäilen. Uusi malli on luultavasti nestetoiminen ja siinnä tolpan voi pudottaa mihin tahansa asentoon- myös vipu uusiutunee. Jos uusi malli on nestetoiminen voi sen toiminta talvella olla kysymysmerkki?
Vanha DOSS toimii talvella ihan ok, tai näin mulle sanottiin r-techissä kun asiaa kyselin. Kolmen asennon vipu on kai ihan kiva, jos ei ole etuvaihtajaa. Netistä luetun perusteella tuo DOSS on aika luotettava, eikä kaipaa paljoa huoltoa. Ainoa miinus on kai pieni vapaaliike joissakin yksilöissä tolppa ylhäällä ja että vaijerivetoa ei saa satulaputken sisään. Itse katselin tolppaa myös kun se tuli alennukseen, tilausnappia melkein jo painettu. Jäin odottamaan uuden mallin lanseerausta, jos se hinta tipahtaisi vielä himpun verran.:)
https://www.instagram.com/p/83ycOjBRwM/?taken-by=fox
http://www.pinkbike.com/news/fox-new-dropper-post.html
Ok, joo saattaa hyvinkin selittyä tolla uuden mallin tulolla. Itelläkin vahvasti harkinnassa toi. Vois olla hyvä kapistus läskiin. Reverbiä turha ees miettiä kun ei kestä pakkasta.
Reverbistä on tulossa täysin uudistunut malli jonka pitäisi kestää pakkasiakin.. Ei ole mitään tarkempaa aikataulua tiedossa kun ei ole vielä virallisesti lanseerattu tuota, mutta talven/kevään mittaan pitäisi alkaa kuulumaan..
^Ei ole vielä mitään tarkempaa tietoa..
DOSS tuli asenneltu tänään. Onnistui jopa tälläiseltä tumpulalta siten, että sehän jopa toimii.
Toiminta paikallaan ja pihassa tehdyn lenkin perusteella oli erittäin notkeaa. Vipukin toimi mainiosti. Omaan makuun, vaikuttaa oikein käyttökelpoiselta eikä sijoittelu tangon päällä häiritse. On toki tielä, kun pyörä pitää kääntää katolleen.
Käyttöhän sen sitten osoittaa, mikä on tolppaan. Nyt kuitenkin jonkin aikaa hiihdellään ennen kuin aletaan tolppaa enemmälti testata.
Ensi vaikutelma kuitenkin hyvä. Toiminnaltaan hakkaa Ice V8:n 100-0. Luotettavuuden osalta aika näyttää. Oiva osto saksalaisten hintaan.
Spessun Command Post ei pidä ilmoja sisällään näemmä alle -25 kelissä. Pyörä kylläkin pihalla 9h päivästä.
Onko kokemusta näistä budjettitason X-fusioneista tai XLCn tolpista? 27.2 mm halkaisija aiheuttaa harmaita hiuksia.
Nyt olisi aika katsella taas 27,2 halkaisijalla olevia hissitolppia, kun ICE V8:sta ropisi 7-800 kilometrin jälkeen liikaa osia ulos...
Uutta ICEa en viitsisi ostaa, jos käyttöikä on noin lyhyt.
Thomson elite kiinnostaisi, mutta ei taida toimia talvella?
X-fusion, toimiiko talvella?
Command postissa liian lyhyt lasku :(
Jääkö ainoaksi ympärivuotiseksi vaihtoehdoksi Gravity Dropper LP?
Hyvät ehdotukset olisivat tervetulleita :)
Mikäs Dropperissa mättää?
Nimimerkillä: Kokeilin muitakin välissä ja palasin takaisin lähtörutuun (GravityDropperiin) :)
Kun pari viikoa sitten poikkesin Hesassa Hi5bikesissa hehkuttivat Race Facin hissitolpaa . Sama tolppa löytyy myöskin Eastonin väreissä.
Onko nämä halvempia kuin alkuperäinen 9.8?
Hyvin tuo reverb kesti pakkasessakin. -20 kelissä meni hiukan hitaammaksi, mutta ei muuten ongelmaa. Taitaa suurin osa pakkas ongelmista johtua ilman/kosteuden pääsystä nesteiden sekaan. Turhaa peloittelua foorumilla.
^ kolmas talvi reverillä, vielä toiminut, jos keväällä jo ekan huollon tekis
Reverb otti itseensä viime talvena ja taas meni jotain. Satula ei nouse enää ihan ylös ja kun laskee alas kuuluu sisältä jotain tirskuntaa. Alkaa tulemaan tolppa kalliiksi, kun huolto aina 100€.
Hankin oman Gravity Dropper Turbon vuoden 2012 alussa ja viime vuonna en jaksanut sitä enää juurikaan pitää edes kiinni pyörässä. Vajaan vuoden käytön jälkeen katkesi alumiininen sisäputki (siis se, jossa ovat reiät), 90 asteen kulmassa oleva kaapeli on yksi prkl, kun sitä ei saa kunnolla tuettua ja letku alkaa vääntyä ja lopulta katketa juurikohdasta. Vääntyminen johtaa siihen, että vaijeri ei kulje sisällä kunnolla, jolloin penkki ei välttämättä ole kunnolla lukittuna ala-asentoon tai pysy ylhäällä. Lisäksi kiristysysteemi toimii toisinaan ok, mutta ongelmia on ollut senkin kanssa. Se ei meinaa pysyä oikeassa kohdassa - olen yrittänyt korjata asiaa mm. ruuvilukitteella ja putkiteipillä. Tuntuu, että vaikka se olisi pysynytkin koko ajan paikallaan, sitä joutuu silti välillä säätämään, jotta penkin saa pysymään alhaalla.
Plussaa on, että koko systeemi on todella helppo purkaa ja huoltaa, ja toimintavarmuus on taattu kovillakin pakkasilla. Ja jos GD:n meinaatte hankkia, niin hommatkaa se malli (Classic), jossa kaapeli ohjautuu suoraan alaspäin.
Nm. myin juuri oman GD:n pois ja olen hankkimassa Eastonin Haven-tolppaa.
Oleellisimmat tiivisteet saa alle kahdella kympillä, päälle sitten öljyä, työkaluja ja sit DIY-henkeä :)
Myöskään noita reverbin erityisia ilmauskaluja ei välttämättä tarvitse, tuolla kuvitetut selitteet:
http://t3mppu.kapsi.fi/2016/01/04/ro...b-bleed-tools/
RS ei tarjoa perus reverbin ilmausohjetta kuvamuodossa (pelkkä video), joten keräsin videosta stepit pedariksi, joka löytyy myös tuolta linkin takaa.
Semmonen varoituksen sana, että kannattaa olla tarkka tuon männän varren kiinnityksessä ruuvipenkkiin. Itse onnistuis telomaan siihen pienen kolhun, joka aiheuttaa ilmanpaineen vuotamisen kun osuu tiivisteen kohdalle.
Nyt on uusi tilattu saksasta (35€) ja odotellessa kokeilen josko kolhun saisi tasoitettua epoksilla / liimalla / tms.
Tarvitseeko reverbiä ilmata jos letkun irrottaa tolpasta?
Omien kokemuksien perusteella kyllä.
Reverbi on aika herkkä tuolle ilmalle, kun siinä ei ole varsinaista paisuntasäiliötä kuten jarruissa.
Jarruletkun saa kahvan päästä lyhennettyä kun painaa mäntiä hieman ulos ennen katkaisua (varastoi nestettä satulaan) ja sitten kun on uudelleen liitetty, niin painaa männät sisään jolloin mahdollinen ilma leikkuukohdasta katoaa yleensä paisuntasäiliöön.
Reverbissä tuo ei onnistu, kun se ilma jää sinne suljettuun järjestelmään.
Edit. jos siis tarkoitit kytkimen ilmaamista, tolpan sisäiseen ilmaukseen ei vaikuta tuon letkun kanssa kikkailu
Onko kokemuksia 30.9 mm hissitolpan shimmaamisesta 31.6 putkeen? Jos tuossa ei ole sudenkuoppia niin kohtuuhintaisten tolppien valikoima kasvaisi jonkin verran.
Ei juuri tuosta koosta, mutta 31.6mm Reverbiä olen käyttänyt 34.9mm putkessa shimmin kanssa. Rockshoxhan tuota ei kyllä suosittele, taitaa jopa kieltää. Mutta ei minulla suurempia ongelmia ole ollut, joskus on vähän lipsunut alaspäin kun olen varonut kiristämästä liikaa. Ja tietty jos haluaa nostaa koko tolppaa ylemmäs niin shimmi saattaa nousta mukana ja vähän hankaloittaa operaatioita, mutta ei tuo nyt ylitsepääsemätöntä ole.
Toisessa pyörässä ICEn 27.2mm tolppa 30.0mm putkessa, mutta tämän toimivuudesta ei ole vielä kokemuksia.
Minulle sanottiin, kun noita ihmettelin, että noinpäin kyllä onnistuu, että pienempi tolppa isompaan putkeen, mutta toisinpäin, pieneen putkeen isompi tolppa, ei onnistu.
Okeei, lähinnä mietin kun tolppa on mallia stealth ja ajattelin vaihtaa normi tolpan ennen kunnon plus kelejä, niin varmaan pitää sitten ilmata, toivottavasti tulee rensselit pyörän mukana!
Miten vois paremmin vittää perjantai-illan kuin parin oluen kera sormet SlickHoneyssa (älä syö) ja keulaöljyssä?
Eli noin vuosi sitten käytettynä ostettu KS Supernatural tolppa vikaantui siten, että se ei enää pysynyt alhaalla vaan nousi hitaasti ylös. Olen kyseisen tolpan sielunelämään jonkun verran jo tutustunut, ja aiemmin onnistuin korjaamaan joustavan tolpan tiivisteet ja öljyt vaihtamalla. Nyt yritin samaa, mutta vika ei korjaantunut ja jätin tolpan kaappiin hautumaan. Kunnes eilen!
Päättelin, että kun tolppa ei pysy alhaalla ja ei kuintenkaan jousta, niin tolpassa olevan venttiilin, joka säätelee öljyn liikettä, täytyy vuotaa. Hana sijaitsee tolpan yläpäässä ja siihen käsiksi pääsemiseksi täytyy poistaa satulankiinnike. Tämä vaatii lämpöä, ison jakoavaimen ja tukevan kiinnityksen tolpalle toimenpiteen ajaksi, sillä satulankiinnike on kiinnitetty kierteillä ja siinä on käytetty lujaa ruuvilukitetta. Kiinnike avautui lämmitämisen jälkeen helpohkosti vastapäivään vääntämällä.
Tämän jälkeen purin tolpan osiin ja venttiilin sain poistettua sopivalla muoviputkella painaen. Tutkin venttiiliä ja siinä ei ollut o-renkaan jäämiä, mutta venttiili suljettuna se ei kuitenkaan pitänyt ilmaa, joten päätin asentaa ventiiliin sopivan o-renkaan tiivisteeksi. Kuva tässä vaiheessa olisi tietty pitänyt ottaa, mutta innostuksissani se unohtui. O-rengas oli koltaan 3 mm x 2 mm (sisähalk. x paksuus).
Suurin toivein kasasin tolpan ja pumppasin (Tops-puikko, neulaventtiili ja sovite iskaripumpulle)siihen noin 200 psi:n paineen. Ja ihme kyllä tolppa toimi jälleen. Ei joustoa ja pysyy alhaalla. Rahaa säästyi ja semi-miehekäs olo! Aikaa tietty kului ihan turhaan turaamiseen...
Ohjeet KS-DIY-Huoltoon: http://forums.mtbr.com/components/ks...ld-899659.html (myös Supernatural huolto tässä ketjussa)
Satulankiinnikken irroituksen insipiraatio:https://www.youtube.com/watch?v=wh_3OSQj47c