Tiesuolojen ja muiden kemikaalien käyttö kevyen liikenteen väylillä
Suo(la) siellä, vetelä täällä. Tuo suolojen käyttö sepelin seassa selittääkin sitten pari juttua. En oikeasti ymmärrä miten pyöräilijä voi haluta suolausta, sepelikin lienee helpompi vihollinen. Itse ajan päivittäin n 40 km ja etenkin tällä viikolla on saanut melkein joka ilta puhdistaa vetolinjaa. Pikkurissat oli yhtenä iltana pakko irrottaa ja huh huh mitä sontaa niihin oli kertynyt. Ja minulla on sentään täyspitkät lokarit edessä ja takana. Tällainen iltapuuhastelu on toisinaan rentouttavaa, mutten jaksaisi joka ilta tehdä samaa pitkien työpäivien päätteeksi enkä ole tosiaan aikaisempina vuosina tällaiseen tottunut.
Olen niin sanottu lumikummi eli annan palautta Oulunkylä-Hesari pätkästä. Olen esittänyt pari kriittistä kommenttia kummien sähköpostilistalla. Ensiksi pidin hieman omituisena ajella aurattua mutta jäistä osuutta Schwalben ISPeillä ja sitten tulla täysin paljaalle asfaltille. Se on kuin pukeutuisi pakkassäähän, joka muuttuukin sitten helteeksi. Kerran kehaisin että jos tästä jotain positiivista pitäisi löytää, niin sitten se, että ei ole sitä sepeliä kevään koittaessa. Myönnän syyllistyneeni siis yhteen osittaiseen positiiviseen ja suolausta edistävään kommenttiin. Mutta kiitän jo tässä vaiheessa Stenua asian aktiivisesta edistämisestä ja paineen luomisesta rakennusvirastoon.
Kysymys: onko teidän mielestänne suolausta lisätty (muualla kuin koepätkillä) tämän talven aikana?