HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 40 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #1171
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gamzae Katso viesti
    Päädyin lopulta hankkimaan Foxin D.O.S.S.in 125mm tiputuksella. Ensikokemuksia:
    -Asennus oli helppo.
    -Ohjaustankoon tuleva käyttövipu on suboptimaalinen käytettävyydeltään ainakin, jos sitä ei saa ohjaustangon alapuolelle. Mulla on ruuhkatanko, eli 2 jarruvipua ja 2 trigger-vaihdekahvaa ja vivun joutui laittamaan ohjaustangon yläpuolelle. Teknisemmissä paikoissa käyttö on jonkin verran hankalaa.
    -Tolpan toiminta on moitteetonta, eikä klappia ole. Plussaa portaattomasta satulakulman säädöstä ja jämäkän oloisesta satulakiinnityksestä.
    -Vaijeri tulee satulan alle asti, mutta onneksi sivulle, eli ankkurihississä pitäisi pystyä matkustamaan ihan hyvin.
    -Ajossa 40mm tiputus (Trail-moodi) on aika hyvä. En usko ajaneeni olennaisesti kovempaa, kuin ennenkään, mutta alamäkiin ajaminen oli paljon hauskempaa, kun pääsi matalammalle ja liikkumaan vapaammin pyörän päällä.
    -125mm maksimi tiputukseen päädyin, koska Pinkbiken artikkelissa luki, että on paikkoja, joissa 100mm ei riitä, koska satulan haluaa todella kovasti pois tieltä. Omassa käytössäni 100mm olisi kyllä riittänyt ihan hyvin.
    -Tolpan toiminta on pehmeämpää ja sulavampaa, kuin Spessun CommandPostissa ja keskiasennon löytäminen on helpompaa, sillä satulaa ei tarvitse käyttää sen alapuolella. Spessun käyttövipu on kuitenkin parempi.
    -Ylöspalautuksen yhteydessä voisi kuulua selvempi kolahdus.
    -Kokonaisuutena hyvä ostos!
    Katos, tässä löytyi...

  2. #1172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    ^ Miksi maksaa 500€ Spessun tolpasta? 9point8 Fall line on alle 400€ ja toimii ympäri vuoden. RF:n ja Eastonin tolpat on muuten 9point8 tekemiä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ei se ihan näin mene. RF:t ja Eastonit tehdään Kiinassa tai missä lie, kun 9.8:t tehdään Kanadassa. RF:ssa ja Eastonissa hyödynnetään vain 9.8 keksimää Droplock-patenttia.

  3. #1173
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Ei se ihan näin mene. RF:t ja Eastonit tehdään Kiinassa tai missä lie, kun 9.8:t tehdään Kanadassa. RF:ssa ja Eastonissa hyödynnetään vain 9.8 keksimää Droplock-patenttia.
    Tuota en tiennyt, et RF ja Easton tekee tolpat muualla.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #1174
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    87
    Onko tossa foxin doss tolpassa joku jippo miksi se on nii halpa, ainaki saksalaisilla?
    Joskus tais maksaa tuplat kuitenkin?
    Pelaako pakkaskeleillä?

  5. #1175
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    taipeissa
    Viestit
    36
    Uutta mallia tulossa, joten vanhat pois uusien tilalta. Tätä itse epäilen. Uusi malli on luultavasti nestetoiminen ja siinnä tolpan voi pudottaa mihin tahansa asentoon- myös vipu uusiutunee. Jos uusi malli on nestetoiminen voi sen toiminta talvella olla kysymysmerkki?

    Vanha DOSS toimii talvella ihan ok, tai näin mulle sanottiin r-techissä kun asiaa kyselin. Kolmen asennon vipu on kai ihan kiva, jos ei ole etuvaihtajaa. Netistä luetun perusteella tuo DOSS on aika luotettava, eikä kaipaa paljoa huoltoa. Ainoa miinus on kai pieni vapaaliike joissakin yksilöissä tolppa ylhäällä ja että vaijerivetoa ei saa satulaputken sisään. Itse katselin tolppaa myös kun se tuli alennukseen, tilausnappia melkein jo painettu. Jäin odottamaan uuden mallin lanseerausta, jos se hinta tipahtaisi vielä himpun verran.

    https://www.instagram.com/p/83ycOjBRwM/?taken-by=fox
    http://www.pinkbike.com/news/fox-new-dropper-post.html

  6. #1176
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    87
    Ok, joo saattaa hyvinkin selittyä tolla uuden mallin tulolla. Itelläkin vahvasti harkinnassa toi. Vois olla hyvä kapistus läskiin. Reverbiä turha ees miettiä kun ei kestä pakkasta.

  7. #1177
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Reverbistä on tulossa täysin uudistunut malli jonka pitäisi kestää pakkasiakin.. Ei ole mitään tarkempaa aikataulua tiedossa kun ei ole vielä virallisesti lanseerattu tuota, mutta talven/kevään mittaan pitäisi alkaa kuulumaan..
    The end of the road is just the beginning...

  8. #1178
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Reverbistä on tulossa täysin uudistunut malli jonka pitäisi kestää pakkasiakin.. Ei ole mitään tarkempaa aikataulua tiedossa kun ei ole vielä virallisesti lanseerattu tuota, mutta talven/kevään mittaan pitäisi alkaa kuulumaan..
    Onko tämä sitten mekaaninen vai "sekoitus" mekaniikkaa ja hydrauliikkaa?

  9. #1179
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^Ei ole vielä mitään tarkempaa tietoa..
    The end of the road is just the beginning...

  10. #1180
    DOSS tuli asenneltu tänään. Onnistui jopa tälläiseltä tumpulalta siten, että sehän jopa toimii.
    Toiminta paikallaan ja pihassa tehdyn lenkin perusteella oli erittäin notkeaa. Vipukin toimi mainiosti. Omaan makuun, vaikuttaa oikein käyttökelpoiselta eikä sijoittelu tangon päällä häiritse. On toki tielä, kun pyörä pitää kääntää katolleen.
    Käyttöhän sen sitten osoittaa, mikä on tolppaan. Nyt kuitenkin jonkin aikaa hiihdellään ennen kuin aletaan tolppaa enemmälti testata.
    Ensi vaikutelma kuitenkin hyvä. Toiminnaltaan hakkaa Ice V8:n 100-0. Luotettavuuden osalta aika näyttää. Oiva osto saksalaisten hintaan.

  11. #1181
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Spessun Command Post ei pidä ilmoja sisällään näemmä alle -25 kelissä. Pyörä kylläkin pihalla 9h päivästä.

  12. #1182
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    74
    Onko kokemusta näistä budjettitason X-fusioneista tai XLCn tolpista? 27.2 mm halkaisija aiheuttaa harmaita hiuksia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #1183
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Nyt olisi aika katsella taas 27,2 halkaisijalla olevia hissitolppia, kun ICE V8:sta ropisi 7-800 kilometrin jälkeen liikaa osia ulos...
    Uutta ICEa en viitsisi ostaa, jos käyttöikä on noin lyhyt.
    Thomson elite kiinnostaisi, mutta ei taida toimia talvella?
    X-fusion, toimiiko talvella?
    Command postissa liian lyhyt lasku
    Jääkö ainoaksi ympärivuotiseksi vaihtoehdoksi Gravity Dropper LP?
    Hyvät ehdotukset olisivat tervetulleita

  14. #1184
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Mikäs Dropperissa mättää?
    Nimimerkillä: Kokeilin muitakin välissä ja palasin takaisin lähtörutuun (GravityDropperiin)

  15. #1185
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    845
    Kun pari viikoa sitten poikkesin Hesassa Hi5bikesissa hehkuttivat Race Facin hissitolpaa . Sama tolppa löytyy myöskin Eastonin väreissä.

  16. #1186
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Onko nämä halvempia kuin alkuperäinen 9.8?


  17. #1187
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Hyvin tuo reverb kesti pakkasessakin. -20 kelissä meni hiukan hitaammaksi, mutta ei muuten ongelmaa. Taitaa suurin osa pakkas ongelmista johtua ilman/kosteuden pääsystä nesteiden sekaan. Turhaa peloittelua foorumilla.

  18. #1188
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    ^ kolmas talvi reverillä, vielä toiminut, jos keväällä jo ekan huollon tekis

  19. #1189
    Reverb otti itseensä viime talvena ja taas meni jotain. Satula ei nouse enää ihan ylös ja kun laskee alas kuuluu sisältä jotain tirskuntaa. Alkaa tulemaan tolppa kalliiksi, kun huolto aina 100€.

  20. #1190
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SammyB Katso viesti
    Mikäs Dropperissa mättää?
    Nimimerkillä: Kokeilin muitakin välissä ja palasin takaisin lähtörutuun (GravityDropperiin)
    Hankin oman Gravity Dropper Turbon vuoden 2012 alussa ja viime vuonna en jaksanut sitä enää juurikaan pitää edes kiinni pyörässä. Vajaan vuoden käytön jälkeen katkesi alumiininen sisäputki (siis se, jossa ovat reiät), 90 asteen kulmassa oleva kaapeli on yksi prkl, kun sitä ei saa kunnolla tuettua ja letku alkaa vääntyä ja lopulta katketa juurikohdasta. Vääntyminen johtaa siihen, että vaijeri ei kulje sisällä kunnolla, jolloin penkki ei välttämättä ole kunnolla lukittuna ala-asentoon tai pysy ylhäällä. Lisäksi kiristysysteemi toimii toisinaan ok, mutta ongelmia on ollut senkin kanssa. Se ei meinaa pysyä oikeassa kohdassa - olen yrittänyt korjata asiaa mm. ruuvilukitteella ja putkiteipillä. Tuntuu, että vaikka se olisi pysynytkin koko ajan paikallaan, sitä joutuu silti välillä säätämään, jotta penkin saa pysymään alhaalla.

    Plussaa on, että koko systeemi on todella helppo purkaa ja huoltaa, ja toimintavarmuus on taattu kovillakin pakkasilla. Ja jos GD:n meinaatte hankkia, niin hommatkaa se malli (Classic), jossa kaapeli ohjautuu suoraan alaspäin.

    Nm. myin juuri oman GD:n pois ja olen hankkimassa Eastonin Haven-tolppaa.
    http://www.hhcmb.fi
    https://www.facebook.com/hhcmb

  21. #1191
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Odottakaa Katso viesti
    Reverb otti itseensä viime talvena ja taas meni jotain. Satula ei nouse enää ihan ylös ja kun laskee alas kuuluu sisältä jotain tirskuntaa. Alkaa tulemaan tolppa kalliiksi, kun huolto aina 100€.
    Enpä juuri tämän takia käytä reverbbiä kun ilma laskee pakkaselle. Ei se sitä kestä. Jäykällä tolpalla ajellaan. Vaihtelu virkistää..

  22. #1192
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Odottakaa Katso viesti
    Reverb otti itseensä viime talvena ja taas meni jotain. Satula ei nouse enää ihan ylös ja kun laskee alas kuuluu sisältä jotain tirskuntaa. Alkaa tulemaan tolppa kalliiksi, kun huolto aina 100€.
    Oleellisimmat tiivisteet saa alle kahdella kympillä, päälle sitten öljyä, työkaluja ja sit DIY-henkeä

    Myöskään noita reverbin erityisia ilmauskaluja ei välttämättä tarvitse, tuolla kuvitetut selitteet:
    http://t3mppu.kapsi.fi/2016/01/04/ro...b-bleed-tools/

    RS ei tarjoa perus reverbin ilmausohjetta kuvamuodossa (pelkkä video), joten keräsin videosta stepit pedariksi, joka löytyy myös tuolta linkin takaa.


    Semmonen varoituksen sana, että kannattaa olla tarkka tuon männän varren kiinnityksessä ruuvipenkkiin. Itse onnistuis telomaan siihen pienen kolhun, joka aiheuttaa ilmanpaineen vuotamisen kun osuu tiivisteen kohdalle.

    Nyt on uusi tilattu saksasta (35€) ja odotellessa kokeilen josko kolhun saisi tasoitettua epoksilla / liimalla / tms.

  23. #1193
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    Tarvitseeko reverbiä ilmata jos letkun irrottaa tolpasta?

  24. #1194
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hofu Katso viesti
    Tarvitseeko reverbiä ilmata jos letkun irrottaa tolpasta?
    Omien kokemuksien perusteella kyllä.

    Reverbi on aika herkkä tuolle ilmalle, kun siinä ei ole varsinaista paisuntasäiliötä kuten jarruissa.

    Jarruletkun saa kahvan päästä lyhennettyä kun painaa mäntiä hieman ulos ennen katkaisua (varastoi nestettä satulaan) ja sitten kun on uudelleen liitetty, niin painaa männät sisään jolloin mahdollinen ilma leikkuukohdasta katoaa yleensä paisuntasäiliöön.

    Reverbissä tuo ei onnistu, kun se ilma jää sinne suljettuun järjestelmään.


    Edit. jos siis tarkoitit kytkimen ilmaamista, tolpan sisäiseen ilmaukseen ei vaikuta tuon letkun kanssa kikkailu

  25. #1195
    Onko kokemuksia 30.9 mm hissitolpan shimmaamisesta 31.6 putkeen? Jos tuossa ei ole sudenkuoppia niin kohtuuhintaisten tolppien valikoima kasvaisi jonkin verran.
    tiaalto muokkasi tätä : 24.02.2016 at 17.28

  26. #1196
    Liittynyt
    04/2000
    Viestit
    294
    Ei juuri tuosta koosta, mutta 31.6mm Reverbiä olen käyttänyt 34.9mm putkessa shimmin kanssa. Rockshoxhan tuota ei kyllä suosittele, taitaa jopa kieltää. Mutta ei minulla suurempia ongelmia ole ollut, joskus on vähän lipsunut alaspäin kun olen varonut kiristämästä liikaa. Ja tietty jos haluaa nostaa koko tolppaa ylemmäs niin shimmi saattaa nousta mukana ja vähän hankaloittaa operaatioita, mutta ei tuo nyt ylitsepääsemätöntä ole.

    Toisessa pyörässä ICEn 27.2mm tolppa 30.0mm putkessa, mutta tämän toimivuudesta ei ole vielä kokemuksia.

  27. #1197
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minulle sanottiin, kun noita ihmettelin, että noinpäin kyllä onnistuu, että pienempi tolppa isompaan putkeen, mutta toisinpäin, pieneen putkeen isompi tolppa, ei onnistu.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  28. #1198
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    pieneen putkeen isompi tolppa, ei onnistu.
    enpä olis arvannut

  29. #1199
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    87
    Okeei, lähinnä mietin kun tolppa on mallia stealth ja ajattelin vaihtaa normi tolpan ennen kunnon plus kelejä, niin varmaan pitää sitten ilmata, toivottavasti tulee rensselit pyörän mukana!

  30. #1200
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145

    Lamppu syttyi Tee-Se-Itse -korjaaja seikkailee

    Miten vois paremmin vittää perjantai-illan kuin parin oluen kera sormet SlickHoneyssa (älä syö) ja keulaöljyssä?

    Eli noin vuosi sitten käytettynä ostettu KS Supernatural tolppa vikaantui siten, että se ei enää pysynyt alhaalla vaan nousi hitaasti ylös. Olen kyseisen tolpan sielunelämään jonkun verran jo tutustunut, ja aiemmin onnistuin korjaamaan joustavan tolpan tiivisteet ja öljyt vaihtamalla. Nyt yritin samaa, mutta vika ei korjaantunut ja jätin tolpan kaappiin hautumaan. Kunnes eilen!

    Päättelin, että kun tolppa ei pysy alhaalla ja ei kuintenkaan jousta, niin tolpassa olevan venttiilin, joka säätelee öljyn liikettä, täytyy vuotaa. Hana sijaitsee tolpan yläpäässä ja siihen käsiksi pääsemiseksi täytyy poistaa satulankiinnike. Tämä vaatii lämpöä, ison jakoavaimen ja tukevan kiinnityksen tolpalle toimenpiteen ajaksi, sillä satulankiinnike on kiinnitetty kierteillä ja siinä on käytetty lujaa ruuvilukitetta. Kiinnike avautui lämmitämisen jälkeen helpohkosti vastapäivään vääntämällä.

    Tämän jälkeen purin tolpan osiin ja venttiilin sain poistettua sopivalla muoviputkella painaen. Tutkin venttiiliä ja siinä ei ollut o-renkaan jäämiä, mutta venttiili suljettuna se ei kuitenkaan pitänyt ilmaa, joten päätin asentaa ventiiliin sopivan o-renkaan tiivisteeksi. Kuva tässä vaiheessa olisi tietty pitänyt ottaa, mutta innostuksissani se unohtui. O-rengas oli koltaan 3 mm x 2 mm (sisähalk. x paksuus).

    Suurin toivein kasasin tolpan ja pumppasin (Tops-puikko, neulaventtiili ja sovite iskaripumpulle)siihen noin 200 psi:n paineen. Ja ihme kyllä tolppa toimi jälleen. Ei joustoa ja pysyy alhaalla. Rahaa säästyi ja semi-miehekäs olo! Aikaa tietty kului ihan turhaan turaamiseen...

    Ohjeet KS-DIY-Huoltoon: http://forums.mtbr.com/components/ks...ld-899659.html (myös Supernatural huolto tässä ketjussa)

    Satulankiinnikken irroituksen insipiraatio:

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •