Alkujaan tämän lähetti
Järvinen
Kuten jo totesin, olen täysin päinvastaista mieltä. Katolla kuskasin pyörää kaksi kesää, enää en sitä virhettä tee. Näköjään et ole suomen kesässä pyörä auton katolla ajanut. Kärpäset, ampiaiset ja hyttyset osuvat oikein sujuvasti pyörään, no huomaat kunhan suvessa ajat, ja varsinkin kun sattuu illalla ajamaan hieman pidemmän matkan... Kuulin jopa pyöräliikkeen huoltajalta väitteen, että sopivasti kuivahtanut raato liukuputkessa, on tuhonnut keulan stefan (vaimikäsenytonkaan). Itse en tuosta osaa sanoa, kun olen putsannut pyörän kattokuljetuksen jäljiltä.
Katusuolasta en osaa sanoa, kun en talvella kuskaa pyörää katolla enkä peräkoukussa. Mutta näin sulan maan aikaan, kun yksikin auto ajaa edelläsi, niin valitettavasti siitä lentää vettä yms tienpinnassa olevaa paskaa myös katolla olevaan pyörään, aivan kuten sitä lentää tuulilasiin, usko tai älä. Toisaalta ymmärrän väitteen, jos asuu nihuantaustalla, jossa muita ei tiellä liiku? Täälläpäin kun tiellä liikkuu muitakin kuin minä, niin pyörään lentää vettä yms aivan yhtä paljon on se koukussa tai katolla. Katolla saa vaan bonuksena ötökät.