Eroa on kuin yö/päivä. Lisäksi keulassa on vorsprungin smashpot coil setti.
Käsisuojat aws:t.
Printable View
Eroa on kuin yö/päivä. Lisäksi keulassa on vorsprungin smashpot coil setti.
Käsisuojat aws:t.
Alurunko? Onko takana edelleen 150 joustoa ja edessä vissiin 160? Ja takaiskari sellainen, jota ei Levoon saisi laittaa:)
Joustot noin ja kerro miksi ei saisi niin kerron oman mielipiteen?ilmeisesti sulla vanhaa dataa ja mulla uuden mallin IL ->
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3b59612f7b.jpg
Toi kierukkajousi voi olla ihan päteväkin. Ei sillä että levossa Foxin ilmajousella olisi mitään vikaa. Mutta kun aina välillä ajelee Pivotin DW linkkuperällä, niin onhan se ihan erilainen laitos tuon takajousituksen suhteen.
Hellurei!
Onko muilla tullut tällaista vastaan..
2019 levo comp ei virka mitään vaikka yrittää laittaa virrat päälle? Ei syty sinistä, eikä punaista valoa "näyttöön".
Virtapainiketta kun painaa, niin akussa syttyy kuitenkin vihreät valot luukun alla.
Pyörää olen pessyt pelkällä puutarhaletkulla ja nyt viimeisimmällä kerralla ihan pelkällä kastelukannulla huuhtelin enimmät liat pois.
Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
Mulla teki saman syksyllä, vaihdoin pariston. Se auttoi.
Vaihtoivat mulle takuuseen 2019 Levoon akun ja moottorin välisen päävirtajohdon, kun punainen valo välähti eikä muuta tapahtunut. Onneksi virtapiuha löytyi paikalliselta Levo kauppiaalta hyllystä, niin pääsin samana päivänä vielä ajaan.
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
[QUOTE=wosse;2963770]Levoon pitäisi saada takalokaria alas, mitäs olette käyttäneet?
Minulla Mudhugger Racefender. Istuu hieman lyhennettynä aika nätisti paikallaan
[QUOTE=PaleFace;2967604] Velcroa ja solukumia. Sicomtb:llä on joku lokari olemassa mutta oli suht tyyris.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8de613bcae.jpg
Nyt on tarjolla halpoja (4046 €) 2019 Turbo Levo Compeja M-kokoisina: https://www.theflow.bike/it/catalogo_home.php
Tilasin pyörän eilen ja maksoin sen yrityksen pankkitilille. Nyt pyörä on paketissa ja lähtee kohti Suomea huomenna. Rahti on 70 €.
Liikkeessä on erittäin hyvää palvelua englannin kielellä. Pyysivät ilmoittamaan pituuden ja painon, jotta voivat säätää pyörän valmiiksi. Tubeless-hommakin hoitui valmiiksi pyytämättä.
Specializedin takuu on maailmanlaajuinen ja takuuasiat hoituvat jälleenmyyjän luona. Runkotakuu on elinikäinen ensimmäiselle omistajalle.
Jos sinulla on jotain kysyttävää tai toiveita pyörän suhteen, niin lähetä sähköposti Alessiolle, joka on liikkeen omistaja. Hänen yhteydenpito ja asiakaspalvelu ovat erinomaisia. Eilen tuli sähköpostiin kuva pyörästä, joka oli paketoitu ja paketin päällä oli osoitelappu. Pyörä odottaa kuriiria ja paketti lähtee tänään kohti Suomea.
Tässä on vielä ote Alen yhdestä e-mailista, jossa hän ilmoitti pyytämättä, mitä he tekevät pyörälle ennen lähettämistä:
Last but not least we include a tubeless kit, update the motor to the last firmware, put some M3 film on the chainstay/seatstay to avoid any scratch during the usage and check that all the upgrade are installed (updated shock link and chainstay protection for instance)
Mitäs toi promo lätkä tarkoittaa tuossa 2019 Levo Com sivulla? Onks noi uusia pyöriä vai demopyöriä?
Juu näin oletinkin, että takuujutut hoituu. Hienoa!
Alession kanssa onkin jo vaihdettu useampi sähköposti ja kuten sanoit niin sekä englanti että palveluhenki kiitettävää tasoa. 👍
Kerro ihmeessä, kun saat paketin perille. Ruotsiin kuulemma kesti viimeksi 15 päivää, eli jotain sellaista varmaan tänne Suomeenkin.
Se takuun hoitaminen ei ole ihan yksiselitteinen juttu jos pyörä ostettu ulkomailta.
Olen itse törmmännyt siihen että vaikka pyörä ostettu suomestam ja takuuasiaa olin hoitamassa lähimmässä liikkeessä, vaadittiin työstä rahaa.
Varmaan joku liike voi tehdäkkin takuu hommat ilmaiseksi mutta en tuudittautuisi siihen että kaikki tekevät ilmaiseksi.
Se on sitten ihan liikkeen oma valinta. Paikallista voi kehua varauksetta. Olin spessun SW kenkiin ostamssa uusia kiristimiä hajonneiden tilalle. Lopputulos oli että raha ei kelvannut. Hoitivat takuuna uudet tilalle Tahkolta ostettuihin pari vuottta vanhoihin kenkiin.
Sama on oli moottorin vaihdon kanssa, tosin se oli ilman muuta menossa takuuseen lähtökohtaisesti.
Ulkomaat voi aiheuttaa vähän närästystä, sillä maahantuojaltakin jää kate saamatta ostovaiheessa. Tosin jos muutat ulkopaikkakunnalle tai ulkomaille pyörän kanssa, niin lähtökohta on vähän erilainen.
"Valmistajan tulisi sopia esimerkiksi Suomessa yksinmyyntioikeuden saaneen maahantuojansa kanssa, että tämä huolehtii takuuvelvoitteista, vaikka tuote olisi ostettu Suomeen rinnakkaistuontia harjoittavalta elinkeinonharjoittajalta tai hankittu toisesta jäsenmaasta."
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julk...n-kaupassa/#17
Eri asia, jos kysessä on myyjän tai toisen maahantuojan myöntämä takuu. Käsittääkseni nekin ovat EU:n alueella voimassa jäsenvaltiosta riippumatta, mutta tällöin varmaankin asiakas maksaa ensin itse ja perää takuun myöntäjältä rahat.
Ne pitää toimia änkyttämättä EU:n sisällä varsinki yksillä puheillä! varsinkin noi ns valtamerkit ja tietty muutkin. Toi rahan pyytäminen on aika tuttu sirkus jo,
Autojenkin kanssa.. siis takuuaikana. Mut asiansa hoitava liike kyllä hoitaa sen mitä takuunpiiriin kuuluu takuuaikana ja piste.
Takuucase viime vuodelta (ei tosin spessu):
Ostin Haibiken paikallisesta liikkeestä 2017.
Silloin maahantuoja oli Electrobike.
2019 keväällä Haibikesta katkes runko kesken maantielenkin. Otin yhteyttä Tunturiin (nyk maahantuoja), joka sai ohjeet toimittaa fillarin tehtaalle. Kun fillari saapui tehtaalle, tehdas päätti samantien hyvittää fillarin ostohinnan. Mutta, tehdas hyvittää vain sen hinnan, minkä se on fillarista saanut (tehdashinta). Pyörän myyntikatteen hyvittää liike ja/tai maahantuoja, joka fillarin on myynyt.
Tehdas siis palautti tehdashinnan nykyiselle maahantuojalle Tunturille, joka siirsi sen ostohetken maahantuojalle Electrobikelle, joka siirsi sen myyntiliikkeelle. Myyntiliike sitten palautti fillarista saamani rahat kaupan purkuna.
Ongelmaa vain meinasi tuottaa se, että paikallista myyntiliikettä ei enää ollut olemassa. Onneksi se oli vielä yrityksenä ja omistaja oli suosiollinen ja maksoi omistaan tehdashinnan ja ostohinnan erotuksen.
Jos myyntiliikettä ei olisi enää ollut, niin en tiedä kuka olisi palauttanut myyjäliikkeen kateosuuden minulle.
Takuukorjauksissa tehdas varmasti hyvittää osat, mutta maksaako myös huoltotyön. Jos huoltotyön osuus on sovittu myyntiliikkeen kontolle takuutapauksissa on ymmärrettävää että suomalainen liike on haluton takuuasiaa hoitamaan. Paljon on siis kiinni spessun tekemistä sopimuksista eri maiden maahantuojien kanssa, eikös?
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
Ajattelin, että luit promon demoksi, kun kysyit, että ovatko pyörät uusia vai demopyöriä.
Mikäli olet kiinnostunut sähköavusteisista pyöristä, niin Flow Bike myy myös Turbo Levon 2020 perusmallia hintaan 3999 €.
Tässä on linkki kaupan pyöriin: https://impresapiu.subito.it/shops/1...flow-bike-shop
Linkissä on paljon muitakin pyöriä kuin sähköavusteisia.
Jos noin ihan oikeasti on, ei tuommoinen Spessun edustaminen kyllä mikään hyvä diili ole. Mutta sehän ei ole asiakkaan ongelma, vaan virallisen jälleenmyyjän/huollon. Käsittääkseni se, että valmistaja alkaa myymään jotain EU:ssa, ketjuunnuttaa takuun valmistajan virallisten edustajien kautta asiakkaalle. Ja takuukorjauksen tulee olla asiakkaalle maksuton*. Kannattaa penätä oikeuksiaan. Lisäksi on kansallinen ja EU:n kuluttajaviranomainen apuna, jos alkaa venkoilu.
Itselläni on onneksi vain yksi tuollainen tapaus, joka hoitui paikallisessa liikkeessä todella hienosti. Tuolla asialla oli semmoinenkin seuraus, että olen käyttänyt heidän palveluitaan tämän jälkeen, mikä ei varmasti olisi muutoin tapahtunut.
*https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/takuu-ja-virhevastuu/
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julk...n-kaupassa/#12
Kuten sanoin, olen kuullut huhuja että spessu ei maksa takuutöistä.
Itseltä on yksi liike työstä yrittänyt periä rahaa kun kunntiedustelin takuu remonttia.
Sain kuitenkin asian hoidettua toisessa liikkeessä ilman kuluja.
Eli huhuja ja faktaa. Oliko tarpeeksi savolainen kommentti? [emoji41]
Ja itse äänestän kantapäillä, eli kierrän yleensä kaukaa palveluntuottajat jotka toimivat kuten tapauksessani.
Nyt SL levoa pari lenkkiä testattu. Huomenna pyörä lähtee takaisin kauppiaalle.
Ohessa hieman plussia ja miinuksia.
+kääntyy todella hyvin niin hitaassa kuin kovassa vauhdissa
+ketterä ja eloisa
+moottori on erittäin smootti toimimaan ja luomumainen
+kevyt nostella ja keveyden huomaa myös ajossa
+kiihtyy TODELLA hyvin rajoittimen yli
+puolet kevyempi polkea ilman avustusta vs normi levo
-range varauksin. Oikeilla asetuksilla, esim eco 30/40% ajaa kyllä esim 100km. Testi lenkillä oli tuo eco päällä, 53km ja akkua jäi 50%.
-moottori hieman äänekäs vs levo
-tehon puute kun tottunut levoon
Pyörää ei voi eikä kannata miltään osin verrata levoon. Omilla asetuksilla pyörä laittoi kuskin kuntoilemaan, lenkin ollessa 53km ja nousua tuli 900m. Yksi nousu lenkillä oli sellainen josta ei moni aja luomullakaan ylös mutta SL meni asettamallani eco moodilla ylös, joskin kuskin syke hakkasi noin 95% maksimista. Silti mäen päällä ei hapottanut kuten luomulla olisi jossain kohtaa tehnyt. Vastaavat tilanteet toistui lenkillä useammassa kohtaa.
Siirtymillä pienellä ecolla pyörä liikkui vaivattomasti.
Alamäkeen pyörä on ketterä viedä ja kääntyy hyvin. Segmenttejä ajaessa jos vauhti nousee yli25kmh, kiihtyy pyörä tarvittaessa hyvin.
Ylämäkeen pyörällä ei ennätyksiä varmaan tehdä, ainakaan jos aiempi ennätys on tehty normi sähkärillä.
Pyörä ei ole luomu, eikä täysin sähkäri. Hieman hankala malli siis tietyllä tapaa.
Jos kuskilla on kuntoa, tai haluaa kuntoilla niin sl pakottaa siihen, avustaen mäkien päälle riittävällä voimalla. Sellaiselle kuskille SL on hyvä valinta.
Jos taas haluaa voimaa olevan käytössä paljon eikä välitä painosta, on normi levo oikea valinta.
Mistä löytyy tieto moottorin tuoreimmasta softaversiosta? Vai osaako Mission Control ilmoittaa päivitystarpeesta?
Tuommoinen siitä kuoriutui.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...46f29dd6af.jpg
Ulkomaankielisia foorumeita selaillessani osui silmiin maininta, että mission controliin olisi tulossa kesällä(?) päivitys, jolla softaa saa päivitettyä vuosimallia 2019 ja sitä tuoreempiin pyöriin. Vanhemmissa ei prosessoriteho kuulemma riitä päivitykseen mobiiliyhteyden kautta.
Eli, luultavimmin kysymäsi ominaisuus on tuloillaan.
Täällä aiemminkin mainitussa Italialaisessa The Flow pyöräliikkeessä (https://www.theflow.bike) on tällä hetkellä tuntuvat alennukset varastossa olevista 2020 Turbo Levoista rajatun ajan. Muista sähkö Spessuista en osaa sanoa. Kyseiset alennukset eivät näy tuolla nettisivuilla, vaan kannattaa kysyä vaikka maililla jos kiinnostaa. Alennukset loppuvat kuulema sitten, kun Italiassa alkavat purkaa rajoituksia, joka heidän tietojensa mukaan voi tapahtua 4.5.
Ongelma Guide re takajarrun kanssa, hankaa, kihnuttaa kuin jarrulevy olisi kiero. Vaihdettu uusi levy, uudet palat, vaihdettu etujarrulevy taakse joka ei edessä hankaa ollenkaan..
kihnutus jatkuu. Olisiko vielä jokin konsti jolla tuon saisi pois? Olen yrittänyt säätää perinteisesti puristamalla jarrukahvaa ja yhtäaikaa kiristänyt kaliberin, jarrukahvaa puristamatta yritetty keskittää kaliberia. Tämä tullut toimivaan takajarruun. Kihnutus jatkuu..
jep, kiitti, tehdäämpä tuo seuraavaksi