Mitä tosta Warlockista joutui maksamaan tulleja ja veroja yms?
Printable View
Noissa tulee satulatolpan pantaan kiinni tarakat, joskin lisäosana ostettava tuo panta. Onhan se kuitu tietysti ainakin teoriassa riskaapelimpi vaihtoehto. Toisaalta noihin on kuitenkin lyöty ”kaikki mahdolliset” kiinnitykset, joten luulisi kestävän. Joskus Salsalta kyselin pari vuotta sitten Warbirdin kuormattavuudesta haarukan suhteen ja sanoivat muistaakseni, että teline määrää kestävyyden. En nyt tarkistanut, mutta muistelisin painorajojen olleen samasta standardista ja luokassa kuin omassa Sutra LTDssä. Toisaalta nuo kahta viikkoa pidemmät reissut varmasti pakottaa hakemaan maksimaalista mielenrauhaa kaluston suhteen.
Olen itse välillä miettinyt, että vaihtaisin myisin muut pyörät pois ja ostaisin Warbirdin, mutta taitaa jäädä mietinnän asteelle.
Jos haluais gravelin ohjaamoon lisää otevaihtoehtoja, niin onko perinteinen aerotanko ratkaisu vai olisiko kenties esim tämmöisestä mihinkään?
https://redshiftsports.com/products/...sink-handlebar
Road inner bar ends tuollaiset tilasin saapi lisäotteita myös turvallisuuskysymys itselleni kun ei oikein peukalot toimi pinsettiotteella(rannevamma).Mutta ei tuo tankokaan huono vaihtoehto ole.
Itse olen kaivannut tuollaista keskiotetta hieman perus maantietankoa leveämmän stongan yhteyteen. Leveällä otteella ei ole mun mielestä mukava ajaa pidempään, joskin taas hankalammissa paikoissa siitä on hieman etua.
tuommoinen on ollut harkinnassa, käy tavalliseen tankoon. https://r2-bike.com/RIDE-FARR-Bar-Ex...on-black-matte
Millaista Gravel-pyörää suosittelisitte aloittelijalle, noin 1000-2000€ hintaluokassa?
Suunniteltu käyttö:
1. lenkkeily (muutamia kymmeniä kilometrejä) lähinnä asfalttia, joskus hiekkatietä
2. työmatkapyöräilyä (noin 5km/suunta)
3. talvella ei tule pyöräiltyä.
Mihin kannattaa tällä tarpeella kiinnittää huomiota spekseissä?
Olen katsonut esim. Kona Rove. Saako miten paljon paremman pyörän, jos ostaa esim. Canyon Grailin 1500-2000€ hintaluokasta? Mitä muita pyöriä kannattaisi katsoa?
^Rove teräksisenä hyvä vaihtoehto mutta jos noin lyhyttä ja tuontyyppistä niin myös maantiepyörä vaihtoehto... Rahaa kannattaa sijoittaa juuri niin paljon kuin budjetti antaa periksi ja mitä tässä tilanteessa on saatavilla...
^Onpas pirun fiksunoloinen keskiotetanko. Mahtaako toimia tankolaukun kanssakin, kun on selkeästi lyhyempi?
Hakusessa gravelpyörä työmatkoille, kuntolenkeille ja satunnaiseen päivän-kahden retkikäyttöön.
Xc maasturi löytyy erikseen, eli ihan metsäpoluille ei ole tarkoitus käyttöä painottaa.
Eli hiekkatietä, kuhmuisia pyöräteitä, satunnaisia kovapohjaisia polkuja ja vähän päälle kaupunkikäyttöä.
Lisäksi yksi eturatas on osoittautunut toimivaksi ja huoltovapaaksi omaan käyttöön.
Pyöräkauppias tarjosi allaolevaa, joutuis tosin odottamaan heinäkuulle...
https://larunpyora.com/tuote/2021-fo...las-6-9-brown/
Comments?
-teve-
Geo vaikuttaa kivalta. Jotenkin vaikea hahmottaa, miten reach voi olla noin pitkä vaikka ett on jopa lyhyt ja satulaputken kulma kuitenkin loiva.
Näistä graveleista ei ole yhtään kokemusta - pääsen viikon päästä koeajamaan samaa pyörää eri osasarjoilla. Siinähän tuo geometrian sopivuus sitten selviää.
Pituutta löytyy 192, joten tilaa ohjaamossa saa olla.
Tosi hienoa, että näitä lyhyen stemmin gravelleita alkaa putkahtelemaan enemmälti markkinoille. Pystyy ottamaan hivenen pienemmänkin rungon, eikä stemmin pituus kasva liian suureksi.
Jos on yhtään ajanut maantiepyörällä, niin koko pitää tosiaan valita pienemmästä päästä tuostakin focuksesta. M-koon stacki on 600mm, joka on luokkaa paljon. Tuota ei korjata enää millään stemmillä.
^tuossa Atlaksessa on sitten tuo melko erikoinen etunapa? Toki voi hommata perus boostikiekot ja laittaa adapteria. En osaa kyllä sanoa että onko boostista mitään hyötyä gravelöinnissä.
Kiitos (Atlas) kommenteista!
Vaikuttaisi mun käyttöön ihan sopivalta. Täytyy vielä käydä koeajamassa.
Pitkä toimitusaika vähän mietityttää, mutta taitaa olla aika vakio näinä päivinä.
Eikös tässä ketjussa Alpkitin pyöriä jossain kohtaa katseltu? Ehkä oli jo mainittu, mutta meinaavat, että brexit ei heidän osaltaan vaikuta EU-asiakkaiden hintoihin, eikä ainakaan Sonder Caminojen hinnat myöskään näytä nousseen mitä nyt vähän tullut seurailtua.
https://eu.alpkit.com/pages/shipping
Will I have duties and taxes to pay?
No, we are making every effort to make sure the price you see on the website is the price you pay - with no hidden duties or taxes to pay before you can enjoy your goodies.
Pyörää en tilannut mutta ainakin muut varusteet tulivat ilman sotkuja perille, joskin toimitusaika oli vähän pidempi. Hintaeroakaan puntiin ei käytännössä ollut. Ehkä he nostavat EU-hintoja myöhemmin, tai sitten vain kärsivät pienemmän katteen.
https://i.imgur.com/WqQaU7E.jpg
Ridley Kanzo Fast valmistui 5kk:n työn jälkeen. Osien saatavuudessa Covidista johtuen varsin suuria ongelmia, mutta tällainen siitä lopulta tuli. Exploro Racemaxiin verrattuna aavistuksen vakaampi, ei aivan yhtä jäykkä, aerodynaamisesti samaa tasoa. Ei aivan niin "gravel racer" kuin Exploro, mutta luultavasti pitkissä ajoissa mukavampi.
Tämä old school racing replica väritys on tosi makea! Takapakan koosta päätellen et halunnut napavaihdetta? Tosin saahan tuon kai enveenkin pinnattua jälkikäteen, jos tekee mieli kokeilla.
Tuliko racemaxiin verrattuna miten paljon painossa takkiin? Palikkaa on taas sillai sopivasti ainakin kiinni :)